Arıza lambası Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2 ve Intake Air Temp. Sensor (G42)


doganersin

Katılımcı Üye
 
Katılım
7 May 2019
Mesajlar
758
Tepkime puanı
869
Konum
hatay
İsim
ersin
Herkese hayırlı ramazanlar dilerim..

2016 1.2 TSİ 106k deki aracım da 30 km yol gitmiştim ki, yolda motor arıza lambasını yandığını fark ettim.
güçte yada gidişte hiçbir fark yok
media yada bilgi ekranında herhangi bir uyarı yoktu.
stop edip tekrar denedim ve ışık sönmedi.
eve döndüğümde kalbomu takıp arıza kodlarını görmek istedim ki

şunlarla karşılaştım..

20572 - Intake Air Temp. Sensor (G42)

P0113 00 [032] - Signal too High

ve
17143 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2

P0137 00 [237] - Signal too Low



anlık bir hata olduğunu düşünerek hata kodlarını sildim ancak
bir süre sonra yine aynıları çıkınca bir arıza olduğun kesinleşti gibi..

aracım ikinci el ve servis bakımlı İDİ..
en son bakımdan bu yana sadece 2000km yaptığımı ve evin ikinci aracı olduğunu da hesaba katarak
üzerine de servis en son bakıma 5700 fiyat verince

bakıma gitmedim (4-5 ay geçti)

yabancı sitelere bakınarak bu sensörlerin egzoz ve emme olmak üzere iki tane olduğunu öğrendim..
air intake emm de olmalı diğer lambda ise egzoz manifoldunda
her ikisi de aynı anda arıza yapması bana pek mantıklı gelmedi

ne tavsiye edersiniz

böyle bir sorun ile karşılaşan var ise
yada tecrübelerini paylaşmak isteyen var ise sevinirim
konu araştırdım ama benzer sorun bulamadığımdan (belki de göremediğimden) yeni konu açmak istedim..

tekrardan hayırlı ramazanlar dilerim
 
evet hata kodları da onu gösteriyor.
ancak ikisini de ayn anda arıza yapması muhtemel mi?

kendim alıp değiştirsem diyorum..


servise bi dünya para vermek istemiyorum açıkcası
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Benim eski polo aracımda da böyle bir sorun olmuştu oksijen sensörünü temizlerseniz sorunun çözülme ihtimali var.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt