Kaput Altı Temizlik


Ahmet Tiraş

Yeni Üye
Katılım
14 Kas 2017
Mesajlar
21
Tepkime puanı
14
Konum
artvin
İsim
ahmet
arkadaşlar merhaba. geçenlerde marka söylemek istemiyorum, herkesin bildiği motor temizleyici sprey ile motor temizliği yaptım. bezle de kuruladım. daha sonra uzun yola gidip geldim. kaputu açınca alt taraflar leş gibi çamur olmuştu. muhtemelen kullandığım sprey sonucu yağlı kalan yüzeyler yoldan ne varsa mıknatıs gibi çekti. motora su temas ettirmek istemiyorum. başına gelen var mıdır ? ne yapmayı önerirsiniz..?
 

Yıkamaktan başka yorum gelmiyor aklıma. Ben motoru 2-3 ayda bir yıkarım yıkama tabancası ile. Sorun olacağını sanmam.
 
Aracım 8 yaşında. Yıllardır yıkarım, açıkta kablon yok ise ve suyun değmemesi gereken yerlere dikkat edersen sorun olmuyor. Yıkadıktan sonra mutlaka kurularım ve motoru ısıttıktan sonra buharlaşmasını sağlarım. Sonra garaja sokarım. Tabi ki tüm bunlar kişisel tercihler. Diğer türlü sıkıntı gerçekten.
 
oksitlenmeden korkuyorum.
Geçenlerde buji'leri değiştirdim.Çıkan bujilerin dışta kalan gövdesi oksitlenmişti.Muhtemelen aracın önceki sahibi motoru yıkatmıştı.Yani yıkama yaılınca bu riskleri göz önünde bulundurmak lazım,fakat şöylede bir durum var,yani yıkama var yıkama var yıkama var.Eğer düzgün işini layikiyle yapan bir yer bulursanız sıkıntı olmaz.Çünkü yıkayınca hava tululursa ve el girilen yerler bezle kurutulursa oksit olayı minimuma düşer.Malesef sizin durumunuzda motoru yıkatmaktan yada tekrar farklı bir marka sprey kullanarak temizlemekten başka çareniz yok.
 
Motor temizleme sprey ‘leri (en kalitelisi bile olsa) pişmanlıktır., siz motor temizlendi zannedersiniz ama temizlenmez.
 
arkadaşlar merhaba. geçenlerde marka söylemek istemiyorum, herkesin bildiği motor temizleyici sprey ile motor temizliği yaptım. bezle de kuruladım. daha sonra uzun yola gidip geldim. kaputu açınca alt taraflar leş gibi çamur olmuştu. muhtemelen kullandığım sprey sonucu yağlı kalan yüzeyler yoldan ne varsa mıknatıs gibi çekti. motora su temas ettirmek istemiyorum. başına gelen var mıdır ? ne yapmayı önerirsiniz..?
Çamur oldu dediğiniz yer motor bölgesi mi kaputun iç kısmı mı? İyi kurulanmadıysa tozu kiri çekmesi normal. (Motor bölgesiyse) Hassas bölgeleri koruyup su kullanmadan, iyi bir motor temizleyici (miktarını abartmadan) kullanıp iyice kuruladıktan sonra motor koruma spreyini aynı bölgelere sıkıp mümkünse bir gün aracı kullanmadan bekletin. Ertesi gün, sıkmış olduğunuz tüm motor temizleyiciyi kuru bir bezle silin.

Ben bu yöntemi geçen yazın başında uygulamıştım. Muhakkak toz birikiyor bir şekilde ama hafif nemli bir bez ile üzerinden geçince ilk günkü gibi temiz oluyor, tavsiye ederim. Ben mümkün oldukça elektronik aksama yakın olmayan alanları susuz şekilde temizlemeye özen gösteriyorum.
 
arkadaşlar merhaba. geçenlerde marka söylemek istemiyorum, herkesin bildiği motor temizleyici sprey ile motor temizliği yaptım. bezle de kuruladım. daha sonra uzun yola gidip geldim. kaputu açınca alt taraflar leş gibi çamur olmuştu. muhtemelen kullandığım sprey sonucu yağlı kalan yüzeyler yoldan ne varsa mıknatıs gibi çekti. motora su temas ettirmek istemiyorum. başına gelen var mıdır ? ne yapmayı önerirsiniz..?
Motor temizleyici spreyler hem temizleyip hem koruduğunu vadeden ürünler. Maalesef yaptığı işlemin %40'ı temizlik %60'ı kiri maskelemek oluyor. Bu sebeple elimdeki temizlik ürünleriyle susuz şekilde aşağıdaki uygulamayı yapmıştım. İşlem yorucu fakat sonuç yorgunluğa değiyor.

 
Marka vererek

Gecen yıl Wüürth Spreyi uyguladım

Ohhh ne güzel kundura cilası gibi yesyeni etti motoru

Eee sonra taş catlasa 2 ay sonra kaput ici motor + ekipman yüzeylerinde toz kir tutan bir tabakalaşma oldu .

Leş oldu motor yüzeyi sağı solu şu an.

Her seyin ilki deneme ile oluyor.
Bilseydik denemezdik
 
würth'ün spreyi güzel de yağ tabakası bırakıyor. uzun yola çıktığında da nerde toz çamur var hepsini mıknatıs gibi çekiyor. benim motorun ulaşılamayan yerleri leş gibi çamur. su atmaya da korkuyorum. öyle kalakaldık. bakalım nolcak..belki kurur kurur sıcakta da kendi kendine dökülür :)
 
Yılda 2 defa yıkarım yaz başı yaz sonu sıçak havalarda sonra arabayı güzel bi sıkıştırırım motoru iyice ısınırsa sorun olmaz klima işe de ön Sogutma pervanesi ile de heryere dağılıyor ısı daha bir sorun yaşamadım
 

Ekli dosyalar

  • 8388429E-E2B8-41FF-8D67-8703D7718CD3.jpeg
    8388429E-E2B8-41FF-8D67-8703D7718CD3.jpeg
    284.5 KB · Görüntüleme: 34
ben 7 yıldır hiç yıkamadım yıkatmadım. arada hava vurup kaba pisliği aldırırım o kadar.

temizlenmesi gerekli mi ? siz sırf temiz görünsün diye mi temizliyorsunuz ?
 
Yılda 2 defa yıkarım yaz başı yaz sonu sıçak havalarda sonra arabayı güzel bi sıkıştırırım motoru iyice ısınırsa sorun olmaz klima işe de ön Sogutma pervanesi ile de heryere dağılıyor ısı daha bir sorun yaşamadım
Bende de 1.4 TSI var bende yıkatırım motoru senede 1
Akünün motor tarafında değil de diğer tarafındaki kutuyu sudan korursanız sıkıntı çıkmaz!
 
Mekanık aksama özellikle de kaput altına su pek uygun değil, lakin çok kirlenme varsa sabırlı bir şekilde nemli bezlerle silinebilir. Kaput altı zaten görünmeyen bir yer bırakın parlak olmasın önemli olan iç kısımların temizliği.... yağın zamanında değişimi sıvı bakımlarının yapılması vb gibi.
Not: bugüne kadar hiç bir aracımın motorunu yıkatmadım yıkatmayı da düşünmüyorum açıkcası.
 


Geri
Üst Alt