Herkese hayırlı ramazanlar dilerim..
2016 1.2 TSİ 106k deki aracım da 30 km yol gitmiştim ki, yolda motor arıza lambasını yandığını fark ettim.
güçte yada gidişte hiçbir fark yok
media yada bilgi ekranında herhangi bir uyarı yoktu.
stop edip tekrar denedim ve ışık sönmedi.
eve döndüğümde kalbomu takıp arıza kodlarını görmek istedim ki
şunlarla karşılaştım..
20572 - Intake Air Temp. Sensor (G42)
P0113 00 [032] - Signal too High
ve
17143 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2
P0137 00 [237] - Signal too Low
anlık bir hata olduğunu düşünerek hata kodlarını sildim ancak
bir süre sonra yine aynıları çıkınca bir arıza olduğun kesinleşti gibi..
aracım ikinci el ve servis bakımlı İDİ..
en son bakımdan bu yana sadece 2000km yaptığımı ve evin ikinci aracı olduğunu da hesaba katarak
üzerine de servis en son bakıma 5700 fiyat verince
bakıma gitmedim (4-5 ay geçti)
yabancı sitelere bakınarak bu sensörlerin egzoz ve emme olmak üzere iki tane olduğunu öğrendim..
air intake emm de olmalı diğer lambda ise egzoz manifoldunda
her ikisi de aynı anda arıza yapması bana pek mantıklı gelmedi
ne tavsiye edersiniz
böyle bir sorun ile karşılaşan var ise
yada tecrübelerini paylaşmak isteyen var ise sevinirim
konu araştırdım ama benzer sorun bulamadığımdan (belki de göremediğimden) yeni konu açmak istedim..
tekrardan hayırlı ramazanlar dilerim
2016 1.2 TSİ 106k deki aracım da 30 km yol gitmiştim ki, yolda motor arıza lambasını yandığını fark ettim.
güçte yada gidişte hiçbir fark yok
media yada bilgi ekranında herhangi bir uyarı yoktu.
stop edip tekrar denedim ve ışık sönmedi.
eve döndüğümde kalbomu takıp arıza kodlarını görmek istedim ki
şunlarla karşılaştım..
20572 - Intake Air Temp. Sensor (G42)
P0113 00 [032] - Signal too High
ve
17143 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2
P0137 00 [237] - Signal too Low
anlık bir hata olduğunu düşünerek hata kodlarını sildim ancak
bir süre sonra yine aynıları çıkınca bir arıza olduğun kesinleşti gibi..
aracım ikinci el ve servis bakımlı İDİ..
en son bakımdan bu yana sadece 2000km yaptığımı ve evin ikinci aracı olduğunu da hesaba katarak
üzerine de servis en son bakıma 5700 fiyat verince
bakıma gitmedim (4-5 ay geçti)
yabancı sitelere bakınarak bu sensörlerin egzoz ve emme olmak üzere iki tane olduğunu öğrendim..
air intake emm de olmalı diğer lambda ise egzoz manifoldunda
her ikisi de aynı anda arıza yapması bana pek mantıklı gelmedi
ne tavsiye edersiniz
böyle bir sorun ile karşılaşan var ise
yada tecrübelerini paylaşmak isteyen var ise sevinirim
konu araştırdım ama benzer sorun bulamadığımdan (belki de göremediğimden) yeni konu açmak istedim..
tekrardan hayırlı ramazanlar dilerim