1.5 TSI Yüksek Hızda Direksiyon Titreşimi


mapiper

Üye
Katılım
23 Tem 2019
Mesajlar
82
Tepkime puanı
55
Konum
istanbul
İsim
hüseyin
Arkadaşlar iyi akşamlar iki hafta önce 2020 1.5 TSİ comfort aldım. Daha önce 2018 1.6 tdi vardı o araçta hatırladığım kadarıyla yüksek hızlarda herhangi bşr titreşim vs almıyordum. Otobanda biraz deneme yaptığımda 120 den sonra bi tık ama 150 den sonra hissedilir derecede titreşim alıyorum. Bu normal midir? Balans ayarında. Şüpheleniyorum. Servis pahalı yapıyor garantiye de girmiyor. Dışarda baktırsam mı balansa. Başka ne olabilir fikri olan var mı bu konuda? Avrupa yakasında iyi rot balansçı var mı bildiğiniz.
 

bende daha önce 2011 mondeo vardı dediğiniz problemi yaşıyordum, rot balans yaptırınca sorun ortadan kalkmıştı.
 
Arkadaşlar iyi akşamlar iki hafta önce 2020 1.5 TSİ comfort aldım. Daha önce 2018 1.6 tdi vardı o araçta hatırladığım kadarıyla yüksek hızlarda herhangi bşr titreşim vs almıyordum. Otobanda biraz deneme yaptığımda 120 den sonra bi tık ama 150 den sonra hissedilir derecede titreşim alıyorum. Bu normal midir? Balans ayarında. Şüpheleniyorum. Servis pahalı yapıyor garantiye de girmiyor. Dışarda baktırsam mı balansa. Başka ne olabilir fikri olan var mı bu konuda? Avrupa yakasında iyi rot balansçı var mı bildiğiniz.
Yüksek hızlarda Direksiyon titremesinde Akla ilk gelen balanstır başka bişi olduğunu sanmıyorum
 
Rot ayarından, balanstan veya düşük bir ihtimal olsa bile lastikte taban kayması ( el freni çekip kaydırma gibi veya bozuk zeminde ani frenlemeler ) var ise yapabilir. Başıma geldi 110 120 civarında titreme yapıyordu araç
 
Balans ayarı derken 2 çeşit var benim bildiğim.

Rot balans ve lastik balansı.

Rot balans bizim araçlarda kolay bozulabilen birşey değil diye düşünüyorum, çünkü forumda buna ihtiyaç duyulduğunu pek hatırlamıyorum.

Ben de 5 yıldır kullandığım 2013 Golfümde şimdiye kadar rot ayarına hiç ihtiyaç duymadım.

Teker kısmından sağlam bir darbe alması sonucu ya da yıpranan eskiyen bir alt takım parçası zamanla rot ayarı bozalabilir diye biliyorum. Lastiklerin belli yönde (iç ya da dış) dengesiz aşınması da rot balans bozukluğundan kaynaklanır diye biliyorum. Daha tecrübeli üyelerimiz yazar elbette.

İkincisi olan lastik balansına gelirsek; jant içerisine yapıştırılan plakalar, lastik ve jantın dönüşündeki salınımını titreşimini minimuma indirgemek için yapılır.

Bozulma ihtimali? Bu plakalardan biri düşerse olur.

Ya da lastik değişimi esnasında balansı yapan lastikçinin dikkatinden kaçarsa; yerini ve miktarını doğru ayarlayamazsa yüksek hızlarda lastik ve jantın dengesiz salınımına sebep olur. Bu da titreme yaratır.

Okuduğum ve zamanla farklı araçlarda tecrübe ettiğim ve yakınlarımın başına gelen durumlardan deneyimlediğime göre bunları diyorum. O yüzden hatalı olabilme ihtimalim var.

Lastik balansında yatay balans dışında dikey balans da yapabilen bir makinenin bahsi de geçmişti forumda


Özetle benim önceliğim (eğer rot balans ücreti çok ise) öncelikle lastik balanslarını kontrol ettirirdim.

Hatta lastikler sökülmüşken lastiklerde problem var mı tek tek kontrol ederim. Binde bir de olsa lastiklerde üretim hatası olabilir ya da tellerinde kopma vb. problem olup, lastiğin dış görünüşü yalpa yapabilir.

Yakın bir arkadaşımın lastiği S gibi kıvrım yapmıştı, araç üzerinde anlayamamıştık ancak söküldüğünde farkedilmişti.
 
Kesinlikle lastik balans ayarı!Kışlık lastikten yazlığa geçerken yada tam tersi ustanın işguzarlığından,oanki ypğunluktan vs. Çok vazla imce ayar yapmadan oldu bu deyip gönderiveriyor.Benim daha önce 2 defa başıma geldi,geri dönüp tekrar lastik balans ayarı yaptırdım.Başta kesinlikle diyorum,aracın ön tekerlerinden birine darbe vs gelmediğini düşünerek,kendi kendine rot ayarı bozulmaz.
 

Geri
Üst Alt