@sulo
ışık yakmasını köprüden önceki son çıkış gibi düşünün., ışık yakarak temizlemeye "aktif rejenerasyon" diyoruz.,
ışık yakmayan yani pasif rejenerasyonda;
araç normalden daha sesli çalışır., rolantide devir saati 900-1.000 rpm seviyesine yükselir., rejenerasyon sırasında motor fan açar., egzoz 'tan yanık kokusu gelir., bu belirtileri fark ettiğinizde boş bir yol bulup aracı (4. viteste 70 km ve daha üstü hızlara) çıkıp aracı biraz devirli kullanarak 15-20 dk. gezinmeniz gerekir., işlem bittiğinde devir saati eski haline döner, fan durur vs..
Bazı arkadaşlar bunu yapmaz, bunun yerine aracı durduğu yerde rejenerasyon yapmayı tercih eder ancak bu yanlış bir uygulamadır., çünkü araç bunu sıkışık bir trafikte kaldığınızı zannederek rejenerasyonu yarıda keser., işlem tamamlanmamış olur., ancak araç sahibi bu yarıda kesilme olayını işlemin tamamlamış olduğunu zanneder ancak tam aksine işlem yarıda kesilir., bu alışkanlık haline getirilir ise bir süre sonra dpf olması gerektiğinden daha fazla dolduğu için bu sefer ışık yakarak aktif rejenerasyon yapmaya çalışır.
@ugur.dogan yaptığınız bu yöntem yanlış bir uygulmadır., aracı durduğu yerde rejenerasyon yapmaya kalkarsanız işlem yarıda kesilir., pek çok insan aynı hataya düşüyor.