Golf 7 Elektrikli Hafızalı Koltuk Retrofiti


ZaGani

Katılımcı Üye
 
Katılım
2 Mar 2016
Mesajlar
1,529
Tepkime puanı
2,206
Konum
ankara
İsim
oguz
Merhaba, aracıma elektrikli hafızalı koltukları entegre ettim sonunda. İşlem bir hayli uzun ve meşakkatli oldu. Kaynak işlemi hariç bütün aşamaları kendi başıma yaptım. Bu işlem için aldığım malzemeleri şöyle sıralayabilirim;
-2 adet superb ön elektrikli koltuklar,
-1 adet 20a, 12v termik sigorta,
-Akıma ve sinyale uygun kablolar,
-Elektrik hattı için gerekli terminal ve konektorler,
-2 adet siyah renkte koltuk yan trimleri,
-Döşeme sökme-takma pensesi ve kancaları,

Gelelim işlemlere;

İlk olarak elektrikli koltukların üzerindeki döşemeleri sökerek iskelet haline getirdim. Daha sonra kendi aracımın koltuklarını da sökerek iskelet haline getirdim. Gerekli incelemeleri yaptığımda, golf iskeletinde fazladan yanlarda destek çubukları bulunduğunu farkettim. Onun dışında hiçbir fark yok. Koltukların alt oturak kısımları sökülebiliyor.(golfte punta kaynağı var matkapla delmek gerekli) Bunları sökerek golfünkileri yeni koltuk üzerine aktardım. En azından altlar için kaynağa gerek kalmadı.
Daha sonra sırt kısımlarında bulunan yanal destek cubuklarını eski koltuklardan kestirip yenilerine aynı sekilde kaynattırmak için koltukları sanayiye götürdüm. Daha temiz ve düzgün bir kaynak işlemi olması için gazaltı kaynak yeteneği olan bir yer bularak destek çubuklarını yeni koltuklara kaynattırdım. Bundan sonraki aşamaların hepsini evin balkonunda hallettim. 🙂 Ev döşemeciye döndü desem yeridir. Kimseye tavsiye etmem.
Koltuklar için gerekli kablajı kendim oluşturdum. Burda dikkat etmek gereken en önemli şey uygun kesit ve kalitede kablo kullanmak ve mümkünse kabloya ek yapmamak. Yapmak gerekiyorsa da kablo ekleme terminalleri kullanarak güzelce lehimlemek. Ben o sekilde yaptım. Çünkü koltuk motorları yüksek akım çekiyor. Isınma yanma vs olmasın.
Döseme, kablo tesisat islerini tamamladiktan sonra koltuklari icin gerekli kablajı araca serdim. Araçtaki bağlantıları yaptım. ( elektirik hattı, network vs) koltuklar için gerekli termik sigortayı, sigorta kutusuna takarak orijinal bir bağlantı elde ettim. Daha sonra koltukları araca takarak sistemi çalıştırdım. Gayet güzel oldu. Araca güzel bir hava kattılar.

Okuduğunuz için teşekkürler. Retrofit Konularım çok dağıldı. İlk fırsatta hepsini tek bir başlık altına almak istiyorum.
 

Ekli dosyalar

  • 2D4AF634-4370-4A31-AAF7-382CB4A67ACD.jpeg
    2D4AF634-4370-4A31-AAF7-382CB4A67ACD.jpeg
    86.5 KB · Görüntüleme: 309
  • 50218E52-7A32-4BFE-B613-115DD1E59FAA.jpeg
    50218E52-7A32-4BFE-B613-115DD1E59FAA.jpeg
    132.6 KB · Görüntüleme: 272
  • D6DC4A13-9039-4188-872F-80C999BF266F.jpeg
    D6DC4A13-9039-4188-872F-80C999BF266F.jpeg
    167.5 KB · Görüntüleme: 259
  • 65E29547-233E-4CDD-A708-CB444DEF7867.jpeg
    65E29547-233E-4CDD-A708-CB444DEF7867.jpeg
    120.8 KB · Görüntüleme: 248
  • 265E94A0-218A-4BF8-B6B0-96D7E759E72E.jpeg
    265E94A0-218A-4BF8-B6B0-96D7E759E72E.jpeg
    137.4 KB · Görüntüleme: 239
  • 5FC9468F-6850-478D-B998-5D198CF31A2B.jpeg
    5FC9468F-6850-478D-B998-5D198CF31A2B.jpeg
    150.2 KB · Görüntüleme: 239
  • 86DBABDB-0E55-4E71-9C78-49BE55B58D02.jpeg
    86DBABDB-0E55-4E71-9C78-49BE55B58D02.jpeg
    100.2 KB · Görüntüleme: 238
  • 7CD3DBFF-7CE4-4081-AC19-9F99747C342D.jpeg
    7CD3DBFF-7CE4-4081-AC19-9F99747C342D.jpeg
    164.8 KB · Görüntüleme: 238
  • 1589FEA4-CE97-4297-A828-954F1BAC9B2A.jpeg
    1589FEA4-CE97-4297-A828-954F1BAC9B2A.jpeg
    145.4 KB · Görüntüleme: 237
  • 18B9D785-0A5A-4E93-AFC9-F3E432A97075.jpeg
    18B9D785-0A5A-4E93-AFC9-F3E432A97075.jpeg
    195.9 KB · Görüntüleme: 241
  • 7BD56FE2-023A-4A6B-B459-8D46ACDF9CA8.jpeg
    7BD56FE2-023A-4A6B-B459-8D46ACDF9CA8.jpeg
    164.4 KB · Görüntüleme: 234
  • 6DF2EC2E-BB77-45C1-9349-6FE33F4C3C9E.jpeg
    6DF2EC2E-BB77-45C1-9349-6FE33F4C3C9E.jpeg
    266.7 KB · Görüntüleme: 246
  • 6035E7BE-A022-4116-B1A9-035489D39A9F.jpeg
    6035E7BE-A022-4116-B1A9-035489D39A9F.jpeg
    138.9 KB · Görüntüleme: 246
  • EC04EAF5-3113-4F2E-B07D-AC4A36CBDD8A.jpeg
    EC04EAF5-3113-4F2E-B07D-AC4A36CBDD8A.jpeg
    117.2 KB · Görüntüleme: 243
  • C50617FC-A445-4F64-8353-B61B1681F61F.jpeg
    C50617FC-A445-4F64-8353-B61B1681F61F.jpeg
    148.3 KB · Görüntüleme: 281
  • B01421CC-D77C-4DB3-ACDA-5B9BEECBF872.jpeg
    B01421CC-D77C-4DB3-ACDA-5B9BEECBF872.jpeg
    164.5 KB · Görüntüleme: 297
  • 10481DDD-F93F-47A0-A361-72E1B7FC0B27.jpeg
    10481DDD-F93F-47A0-A361-72E1B7FC0B27.jpeg
    182.3 KB · Görüntüleme: 306
  • BA3CC202-9596-40F6-94C0-BFBABD54A341.jpeg
    BA3CC202-9596-40F6-94C0-BFBABD54A341.jpeg
    160.6 KB · Görüntüleme: 308
  • DFE46B80-33E6-407D-917F-C1394437A40C.jpeg
    DFE46B80-33E6-407D-917F-C1394437A40C.jpeg
    173.6 KB · Görüntüleme: 323

Merhaba, aracıma elektrikli hafızalı koltukları entegre ettim sonunda. İşlem bir hayli uzun ve meşakkatli oldu. Kaynak işlemi hariç bütün aşamaları kendi başıma yaptım. Bu işlem için aldığım malzemeleri şöyle sıralayabilirim;
-2 adet superb ön elektrikli koltuklar,
-1 adet 20a, 12v termik sigorta,
-Akıma ve sinyale uygun kablolar,
-Elektrik hattı için gerekli terminal ve konektorler,
-2 adet siyah renkte koltuk yan trimleri,
-Döşeme sökme-takma pensesi ve kancaları,

Gelelim işlemlere;

