Çoğu kişi takviye yapılırken (uyulması gereken kuralları) bilmez., düz mantık düşünüp (+ kutbu + 'ya) (- kutbu - 'ye) bağlar ancak bu yöntem yanlış ve tehlikeli bir uygulamadır.! Bu hatalı bağlantı şekli aracın elektronik sistemlerine zarar verme riski mevcuttur.,
Doğru yöntem aşşağıda paylaştığım şemadaki gibi olmalıdır ve bağlantı (yapılırken ve sökülürken) sıralamaya çok dikkat etmek gerekir.,
Takviye yapılırken enerji verecek araç (start-stop sistemine) sahip değil ise; takviye kablosunun eksi (-) kutubu enerji verecek akünün eksi (-) kutubuna bağlanır., kablonun diğer eksi (-) ucu enerji ihtiyacı olan aracın topraklama hattına bağlanır/bağlanması gerekir..!!
Takviye yapılırken enerji verecek araç (start-stop sistemine) sahip bir araç ise; takviye kablosunun eksi (-) kutubu enerji verecek akünün topraklama hattına., kablonun diğer eksi (-) ucu enerji ihtiyacı olan aracın topraklama hattına bağlanır/bağlanması gerekir..!!
Doğru bağlantı sırası: A-B-C-D
Doğru sökme sırası: D-C-B-A
Bu kurallara uymadığınız taktirde aracın elektronik aksamlarının zarar görmesi çok yüksektir..!! Daha detaylı açıklama aracınızın "kullanım klavuzunda" mevcuttur.
Takviye bağlantı şeması;
Ekli dosyayı görüntüle 56332