AhmetCakmak
Yönetici
Türk otomobil ve hafif ticari pazarındaki düşüş devam ediyor. Google verilerine göre 84 milyonluk nüfusa sahip Türkiye, Mart ayında sadece 64.267 adetlik satış gerçekleştirdi.
Otomotiv Distribütörleri Derneği'nin (ODD) Mart ayı raporlarına göre otomobil pazarı geçtiğimiz yıla göre yüzde 34.3, hafif ticari pazarı ise yüzde 29.8 oranında azaldı. Mart ayındaki toplam düşüş yüzde 33.4 oldu. Sadece otomobil pazarı 50.173 adet satış gerçekleştirirken, hafif ticari pazarı 14.094 adette kaldı. Mart ayı, son 10 yılın ortalamasına göre de yüzde 7.3 oranında düşük seyretti.
Ocak-Mart dönemindeki toplam satışlar da tatmin etmedi. Otomobil ve hafif ticari pazarı geçtiğimiz yılın ilk üç ayına göre yüzde 23.5 oranında azaldı. Toplam satışlar 152.050 adet olarak gerçekleşti. Sadece otomobillerdeki düşüş yüzde 25.3'e kadar ulaştı.
Otomobil pazarına segmentlerine göre bakış attığımızda pazarın yüzde 90'ının A, B ve C segmenti araçlardan oluştuğunu görüyoruz. Özellikle C ve B segmenti pazarın toplamda yüzde 89.1'ine sahip.
Gövde tipinde artık SUV'yi tercih eden Türk tüketici, yüksek sürüşlü modelleri zirveye oturtmayı başardı. Pazarın yüzde 41'ini SUV'ler oluştururken, tahtın eski sahibi sedan modeller yüzde 34.5'te kaldı. Dizele de veda etmeye başlayan Türk otomobil pazarı, benzinli otomobilleri yüzde 71.7 pay ile bir numaraya taşıdı. Hibrit otomobiller yüzde 9.6'lık payları ile dizel modellerin satışlarına yaklaşmaya başladı.
Öyle ki toplam satışlarda dizel ve hibrit modeller arasında 5.000 adetlik bir fark mevcut artık.
Yıllar içerisinde gelen bir diğer değişim de şanzıman tercihleri oldu. 2022 yılında gerçekleşen satışların yüzde 78.2'sini artık otomatik şanzımanlı modeller oluşturuyor.
Mart ayında en çok ilan Bağcılar'dan
Mart ayı Türkiye Otomotiv Pazar raporu yayınlandı. SmartIQ tarafından online otomobil pazarından derlenen verilerle hazırlanan Otomotiv Pazar Raporu’nun Mart versiyonuna göre İstanbul’da en çok araç satışa konulan ilçe Bağcılar oldu. 28.000'in üstünde aracın satışa konulduğu Bağcılar’ı 16.200 ile Esenyurt ve 13.300 ile Ataşehir izledi.
Otomobil fiyatlarının bir önceki Şubat ayına göre % 3,5 artış gösterdiği Mart ayında satışa konulan otomobil sayısı da % 2 oranında arttı. Satışa sunulan araçların satış hızı ise bir önceki aya göre yavaşladı. Şubatta ortalama satış süresi 43 gün iken Mart ayında bu 47 güne çıktı. En hızlı satılan ilk 3 markada ise sıralama değişmedi. Fiat 38 gün ile en hızlı nakde çevrilen marka olurken onu 39 günle Renault ve 48 günle Volkswagen izledi.
Türkiye’de satılık 2. el araçlarda en genç marka 6,5 yaş ortalaması ile Fiat olurken onu 7 Yyaş ile Renault, 7.2 ile Volkswagen ve 7,4 ile Ford izledi.
2. Elde araç değerini en iyi koruyan marka Mercedes-Benz A Serisi olurken piyasanın en az hasarla satışa sunulan markası da % 6,6 hasar oranı ile yine Mercedes oldu. Hasarsızlık sıralamasında BMW % 7 ile ikinci, Audi ise % 7,4 ile üçüncü sırada yer aldı.
Türkiye’de % 100 elektrikli ve hibrit araç pazarında ise Mart ayı oldukça hareketli geçti. Mart ayında satışa konulan elektrikli ve hibrit araçların adeti % 64 artışla rekor kırdı.
Motor1
Otomotiv Distribütörleri Derneği'nin (ODD) Mart ayı raporlarına göre otomobil pazarı geçtiğimiz yıla göre yüzde 34.3, hafif ticari pazarı ise yüzde 29.8 oranında azaldı. Mart ayındaki toplam düşüş yüzde 33.4 oldu. Sadece otomobil pazarı 50.173 adet satış gerçekleştirirken, hafif ticari pazarı 14.094 adette kaldı. Mart ayı, son 10 yılın ortalamasına göre de yüzde 7.3 oranında düşük seyretti.
Ocak-Mart dönemindeki toplam satışlar da tatmin etmedi. Otomobil ve hafif ticari pazarı geçtiğimiz yılın ilk üç ayına göre yüzde 23.5 oranında azaldı. Toplam satışlar 152.050 adet olarak gerçekleşti. Sadece otomobillerdeki düşüş yüzde 25.3'e kadar ulaştı.
Otomobil pazarına segmentlerine göre bakış attığımızda pazarın yüzde 90'ının A, B ve C segmenti araçlardan oluştuğunu görüyoruz. Özellikle C ve B segmenti pazarın toplamda yüzde 89.1'ine sahip.
Gövde tipinde artık SUV'yi tercih eden Türk tüketici, yüksek sürüşlü modelleri zirveye oturtmayı başardı. Pazarın yüzde 41'ini SUV'ler oluştururken, tahtın eski sahibi sedan modeller yüzde 34.5'te kaldı. Dizele de veda etmeye başlayan Türk otomobil pazarı, benzinli otomobilleri yüzde 71.7 pay ile bir numaraya taşıdı. Hibrit otomobiller yüzde 9.6'lık payları ile dizel modellerin satışlarına yaklaşmaya başladı.
Öyle ki toplam satışlarda dizel ve hibrit modeller arasında 5.000 adetlik bir fark mevcut artık.
Yıllar içerisinde gelen bir diğer değişim de şanzıman tercihleri oldu. 2022 yılında gerçekleşen satışların yüzde 78.2'sini artık otomatik şanzımanlı modeller oluşturuyor.
Mart ayında en çok ilan Bağcılar'dan
Mart ayı Türkiye Otomotiv Pazar raporu yayınlandı. SmartIQ tarafından online otomobil pazarından derlenen verilerle hazırlanan Otomotiv Pazar Raporu’nun Mart versiyonuna göre İstanbul’da en çok araç satışa konulan ilçe Bağcılar oldu. 28.000'in üstünde aracın satışa konulduğu Bağcılar’ı 16.200 ile Esenyurt ve 13.300 ile Ataşehir izledi.
Otomobil fiyatlarının bir önceki Şubat ayına göre % 3,5 artış gösterdiği Mart ayında satışa konulan otomobil sayısı da % 2 oranında arttı. Satışa sunulan araçların satış hızı ise bir önceki aya göre yavaşladı. Şubatta ortalama satış süresi 43 gün iken Mart ayında bu 47 güne çıktı. En hızlı satılan ilk 3 markada ise sıralama değişmedi. Fiat 38 gün ile en hızlı nakde çevrilen marka olurken onu 39 günle Renault ve 48 günle Volkswagen izledi.
Türkiye’de satılık 2. el araçlarda en genç marka 6,5 yaş ortalaması ile Fiat olurken onu 7 Yyaş ile Renault, 7.2 ile Volkswagen ve 7,4 ile Ford izledi.
2. Elde araç değerini en iyi koruyan marka Mercedes-Benz A Serisi olurken piyasanın en az hasarla satışa sunulan markası da % 6,6 hasar oranı ile yine Mercedes oldu. Hasarsızlık sıralamasında BMW % 7 ile ikinci, Audi ise % 7,4 ile üçüncü sırada yer aldı.
Türkiye’de % 100 elektrikli ve hibrit araç pazarında ise Mart ayı oldukça hareketli geçti. Mart ayında satışa konulan elektrikli ve hibrit araçların adeti % 64 artışla rekor kırdı.
Motor1