Golf 7 tdi highline konforsuz mu yoksa bana mı öyle geliyor?


alpertunga

Yeni Üye
Katılım
27 Tem 2021
Mesajlar
17
Tepkime puanı
2
Konum
yalova
İsim
alp
Merhaba arkadaşlar. Geçen sene yazdan beri 2015 tdi highline sahibiyim fakat araç asfalt Birleşim yerlerinden geçerken yada yol üzerindeki kesik yerlerden geçerken çok vuruntu yapıyor. Çok konforsuz hissettiriyor. Rot balansciya gösterdim abi bu golf çok sert dedi bi bakkalim dedi kanala çekti arabayı. Senin arka süspansiyon torsiyon olduğu için çok bir şey yapılamaz dedi. 17 inç 45 yanak ölçüsünde lastikler var üzerinde. Merak ettiğim diğer 17 inç ve 45 yanak tdi golflerde de aynı konforsuzluk var mı? Tecrübeleriniz nedir bu konuda
 

Merhaba, 16 jant tdi golfüm için tamamen aynı şeyleri düşünüyorum. Yani kesikli asfalttan hızlı geçersem resmen motor bile yerinden çıkacakmış gibi sallanıyor, hissediyorum. Amortisörlerim mi kötü diye düşünüyorum çünkü çok yavaş gittiğimde konforlu hızlı gittiğimde neredeyse absorbe edemiyor gibi konforsuz...
 
Merhaba arkadaşlar. Geçen sene yazdan beri 2015 tdi highline sahibiyim fakat araç asfalt Birleşim yerlerinden geçerken yada yol üzerindeki kesik yerlerden geçerken çok vuruntu yapıyor. Çok konforsuz hissettiriyor. Rot balansciya gösterdim abi bu golf çok sert dedi bi bakkalim dedi kanala çekti arabayı. Senin arka süspansiyon torsiyon olduğu için çok bir şey yapılamaz dedi. 17 inç 45 yanak ölçüsünde lastikler var üzerinde. Merak ettiğim diğer 17 inç ve 45 yanak tdi golflerde de aynı konforsuzluk var mı? Tecrübeleriniz nedir bu konuda
1.6tdi aracımda 225/45/17
Premiumcontact kullanıyorum muadillerine göre sert bir lastik viyadük bağlantı noktalarından geçerken hissettiriyor fakat konforsuz diyebilceğim kadar bir rahatsızlık vermiyor. Böyle hissetmeniz için bir çok etmen var Kullandığınız lastikler önceki aracınız önceki aracınızdaki lastik ebatı.
 
Bu ara ben de konforsuzluk, takır tukur gitme ve alt takımdan sesler duyuyodum. Ön amortisörlerim patlak çıktı :D Sizin de baktırmanızı tavsiye ederim.
 
Kışın lastikler sertleşiyor / Süspansiyon / Burçlar kısacası yol ile bağlantınızı kesen her bir parça kauçuk lastik plastik Yağ ile çalışan parçalar hava şartlarından, eski polo aracıma yazı beklerdim biran önce gelsin diye. :) 10 gün sonra 10 derece üstüne çıkacak hava durumu öyle görünüyor. gözlemleyin devam ediyorsa süspansiyon tabla burçları lastik basıncı vs... Lastikler 4/5 yılı devirmişse çok fazla ses alır. iyi bir usta 1 tur atsa parçalara bakmadan liste çıkarır da nadir böyle ustalar...
 
Böyle aracın arkası sanki amortisör yok da direk saseye düşüyor gibi. Yavaş giderken o his daha az. 2013 Fiestada bile bu kadar konforsuz değildim. Uzun yolda ve temiz yollarda hiç bir konforsuzluk hissi yok maşallah canavar. Ama gel gelenin şehir içi yada biraz yamali yol olsun yada yoda sert kot farkı olsun hemen hissettiriyor. Viraj alırken savrulma falan olmuyor m Lastiklerin havasını 32 ye indirdim bir tık azaldı ama yok olmadı. Yalova kocaeli burda tarafında aynı lastik ölçüsüne sahip bir arkadaş varsa karşılaştırma yapmak isterim. Bence benim araçta bir problem var.
 
Ben Değirmendere kocaeli ndeyim.Aracım 2016 model 1.2 tsi. İki kere arka amortisörlerin her ikisi de değşti…işin komiği bakımdan gelmiş aracı rot balansa götürdüğümde rot balansı yapan usta gösterdi sızan yağları…servise götürdüğümde cevap olarak amortisörlerdeki akıntının normlar içinde olduğunu düşündükleri için değştirme talebinde bulunmadıklarını söylediler yersen tabi…değişince bir tık farketti ama yinede düşüyomuş gibi hissediyorsun bazı geçişlerde o gerçek….
 
Öncelikle amortisörlerin durumu, amortisör alt ve üst takozları, ön takımın kontrolü, burçların durumu, ve kullanılan lastik markası ve lastiklerin durumu, aracın yaşı ve kilometresi bunları gözlemleyip, gerekli değerlendirmeler yapılıp, eskimiş parçaların değişimi sağlanıp, sonrasında aracın konforu hakkında bir sonuca varmak daha doğru olacaktır., Eski sahibi eskiyen parçaların değişimi için yan sanayi parça mı kullandı, aracı hor mu kullandı hiç bir şey bilmeden yorum yapmak yanlış olur., özetle aracın alt kontrollerini "iyi bir yerde" detaylıca kontrol edilmesi lazım.
 
siz bir de spor yay takılı aracı düşünün. ne haldedir kim bilir. tecrübeyle sabit. yoldaki o küçük bir kaç mm lik çıkıntılı beyaz şeritleri bile omurgamda hissediyorum :) istanbuldaki kasis yamalı yol çukurlardan bahsetmiyorum bile
 
Bende aynı durumu yaşıyorum.Araçta spor süspansiyon var jantlar 19 inç Pretoria.Araç çukurlu-eğimli yolda giderken Şahin gibi hissettiriyor.Ayrıca oldukça pahalı da.Her yazdan-kışa kıştan-yaza lastik değiştirirken rot balans için iyi bir para ödüyorum.Ayrıca porya yediğini söyleyebilirim.Millet ön poryadan yer benim Golf arka porya yiyor.Çukurlarda slalom yapar oldum.Ayrıca TDI olması daha vuruntulu çalışmasına neden oluyor ve böylece tiptronik şanzımanda düz vites sürerken bir yandan motorun sallantısı bir yandan çukurlar araç kaos ortamına dönüyor.Arabayı servise bıraktığımda ikame araç olarak Polo verdiler.İnanın bana masaj gibi oldu.Ama jantlar vs. ayrı bir zevk.Aracımı çok sevsem de çukurlarla,tümseklerle,girintili çıkıntılı yerler ile aramız hiçbir zaman ısınmadı.
 
Bende aynı durumu yaşıyorum.Araçta spor süspansiyon var jantlar 19 inç Pretoria.Araç çukurlu-eğimli yolda giderken Şahin gibi hissettiriyor.Ayrıca oldukça pahalı da.Her yazdan-kışa kıştan-yaza lastik değiştirirken rot balans için iyi bir para ödüyorum.Ayrıca porya yediğini söyleyebilirim.Millet ön poryadan yer benim Golf arka porya yiyor.Çukurlarda slalom yapar oldum.Ayrıca TDI olması daha vuruntulu çalışmasına neden oluyor ve böylece tiptronik şanzımanda düz vites sürerken bir yandan motorun sallantısı bir yandan çukurlar araç kaos ortamına dönüyor.Arabayı servise bıraktığımda ikame araç olarak Polo verdiler.İnanın bana masaj gibi oldu.Ama jantlar vs. ayrı bir zevk.Aracımı çok sevsem de çukurlarla,tümseklerle,girintili çıkıntılı yerler ile aramız hiçbir zaman ısınmadı.
Hocam, 19 jantlar ile nasıl konfor bekliyorsunuz anlayamadım açıkçası
 
Hocam, 19 jantlar ile nasıl konfor bekliyorsunuz anlayamadım açıkçası
Aynen öyle ancak birde elimde 18 Durban var.Aynı durum onlarda da aynı.Ha 18 jantlar da çok küçük değil biliyorum ama her türlü rahatsız.
 
Yakın zamanda 1.6 TDI Highline aracımda 18 replica jantlardan 17 dijon jantlara geçiş yaptım. Belirgin şekilde konfor arttı fakat yine de uçan halı hissi oluşmadı tabi ki. Üstelik takmış olduğun lastikler goodyear efficientgrip 205/50/17 (2019 üretim) sıfıra yakın diş kalınlığına sahip. Yakın arkadaşımda dijon jantlı (225/45-17R) 1.4 tsi (arka amortisörleri bağımsız) golf 7 comfortline araç var benimkinden biraz daha konforlu diyebilirim.
 
dün sanayiden bez bant aldım. bagaj kapağı kilidi tutan kancaya pandizotu tutan klipse bir kaç tur sardım. şaseye vuran sert düşüşler hala var ama sesde sanki bi azalma oldu ya da bana öyle geliyor. sanki daha az tangur tungur oldu gibi :D
bej bant uygulayanlar var mı aramızda
 

En ideali 17 Dijon en güzeli sağlamı da o çok kollu .. 45 yanak altında konfor aramamak lazım lüks araçlarda körük veya kaliteli ayarlanabilir amortisör takımı oluyor. O sisteme geçerseniz yolun durumuna göre ayarlasınız. 18/19 kullanan birisi olarak 17"kesinlikle.. Havayı az fazla bastığımda bile rahatsız edebiliyor. 17 tam sınırda konforu. :)
 

Geri
Üst Alt