AhmetCakmak
Yönetici
Son zamanlarda galericilerin ithal ettiği Volkswagen ID.6'ya sarı sitede denk gelince özelliklerini araştırıp paylaşmak istedim.
Geçen sene bu zamanlarda tanıtılan Volkswagen ID.6 Çin'de üretiliyor. Daha önce tanıtılan küçük kardeşi ID.4'ten yaklaşık 30 cm daha uzun ve ID.6 Crozz ve ID.6 X olmak üzere iki farklı versiyona sahip. İlanlarda şuan için Crozz Pro versiyon mevcut.
Sahip olduğu ekstra uzunluk sayesinde üç sıra koltuk düzeniyle satın alınabilen elektrikli Volkswagen ID.6, ailenin diğer üyeleri gibi MEB platformu üzerine inşa edildi. SUV'un toplam uzunluğu 4876 mm, genişliği 1848 mm, yüksekliği 1680 mm, aks mesafesiyse 2965 mm. Aracın yüksüz ağırlığı ise 2280 kilogram.
Güç aktarma yapısı olarak Volkswagen ID.6'da arkadan itişli ve 4Motion yani dört çeker versiyonlar mevcut. Arkadan itiş versiyonda arka aks üzerine konumlandırılmış, 177 veya 201 beygir güç üretebilen tek elektrik motoru bulunuyor.
4Motion dört tekerlekten çekiş özelliğine sahip olan güçlü seçenekte ise ön ve arka aksında birer elektrik motoru bulunuyor. Kalıcı mıknatıslı senkron motorlar toplamda 305 beygir güç üretiyor. Bu da elektrikli SUV'un 0-100 km/s hızlanmasını 6.6 saniyede tamamlamasına imkan tanıyor. Maksimum hız ise 160 km/s ile sınırlı tutulmuş.
Yeni ID.6'da 58 kWh ve 77 kWh'lık batarya seçenekleri mevcut. Bu bataryaların sağladığı menzil Çin'deki NEDC ölçümlerine göre sırasıyla 436 kilometre ve 588 kilometre olarak açıklanmış fakat gerçek koşullarda bu değerlerin daha düşük olmasını bekleyebiliriz. Örnek vermek gerekirse, daha gerçekçi olan EPA ölçümlerine göre ID.4'teki 77 kWh'lık batarya 418 kilometre menzil sağlıyor.
İç mekanda fiziksel düğmelerin pek yer edinemediği bir yerleşim karşımıza çıkıyor. Araçla ilgili fonksiyonların çoğu merkezdeki 12 inçlik multimedya ekranı vasıtasıyla kontrol ediliyor. Sistem OTA (over-the-air) güncellemeleriyle sürekli güncel tutulurken sesli komut özelliğiyle de kontrolü kolaylaşıyor. Öte yandan ID.6'da sürüşle ilgili gerekli bilgilerin ön cama yansıtıldığı artırılmış gerçeklik destekli head-up display de bulunuyor.
Sarı site fiyatları bugün itibariyle 2.300.000 TL civarında seyrediyor. Doğuş Oto elektrikli modelleri henüz getirmiyor.
Video:
Geçen sene bu zamanlarda tanıtılan Volkswagen ID.6 Çin'de üretiliyor. Daha önce tanıtılan küçük kardeşi ID.4'ten yaklaşık 30 cm daha uzun ve ID.6 Crozz ve ID.6 X olmak üzere iki farklı versiyona sahip. İlanlarda şuan için Crozz Pro versiyon mevcut.
Sahip olduğu ekstra uzunluk sayesinde üç sıra koltuk düzeniyle satın alınabilen elektrikli Volkswagen ID.6, ailenin diğer üyeleri gibi MEB platformu üzerine inşa edildi. SUV'un toplam uzunluğu 4876 mm, genişliği 1848 mm, yüksekliği 1680 mm, aks mesafesiyse 2965 mm. Aracın yüksüz ağırlığı ise 2280 kilogram.
Güç aktarma yapısı olarak Volkswagen ID.6'da arkadan itişli ve 4Motion yani dört çeker versiyonlar mevcut. Arkadan itiş versiyonda arka aks üzerine konumlandırılmış, 177 veya 201 beygir güç üretebilen tek elektrik motoru bulunuyor.
4Motion dört tekerlekten çekiş özelliğine sahip olan güçlü seçenekte ise ön ve arka aksında birer elektrik motoru bulunuyor. Kalıcı mıknatıslı senkron motorlar toplamda 305 beygir güç üretiyor. Bu da elektrikli SUV'un 0-100 km/s hızlanmasını 6.6 saniyede tamamlamasına imkan tanıyor. Maksimum hız ise 160 km/s ile sınırlı tutulmuş.
Yeni ID.6'da 58 kWh ve 77 kWh'lık batarya seçenekleri mevcut. Bu bataryaların sağladığı menzil Çin'deki NEDC ölçümlerine göre sırasıyla 436 kilometre ve 588 kilometre olarak açıklanmış fakat gerçek koşullarda bu değerlerin daha düşük olmasını bekleyebiliriz. Örnek vermek gerekirse, daha gerçekçi olan EPA ölçümlerine göre ID.4'teki 77 kWh'lık batarya 418 kilometre menzil sağlıyor.
İç mekanda fiziksel düğmelerin pek yer edinemediği bir yerleşim karşımıza çıkıyor. Araçla ilgili fonksiyonların çoğu merkezdeki 12 inçlik multimedya ekranı vasıtasıyla kontrol ediliyor. Sistem OTA (over-the-air) güncellemeleriyle sürekli güncel tutulurken sesli komut özelliğiyle de kontrolü kolaylaşıyor. Öte yandan ID.6'da sürüşle ilgili gerekli bilgilerin ön cama yansıtıldığı artırılmış gerçeklik destekli head-up display de bulunuyor.
Sarı site fiyatları bugün itibariyle 2.300.000 TL civarında seyrediyor. Doğuş Oto elektrikli modelleri henüz getirmiyor.
Video:
Son düzenleme: