Volkswagen ID.6 özellikleri ve fiyatı


AhmetCakmak

Yönetici
Katılım
17 May 2017
Mesajlar
5,900
Tepkime puanı
8,698
Konum
İstanbul
İsim
Ahmet Çakmak
Son zamanlarda galericilerin ithal ettiği Volkswagen ID.6'ya sarı sitede denk gelince özelliklerini araştırıp paylaşmak istedim.

Geçen sene bu zamanlarda tanıtılan Volkswagen ID.6 Çin'de üretiliyor. Daha önce tanıtılan küçük kardeşi ID.4'ten yaklaşık 30 cm daha uzun ve ID.6 Crozz ve ID.6 X olmak üzere iki farklı versiyona sahip. İlanlarda şuan için Crozz Pro versiyon mevcut.

Sahip olduğu ekstra uzunluk sayesinde üç sıra koltuk düzeniyle satın alınabilen elektrikli Volkswagen ID.6, ailenin diğer üyeleri gibi MEB platformu üzerine inşa edildi. SUV'un toplam uzunluğu 4876 mm, genişliği 1848 mm, yüksekliği 1680 mm, aks mesafesiyse 2965 mm. Aracın yüksüz ağırlığı ise 2280 kilogram.

Güç aktarma yapısı olarak Volkswagen ID.6'da arkadan itişli ve 4Motion yani dört çeker versiyonlar mevcut. Arkadan itiş versiyonda arka aks üzerine konumlandırılmış, 177 veya 201 beygir güç üretebilen tek elektrik motoru bulunuyor.

4Motion dört tekerlekten çekiş özelliğine sahip olan güçlü seçenekte ise ön ve arka aksında birer elektrik motoru bulunuyor. Kalıcı mıknatıslı senkron motorlar toplamda 305 beygir güç üretiyor. Bu da elektrikli SUV'un 0-100 km/s hızlanmasını 6.6 saniyede tamamlamasına imkan tanıyor. Maksimum hız ise 160 km/s ile sınırlı tutulmuş.

Yeni ID.6'da 58 kWh ve 77 kWh'lık batarya seçenekleri mevcut. Bu bataryaların sağladığı menzil Çin'deki NEDC ölçümlerine göre sırasıyla 436 kilometre ve 588 kilometre olarak açıklanmış fakat gerçek koşullarda bu değerlerin daha düşük olmasını bekleyebiliriz. Örnek vermek gerekirse, daha gerçekçi olan EPA ölçümlerine göre ID.4'teki 77 kWh'lık batarya 418 kilometre menzil sağlıyor.

İç mekanda fiziksel düğmelerin pek yer edinemediği bir yerleşim karşımıza çıkıyor. Araçla ilgili fonksiyonların çoğu merkezdeki 12 inçlik multimedya ekranı vasıtasıyla kontrol ediliyor. Sistem OTA (over-the-air) güncellemeleriyle sürekli güncel tutulurken sesli komut özelliğiyle de kontrolü kolaylaşıyor. Öte yandan ID.6'da sürüşle ilgili gerekli bilgilerin ön cama yansıtıldığı artırılmış gerçeklik destekli head-up display de bulunuyor.

Sarı site fiyatları bugün itibariyle 2.300.000 TL civarında seyrediyor. Doğuş Oto elektrikli modelleri henüz getirmiyor.

1652898066102.png 1652898158631.png 1652898107954.png
DB2021NR00233_web_1600.jpg


Video:

 
Son düzenleme:

@AhmetCakmak Adminim.
Videoyu izledim birşey dikkatimi çekti.
Elektrikli araçlarda tek sıvı cam suyu biliyordum. Bu araçta Antifirz de var. Elektrikli motor damı ısınıyor ki. Bu ID.6 ya özel birşey mi?
 
İç mekan ve arka kısım fena değil ama ön tasarım facia olmuş bence.

Cars filmi karakterleri gibi olmuşlar, daha asi görünüm beklerdim. :)
 
@AhmetCakmak Adminim.
Videoyu izledim birşey dikkatimi çekti.
Elektrikli araçlarda tek sıvı cam suyu biliyordum. Bu araçta Antifirz de var. Elektrikli motor damı ısınıyor ki. Bu ID.6 ya özel birşey mi?
Tabii ki ısınıyor; motor soğutmaya, piller de hem ısıtmaya hem soğutmaya ihtiyaç duyuyor. Ama soğutma her modelde aynı yöntemle mi yapılıyor bilmiyorum açıkçası.
 
Tabii ki ısınıyor; motor soğutmaya, piller de hem ısıtmaya hem soğutmaya ihtiyaç duyuyor. Ama soğutma her modelde aynı yöntemle mi yapılıyor bilmiyorum açıkçası.
Tamam da Hyundai elektrikli araç için bakımı sadece polen filtresi ve bittikçe tamamlanacak araçtaki tek sıvı cam temizleme sıvısı diyordu.
 
Tamam da Hyundai elektrikli araç için bakımı sadece polen filtresi ve bittikçe tamamlanacak araçtaki tek sıvı cam temizleme sıvısı diyordu.
Hava soğutmalı olabilir o zaman.

Konu ile alakalı bir araştırma çalışması buldum, faydası olabilir.

https://l24.im/MsOC
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_20220518-215334_Adobe Acrobat.jpg
    Screenshot_20220518-215334_Adobe Acrobat.jpg
    152.6 KB · Görüntüleme: 14
Tamam da Hyundai elektrikli araç için bakımı sadece polen filtresi ve bittikçe tamamlanacak araçtaki tek sıvı cam temizleme sıvısı diyordu.
Klima içindir.
 
Türkiye otomobil piyasasi 10 yil sonra Cin'liler ve devlet destegiyle Togg tarafindan domine edilecek. Benzer durum son 20 yilda Cep telefonlari-tabletler ve bilgisayarlarda oldu, Telefnlarda Cinli ve Amerikan (Apple) disinda bir Samsung kaldi, hic avrupali kalmadi (Nokia-Ericsson-Siemens), Apple'in araba versiyonu Tesla, bir tek Tesla'nin sansi var Cin markalari karsisinda.

VW-Reno-Mercedes vb dominant markalarin esamesi okunmayacak, istedikleri kadar birlesinler, ya iflas yada Cin tarafindan satin alincaklar, daha Apple-Google bu piyasaya girecek, araba demek artik yazilim demek, dijital dünyaya entegre olacak arabalar.
Türkye'nin son zamanlardaki en akilli hamlesi Togg, ben Togg'dan cok umutluyum

Yazdiklarimin özeti, ID 6'nin benzerini Skywell yari fiyatina satiyor, avrupali hangi marka bu fiyata böyle araba satabilir? https://www.sahibinden.com/arazi-suv-pickup-skywell-et5-premium-plus
 
@AhmetCakmak Adminim.
Videoyu izledim birşey dikkatimi çekti.
Elektrikli araçlarda tek sıvı cam suyu biliyordum. Bu araçta Antifirz de var. Elektrikli motor damı ısınıyor ki. Bu ID.6 ya özel birşey mi?
Hocam elektrik motorları da ısınıyor, %100 verimle çalışan bir sistem olmadığı için verimdeki kayıp ısı olarak ortaya çıkıyor :) Ayrıca hava soğutmalı motorlar olsa bile modern araçlarda tercih edilmez. Çünkü aynı motoru sıvı soğutmalı yapıp yaklaşık 2 kat daha fazla güç almak varken soğutma sistemi tasarlamayıp düşük güçte çalıştırmayı hiç bir firma tercih etmez. Ayrıca sadece elektrik motoru değil elektrikli araçların bataryalarında da sıvı soğutmalı (yani içten yanmalı araçlardaki gibi antifriz+saf su) yapıları tercih eden firmalar var. Sistemden soğutabildiğimiz kadar güç alabiliyoruz o yüzden elektrik motorlarında bataryalarda soğutma sistemi tasarımı arge aşamasında üzerine en çok kafa yorulan işlerden birisidir.
 
Son düzenleme:
@AhmetCakmak Adminim.
Videoyu izledim birşey dikkatimi çekti.
Elektrikli araçlarda tek sıvı cam suyu biliyordum. Bu araçta Antifirz de var. Elektrikli motor damı ısınıyor ki. Bu ID.6 ya özel birşey mi?
Sadece ID.6 özelinde değil de elektrikli araçlar için genel olarak batarya soğutması önem arz ediyor Ahmet abi. Batarya başlıbaşına kullanıldığı her alanda soğutmaya ihtiyaç duyabiliyor.

Yukarıda diğer hocalarımız da paylaşmış, ID.6 özelliklerinde sıvı soğutma olduğu belirtiliyor.

1652908153220.png
 
Son düzenleme:
Türkiye otomobil piyasasi 10 yil sonra Cin'liler ve devlet destegiyle Togg tarafindan domine edilecek. Benzer durum son 20 yilda Cep telefonlari-tabletler ve bilgisayarlarda oldu, Telefnlarda Cinli ve Amerikan (Apple) disinda bir Samsung kaldi, hic avrupali kalmadi (Nokia-Ericsson-Siemens), Apple'in araba versiyonu Tesla, bir tek Tesla'nin sansi var Cin markalari karsisinda.

VW-Reno-Mercedes vb dominant markalarin esamesi okunmayacak, istedikleri kadar birlesinler, ya iflas yada Cin tarafindan satin alincaklar, daha Apple-Google bu piyasaya girecek, araba demek artik yazilim demek, dijital dünyaya entegre olacak arabalar.
Türkye'nin son zamanlardaki en akilli hamlesi Togg, ben Togg'dan cok umutluyum

Yazdiklarimin özeti, ID 6'nin benzerini Skywell yari fiyatina satiyor, avrupali hangi marka bu fiyata böyle araba satabilir? https://www.sahibinden.com/arazi-suv-pickup-skywell-et5-premium-plus
TR şartlarında alınabilecek en f/p elektrikli araç gibi duruyor. Çinliler gümbür gümbür geliyor.
 

Geri
Üst Alt