Klima Gazı (r-1234yf yerine r134a gaz)


erosmarcos

Üye
Katılım
21 Ağu 2021
Mesajlar
45
Tepkime puanı
16
Konum
Batı Karadeniz
İsim
Erhan
Merhaba
2015 kadjar aracımızda klima soğutmadığı için özel servise getirdik. Gazı kaçmış. Yeni tip r1234yf gaz olduğundan 2500 tl dolum ücreti istediler. Ancak bağlantı aparatları yardımıyla 3’te bir hatta 4’te bir fiyatına eski tip r134a gaz basabildiklerini söylediler. Ustaya herhangi bir sorun olur mu, klima sistemine zarar verir mi diye sordum, olmaz dedi. Yalnızca ileride aracı sattığınızda yeni sahibi içerisindeki gazı yeni tip r1234yf cihazına bağlarsa cihaz bozulur gibi birşey söyledi.
Tecrübesi olan var mı?
 

İklimlendirme sektöründe arageciyim. Evap ve kondenser sistemler tasarlıyorum. Değiştirmeden önce şu yazıya bir göz atın;
R1234yf soğutucu akışkanlı sistemin R134a soğutucu akışkanlı sisteme göre %1–13 arasında daha az soğutma kapasitesine, %7–12 arasında daha düşük STK ile 4–16 C arası daha düşük kompresör çıkış sıcaklığına sahip iken %8–18 arasında daha fazla soğutucu akışkan debisine sahip olduğu görülmüştür. Her iki sisteme eklenen iç ısı değiştiricisi soğutma kapasitesi, kondenserden atılan ısı, STK, soğutucu akışkan debisi, soğutucu akışkan kompresör çıkış sıcaklığını genel olarak azaltır iken çevrimde yok edilen toplam ekserji değerlerini arttırmakta olduğu görülmüştür. Bu çalışmanın teorik kısmında öncelikli olarak R1234yf ve R134a soğutucu akışkanların soğutma çevriminin çeşitli noktalarındaki termodinamik özellikleri polinom denklemler halinde modellenerek soğutma çevrimi termodinamik simülasyon programı oluşturulmuştur. Daha sonra, deneysel veriler ve soğutma çevrimi elemanlarının özelliklerinden faydalanılarak bu program ilerletilmiştir. Sonuçta, kompresör devri ile evaporatör ve kondenser hava akım sıcaklıkları ile hızlarına bağlı olarak R1234yf ve R134a kullanan sistemlerin performans değerlerini ortaya koyan bir simülasyon programı elde edilmiştir. Simülasyon sonuçları ile deneysel sonuçlar arasında yaklaşık % 2-10 arasında birbirine yakın sonuçlar elde edilmiştir.
 
İklimlendirme sektöründe arageciyim. Evap ve kondenser sistemler tasarlıyorum. Değiştirmeden önce şu yazıya bir göz atın;
R1234yf soğutucu akışkanlı sistemin R134a soğutucu akışkanlı sisteme göre %1–13 arasında daha az soğutma kapasitesine, %7–12 arasında daha düşük STK ile 4–16 C arası daha düşük kompresör çıkış sıcaklığına sahip iken %8–18 arasında daha fazla soğutucu akışkan debisine sahip olduğu görülmüştür. Her iki sisteme eklenen iç ısı değiştiricisi soğutma kapasitesi, kondenserden atılan ısı, STK, soğutucu akışkan debisi, soğutucu akışkan kompresör çıkış sıcaklığını genel olarak azaltır iken çevrimde yok edilen toplam ekserji değerlerini arttırmakta olduğu görülmüştür. Bu çalışmanın teorik kısmında öncelikli olarak R1234yf ve R134a soğutucu akışkanların soğutma çevriminin çeşitli noktalarındaki termodinamik özellikleri polinom denklemler halinde modellenerek soğutma çevrimi termodinamik simülasyon programı oluşturulmuştur. Daha sonra, deneysel veriler ve soğutma çevrimi elemanlarının özelliklerinden faydalanılarak bu program ilerletilmiştir. Sonuçta, kompresör devri ile evaporatör ve kondenser hava akım sıcaklıkları ile hızlarına bağlı olarak R1234yf ve R134a kullanan sistemlerin performans değerlerini ortaya koyan bir simülasyon programı elde edilmiştir. Simülasyon sonuçları ile deneysel sonuçlar arasında yaklaşık % 2-10 arasında birbirine yakın sonuçlar elde edilmiştir.

Bisey anlamadim valla Bilal e anlatir gibi anlatirmisim yoksa kisa öz

Sorun olur yada olmaz cevap yeterli :)
 
Merhaba
2015 kadjar aracımızda klima soğutmadığı için özel servise getirdik. Gazı kaçmış. Yeni tip r1234yf gaz olduğundan 2500 tl dolum ücreti istediler. Ancak bağlantı aparatları yardımıyla 3’te bir hatta 4’te bir fiyatına eski tip r134a gaz basabildiklerini söylediler. Ustaya herhangi bir sorun olur mu, klima sistemine zarar verir mi diye sordum, olmaz dedi. Yalnızca ileride aracı sattığınızda yeni sahibi içerisindeki gazı yeni tip r1234yf cihazına bağlarsa cihaz bozulur gibi birşey söyledi.
Tecrübesi olan var mı?
Normal şartlarda 20 sene de geçse klimanın gazı kaçmaz.!! Bu klimacıların kısa yoldan para kazanma tuzağıdır., her gün dükkanına aynı şikayetten en az 10 araç gelir, gazı kaçmış yeni gaz basıcaz diyerek her müşteriden 500-600 lira kopartarak yollarını bulurlar.,

Klima sistemi kapalı sistem çalışan bir düzeneği vardır., klimanın gazının kaçması için sistemde bir yerlerde kaçak veya delik olması lazım., başka türlü durup dururken gazın kaçması mümkün değildir.,

Klimacı gazı basacak, ücretini ödeyip ohh mis gibi soğutmaya başladı diyip evinize döneceksiniz., sistemde kaçak olduğu için gaz yine kaçacak, 2 gün sonra yine soğutmamaya başlıcak., Öncelikle kaçağın olduğu bölge tespit edilmeli., tamiri mümkünse tamir edilmeli, tamiri mümkün değilse parça değişimi yapılmalı, sonrasında gaz dolumu yapılmadır., kaçağı bulmadan gaz dolumu yapmanın hiç bir anlamı olmayacaktır.,

Klimacıların kaçağı tespit edip, gerekli tamiri yapıp sonrasında gaz dolumu yapmak işine gelmez., çünkü o küçüçük kaçağı bulmak için saatlerce uğraşması gerekecek, bazı durumlarda sistemin içine fosforlu ilaç basıp kaçağı tespit etmek için kullanırşar., ancak kaçağın olduğu bölge iğne deliğinden küçük olabiliyor., kaçak kabinim içinde bir yerlede olabiliyor., bir sürü parçayı söküp komple klima tesisatını kontrol etmesi gerekecek bunlarla uğraşmak yerine müşteriye gazı kaçmış diyerek 5 dk. da gaz dolumu yapar parasını cebine atar., kim uğraşacak saatlerce kaçağı bulmak için., sırf gaz dolumu için dükkanın önünde araba kuyruğu olur.,

Özetle klimacılar çoğu kısa yoldan para kazanmanın derdindeler., küçük kaçağı bulmak için saatlerce uğraşıp 3 kuruş kazanacağına, gazı 5 dk.da basıp yolunu bulurum mantığındalar., çoğunun tesisatı söküp kaçağı bulup tamir edip yeniden toplayacak tecrübesi de yok., dükkana 2 tane gaz dolum makinası alıp yolunu buluyorlar.

Sıfır vergi ödeyip kazancının tamamı ile kâr sağlama ne güzel iş yahu., sonra da ben Müslümanım der, ama yabancılar gavur olur onlarda dürüstlük, iş ahlakı yoktur ona göre.. yersen tabii

Öncelikle motor kaputunu açıp., fabrikanın motor bölmesine yapıştırdığı etikete bakın r1314yf mi yazıyor yoksa r134a mı yazyor.? Sonra fabrikanın koyduğu doğru gaz tipi neyse onu bastırınız., tabii önce kaçak nerede tespit edip tamirini yaptırın.


Not:
Farklı gaz tipi koymanız için öncelikle klima gaz tesisatının içi komple azot ile temizlenip sonra farklı tip gaz dolumu yapılması gerekir. Bunlanuğraşmaya gerek yoktur., motor bölmesinde yapıştırılmış etikette ne yazıyorsa o gaz ile dolum yaptırın., farklı tipte gaz kullanmayın sıkıntı çıkarır.
 
Son düzenleme:
Normal şartlarda 20 sene de geçse klimanın gazı kaçmaz.!! Bu klimacıların kısa yoldan para kazanma tuzağıdır., her gün dükkanına aynı şikayetten en az 10 araç gelir, gazı kaçmış yeni gaz basıcaz diyerek her müşteriden 500-600 lira kopartarak yollarını bulurlar.,

Klima sistemi kapalı sistem çalışan bir düzeneği vardır., klimanın gazının kaçması için sistemde bir yerlerde kaçak veya delik olması lazım., başka türlü durup dururken gazın kaçması mümkün değildir.,

Klimacı gazı basacak, ücretini ödeyip ohh mis gibi soğutmaya başladı diyip evinize döneceksiniz., sistemde kaçak olduğu için gaz yine kaçacak, 2 gün sonra yine soğutmamaya başlıcak., Öncelikle kaçağın olduğu bölge tespit edilmeli., tamiri mümkünse tamir edilmeli, tamiri mümkün değilse parça değişimi yapılmalı, sonrasında gaz dolumu yapılmadır., kaçağı bulmadan gaz dolumu yapmanın hiç bir anlamı olmayacaktır.,

Klimacıların kaçağı tespit edip, gerekli tamiri yapıp sonrasında gaz dolumu yapmak işine gelmez., çünkü o küçüçük kaçağı bulmak için saatlerce uğraşması gerekecek, bazı durumlarda sistemin içine fosforlu ilaç basıp kaçağı tespit etmek için kullanırşar., ancak kaçağın olduğu bölge iğne deliğinden küçük olabiliyor., kaçak kabinim içinde bir yerlede olabiliyor., bir sürü parçayı söküp komple klima tesisatını kontrol etmesi gerekecek bunlarla uğraşmak yerine müşteriye gazı kaçmış diyerek 5 dk. da gaz dolumu yapar parasını cebine atar., kim uğraşacak saatlerce kaçağı bulmak için., sırf gaz dolumu için dükkanın önünde araba kuyruğu olur.,

Özetle klimacılar çoğu kısa yoldan para kazanmanın derdindeler., küçük kaçağı bulmak için saatlerce uğraşıp 3 kuruş kazanacağına, gazı 5 dk.da basıp yolunu bulurum mantığındalar., çoğunun tesisatı söküp kaçağı bulup tamir edip yeniden toplayacak tecrübesi de yoktur., dükkana 2 tane gaz dolum makinası alır yolunu bulurlar.

Sıfır vergi ödeyip kazancının tamamı ile kâr sağlama ne güzel iş yahu., sonra da ben Müslümanım der, ama yabancılar gavur olur onlarda dürüstlük, iş ahlakı yoktur ona göre.. yersen tabii

Ömcelikle motor kaputunu açıp., fabrikanın motor bölmesine yapıştırdığı etikete bakın r1314yf mi yazıyor yoksa r134a mı yazyor.? Sonra fabrikanın koyduğu doğru gaz tipi neyse onu bastırınız., tabii önce kaçak nerede tespit edip tamirini yaptırın.


Not:
Farklı gaz tipi koymanız için öncelikle klima gaz tesisatının içi komple azot ile temizlenip sonra farklı tip gaz dolumu yapılması gerekir. Bunlanuğraşmaya gerek yoktur., motor bölmesinde yapıştırılmış etikette ne yazıyorsa o gaz ile dolum yaptırın., farklı tipte gaz kullanmayın sıkıntı çıkarır.
Hocam söylediklerinize katılıyorum çünkü mantıklı geliyor,fakat bu konuyla ilgili benim şöyle bir tespitim var:Bugüne kadar 3 tane farklı marka aracımda,hepside aşağı yukarı 5 yaşlarını doldurunca klimaları soğutmamaya başladı,nihayetinde gaz boşalmış diye gaz bastırdık.Bu üç aracımında ortak yönleri hepsinin yatan araba olmalarıydı.Bunu araştırdığımda şöyle bir varsayımla karşılaştım:Yatan arabayı mutlaka 3-5 günde bir çalıştırıp birkaç dakikaliğinada olsa klimayı çalıştırmak gerekliymiş,sebep olarakta klima sisteminin bağlantı noktalarındaki contalar vs kuruyabiliyormuş,akabinde oralardan azar azar gaz kaçakları oluyormuş,çalıştırıncaise nemlenip sızdırmazlık özelliklerini koruyorlarmış.Mesela bugüne kadar günlük kullandığım şirket araçlarımda hiç gaz bitmesine denk gelmedim,fakat özel araçlarımda başıma geldi,biri 5 yaş 20000km,diğeri 5 yaş 56000km,bir diğeride 5yaş 73000km.
Ha şöyle birşeyde var,bu sistem bazen havada yapabiliyormuş,you tube'de hangi siboptan nasıl alınacağı gösteriliyor bazı videolarda,ayrıca Otomobil üreticileride aracın ortalama 5 yılda bir klima gazı yenilenmesi gerektiğini söylüyor.Valla karışık bir durum
 
2000 model 3700 km de


aldığım Astra G kasa ile

2001-2016 arası

Klima gazı orjinal devam ettim sonuna kadar.

Satarken klima sogutma performansı
İlk günkü gibiydi.

Bir örnek......
 
Normal şartlarda 20 sene de geçse klimanın gazı kaçmaz.!! Bu klimacıların kısa yoldan para kazanma tuzağıdır., her gün dükkanına aynı şikayetten en az 10 araç gelir, gazı kaçmış yeni gaz basıcaz diyerek her müşteriden 500-600 lira kopartarak yollarını bulurlar.,

Klima sistemi kapalı sistem çalışan bir düzeneği vardır., klimanın gazının kaçması için sistemde bir yerlerde kaçak veya delik olması lazım., başka türlü durup dururken gazın kaçması mümkün değildir.,

Klimacı gazı basacak, ücretini ödeyip ohh mis gibi soğutmaya başladı diyip evinize döneceksiniz., sistemde kaçak olduğu için gaz yine kaçacak, 2 gün sonra yine soğutmamaya başlıcak., Öncelikle kaçağın olduğu bölge tespit edilmeli., tamiri mümkünse tamir edilmeli, tamiri mümkün değilse parça değişimi yapılmalı, sonrasında gaz dolumu yapılmadır., kaçağı bulmadan gaz dolumu yapmanın hiç bir anlamı olmayacaktır.,

Klimacıların kaçağı tespit edip, gerekli tamiri yapıp sonrasında gaz dolumu yapmak işine gelmez., çünkü o küçüçük kaçağı bulmak için saatlerce uğraşması gerekecek, bazı durumlarda sistemin içine fosforlu ilaç basıp kaçağı tespit etmek için kullanırşar., ancak kaçağın olduğu bölge iğne deliğinden küçük olabiliyor., kaçak kabinim içinde bir yerlede olabiliyor., bir sürü parçayı söküp komple klima tesisatını kontrol etmesi gerekecek bunlarla uğraşmak yerine müşteriye gazı kaçmış diyerek 5 dk. da gaz dolumu yapar parasını cebine atar., kim uğraşacak saatlerce kaçağı bulmak için., sırf gaz dolumu için dükkanın önünde araba kuyruğu olur.,

Özetle klimacılar çoğu kısa yoldan para kazanmanın derdindeler., küçük kaçağı bulmak için saatlerce uğraşıp 3 kuruş kazanacağına, gazı 5 dk.da basıp yolunu bulurum mantığındalar., çoğunun tesisatı söküp kaçağı bulup tamir edip yeniden toplayacak tecrübesi de yoktur., dükkana 2 tane gaz dolum makinası alır yolunu bulurlar.

Sıfır vergi ödeyip kazancının tamamı ile kâr sağlama ne güzel iş yahu., sonra da ben Müslümanım der, ama yabancılar gavur olur onlarda dürüstlük, iş ahlakı yoktur ona göre.. yersen tabii

Ömcelikle motor kaputunu açıp., fabrikanın motor bölmesine yapıştırdığı etikete bakın r1314yf mi yazıyor yoksa r134a mı yazyor.? Sonra fabrikanın koyduğu doğru gaz tipi neyse onu bastırınız., tabii önce kaçak nerede tespit edip tamirini yaptırın.


Not:
Farklı gaz tipi koymanız için öncelikle klima gaz tesisatının içi komple azot ile temizlenip sonra farklı tip gaz dolumu yapılması gerekir. Bunlanuğraşmaya gerek yoktur., motor bölmesinde yapıştırılmış etikette ne yazıyorsa o gaz ile dolum yaptırın.,
Hocam söylediklerinize katılıyorum çünkü mantıklı geliyor,fakat bu konuyla ilgili benim şöyle bir tespitim var:Bugüne kadar 3 tane farklı marka aracımda,hepside aşağı yukarı 5 yaşlarını doldurunca klimaları soğutmamaya başladı,nihayetinde gaz boşalmış diye gaz bastırdık.Bu üç aracımında ortak yönleri hepsinin yatan araba olmalarıydı.Bunu araştırdığımda şöyle bir varsayımla karşılaştım:Yatan arabayı mutlaka 3-5 günde bir çalıştırıp birkaç dakikaliğinada olsa klimayı çalıştırmak gerekliymiş,sebep olarakta klima sisteminin bağlantı noktalarındaki contalar vs kuruyabiliyormuş,akabinde oralardan azar azar gaz kaçakları oluyormuş,çalıştırıncaise nemlenip sızdırmazlık özelliklerini koruyorlarmış.Mesela bugüne kadar günlük kullandığım şirket araçlarımda hiç gaz bitmesine denk gelmedim,fakat özel araçlarımda başıma geldi,biri 5 yaş 20000km,diğeri 5 yaş 56000km,bir diğeride 5yaş 73000km.
Ha şöyle birşeyde var,bu sistem bazen havada yapabiliyormuş,you tube'de hangi siboptan nasıl alınacağı gösteriliyor bazı videolarda,ayrıca Otomobil üreticileride aracın ortalama 5 yılda bir klima gazı yenilenmesi gerektiğini söylüyor.Valla karışık bir durum
Bizim araçta yatan bir araç. 2015 model daha 45000 km. Bazen 2 hafta çalışmadığı oluyordur. Peki bu bağlantı noktalarındaki contaları hiç değiştirttiniz mi? Çok sökme takma gerektiren masraflı bir iş midir?
 
Bizim araçta yatan bir araç. 2015 model daha 45000 km. Bazen 2 hafta çalışmadığı oluyordur. Peki bu bağlantı noktalarındaki contaları hiç değiştirttiniz mi? Çok sökme takma gerektiren masraflı bir iş midir?
Hayır değiştirmedim,nekadar meşakatli bir iş bilmiyorum.Ama bi araştırın isterseniz,sonuçlarınıda buradan paylaşırsanız faudalı olır kanımca
 
@tuncer_2632
peki ev duvar tipi klimada R32 gazlı olam mı, R410a gazlı olan mı alınmalı (aynı marka aynı model klima için) İkisinin lıyaslamasını yapabilirmisiniz.
 
@tuncer_2632
peki ev duvar tipi klimada R32 gazlı olam mı, R410a gazlı olan mı alınmalı (aynı marka aynı model klima için) İkisinin lıyaslamasını yapabilirmisiniz.
R32 gazı eski tip,R410a ise çevreye duyarlı yeni tip gaz diye biliyorum.R410a gazlı cihazlar daha çok revaçta ve bu gaza ulaşım daha kolay.Ben olsam R410a olan klimayı tercih ederdim.
 
Son düzenleme:
2000 model 3700 km de


aldığım Astra G kasa ile

2001-2016 arası

Klima gazı orjinal devam ettim sonuna kadar.

Satarken klima sogutma performansı
İlk günkü gibiydi.

Bir örnek......
Araba sık sık kullanıldımı,yoksa yattımı?Burası önemli çünkü😎
 
Araba sık sık kullanıldımı,yoksa yattımı?Burası önemli çünkü😎
Aracın yatması tabiri değilde

Araca yaz aylarında binildiginde
Hemen el AC tusuna gidiyormuydu şeklinde yorumlamak dogru olur.

Evet arac yatmıyordu ama AC yi pek kullanmazdım ...genelde cam acarak serinleme seklinde tarzım vardır.
 

@tuncer_2632
peki ev duvar tipi klimada R32 gazlı olam mı, R410a gazlı olan mı alınmalı (aynı marka aynı model klima için) İkisinin lıyaslamasını yapabilirmisiniz.
Hocam R32 gazlı alın ısı tıransferi diğerlerine göre daha hızlı ve verimlidir. Bu sayede diğer gazlardan daha verimli çalıştığı için elektriktende tasarruf ettirir.
 

Geri
Üst Alt