FSI & TFSI Motor Tipleri P0087 Hata Kodlu Yakıt Basıncı Sorunu ve Çözümü


Ender

Moderatör
Katılım
28 Haz 2015
Mesajlar
5,933
Tepkime puanı
4,490
Konum
Alanya
İsim
Ende Hoca
Araç
Golf 7 1.6 TDI Highline Trp. + MK 7,51.4 TSİ Golf R line + GTI 2.0 300 hp MK5 + MK6 ...
Herkese Merhaba Golftutkusu Dostları;
Bu konumuzda 2006 model MK5 GTI Aracımda yaşadığım ve çözümü epeyce uğraştıran(40 Gün ) Yakıt basıncı Sorunları hakkında tecrübe ve bilgi paylaşımında bulunacağım.
Bu sorun Genelde Çokça görülen bir durum olmasından ve çözümü adına yanlış bilinen doğruların ve bilgi kirliliğinin çok fazla olduğu ülkemizde , Başına bu tarz sorun gelen arkadaşlarımıza yardımcı olması adına paylaşımda bulunmak istememdir. Yazılarımı ne kadar özetlemeye çalışmış olsam da 40 günlük serüveni 40 kelime ile özetleyemezdim :) Konuu merak edenler için okunası bir paylaşım olduğunun altını çizmek isterim.
ARACIMDA Gaz kesme diye tabir edebileceğimiz hızlanamama, dalgalanma , Kendini korumaya alma durumu yaşadığımda bir sorunla karşılaşacağımı anlamıştım. Aracı cihaza bağladığımda meşhur fsi motorlar için P0087 Hata kodunu gördüm ve serüven işte burada başlamış oldu. Bulunduğum şehirde Tecrübeli denilen bir ustaya gittim durumu anlattım fakat yeterli olmadığını daha pompayı sökememesinden anlamış oldum. Kendim Yüksek basınç pompasını ( ÖN Pompa)sökmeye karar verdim gerekli aletleri temin ettikten sonra ön pompayı söktüm, Kam milini kontrol ettim ve aşınmıştı bunun değişmesi gerektiğini anlamıştım, Arkasından yüksek basınç pompasının Uç kısmında bulunan İtici Fincanın Talaşlandığını hatta daha da ileri giderek Pompa Mili Şapkası ve Miline zarar verdiğini de gördüm , Onların tümü de değişmeliydi. Tüm Bunları değişirken triger setinin ve Devirdaim su pompasınında değişmesinin iyi olacağını düşünerek Tüm parçaların değişmesi gerektiğini , Meblaların yüksek çıkacağını bilsem de kabullenmiş oldum.Bu şekilde herşey olması gerektiği gibi olacak Tertemiz içime sinen bir sonuç elde edbilecektim.
Fsi&Tfsi Motora sahip araç sahiplerinin bu konuda deyimi şu şekilde '' P0087 yi Çözen FSİ TFSİ motoru çözer'' derler : ) Tam benlik bir durum diyerek ,Bu hata kodu üzerine yoğunlaştım ve araştırmalarımı bu yönde devam ettirdim. Daha önce bu sorunu yaşayan çoğu insanlarla görüştüm birisi de forumumuz kurucularından olan Çok kıymetli arkadaşım @yusuf Hocamdı. Onun soruna dair çözümü tam olarak benzeme se de Yakıt hattı problemleri birbirine çok benzer durumlar içermesiydi. Günlerce yaptığım araştırmalar sonucunda Bu hatanın birçok sebepten dolayı verebileceğini öğrendim bu benim için kötü bir başlangıç olsa da Her türlü Sebebin üzerine giderek sanki bir bulmacanın çözümlerini tek tek bulmak kaydıyla , Anahtar kelimeye ulaşmaya doğru yol aldım. Yerli Yabancı Forumlar dahil olmak üzere binlerce yazı makale, belge vb okudum , yüzlerce video izledim volkswagen tecnical bülten dahil Hepsinin ortak sorunu aynı olsa da çözümü için farklı sorunları ortadan kaldırdıklarına şahit oldum. Konuya dair kimlerle görüştümse herkesin farklı bir tespiti farklı bir önerisi olmuştu. Çözüm adına konu dağılmaya başlamış , Bilgi kirliliği oluşmuş ve Bu işin çözümünün servisle birlikte yol almak olduğuna kara vermiştim. Çünkü Onların İmkanları ve Bu sorun üzerine Çözüm yolları olduğuna inanıyordum. Ayrrıca sorununu çözmek adına Kurumsal ve yapılan işçiliğin kalitesi ve garantisi olacağı düşüncesiyle Yetkili servis ile Yol alamaya karar verdim. Bu seçimim Alanya da Yeterli tecrübeye sahip FSI araçlarda Tecrübeli ustanın bulunmayışı ve elbette Yetkili Servis tabelasına olan güvencem önemli rol oynasa da bir takım sorunlar yaşamadım da değil. O kısmı konu içerisinde yine değineceğim :=)
Gelelim sorun tespiti ve Çözüme; Tüm araştırmalarımız sonucu Anladım ki çözüm yollarının bazılarında Çok daha uygun maliyetli ve basit olduğunu görmekle birlikte bazılarının ise çok daha fazla maliyetli ve uzun bir süreç alabileceği bilgisine ulaştım. Aracımı servis Bırakmadan önce Kurum Teknisyeni ve ilgili birimlerce fikir alışverişinde bulunduk, Serviste çalışan personelin çoğu İyi niyetli olsalar da, FSİ&TFSİ motorlardan biraz uzak, yeni nesil TSI motorlar üzerine tecrübe sahibi olduklarını çabucak anlamış oldum. En azından benim aracımın motor kısmına dair bugüne kadar yaşanmış ve Arge edilmiş olası çözümlerin Datalarında olduğunu biliyor bu şekilde bir yol izleyeceklerinden kuşkum olmadığından Randevu alıp aracımı Alanya Başaran VW Yetkili Servise bıraktım. Servis Kendi test ve denemelerini yaptıktan sonra önceki istişarelerimizde bahsettiğim tüm durumları onaylayarak nitelikte cevaplar verdi ve Aracın onarımı için İş talebi oluşturduk; İş / Onarım Talebinin içerisinde ;Aşınmış olan Kam ( Egzantirik emme) Mili- Yüksek Basıçlı Yakıt Pompası (HPFP) Kam takipçisi Fincanı parçaları sipariş geçtik. Parçaların bir kısmı Türkiye de olmadığından Almanya dan Araca özel gelmesi gerektiğinden ön ödeme yaparak 15 günlük beklemeye geçtik, Bu süre içinde de aracın motor kısmı parçalara uygun hale getirmek amacıyla Sökülmeye başlanmıştı....... Parçalar İstanbul'a Gelmiş fakat yaşanan olumsuz hava muhalefeti ( şiddetli Kar Yağışı) sonrasında 5 gün gecikme yaşanması sonrası elimize ulaşmıştı. işlemler yapıldı, Serviste Takılan parçalar sonrasında Aracımızla teste çıktığımızda Sorun ortadan kalkmadığı gibi araba eski halinden daha yavaş daha tutarsız bir hal almıştı ki bu hiç beklenmeye bir olumsuz gelişme olmuştu. İşte buradan sonra işler iyice karışmıştı Çünkü servis yaptığı değerlendirmede Bu parçaların değişmesiyle sorunun ortadan kalkacağına inanmış fakat sorun çözülmediği gibi daha da kötüye gitmişti. FGarklı öneriler sunmuş olsalarda hem maddi açıdan hem de deneme yanılma gibi bir yöntem sunmalarından pek ikna olmamıştım. Çözüme dahil olmak istediğimi Sürecin daha fazla uzamaması adına mağduriyetimin artmaması ve karşılıklı iyi niyet çerçevesinde birlikte koyulduk. Ben araştırmalarım sonucu edindiğim bilgi ve tecrübelerle, Kendilerinin Servis prosedürü içerisinde işçilik ve yapılması gereken çözüm yollarına onay vermek suretiyle tek tek her parça ve sistem üzerinde ilerlemeye başladık. Hatta birgün Saat 18.00 olan mesai bitimi geçmesine rağmen Baş Teknisyen ile birlikte Saat 19.00 a kadar birlikte araç üzerinde emek harcadık Güvenlik görevlisi ile birlikte Servisi kapattığımız an bile oldu :)
Bu zaman zarfında aracın onarımı için ciddi maddi kayıplar yaşatabilmesi ihtimaline karşın Araştırmalarıma daha da derinlik katmak suretiyle gece yarılarına kadar çalışmaya başladım. Serviste sorunun olası çözümü için Teknik birimleri dahil ve Almanya Teknik destek alarak Sorgulama yapmaya başlamıştı. Benim sorunumun tam olarak karşılığını 24. günde anlayabildim bu süreç zarfında Servise Sorunun Yakıt Hattı üzerinde olabileceği düşüncemi paylaştım. Tüm olası problemleri tek tek test edip deneyerek, eleyerek bu kanıya varmıştım. ve Nihayet servise belirtmiş olduğum konu üzerine yaptığı çalışma sonrasında, Yakıt Hattı Rail Basıncının üzerinde bulunan Manuel ayar Valfinin arızalı olduğunu tespit ettik (FPFV) Resimlerde işaretli olan parça :) Bu parçayı da sipariş geçtik ve Montajını gerçekleştirdikten sonra Servis Müdürü ile Teste Çıktık .Aracımı VCDS ye bağladım Yeniden Log almak ve hareket halindeki verileri okumak soruna dair çözümün net olduğundan emin olmak istedim. Test Sürüşü gayet verimli ve bir o kadar başarılı geçti Nihayet Sorunu ortadan kaldırmış ve Aracımın Gerçek Bir GTI ya dönüştüğünü görmek hissetmek Çok keyif vermişti.
Sonuç olarak Uzunca geçen bir Onarım / Çözüm zamanının oluşmasında ki en büyük etmen Ülkemiz şartları idi; Yedek Parça tedariği olsun , Servis çalışanların bu tip motorlarda ki tecrübe eksikliği olsun sürecin gereksiz uzamasına neden olmuştu. Sonuca ulaşmamızda ki en değerli Etmenler ise Karşılıklı samimiyet, İlgi- Detaylı Araştırma ve çözüm odaklı ortak çalışma diyebilirim. Günün sonunda Mutlu olsam da Kendimce düşünmeden Edemiyordum; Bu kadar uzaması mı gerekiyordu?
Değerli Dostlar Yaşadığım bu serüvende , Burada paylaşamadığım , Unutmuş olabileceğim bir çok konu ve bilgiyi İhtiyac duyulması halinde Mesaj yoluyla bana ulaşabilirsiniz müsait olduğum sürece paylaşmaktan keyif alacağımdan emin olabilirsiniz. Resimleri de ektedir.
Süreç boyunca yanımda olan @yusuf hocama, Servis Çalışanı Teknisyen arkadaşa ve Servis müdürü Nasuh Beye , Yedek Parça Sorumlusu Hasan Beye ve diğer çalışan personele İyi niyetli ve çözüm odaklı çalışmaları adına Teşekkür etmek istiyorum. Bu sorunun çözüm aşamasında bağlantı kurduğum adını sayamadığım onlarca kişiye de teşekkür ediyorum. Bu sayede Yeni Arkadaşlıklar yeni dostlar da edinmiş oldum. Belki de en büyük kazanç bu oldu benim için.
Herkese Kazasız ,Belasız, Hasarsız ve Sorunsuz Keyifli forumlar Dilerim.
 

Ekli dosyalar

  • 20211125_124408.jpg
    20211125_124408.jpg
    127.6 KB · Görüntüleme: 80
  • IMG-20220302-WA0039.jpg
    IMG-20220302-WA0039.jpg
    150 KB · Görüntüleme: 67
  • IMG-20220302-WA0036.jpg
    IMG-20220302-WA0036.jpg
    174.2 KB · Görüntüleme: 64
  • 20220404_212119.jpg
    20220404_212119.jpg
    198.6 KB · Görüntüleme: 62
  • 20220402_150922.jpg
    20220402_150922.jpg
    135.3 KB · Görüntüleme: 64
  • 20220401_003842.jpg
    20220401_003842.jpg
    426.2 KB · Görüntüleme: 65
  • 20220328_160309.jpg
    20220328_160309.jpg
    90 KB · Görüntüleme: 59
  • 20220328_153519.jpg
    20220328_153519.jpg
    260.6 KB · Görüntüleme: 64
  • 20220303_151105.jpg
    20220303_151105.jpg
    214.4 KB · Görüntüleme: 61
  • 20220218_124241.jpg
    20220218_124241.jpg
    104.7 KB · Görüntüleme: 58
  • 20220218_124108.jpg
    20220218_124108.jpg
    120.2 KB · Görüntüleme: 57
  • 20220129_192211.jpg
    20220129_192211.jpg
    383.3 KB · Görüntüleme: 58
  • 20220211_130449.jpg
    20220211_130449.jpg
    64.5 KB · Görüntüleme: 59
  • 20220211_130750.jpg
    20220211_130750.jpg
    47.8 KB · Görüntüleme: 58
  • 20220216_171641.jpg
    20220216_171641.jpg
    63.4 KB · Görüntüleme: 57
  • 20220216_231032.jpg
    20220216_231032.jpg
    272.2 KB · Görüntüleme: 64
  • 20220218_122514.jpg
    20220218_122514.jpg
    86.5 KB · Görüntüleme: 66
  • 20220218_122517.jpg
    20220218_122517.jpg
    228.1 KB · Görüntüleme: 66
  • Screenshot_20220211-083257_Chrome.jpg
    Screenshot_20220211-083257_Chrome.jpg
    226.2 KB · Görüntüleme: 59
  • Screenshot_20220213-173258_YouTube.jpg
    Screenshot_20220213-173258_YouTube.jpg
    132.4 KB · Görüntüleme: 60
  • 20220218_133355.jpg
    20220218_133355.jpg
    90.7 KB · Görüntüleme: 59
  • 20220220_010309.jpg
    20220220_010309.jpg
    169.4 KB · Görüntüleme: 64
Son düzenleme:

Log Dosyası Karşılaştırması
 

Ekli dosyalar

  • InkedIMG-20220321-WA0035_LI.jpg
    InkedIMG-20220321-WA0035_LI.jpg
    498.7 KB · Görüntüleme: 38
  • InkedScreenshot_20220320-154706_WhatsApp_LI.jpg
    InkedScreenshot_20220320-154706_WhatsApp_LI.jpg
    1.5 MB · Görüntüleme: 36
Upvote 0
Çok geçmiş olsun Ender Hocam, emeklerinizin çabalarınızın boşa çıkmaması ve sorunun çözüme kavuşması sevindirici bir haber.
 
Upvote 0
Çok geçmiş olsun Ender Hocam, emeklerinizin çabalarınızın boşa çıkmaması ve sorunun çözüme kavuşması sevindirici bir haber.
Teşekkür ederim hocam sağolun.
 
Upvote 0
Bizim araçlarda kesinlikle araç sahibinin bir tamirciye gitmeden önce araştırma yapması gerekiyor. Sizi tebrik ederim. Çok güzel bir yol izlemişsiniz. Bende de 2004 fsi var. Rail Pressure (actuel) değerini araba çalışırken mi ölçtünüz ? Measuring Block ta mı ölçtünüz. Kanal numarası kaçtır , Ölçüm için özel şartlar var mı? Bende ölçmek istiyorum, kablomla. Bilgi verirseniz memnun olurum.
 
Upvote 0
Arac Haraket Halindeyken Log Almak gerekiyor en sağlıklı yontemi o şekilde. Fakat araç hareket etmeden de az çok değerlere bakılabilir yüzdelik cinsinden ki bubisin biraz tecrübe ve detay kısmı olacaktır.
Ölçüm için Select- Engine - Advenc.Measuring Valus Sonra yanda açılan pencereden Prussere Rail seçeneklerini tıklayarak Spec.Actuel ve Differnt seçilerek bakabilirsin. Vcds de bu şekilde omasi gereken (talep ) Güncel yada mevcut ile arasındaki farkı görebilmek adına.

Kanal olarak ise 106 kanal
Yanlış hatırlamıyorsam
 
Upvote 0
Arac Haraket Halindeyken Log Almak gerekiyor en sağlıklı yontemi o şekilde. Fakat araç hareket etmeden de az çok değerlere bakılabilir yüzdelik cinsinden ki bubisin biraz tecrübe ve detay kısmı olacaktır.
Ölçüm için Select- Engine - Advenc.Measuring Valus Sonra yanda açılan pencereden Prussere Rail seçeneklerini tıklayarak Spec.Actuel ve Differnt seçilerek bakabilirsin. Vcds de bu şekilde omasi gereken (talep ) Güncel yada mevcut ile arasındaki farkı görebilmek adına.

Kanal olarak ise 106 kanal
Yanlış hatırlamıyorsam
Teşekkürler , peki hareket halinde log alma nasıl oluyor ?
 
