Golf 7 aracımın üst motor kapağı erimiş.


emre001

Yeni Üye
Katılım
23 Haz 2021
Mesajlar
3
Tepkime puanı
4
Konum
Adana
İsim
Emre
Şimdi arabayı yıkayınca farkettim kapak erimiş.
Geçtiğimiz hafta partikül arıza lambası yandı, biraz yüksek devirde kullandım ve lamba söndü.
Birkaç gün önce de gaza bastığım zaman ön taraftan hafif ıslık sesi gibi bi ses geldiğini farkettim. Bir süre sonra ses geçti. Sizce neden erimiş olabilir ?
 

Ekli dosyalar

  • 39CB134A-9977-4F61-B64E-CBA217D19300.jpeg
    39CB134A-9977-4F61-B64E-CBA217D19300.jpeg
    184.2 KB · Görüntüleme: 153
  • 47236FC9-D414-4E12-91BF-730D28ADF88F.jpeg
    47236FC9-D414-4E12-91BF-730D28ADF88F.jpeg
    187 KB · Görüntüleme: 155

Geçmiş olsun ben ilk kez gördüm nasıl erir bu anlayamadım…
 
İnşallah söylediğiniz gibi basit bir sorundur hocam, cumartesi günü ustaya götürcem. Bakalım ne diyecek.
 
Allah korumuş yangın bile çıkabilirdi.. dikkatli kulanın hocam
 
DPF üzerinde bulunan oksijen sensörü gevşemiş ve kenarından sıcak hava kaçırıp eritmiş olabilir

Ekli dosyayı görüntüle 57171
Benimde tahminim oksijen sensörünün biraz daha sag tarafında kalan DPF Basınç Sensörünün aşırı ısınmasından kaynaklı bir durum olduğu ?

Yinede ustaya/servise gidilip kesin sebeb belirlenmeli
 
DPF şenerayon işleminden olduğu belli gibi. Aracıbız ile belli bir hızda belli bir zaman geçirmeniz gerekli.( 3000-4000 devir arası 10-15 dakika 3.veya 4 viteste düz bir yol olması sağlıklı sonuç verir) Arac buna ihtiyac duymuş ve defalarca bu işlem yarım kalmış olabilir ve bu işlem esnasında DPF üzerinde ki sıcaklık ciddi boyutlara çıkabiliyor. DPF nin tüm eklenti ve sensörlerini kontrol ettirmenizi tavsiye ediyorum.
 
Plastik motor koruma kapağını kaldırdığınızda
Çıt çıtlı elyaf/amyant parlak gümüş renkli koruma kılıfını göreceksiniz. (Bu kılıf ısı yalıtımı sağlıyor)

Dpf basınç sensörü bunun içinde
Her rejeneresyonda dpf içinde 600 derecelere yükselen sıcak hava yani egzos gazı bu sensöre geri gönderim le anlık basınç ölçümüne tabi tutuluyor.

Basınç niye ölçülüyor ?
Birim hacimdeki atık partikül yoğunlugunu ölcmek için tabi.
Partikül yakılıp egzosdan atıldığında
Dpf basıncı istenilen normal basınca düştüğünde işlemi bitiriyor bu sensör

Dediğim gibi bu kılıfın icindeki dpf basınç sensöründe biseyler yolunda gitmemiş sanırım . Açıp bakmak lazım

Resim benim araçtan

Eriyen Sol üst köseye denk konumda bu kılıf

IMG_20220422_001142.jpg
 
@emre001

Gelisme nedir?

Yaşanan Durum cok ciddi bir problem olduğu icin sorayım dedim?
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Hocam kusura bakmayın yazamadım, acil şehirdışına çıkmam gerekti. Aracımdan uzaktım birkaç gündür. Ustaya bugün götürebildim. Yorumlardaki arkadaşların belirttiği gibi oksijen sensörü gevşemiş. Sıktı orayı. Sensörde veya başka yerde hiçbir yanma arıza yok. Usta bile şaşkın. Verilmiş sadakamız varmış.

Sizlere tavsiyem aracınız partikül arızası verirse küçümsemeyin, kaput altını mutlaka kontrol edin.
 
Geçmis olsun . Ufak sıyrıklarla atlatılmış bir yangın diyelim.

Sensörün falan hasar görmemesi iyi şans
 


Geri
Üst Alt