Selamlar, yazilim duzgun yerde yaptirilirsa araca zarari minimum seviyede olur. Bu dedigim gozunuzu korkutmasin, yazilim cok zarar veriyo olsa bunca kisi yaptirmazdi muhtemelen. Bakimlarini aksatmazsaniz, duzgun yag kullanirsaniz yazilimsiz aracin motorundan %10 daha eksik olur omru. Mutalakaki daha fazla stres altinda calisan parcalar daha cabuk asinacaktir bu bir gercek. Yazilim yaptirdiktan sonra surekli araci zorlarsaniz enjektorler ve turbo omrunden cok yersiniz ama sadece ihtiyaciniz oldugunda gazi kullabirsaniz dedigim gibi %10 civarinda omru azalir.
Yazilim yapiyoruz ve arac daha az yakiyor ise kulliyen yalandir. Size bunu diyen ya ne yaptigini bilmiyordur yada size bilerek yalan soyluyordur. Guc artisi icin turbo basinci ile oynanir genelde ve bu basinci arttirmak icinde daha fazla egzoz gazi gonderilir turboya, bunu yapmanin yoluda enjektorlerin daha fazla yakit gondermesi ile olur. Daha cok yakit yanmasi daha cok egzoz gazi demektir.
Gelelim yakit artisina, ben 40k kmdir big turbo ile kullaniyorum sakin kullandigimda yakit artisini hissetmiyorum bile, muhtemelen 100kmde 0.3lt falan artmistir ama gel gelelim gazlarsam 1lt civari fazla yakiyor en az. Dizel oldugu icin cok gazlasanizda 6.5 -7lt arasi yakar muhtemelen. Bu dedigim sehir ici dur kalk trafik degildir, dur kalkta birsey degismez fazla.
Motorunuza ve kendinize guveniyorsaniz yazilim bence yapilmalidir. Ama ben cok gazlarim, bakimlarina 10binde degilde 15binde girerim, aracimada guvenmiyorum diyorsaniz yaptirmanizi tavsiye etmem.
Aracinizda eli kulaginda bir ariza var ise yazilimdan sonra size masraf cikaracaktir. Bunuda unutmayin.