Upvote 0
Herkese Merhaba Golftutkusu Dostları;
Bu konumuzda 2006 model MK5 GTI Aracımda yaşadığım ve çözümü epeyce uğraştıran(40 Gün ) Yakıt basıncı Sorunları hakkında tecrübe ve bilgi paylaşımında bulunacağım.
Bu sorun Genelde Çokça görülen bir durum olmasından ve çözümü adına yanlış bilinen doğruların ve bilgi kirliliğinin çok fazla olduğu ülkemizde , Başına bu tarz sorun gelen arkadaşlarımıza yardımcı olması adına paylaşımda bulunmak istememdir. Yazılarımı ne kadar özetlemeye çalışmış olsam da 40 günlük serüveni 40 kelime ile özetleyemezdim :) Konuu merak edenler için okunası bir paylaşım olduğunun altını çizmek isterim.
ARACIMDA Gaz kesme diye tabir edebileceğimiz hızlanamama, dalgalanma , Kendini korumaya alma durumu yaşadığımda bir sorunla karşılaşacağımı anlamıştım. Aracı cihaza bağladığımda meşhur fsi motorlar için P0087 Hata kodunu gördüm ve serüven işte burada başlamış oldu. Bulunduğum şehirde Tecrübeli denilen bir ustaya gittim durumu anlattım fakat yeterli olmadığını daha pompayı sökememesinden anlamış oldum. Kendim Yüksek basınç pompasını ( ÖN Pompa)sökmeye karar verdim gerekli aletleri temin ettikten sonra ön pompayı söktüm, Kam milini kontrol ettim ve aşınmıştı bunun değişmesi gerektiğini anlamıştım, Arkasından yüksek basınç pompasının Uç kısmında bulunan İtici Fincanın Talaşlandığını hatta daha da ileri giderek Pompa Mili Şapkası ve Miline zarar verdiğini de gördüm , Onların tümü de değişmeliydi. Tüm Bunları değişirken triger setinin ve Devirdaim su pompasınında değişmesinin iyi olacağını düşünerek Tüm parçaların değişmesi gerektiğini , Meblaların yüksek çıkacağını bilsem de kabullenmiş oldum.Bu şekilde herşey olması gerektiği gibi olacak Tertemiz içime sinen bir sonuç elde edbilecektim.
Fsi&Tfsi Motora sahip araç sahiplerinin bu konuda deyimi şu şekilde '' P0087 yi Çözen FSİ TFSİ motoru çözer'' derler : ) Tam benlik bir durum diyerek ,Bu hata kodu üzerine yoğunlaştım ve araştırmalarımı bu yönde devam ettirdim. Daha önce bu sorunu yaşayan çoğu insanlarla görüştüm birisi de forumumuz kurucularından olan Çok kıymetli arkadaşım @yusuf Hocamdı. Onun soruna dair çözümü tam olarak benzeme se de Yakıt hattı problemleri birbirine çok benzer durumlar içermesiydi. Günlerce yaptığım araştırmalar sonucunda Bu hatanın birçok sebepten dolayı verebileceğini öğrendim bu benim için kötü bir başlangıç olsa da Her türlü Sebebin üzerine giderek sanki bir bulmacanın çözümlerini tek tek bulmak kaydıyla , Anahtar kelimeye ulaşmaya doğru yol aldım. Yerli Yabancı Forumlar dahil olmak üzere binlerce yazı makale, belge vb okudum , yüzlerce video izledim volkswagen tecnical bülten dahil Hepsinin ortak sorunu aynı olsa da çözümü için farklı sorunları ortadan kaldırdıklarına şahit oldum. Konuya dair kimlerle görüştümse herkesin farklı bir tespiti farklı bir önerisi olmuştu. Çözüm adına konu dağılmaya başlamış , Bilgi kirliliği oluşmuş ve Bu işin çözümünün servisle birlikte yol almak olduğuna kara vermiştim. Çünkü Onların İmkanları ve Bu sorun üzerine Çözüm yolları olduğuna inanıyordum. Ayrrıca sorununu çözmek adına Kurumsal ve yapılan işçiliğin kalitesi ve garantisi olacağı düşüncesiyle Yetkili servis ile Yol alamaya karar verdim. Bu seçimim Alanya da Yeterli tecrübeye sahip FSI araçlarda Tecrübeli ustanın bulunmayışı ve elbette Yetkili Servis tabelasına olan güvencem önemli rol oynasa da bir takım sorunlar yaşamadım da değil. O kısmı konu içerisinde yine değineceğim :=)
Gelelim sorun tespiti ve Çözüme; Tüm araştırmalarımız sonucu Anladım ki çözüm yollarının bazılarında Çok daha uygun maliyetli ve basit olduğunu görmekle birlikte bazılarının ise çok daha fazla maliyetli ve uzun bir süreç alabileceği bilgisine ulaştım. Aracımı servis Bırakmadan önce Kurum Teknisyeni ve ilgili birimlerce fikir alışverişinde bulunduk, Serviste çalışan personelin çoğu İyi niyetli olsalar da, FSİ&TFSİ motorlardan biraz uzak, yeni nesil TSI motorlar üzerine tecrübe sahibi olduklarını çabucak anlamış oldum. En azından benim aracımın motor kısmına dair bugüne kadar yaşanmış ve Arge edilmiş olası çözümlerin Datalarında olduğunu biliyor bu şekilde bir yol izleyeceklerinden kuşkum olmadığından Randevu alıp aracımı Alanya Başaran VW Yetkili Servise bıraktım. Servis Kendi test ve denemelerini yaptıktan sonra önceki istişarelerimizde bahsettiğim tüm durumları onaylayarak nitelikte cevaplar verdi ve Aracın onarımı için İş talebi oluşturduk; İş / Onarım Talebinin içerisinde ;Aşınmış olan Kam ( Egzantirik emme) Mili- Yüksek Basıçlı Yakıt Pompası (HPFP) Kam takipçisi Fincanı parçaları sipariş geçtik. Parçaların bir kısmı Türkiye de olmadığından Almanya dan Araca özel gelmesi gerektiğinden ön ödeme yaparak 15 günlük beklemeye geçtik, Bu süre içinde de aracın motor kısmı parçalara uygun hale getirmek amacıyla Sökülmeye başlanmıştı....... Parçalar İstanbul'a Gelmiş fakat yaşanan olumsuz hava muhalefeti ( şiddetli Kar Yağışı) sonrasında 5 gün gecikme yaşanması sonrası elimize ulaşmıştı. işlemler yapıldı, Serviste Takılan parçalar sonrasında Aracımızla teste çıktığımızda Sorun ortadan kalkmadığı gibi araba eski halinden daha yavaş daha tutarsız bir hal almıştı ki bu hiç beklenmeye bir olumsuz gelişme olmuştu. İşte buradan sonra işler iyice karışmıştı Çünkü servis yaptığı değerlendirmede Bu parçaların değişmesiyle sorunun ortadan kalkacağına inanmış fakat sorun çözülmediği gibi daha da kötüye gitmişti. FGarklı öneriler sunmuş olsalarda hem maddi açıdan hem de deneme yanılma gibi bir yöntem sunmalarından pek ikna olmamıştım. Çözüme dahil olmak istediğimi Sürecin daha fazla uzamaması adına mağduriyetimin artmaması ve karşılıklı iyi niyet çerçevesinde birlikte koyulduk. Ben araştırmalarım sonucu edindiğim bilgi ve tecrübelerle, Kendilerinin Servis prosedürü içerisinde işçilik ve yapılması gereken çözüm yollarına onay vermek suretiyle tek tek her parça ve sistem üzerinde ilerlemeye başladık. Hatta birgün Saat 18.00 olan mesai bitimi geçmesine rağmen Baş Teknisyen ile birlikte Saat 19.00 a kadar birlikte araç üzerinde emek harcadık Güvenlik görevlisi ile birlikte Servisi kapattığımız an bile oldu :)
Bu zaman zarfında aracın onarımı için ciddi maddi kayıplar yaşatabilmesi ihtimaline karşın Araştırmalarıma daha da derinlik katmak suretiyle gece yarılarına kadar çalışmaya başladım. Serviste sorunun olası çözümü için Teknik birimleri dahil ve Almanya Teknik destek alarak Sorgulama yapmaya başlamıştı. Benim sorunumun tam olarak karşılığını 24. günde anlayabildim bu süreç zarfında Servise Sorunun Yakıt Hattı üzerinde olabileceği düşüncemi paylaştım. Tüm olası problemleri tek tek test edip deneyerek, eleyerek bu kanıya varmıştım. ve Nihayet servise belirtmiş olduğum konu üzerine yaptığı çalışma sonrasında, Yakıt Hattı Rail Basıncının üzerinde bulunan Manuel ayar Valfinin arızalı olduğunu tespit ettik (FPFV) Resimlerde işaretli olan parça :) Bu parçayı da sipariş geçtik ve Montajını gerçekleştirdikten sonra Servis Müdürü ile Teste Çıktık .Aracımı VCDS ye bağladım Yeniden Log almak ve hareket halindeki verileri okumak soruna dair çözümün net olduğundan emin olmak istedim. Test Sürüşü gayet verimli ve bir o kadar başarılı geçti Nihayet Sorunu ortadan kaldırmış ve Aracımın Gerçek Bir GTI ya dönüştüğünü görmek hissetmek Çok keyif vermişti.
Sonuç olarak Uzunca geçen bir Onarım / Çözüm zamanının oluşmasında ki en büyük etmen Ülkemiz şartları idi; Yedek Parça tedariği olsun , Servis çalışanların bu tip motorlarda ki tecrübe eksikliği olsun sürecin gereksiz uzamasına neden olmuştu. Sonuca ulaşmamızda ki en değerli Etmenler ise Karşılıklı samimiyet, İlgi- Detaylı Araştırma ve çözüm odaklı ortak çalışma diyebilirim. Günün sonunda Mutlu olsam da Kendimce düşünmeden Edemiyordum; Bu kadar uzaması mı gerekiyordu?
Değerli Dostlar Yaşadığım bu serüvende , Burada paylaşamadığım , Unutmuş olabileceğim bir çok konu ve bilgiyi İhtiyac duyulması halinde Mesaj yoluyla bana ulaşabilirsiniz müsait olduğum sürece paylaşmaktan keyif alacağımdan emin olabilirsiniz. Resimleri de ektedir.
Süreç boyunca yanımda olan @yusuf hocama, Servis Çalışanı Teknisyen arkadaşa ve Servis müdürü Nasuh Beye , Yedek Parça Sorumlusu Hasan Beye ve diğer çalışan personele İyi niyetli ve çözüm odaklı çalışmaları adına Teşekkür etmek istiyorum. Bu sorunun çözüm aşamasında bağlantı kurduğum adını sayamadığım onlarca kişiye de teşekkür ediyorum. Bu sayede Yeni Arkadaşlıklar yeni dostlar da edinmiş oldum. Belki de en büyük kazanç bu oldu benim için.
Herkese Kazasız ,Belasız, Hasarsız ve Sorunsuz Keyifli forumlar Dilerim.
SA kardeş özür dilerim rahatsız ediyorum,benim arabamda 2013 Touran 1.6 TDI.p0087 kod hatası var ama bir türlü sorunu bulamadık.yakit pompası ,filitre ve yüksek basınç sensörü,ve yakıt dağıtım sensorunu değiştirdim ama bir türlü olmadı aceba yardımcı olabilir misiniz .tşk ederim hayırlı Ramazanlar
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20240110_183405.jpg
    IMG_20240110_183405.jpg
    102.6 KB · Görüntüleme: 3
Upvote 0
Paylaşım yatığım konuda ki sorun Benzinli ve 2.0 hacimli araç içindi sizin Dizel aracınız hocam. benzer olabilme ihtimali olsa da dizel yapısı gereği daha farklı sebeplerden olabilir sizdeki arıza,
 
Upvote 0
Herkese Merhaba Golftutkusu Dostları;
Bu konumuzda 2006 model MK5 GTI Aracımda yaşadığım ve çözümü epeyce uğraştıran(40 Gün ) Yakıt basıncı Sorunları hakkında tecrübe ve bilgi paylaşımında bulunacağım.
Bu sorun Genelde Çokça görülen bir durum olmasından ve çözümü adına yanlış bilinen doğruların ve bilgi kirliliğinin çok fazla olduğu ülkemizde , Başına bu tarz sorun gelen arkadaşlarımıza yardımcı olması adına paylaşımda bulunmak istememdir. Yazılarımı ne kadar özetlemeye çalışmış olsam da 40 günlük serüveni 40 kelime ile özetleyemezdim :) Konuu merak edenler için okunası bir paylaşım olduğunun altını çizmek isterim.
ARACIMDA Gaz kesme diye tabir edebileceğimiz hızlanamama, dalgalanma , Kendini korumaya alma durumu yaşadığımda bir sorunla karşılaşacağımı anlamıştım. Aracı cihaza bağladığımda meşhur fsi motorlar için P0087 Hata kodunu gördüm ve serüven işte burada başlamış oldu. Bulunduğum şehirde Tecrübeli denilen bir ustaya gittim durumu anlattım fakat yeterli olmadığını daha pompayı sökememesinden anlamış oldum. Kendim Yüksek basınç pompasını ( ÖN Pompa)sökmeye karar verdim gerekli aletleri temin ettikten sonra ön pompayı söktüm, Kam milini kontrol ettim ve aşınmıştı bunun değişmesi gerektiğini anlamıştım, Arkasından yüksek basınç pompasının Uç kısmında bulunan İtici Fincanın Talaşlandığını hatta daha da ileri giderek Pompa Mili Şapkası ve Miline zarar verdiğini de gördüm , Onların tümü de değişmeliydi. Tüm Bunları değişirken triger setinin ve Devirdaim su pompasınında değişmesinin iyi olacağını düşünerek Tüm parçaların değişmesi gerektiğini , Meblaların yüksek çıkacağını bilsem de kabullenmiş oldum.Bu şekilde herşey olması gerektiği gibi olacak Tertemiz içime sinen bir sonuç elde edbilecektim.
Fsi&Tfsi Motora sahip araç sahiplerinin bu konuda deyimi şu şekilde '' P0087 yi Çözen FSİ TFSİ motoru çözer'' derler : ) Tam benlik bir durum diyerek ,Bu hata kodu üzerine yoğunlaştım ve araştırmalarımı bu yönde devam ettirdim. Daha önce bu sorunu yaşayan çoğu insanlarla görüştüm birisi de forumumuz kurucularından olan Çok kıymetli arkadaşım @yusuf Hocamdı. Onun soruna dair çözümü tam olarak benzeme se de Yakıt hattı problemleri birbirine çok benzer durumlar içermesiydi. Günlerce yaptığım araştırmalar sonucunda Bu hatanın birçok sebepten dolayı verebileceğini öğrendim bu benim için kötü bir başlangıç olsa da Her türlü Sebebin üzerine giderek sanki bir bulmacanın çözümlerini tek tek bulmak kaydıyla , Anahtar kelimeye ulaşmaya doğru yol aldım. Yerli Yabancı Forumlar dahil olmak üzere binlerce yazı makale, belge vb okudum , yüzlerce video izledim volkswagen tecnical bülten dahil Hepsinin ortak sorunu aynı olsa da çözümü için farklı sorunları ortadan kaldırdıklarına şahit oldum. Konuya dair kimlerle görüştümse herkesin farklı bir tespiti farklı bir önerisi olmuştu. Çözüm adına konu dağılmaya başlamış , Bilgi kirliliği oluşmuş ve Bu işin çözümünün servisle birlikte yol almak olduğuna kara vermiştim. Çünkü Onların İmkanları ve Bu sorun üzerine Çözüm yolları olduğuna inanıyordum. Ayrrıca sorununu çözmek adına Kurumsal ve yapılan işçiliğin kalitesi ve garantisi olacağı düşüncesiyle Yetkili servis ile Yol alamaya karar verdim. Bu seçimim Alanya da Yeterli tecrübeye sahip FSI araçlarda Tecrübeli ustanın bulunmayışı ve elbette Yetkili Servis tabelasına olan güvencem önemli rol oynasa da bir takım sorunlar yaşamadım da değil. O kısmı konu içerisinde yine değineceğim :=)
Gelelim sorun tespiti ve Çözüme; Tüm araştırmalarımız sonucu Anladım ki çözüm yollarının bazılarında Çok daha uygun maliyetli ve basit olduğunu görmekle birlikte bazılarının ise çok daha fazla maliyetli ve uzun bir süreç alabileceği bilgisine ulaştım. Aracımı servis Bırakmadan önce Kurum Teknisyeni ve ilgili birimlerce fikir alışverişinde bulunduk, Serviste çalışan personelin çoğu İyi niyetli olsalar da, FSİ&TFSİ motorlardan biraz uzak, yeni nesil TSI motorlar üzerine tecrübe sahibi olduklarını çabucak anlamış oldum. En azından benim aracımın motor kısmına dair bugüne kadar yaşanmış ve Arge edilmiş olası çözümlerin Datalarında olduğunu biliyor bu şekilde bir yol izleyeceklerinden kuşkum olmadığından Randevu alıp aracımı Alanya Başaran VW Yetkili Servise bıraktım. Servis Kendi test ve denemelerini yaptıktan sonra önceki istişarelerimizde bahsettiğim tüm durumları onaylayarak nitelikte cevaplar verdi ve Aracın onarımı için İş talebi oluşturduk; İş / Onarım Talebinin içerisinde ;Aşınmış olan Kam ( Egzantirik emme) Mili- Yüksek Basıçlı Yakıt Pompası (HPFP) Kam takipçisi Fincanı parçaları sipariş geçtik. Parçaların bir kısmı Türkiye de olmadığından Almanya dan Araca özel gelmesi gerektiğinden ön ödeme yaparak 15 günlük beklemeye geçtik, Bu süre içinde de aracın motor kısmı parçalara uygun hale getirmek amacıyla Sökülmeye başlanmıştı....... Parçalar İstanbul'a Gelmiş fakat yaşanan olumsuz hava muhalefeti ( şiddetli Kar Yağışı) sonrasında 5 gün gecikme yaşanması sonrası elimize ulaşmıştı. işlemler yapıldı, Serviste Takılan parçalar sonrasında Aracımızla teste çıktığımızda Sorun ortadan kalkmadığı gibi araba eski halinden daha yavaş daha tutarsız bir hal almıştı ki bu hiç beklenmeye bir olumsuz gelişme olmuştu. İşte buradan sonra işler iyice karışmıştı Çünkü servis yaptığı değerlendirmede Bu parçaların değişmesiyle sorunun ortadan kalkacağına inanmış fakat sorun çözülmediği gibi daha da kötüye gitmişti. FGarklı öneriler sunmuş olsalarda hem maddi açıdan hem de deneme yanılma gibi bir yöntem sunmalarından pek ikna olmamıştım. Çözüme dahil olmak istediğimi Sürecin daha fazla uzamaması adına mağduriyetimin artmaması ve karşılıklı iyi niyet çerçevesinde birlikte koyulduk. Ben araştırmalarım sonucu edindiğim bilgi ve tecrübelerle, Kendilerinin Servis prosedürü içerisinde işçilik ve yapılması gereken çözüm yollarına onay vermek suretiyle tek tek her parça ve sistem üzerinde ilerlemeye başladık. Hatta birgün Saat 18.00 olan mesai bitimi geçmesine rağmen Baş Teknisyen ile birlikte Saat 19.00 a kadar birlikte araç üzerinde emek harcadık Güvenlik görevlisi ile birlikte Servisi kapattığımız an bile oldu :)
Bu zaman zarfında aracın onarımı için ciddi maddi kayıplar yaşatabilmesi ihtimaline karşın Araştırmalarıma daha da derinlik katmak suretiyle gece yarılarına kadar çalışmaya başladım. Serviste sorunun olası çözümü için Teknik birimleri dahil ve Almanya Teknik destek alarak Sorgulama yapmaya başlamıştı. Benim sorunumun tam olarak karşılığını 24. günde anlayabildim bu süreç zarfında Servise Sorunun Yakıt Hattı üzerinde olabileceği düşüncemi paylaştım. Tüm olası problemleri tek tek test edip deneyerek, eleyerek bu kanıya varmıştım. ve Nihayet servise belirtmiş olduğum konu üzerine yaptığı çalışma sonrasında, Yakıt Hattı Rail Basıncının üzerinde bulunan Manuel ayar Valfinin arızalı olduğunu tespit ettik (FPFV) Resimlerde işaretli olan parça :) Bu parçayı da sipariş geçtik ve Montajını gerçekleştirdikten sonra Servis Müdürü ile Teste Çıktık .Aracımı VCDS ye bağladım Yeniden Log almak ve hareket halindeki verileri okumak soruna dair çözümün net olduğundan emin olmak istedim. Test Sürüşü gayet verimli ve bir o kadar başarılı geçti Nihayet Sorunu ortadan kaldırmış ve Aracımın Gerçek Bir GTI ya dönüştüğünü görmek hissetmek Çok keyif vermişti.
Sonuç olarak Uzunca geçen bir Onarım / Çözüm zamanının oluşmasında ki en büyük etmen Ülkemiz şartları idi; Yedek Parça tedariği olsun , Servis çalışanların bu tip motorlarda ki tecrübe eksikliği olsun sürecin gereksiz uzamasına neden olmuştu. Sonuca ulaşmamızda ki en değerli Etmenler ise Karşılıklı samimiyet, İlgi- Detaylı Araştırma ve çözüm odaklı ortak çalışma diyebilirim. Günün sonunda Mutlu olsam da Kendimce düşünmeden Edemiyordum; Bu kadar uzaması mı gerekiyordu?
Değerli Dostlar Yaşadığım bu serüvende , Burada paylaşamadığım , Unutmuş olabileceğim bir çok konu ve bilgiyi İhtiyac duyulması halinde Mesaj yoluyla bana ulaşabilirsiniz müsait olduğum sürece paylaşmaktan keyif alacağımdan emin olabilirsiniz. Resimleri de ektedir.
Süreç boyunca yanımda olan @yusuf hocama, Servis Çalışanı Teknisyen arkadaşa ve Servis müdürü Nasuh Beye , Yedek Parça Sorumlusu Hasan Beye ve diğer çalışan personele İyi niyetli ve çözüm odaklı çalışmaları adına Teşekkür etmek istiyorum. Bu sorunun çözüm aşamasında bağlantı kurduğum adını sayamadığım onlarca kişiye de teşekkür ediyorum. Bu sayede Yeni Arkadaşlıklar yeni dostlar da edinmiş oldum. Belki de en büyük kazanç bu oldu benim için.
Herkese Kazasız ,Belasız, Hasarsız ve Sorunsuz Keyifli forumlar Dilerim.
Hocam 1.6 Fsi aracım var seyir halinde ara ara kesiklik yapıyor yığılma yapıyor. Ayağımı gazdan çekince toparlıyor. Yakıt sisteminin komple değişmesi gerektiğini söylüyorlar garanti çözüm için. Sizin çözümünüzdeki işaretli parça dediğiniz hangisi onu anlamadım
 
Upvote 0
Herkese Merhaba Golftutkusu Dostları;
Bu konumuzda 2006 model MK5 GTI Aracımda yaşadığım ve çözümü epeyce uğraştıran(40 Gün ) Yakıt basıncı Sorunları hakkında tecrübe ve bilgi paylaşımında bulunacağım.
Bu sorun Genelde Çokça görülen bir durum olmasından ve çözümü adına yanlış bilinen doğruların ve bilgi kirliliğinin çok fazla olduğu ülkemizde , Başına bu tarz sorun gelen arkadaşlarımıza yardımcı olması adına paylaşımda bulunmak istememdir. Yazılarımı ne kadar özetlemeye çalışmış olsam da 40 günlük serüveni 40 kelime ile özetleyemezdim :) Konuu merak edenler için okunası bir paylaşım olduğunun altını çizmek isterim.
ARACIMDA Gaz kesme diye tabir edebileceğimiz hızlanamama, dalgalanma , Kendini korumaya alma durumu yaşadığımda bir sorunla karşılaşacağımı anlamıştım. Aracı cihaza bağladığımda meşhur fsi motorlar için P0087 Hata kodunu gördüm ve serüven işte burada başlamış oldu. Bulunduğum şehirde Tecrübeli denilen bir ustaya gittim durumu anlattım fakat yeterli olmadığını daha pompayı sökememesinden anlamış oldum. Kendim Yüksek basınç pompasını ( ÖN Pompa)sökmeye karar verdim gerekli aletleri temin ettikten sonra ön pompayı söktüm, Kam milini kontrol ettim ve aşınmıştı bunun değişmesi gerektiğini anlamıştım, Arkasından yüksek basınç pompasının Uç kısmında bulunan İtici Fincanın Talaşlandığını hatta daha da ileri giderek Pompa Mili Şapkası ve Miline zarar verdiğini de gördüm , Onların tümü de değişmeliydi. Tüm Bunları değişirken triger setinin ve Devirdaim su pompasınında değişmesinin iyi olacağını düşünerek Tüm parçaların değişmesi gerektiğini , Meblaların yüksek çıkacağını bilsem de kabullenmiş oldum.Bu şekilde herşey olması gerektiği gibi olacak Tertemiz içime sinen bir sonuç elde edbilecektim.
Fsi&Tfsi Motora sahip araç sahiplerinin bu konuda deyimi şu şekilde '' P0087 yi Çözen FSİ TFSİ motoru çözer'' derler : ) Tam benlik bir durum diyerek ,Bu hata kodu üzerine yoğunlaştım ve araştırmalarımı bu yönde devam ettirdim. Daha önce bu sorunu yaşayan çoğu insanlarla görüştüm birisi de forumumuz kurucularından olan Çok kıymetli arkadaşım @yusuf Hocamdı. Onun soruna dair çözümü tam olarak benzeme se de Yakıt hattı problemleri birbirine çok benzer durumlar içermesiydi. Günlerce yaptığım araştırmalar sonucunda Bu hatanın birçok sebepten dolayı verebileceğini öğrendim bu benim için kötü bir başlangıç olsa da Her türlü Sebebin üzerine giderek sanki bir bulmacanın çözümlerini tek tek bulmak kaydıyla , Anahtar kelimeye ulaşmaya doğru yol aldım. Yerli Yabancı Forumlar dahil olmak üzere binlerce yazı makale, belge vb okudum , yüzlerce video izledim volkswagen tecnical bülten dahil Hepsinin ortak sorunu aynı olsa da çözümü için farklı sorunları ortadan kaldırdıklarına şahit oldum. Konuya dair kimlerle görüştümse herkesin farklı bir tespiti farklı bir önerisi olmuştu. Çözüm adına konu dağılmaya başlamış , Bilgi kirliliği oluşmuş ve Bu işin çözümünün servisle birlikte yol almak olduğuna kara vermiştim. Çünkü Onların İmkanları ve Bu sorun üzerine Çözüm yolları olduğuna inanıyordum. Ayrrıca sorununu çözmek adına Kurumsal ve yapılan işçiliğin kalitesi ve garantisi olacağı düşüncesiyle Yetkili servis ile Yol alamaya karar verdim. Bu seçimim Alanya da Yeterli tecrübeye sahip FSI araçlarda Tecrübeli ustanın bulunmayışı ve elbette Yetkili Servis tabelasına olan güvencem önemli rol oynasa da bir takım sorunlar yaşamadım da değil. O kısmı konu içerisinde yine değineceğim :=)
Gelelim sorun tespiti ve Çözüme; Tüm araştırmalarımız sonucu Anladım ki çözüm yollarının bazılarında Çok daha uygun maliyetli ve basit olduğunu görmekle birlikte bazılarının ise çok daha fazla maliyetli ve uzun bir süreç alabileceği bilgisine ulaştım. Aracımı servis Bırakmadan önce Kurum Teknisyeni ve ilgili birimlerce fikir alışverişinde bulunduk, Serviste çalışan personelin çoğu İyi niyetli olsalar da, FSİ&TFSİ motorlardan biraz uzak, yeni nesil TSI motorlar üzerine tecrübe sahibi olduklarını çabucak anlamış oldum. En azından benim aracımın motor kısmına dair bugüne kadar yaşanmış ve Arge edilmiş olası çözümlerin Datalarında olduğunu biliyor bu şekilde bir yol izleyeceklerinden kuşkum olmadığından Randevu alıp aracımı Alanya Başaran VW Yetkili Servise bıraktım. Servis Kendi test ve denemelerini yaptıktan sonra önceki istişarelerimizde bahsettiğim tüm durumları onaylayarak nitelikte cevaplar verdi ve Aracın onarımı için İş talebi oluşturduk; İş / Onarım Talebinin içerisinde ;Aşınmış olan Kam ( Egzantirik emme) Mili- Yüksek Basıçlı Yakıt Pompası (HPFP) Kam takipçisi Fincanı parçaları sipariş geçtik. Parçaların bir kısmı Türkiye de olmadığından Almanya dan Araca özel gelmesi gerektiğinden ön ödeme yaparak 15 günlük beklemeye geçtik, Bu süre içinde de aracın motor kısmı parçalara uygun hale getirmek amacıyla Sökülmeye başlanmıştı....... Parçalar İstanbul'a Gelmiş fakat yaşanan olumsuz hava muhalefeti ( şiddetli Kar Yağışı) sonrasında 5 gün gecikme yaşanması sonrası elimize ulaşmıştı. işlemler yapıldı, Serviste Takılan parçalar sonrasında Aracımızla teste çıktığımızda Sorun ortadan kalkmadığı gibi araba eski halinden daha yavaş daha tutarsız bir hal almıştı ki bu hiç beklenmeye bir olumsuz gelişme olmuştu. İşte buradan sonra işler iyice karışmıştı Çünkü servis yaptığı değerlendirmede Bu parçaların değişmesiyle sorunun ortadan kalkacağına inanmış fakat sorun çözülmediği gibi daha da kötüye gitmişti. FGarklı öneriler sunmuş olsalarda hem maddi açıdan hem de deneme yanılma gibi bir yöntem sunmalarından pek ikna olmamıştım. Çözüme dahil olmak istediğimi Sürecin daha fazla uzamaması adına mağduriyetimin artmaması ve karşılıklı iyi niyet çerçevesinde birlikte koyulduk. Ben araştırmalarım sonucu edindiğim bilgi ve tecrübelerle, Kendilerinin Servis prosedürü içerisinde işçilik ve yapılması gereken çözüm yollarına onay vermek suretiyle tek tek her parça ve sistem üzerinde ilerlemeye başladık. Hatta birgün Saat 18.00 olan mesai bitimi geçmesine rağmen Baş Teknisyen ile birlikte Saat 19.00 a kadar birlikte araç üzerinde emek harcadık Güvenlik görevlisi ile birlikte Servisi kapattığımız an bile oldu :)
Bu zaman zarfında aracın onarımı için ciddi maddi kayıplar yaşatabilmesi ihtimaline karşın Araştırmalarıma daha da derinlik katmak suretiyle gece yarılarına kadar çalışmaya başladım. Serviste sorunun olası çözümü için Teknik birimleri dahil ve Almanya Teknik destek alarak Sorgulama yapmaya başlamıştı. Benim sorunumun tam olarak karşılığını 24. günde anlayabildim bu süreç zarfında Servise Sorunun Yakıt Hattı üzerinde olabileceği düşüncemi paylaştım. Tüm olası problemleri tek tek test edip deneyerek, eleyerek bu kanıya varmıştım. ve Nihayet servise belirtmiş olduğum konu üzerine yaptığı çalışma sonrasında, Yakıt Hattı Rail Basıncının üzerinde bulunan Manuel ayar Valfinin arızalı olduğunu tespit ettik (FPFV) Resimlerde işaretli olan parça :) Bu parçayı da sipariş geçtik ve Montajını gerçekleştirdikten sonra Servis Müdürü ile Teste Çıktık .Aracımı VCDS ye bağladım Yeniden Log almak ve hareket halindeki verileri okumak soruna dair çözümün net olduğundan emin olmak istedim. Test Sürüşü gayet verimli ve bir o kadar başarılı geçti Nihayet Sorunu ortadan kaldırmış ve Aracımın Gerçek Bir GTI ya dönüştüğünü görmek hissetmek Çok keyif vermişti.
Sonuç olarak Uzunca geçen bir Onarım / Çözüm zamanının oluşmasında ki en büyük etmen Ülkemiz şartları idi; Yedek Parça tedariği olsun , Servis çalışanların bu tip motorlarda ki tecrübe eksikliği olsun sürecin gereksiz uzamasına neden olmuştu. Sonuca ulaşmamızda ki en değerli Etmenler ise Karşılıklı samimiyet, İlgi- Detaylı Araştırma ve çözüm odaklı ortak çalışma diyebilirim. Günün sonunda Mutlu olsam da Kendimce düşünmeden Edemiyordum; Bu kadar uzaması mı gerekiyordu?
Değerli Dostlar Yaşadığım bu serüvende , Burada paylaşamadığım , Unutmuş olabileceğim bir çok konu ve bilgiyi İhtiyac duyulması halinde Mesaj yoluyla bana ulaşabilirsiniz müsait olduğum sürece paylaşmaktan keyif alacağımdan emin olabilirsiniz. Resimleri de ektedir.
Süreç boyunca yanımda olan @yusuf hocama, Servis Çalışanı Teknisyen arkadaşa ve Servis müdürü Nasuh Beye , Yedek Parça Sorumlusu Hasan Beye ve diğer çalışan personele İyi niyetli ve çözüm odaklı çalışmaları adına Teşekkür etmek istiyorum. Bu sorunun çözüm aşamasında bağlantı kurduğum adını sayamadığım onlarca kişiye de teşekkür ediyorum. Bu sayede Yeni Arkadaşlıklar yeni dostlar da edinmiş oldum. Belki de en büyük kazanç bu oldu benim için.
Herkese Kazasız ,Belasız, Hasarsız ve Sorunsuz Keyifli forumlar Dilerim.
Hocam tamam buldum parçayı ancak merak ettiğim bir husus var. Fsi yakıt sistemi kitapçığında bu valfin 120 bar olması gerektiği yazıyor. Sizinki 130luk sanırım. Bir sorun oluşturmadı değil mi
 
Upvote 0
1.6 fsi motor için benimde aynı yakıt sıkıntısı var p0087 işaretli parçayı bende bulamadım ve yardımcı olabilecek var mı bu konu hakkında
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt