HaK
Üye
- Katılım
- 27 Ara 2015
- Mesajlar
- 441
- Tepkime puanı
- 1
- İsim
- Hasan
Değerli GolfTutkusu Ailesi, değerli dostlar,
Üzerine titrediğimiz, belki kendi sağlığımıza bile göstermediğimiz itinayı, titizliği gösterdiğimiz, balkondan, pencereden yerinde mi diye sık sık kontrol ettiğimiz, benzer özeni göstermeyen 3. şahıslara "bizi anlayamıyorlar, bize saygı göstermiyorlar,empati yapmıyorlar" diyerek içerlememize neden olan araçlarımıza en yakın 3. şahıslardan olan Doğuş Oto'nun bakışı nasıl acaba? Ne kadar özen gösteriyor, bizlere beklediğimiz güveni verebiliyor mu? İçimiz rahat güvenerek mi teslim ediyoruz araçlarımızı yoksa tedirginlik mi hakim çoğumuzda, güven eksikliği ağır mı basıyor?
Bu konuya odaklanmak, değerli bir takım ayrıntılara, önceliklere ulaşmak, SatışSonrası beklentilere dayalı müşteri profilini oluşturmak bazı faydalar sağlayabilir diye düşünüyorum. Öncelikle SatışSonrası'ından ne istediğini bilen ve bunu her üyesi ile teyitleşmiş, etki ve gücü artmış bir GolfTutkusu Aile yapısı oluşacaktır. Bu Güç, Doğuş Oto'nun farkındalığa varmasında çok daha etkili olacaktır, bu gücü yok sayabilmesi ya da tek müşteriyi yönetebildiği gibi kolayca yönetebilmesi mümkün olamayacaktır.
Burada yazalım diyorum, başımızdan geçen güven ya da güvensizlik yaratan olayları, NEDEN GÜVENİYORUM, NEDEN GÜVENMİYORUM belirtelim. Ve bir arşiv oluşsun, kırpalım, filtre yapalım, güncelliyelim, iyileştirelim sonra da sunalım DOĞUŞ'a. "Müşterileriniz böyle istiyor, hedefiniz müşteri memnuniyetini yükseltmek ise dikkate alın, gerçeği yansıtmayan istatistiklerle avunmayın..." diyelim. (Gerçeği yansıtmayan istatistiklerle avunmak... iddia değil, yaşadım, aşağıda yazdım)
Doğuş'un -eğer kendim çalayım kendim oynayım felsefesini gütmüyorsa- böyle bir farkındalığa varmasına ihtiyacı olduğu kesin. Anlatayım...
Geçen ay aracımın 2.yıl periyodik bakımını yaptırmıştım. Sonrasında Doğuş Merkezden arandım.
Aramızda geçen konuşma;
- Bakım süreci için kaç puan veriyorsunuz? (Bakım danışmanı "aman ha 10 vermeyi unutmayın" demişti)
- 8
- Peki Teşekkür ederim.
- 2 puanı nereden kırdığımı sormayacak mısınız? Bu "neden"lerin istatistiğini tutup, iyileştirme yoluna gitmeniz, müşteri memnuniyetini arttırmaz mı?
- Doğru tabii, neden?
- Yarım puan, servis danışmanları müşteriye aidiyet duygusunu tam olarak yansıtamıyorlar.
- 1,5 puan, evrakları çok hızlı hatta tam okumadan imzalatma gayretindeler ve bu büyük rahatsızlık yaratıyor. Kopya aldığım için detayını sonradan okuyup öğrendim. Geri dönüşüm nedeniyle demontaj edilen eski parçaların atılmasını kabul etmişim. Aslında bagaja bırakılmasını, hatta değiştirilirken gösterilmesini isterdim.
- Bagajdan çıkmadı mı?
- Hayır
- Anlıyorum. Teşekkür ederim.
Bir hafta sonra servis danışmanı aradı, şaşırdım.
- Bana 10 vermemişsiniz, tekrar arayacaklar lütfen 10 verin.
- E o zaman yapılan anketin (her neyse) ne değeri kalıyor? Tüm notlar 10 olur ve gerçeği yansıtmazsa iyileşme nasıl olacak, kendi kendinizi kandırmak çözüm mü?
- Siz verin 10'u, bi daha gelişinizde hallederiz.
Henüz merkezden aranmadım.... Ama 10 vereceğim çok şüpheli...
Yorumunu Sizlere bırakıyorum
Not:
@yusuf Değerli Yusuf Hocam, bu konuda daha önce başlık açıldı mı rastlamadım, bilemiyorum, varsa lütfen oraya transferini sağlayabilir misin bu yazımın. Teşekkür ederim.
Saygılar...
Üzerine titrediğimiz, belki kendi sağlığımıza bile göstermediğimiz itinayı, titizliği gösterdiğimiz, balkondan, pencereden yerinde mi diye sık sık kontrol ettiğimiz, benzer özeni göstermeyen 3. şahıslara "bizi anlayamıyorlar, bize saygı göstermiyorlar,empati yapmıyorlar" diyerek içerlememize neden olan araçlarımıza en yakın 3. şahıslardan olan Doğuş Oto'nun bakışı nasıl acaba? Ne kadar özen gösteriyor, bizlere beklediğimiz güveni verebiliyor mu? İçimiz rahat güvenerek mi teslim ediyoruz araçlarımızı yoksa tedirginlik mi hakim çoğumuzda, güven eksikliği ağır mı basıyor?
Bu konuya odaklanmak, değerli bir takım ayrıntılara, önceliklere ulaşmak, SatışSonrası beklentilere dayalı müşteri profilini oluşturmak bazı faydalar sağlayabilir diye düşünüyorum. Öncelikle SatışSonrası'ından ne istediğini bilen ve bunu her üyesi ile teyitleşmiş, etki ve gücü artmış bir GolfTutkusu Aile yapısı oluşacaktır. Bu Güç, Doğuş Oto'nun farkındalığa varmasında çok daha etkili olacaktır, bu gücü yok sayabilmesi ya da tek müşteriyi yönetebildiği gibi kolayca yönetebilmesi mümkün olamayacaktır.
Burada yazalım diyorum, başımızdan geçen güven ya da güvensizlik yaratan olayları, NEDEN GÜVENİYORUM, NEDEN GÜVENMİYORUM belirtelim. Ve bir arşiv oluşsun, kırpalım, filtre yapalım, güncelliyelim, iyileştirelim sonra da sunalım DOĞUŞ'a. "Müşterileriniz böyle istiyor, hedefiniz müşteri memnuniyetini yükseltmek ise dikkate alın, gerçeği yansıtmayan istatistiklerle avunmayın..." diyelim. (Gerçeği yansıtmayan istatistiklerle avunmak... iddia değil, yaşadım, aşağıda yazdım)
Doğuş'un -eğer kendim çalayım kendim oynayım felsefesini gütmüyorsa- böyle bir farkındalığa varmasına ihtiyacı olduğu kesin. Anlatayım...
Geçen ay aracımın 2.yıl periyodik bakımını yaptırmıştım. Sonrasında Doğuş Merkezden arandım.
Aramızda geçen konuşma;
- Bakım süreci için kaç puan veriyorsunuz? (Bakım danışmanı "aman ha 10 vermeyi unutmayın" demişti)
- 8
- Peki Teşekkür ederim.
- 2 puanı nereden kırdığımı sormayacak mısınız? Bu "neden"lerin istatistiğini tutup, iyileştirme yoluna gitmeniz, müşteri memnuniyetini arttırmaz mı?
- Doğru tabii, neden?
- Yarım puan, servis danışmanları müşteriye aidiyet duygusunu tam olarak yansıtamıyorlar.
- 1,5 puan, evrakları çok hızlı hatta tam okumadan imzalatma gayretindeler ve bu büyük rahatsızlık yaratıyor. Kopya aldığım için detayını sonradan okuyup öğrendim. Geri dönüşüm nedeniyle demontaj edilen eski parçaların atılmasını kabul etmişim. Aslında bagaja bırakılmasını, hatta değiştirilirken gösterilmesini isterdim.
- Bagajdan çıkmadı mı?
- Hayır
- Anlıyorum. Teşekkür ederim.
Bir hafta sonra servis danışmanı aradı, şaşırdım.
- Bana 10 vermemişsiniz, tekrar arayacaklar lütfen 10 verin.
- E o zaman yapılan anketin (her neyse) ne değeri kalıyor? Tüm notlar 10 olur ve gerçeği yansıtmazsa iyileşme nasıl olacak, kendi kendinizi kandırmak çözüm mü?
- Siz verin 10'u, bi daha gelişinizde hallederiz.
Henüz merkezden aranmadım.... Ama 10 vereceğim çok şüpheli...
Yorumunu Sizlere bırakıyorum
Not:
@yusuf Değerli Yusuf Hocam, bu konuda daha önce başlık açıldı mı rastlamadım, bilemiyorum, varsa lütfen oraya transferini sağlayabilir misin bu yazımın. Teşekkür ederim.
Saygılar...
Moderatör tarafında düzenlendi: