karagoza
Yeni Üye
Merhaba arkadaşlar cümleten;
1 ay kadar önce 2015 model 1.4 TSİ DSG araç sahibi oldum. Aracım güncel 69.000 kmde. Araçta rolantide 2-3 sn aralıkla vuran bir tekleme mevcut. Özellikle soğukta hararet 90'a kadar giderken sabit gazda tekleme, vuruntu yaptırıyor. Isınınca bir nebze düzeliyor fakat tam anlamıyla geçmiyor. Devir aralığı çok farketmeksizin sabit gazda giderken yapıyor.
Bu şikayet ile yetkili servise bıraktığım aracımda, rutin bakım yapıldı, bujiler değişti, bobinlerin kontrol edildiği ve bir problem olmadığı söylendi (buna takılı kaldım aslında) gaz kelebeği temizlendi adaptasyonu yapıldı, ertesi gün aracı aldığımda hala süren tekleme sonucunda servisin açıklaması, kamera vasıtası ile subapların kontrol edildiği ve sadece hafif bir kurum olduğu yönünde oldu. Araç 69.000 kmde tekrar belirteyim. Temiz kaliteli yakıt ve biraz performanslı kullanım ile bu kurumun atılabileceği ve motorun rahatlayacağı yönünde açıklama yapıldı. Ama ben bu konuda tam anlamı ile ikna olamadım. Özel serviste çözüm arayışım devam etti. Konu ile alakalı tecrübesi olan yerlerde kontrol yaptırdığımda, yazılım güncellemesi denendi düzelmedi, sonuç olarak DSG iyileştirme yazılımı yaptırdım, devir aralıkları orijinaline göre değiştiği için tekleme daha hissedilir olmaya başladı yolda giderken.
En son özel serviste bağladığımız cihazlarda 4 silindir birden teklediği misfire olduğu söyleniyor. Rolantide devamlı bir tekleme mevcut.
Yarın bir arkadaşımın aracından 2013 model 1.4 tsi DSG bobinleri aktararak deneme yapacağız, konu ile alakalı tecrübesi olan arkadaşlardan da tavsiyede bulunmalarını rica ediyorum.
Not : Son 2 depoda servisi külliyen yabana atmamak adına yakıt katkısı ile kullandım ama bir fark olmadı.
Bu arada, bujileri söküp kompresyon testine de tabi tuttuk onunla alakalı da bir problem yok.
Üst kapak söküp motora müdahale ettirmeyi düşünmüyorum açıkçası, çünkü yaptığım araştırmalar neticesinde onun farklı belirtiler verdiğini öğrendim, tek 1 silindir ya da 2 silindirde basınç düşük çıkarsa problem oluyor gibi geldi bana yanlışım varsa lütfen paylaşın.
Performans olarak araçta bir kayıp göremiyorum, açılması gitmesi harika, ama bu sabit gazda ve rolantideki titreme beni ciddi anlamda rahatsız ediyor.
Fikirlerini paylaşan arkadaşlara şimdiden çok teşekkür ediyorum.
1 ay kadar önce 2015 model 1.4 TSİ DSG araç sahibi oldum. Aracım güncel 69.000 kmde. Araçta rolantide 2-3 sn aralıkla vuran bir tekleme mevcut. Özellikle soğukta hararet 90'a kadar giderken sabit gazda tekleme, vuruntu yaptırıyor. Isınınca bir nebze düzeliyor fakat tam anlamıyla geçmiyor. Devir aralığı çok farketmeksizin sabit gazda giderken yapıyor.
Bu şikayet ile yetkili servise bıraktığım aracımda, rutin bakım yapıldı, bujiler değişti, bobinlerin kontrol edildiği ve bir problem olmadığı söylendi (buna takılı kaldım aslında) gaz kelebeği temizlendi adaptasyonu yapıldı, ertesi gün aracı aldığımda hala süren tekleme sonucunda servisin açıklaması, kamera vasıtası ile subapların kontrol edildiği ve sadece hafif bir kurum olduğu yönünde oldu. Araç 69.000 kmde tekrar belirteyim. Temiz kaliteli yakıt ve biraz performanslı kullanım ile bu kurumun atılabileceği ve motorun rahatlayacağı yönünde açıklama yapıldı. Ama ben bu konuda tam anlamı ile ikna olamadım. Özel serviste çözüm arayışım devam etti. Konu ile alakalı tecrübesi olan yerlerde kontrol yaptırdığımda, yazılım güncellemesi denendi düzelmedi, sonuç olarak DSG iyileştirme yazılımı yaptırdım, devir aralıkları orijinaline göre değiştiği için tekleme daha hissedilir olmaya başladı yolda giderken.
En son özel serviste bağladığımız cihazlarda 4 silindir birden teklediği misfire olduğu söyleniyor. Rolantide devamlı bir tekleme mevcut.
Yarın bir arkadaşımın aracından 2013 model 1.4 tsi DSG bobinleri aktararak deneme yapacağız, konu ile alakalı tecrübesi olan arkadaşlardan da tavsiyede bulunmalarını rica ediyorum.
Not : Son 2 depoda servisi külliyen yabana atmamak adına yakıt katkısı ile kullandım ama bir fark olmadı.
Bu arada, bujileri söküp kompresyon testine de tabi tuttuk onunla alakalı da bir problem yok.
Üst kapak söküp motora müdahale ettirmeyi düşünmüyorum açıkçası, çünkü yaptığım araştırmalar neticesinde onun farklı belirtiler verdiğini öğrendim, tek 1 silindir ya da 2 silindirde basınç düşük çıkarsa problem oluyor gibi geldi bana yanlışım varsa lütfen paylaşın.
Performans olarak araçta bir kayıp göremiyorum, açılması gitmesi harika, ama bu sabit gazda ve rolantideki titreme beni ciddi anlamda rahatsız ediyor.
Fikirlerini paylaşan arkadaşlara şimdiden çok teşekkür ediyorum.