Balans ayarı derken 2 çeşit var benim bildiğim.
Rot balans ve lastik balansı.
Rot balans bizim araçlarda kolay bozulabilen birşey değil diye düşünüyorum, çünkü forumda buna ihtiyaç duyulduğunu pek hatırlamıyorum.
Ben de 5 yıldır kullandığım 2013 Golfümde şimdiye kadar rot ayarına hiç ihtiyaç duymadım.
Teker kısmından sağlam bir darbe alması sonucu ya da yıpranan eskiyen bir alt takım parçası zamanla rot ayarı bozalabilir diye biliyorum. Lastiklerin belli yönde (iç ya da dış) dengesiz aşınması da rot balans bozukluğundan kaynaklanır diye biliyorum. Daha tecrübeli üyelerimiz yazar elbette.
İkincisi olan lastik balansına gelirsek; jant içerisine yapıştırılan plakalar, lastik ve jantın dönüşündeki salınımını titreşimini minimuma indirgemek için yapılır.
Bozulma ihtimali? Bu plakalardan biri düşerse olur.
Ya da lastik değişimi esnasında balansı yapan lastikçinin dikkatinden kaçarsa; yerini ve miktarını doğru ayarlayamazsa yüksek hızlarda lastik ve jantın dengesiz salınımına sebep olur. Bu da titreme yaratır.
Okuduğum ve zamanla farklı araçlarda tecrübe ettiğim ve yakınlarımın başına gelen durumlardan deneyimlediğime göre bunları diyorum. O yüzden hatalı olabilme ihtimalim var.
Lastik balansında yatay balans dışında dikey balans da yapabilen bir makinenin bahsi de geçmişti forumda
Herkese merhaba, Balans deyip geçiyorduk aslında ama öyle olmadığını öğrendim. Sizinlede paylaşmak isterim. Bilgilendirici bir video olduğunu düşünüyorum, iyi seyirler.
www.golftutkusu.com
Özetle benim önceliğim (eğer rot balans ücreti çok ise) öncelikle lastik balanslarını kontrol ettirirdim.
Hatta lastikler sökülmüşken lastiklerde problem var mı tek tek kontrol ederim. Binde bir de olsa lastiklerde üretim hatası olabilir ya da tellerinde kopma vb. problem olup, lastiğin dış görünüşü yalpa yapabilir.
Yakın bir arkadaşımın lastiği S gibi kıvrım yapmıştı, araç üzerinde anlayamamıştık ancak söküldüğünde farkedilmişti.