İlk olarak elektrikli koltukların üzerindeki döşemeleri sökerek iskelet haline getirdim. Daha sonra kendi aracımın koltuklarını da sökerek iskelet haline getirdim. Gerekli incelemeleri yaptığımda, golf iskeletinde fazladan yanlarda destek çubukları bulunduğunu farkettim. Onun dışında hiçbir fark yok. Koltukların alt oturak kısımları sökülebiliyor.(golfte punta kaynağı var matkapla delmek gerekli) Bunları sökerek golfünkileri yeni koltuk üzerine aktardım. En azından altlar için kaynağa gerek kalmadı.
Daha sonra sırt kısımlarında bulunan yanal destek cubuklarını eski koltuklardan kestirip yenilerine aynı sekilde kaynattırmak için koltukları sanayiye götürdüm. Daha temiz ve düzgün bir kaynak işlemi olması için gazaltı kaynak yeteneği olan bir yer bularak destek çubuklarını yeni koltuklara kaynattırdım. Bundan sonraki aşamaların hepsini evin balkonunda hallettim. 🙂 Ev döşemeciye döndü desem yeridir. Kimseye tavsiye etmem.
Koltuklar için gerekli kablajı kendim oluşturdum. Burda dikkat etmek gereken en önemli şey uygun kesit ve kalitede kablo kullanmak ve mümkünse kabloya ek yapmamak. Yapmak gerekiyorsa da kablo ekleme terminalleri kullanarak güzelce lehimlemek. Ben o sekilde yaptım. Çünkü koltuk motorları yüksek akım çekiyor. Isınma yanma vs olmasın.
Döseme, kablo tesisat islerini tamamladiktan sonra koltuklari icin gerekli kablajı araca serdim. Araçtaki bağlantıları yaptım. ( elektirik hattı, network vs) koltuklar için gerekli termik sigortayı, sigorta kutusuna takarak orijinal bir bağlantı elde ettim. Daha sonra koltukları araca takarak sistemi çalıştırdım. Gayet güzel oldu. Araca güzel bir hava kattılar.

Okuduğunuz için teşekkürler. Retrofit Konularım çok dağıldı. İlk fırsatta hepsini tek bir başlık altına almak istiyorum.

Benim gibi koltuk takıntısı olanlar için harika bir retrofit, ben komple koltuğu değiştirmeyi düşünüyordum ama maliyetlerin çok yüksek olması sebebiyle yapamadım. Sizinki daha hoş olmuş, daha orijinal görünüyor.
Sağ ön koltuk yanındaki kontrol düğmeleri de sizin koltuğa uygulanabilirdi ama yapılacak işçiliğe değer mi bilmiyorum. Ankara'da Necati Usta yapmıştı diye hatırlıyorum.

Güle güle kullanın. (y)
 
Benim gibi koltuk takıntısı olanlar için harika bir retrofit, ben komple koltuğu değiştirmeyi düşünüyordum ama maliyetlerin çok yüksek olması sebebiyle yapamadım. Sizinki daha hoş olmuş, daha orijinal görünüyor.
Sağ ön koltuk yanındaki kontrol düğmeleri de sizin koltuğa uygulanabilirdi ama yapılacak işçiliğe değer mi bilmiyorum. Ankara'da Necati Usta yapmıştı diye hatırlıyorum.

Güle güle kullanın. (y)
Teşekkürler. Patron koltugu tuşlarını diyorsunuz. Ben onları bilerek söktüm. Golfe pek yakışmıyor bence. Gerek olmadığını düşünüyorum. Ondan dolayı o butonları takmayı tercih etmedim
 
Buradan da söyleyeyim eline koluna sağlık Oğuz çok güzel oldu her aşamasına şahit olduğum için uzaktan çektiğin eziyeti verilen emeği biliyorum ama sonu güzel oldu 👍
 
Elinize sağlık gerçekten çok uğraş ve yorucu bir mesai harcamissiniz ama sonuç süper olmuş
 
Son zamanlarda gördüğüm en meşakatli en zor ama sonucuda birokadar güzel bir retrofit.Öncelikle cesaretinize şapka çıkarıyorum,uygulama zaten müthiş olmuş.Benimde çok yapmak istediğim birşeydi aslında,ama tabi hep orjinal golf ergoactiv düşünüyordum,Superb'nin koltuklarını uydurmak aklımın ucundan geçmezdi doğrusu,böylece öğrenmiş olduk.Yani bir seçenek olarak cepte artık :),R döşemelerlede ayrı bir güzel olmuş aracın içi,maşallah diyelim🧿🧿🧿
 
Elinize sağlık

Mükemmel bir çalışma ve sonuç olmuş
 
helal olsun hocam çok güzel olmuş güle güle kullan
 
Vallahi helal olsun. Gule gule kullanin. Golf 7 de oturma pozisyonu bence daha iyi olmaliydi.Bende kismetse arac degistirecegim, 2015 high manuel aracim, DSG, cam tavan ve ergo active olan araclara bakiyorum. Bence cok onemli bir retrofit.
 
Ne denir ki.... Helal........ Güle güle kullan inşallah....
 
Cok guzel olmuş eline sağlık hocam. Elektrikli koltuk retrofiti isteyen biri olarak ağzımın suyu akarak okudum
 
Emeğinize sağlık çok güzel olmuş hocam güzel günlerde kullanmak nasip olsun
 

Merhaba, aracıma elektrikli hafızalı koltukları entegre ettim sonunda. İşlem bir hayli uzun ve meşakkatli oldu. Kaynak işlemi hariç bütün aşamaları kendi başıma yaptım. Bu işlem için aldığım malzemeleri şöyle sıralayabilirim;
-2 adet superb ön elektrikli koltuklar,
-1 adet 20a, 12v termik sigorta,
-Akıma ve sinyale uygun kablolar,
-Elektrik hattı için gerekli terminal ve konektorler,
-2 adet siyah renkte koltuk yan trimleri,
-Döşeme sökme-takma pensesi ve kancaları,

Gelelim işlemlere;

İlk olarak elektrikli koltukların üzerindeki döşemeleri sökerek iskelet haline getirdim. Daha sonra kendi aracımın koltuklarını da sökerek iskelet haline getirdim. Gerekli incelemeleri yaptığımda, golf iskeletinde fazladan yanlarda destek çubukları bulunduğunu farkettim. Onun dışında hiçbir fark yok. Koltukların alt oturak kısımları sökülebiliyor.(golfte punta kaynağı var matkapla delmek gerekli) Bunları sökerek golfünkileri yeni koltuk üzerine aktardım. En azından altlar için kaynağa gerek kalmadı.
Daha sonra sırt kısımlarında bulunan yanal destek cubuklarını eski koltuklardan kestirip yenilerine aynı sekilde kaynattırmak için koltukları sanayiye götürdüm. Daha temiz ve düzgün bir kaynak işlemi olması için gazaltı kaynak yeteneği olan bir yer bularak destek çubuklarını yeni koltuklara kaynattırdım. Bundan sonraki aşamaların hepsini evin balkonunda hallettim. 🙂 Ev döşemeciye döndü desem yeridir. Kimseye tavsiye etmem.
Koltuklar için gerekli kablajı kendim oluşturdum. Burda dikkat etmek gereken en önemli şey uygun kesit ve kalitede kablo kullanmak ve mümkünse kabloya ek yapmamak. Yapmak gerekiyorsa da kablo ekleme terminalleri kullanarak güzelce lehimlemek. Ben o sekilde yaptım. Çünkü koltuk motorları yüksek akım çekiyor. Isınma yanma vs olmasın.
Döseme, kablo tesisat islerini tamamladiktan sonra koltuklari icin gerekli kablajı araca serdim. Araçtaki bağlantıları yaptım. ( elektirik hattı, network vs) koltuklar için gerekli termik sigortayı, sigorta kutusuna takarak orijinal bir bağlantı elde ettim. Daha sonra koltukları araca takarak sistemi çalıştırdım. Gayet güzel oldu. Araca güzel bir hava kattılar.

Okuduğunuz için teşekkürler. Retrofit Konularım çok dağıldı. İlk fırsatta hepsini tek bir başlık altına almak istiyorum.
tamamen kendi görüşüm yorum kabul etmez ;Şuana kadar yapılmış en iyi en emekçi retro bence🤗 eline koluna sağlık süper gerçekten
 

Geri
Üst Alt