Golf 8 DSG Şanzıman


Khosgeldi

Üye
Katılım
20 Şub 2022
Mesajlar
33
Tepkime puanı
11
Konum
İstanbul
İsim
Kerem
Araç
Golf 8
Arkadaslar merhabalar öncelikle golf 8 1.0 etsi sahibiyim size bi konu hakkında danışmak istiyorum golf benim ilk dsg arabam o yüzden dsg sanzımanı cok iyi tanımıyorum belki anlatacaklarım bu sanzıman için normal olabilir ama yinede sormak istiyorum
Arabayı aldıgımdan beri özellikle durdugumda start stop devreye girmediginde frene basıyor olmama ragmen araç devirlenmeye calısıyor ileri gitmeye calısıyor gibi kasılıyor titriyor,frene daha kuvvetli basınca araç rahatlıyor sanki vitesden boşa geçmiş gibi oluyor bunu sanzımanın karaktersitigi diye düşündüm başta çok sorun etmedim fakat biraz sinirimi bozmaya basladı
Ayrıca geri vitesde takıp hareket ettigimde arac hafiften kasılıyor titriyor sanki manuel arabayla debriyaj pedalını ayarlayamamıssın da stop edicekmiş gibi hissettiriyor son olarak fark ettigimde geri vitesde hareket ederken frene basınca arabanın altından muhtemelen şanzımandan bi şangırdama sesi geliyor bunlar normalmidir acaba internette baktım çok fazla bilgi bulamadım aydınlatırsanız çok sevinirim
 

İlk sorununuzda aslında sorunun kaynağını bulmuşsunuz frene tam basıp kavramayı ayırmış olursunuz size tavsiyem auto hold u aktif olarak kullanmanız . Geri vites için bir şey söyleyemeyeceğim daha önce bu durumla karşılaşmış olan arkadaşlar cevaplayacaktır.
 
Upvote 0
Arkadaslar merhabalar öncelikle golf 8 1.0 etsi sahibiyim size bi konu hakkında danışmak istiyorum golf benim ilk dsg arabam o yüzden dsg sanzımanı cok iyi tanımıyorum belki anlatacaklarım bu sanzıman için normal olabilir ama yinede sormak istiyorum
Arabayı aldıgımdan beri özellikle durdugumda start stop devreye girmediginde frene basıyor olmama ragmen araç devirlenmeye calısıyor ileri gitmeye calısıyor gibi kasılıyor titriyor,frene daha kuvvetli basınca araç rahatlıyor sanki vitesden boşa geçmiş gibi oluyor bunu sanzımanın karaktersitigi diye düşündüm başta çok sorun etmedim fakat biraz sinirimi bozmaya basladı
Ayrıca geri vitesde takıp hareket ettigimde arac hafiften kasılıyor titriyor sanki manuel arabayla debriyaj pedalını ayarlayamamıssın da stop edicekmiş gibi hissettiriyor son olarak fark ettigimde geri vitesde hareket ederken frene basınca arabanın altından muhtemelen şanzımandan bi şangırdama sesi geliyor bunlar normalmidir acaba internette baktım çok fazla bilgi bulamadım aydınlatırsanız çok sevinirim
DSG şanzıman kullanırken kullanım alışkanlıklarınızı biraz değiştirmeniz gerekiyor.,

Duracağınız zaman, ışıklarda beklerken ve dur-kalk trafikte ilerlerken duurduğunuz an frene (tam basmalısınız)., bu sayede şanzımanı boşa alır., frene yarım basarsanız vitesi boşa almaz ve araç ileriye doğru gitmek ister kavramanız (baskı-balatanız) çabuk aşınır.,

Dur-kalk trafikte durduğunuzda frene tam basmalısınız., öndeki trafik hafiften ilerlediğinde ayağınızı frenden tamamen çekmelisiniz., yarım fren ile ilerlememelisiniz., yani durduğunuzda frene tam basıcaksınız., ilerlemek istediğinizde de ayağınızı frenden tamamen çekiceksiniz.,

Ayrıca yoğun dur-kalk trafikte kaldığınızda vitesi (manuel moda) alıp kendiniz değiştirirseniz kavrama (baskı-balata) daha az yıpranır.,

Ve mümkünse (uzun süreli beklemeler hariç) start-stop fonksiyonunu kullanmayınız., start-stop sürekli kullanılması aküyü çabuk bitirir., ilerde de marş moturu arızaları çıkarabiliyor.!
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Arkadaslar merhabalar öncelikle golf 8 1.0 etsi sahibiyim size bi konu hakkında danışmak istiyorum golf benim ilk dsg arabam o yüzden dsg sanzımanı cok iyi tanımıyorum belki anlatacaklarım bu sanzıman için normal olabilir ama yinede sormak istiyorum
Arabayı aldıgımdan beri özellikle durdugumda start stop devreye girmediginde frene basıyor olmama ragmen araç devirlenmeye calısıyor ileri gitmeye calısıyor gibi kasılıyor titriyor,frene daha kuvvetli basınca araç rahatlıyor sanki vitesden boşa geçmiş gibi oluyor bunu sanzımanın karaktersitigi diye düşündüm başta çok sorun etmedim fakat biraz sinirimi bozmaya basladı
Ayrıca geri vitesde takıp hareket ettigimde arac hafiften kasılıyor titriyor sanki manuel arabayla debriyaj pedalını ayarlayamamıssın da stop edicekmiş gibi hissettiriyor son olarak fark ettigimde geri vitesde hareket ederken frene basınca arabanın altından muhtemelen şanzımandan bi şangırdama sesi geliyor bunlar normalmidir acaba internette baktım çok fazla bilgi bulamadım aydınlatırsanız çok sevinirim
Aynı sorun bendede var araçta star stop kapalı konumdayken ileri gitme istegi sebebini buldunmu. Bir başka golf 8 e bindim aynı sorun yok
 
Upvote 0
DSG şanzıman kullanırken kullanım alışkanlıklarınızı biraz değiştirmeniz gerekiyor.,

Duracağınız zaman, ışıklarda beklerken ve dur-kalk trafikte ilerlerken duurduğunuz an frene (tam basmalısınız)., bu sayede şanzımanı boşa alır., frene yarım basarsanız vitesi boşa almaz ve araç ileriye doğru gitmek ister kavramanız (baskı-balatanız) çabuk aşınır.,

Dur-kalk trafikte durduğunuzda frene tam basmalısınız., öndeki trafik hafiften ilerlediğinde ayağınızı frenden tamamen çekmelisiniz., yarım fren ile ilerlememelisiniz., yani durduğunuzda frene tam basıcaksınız., ilerlemek istediğinizde de ayağınızı frenden tamamen çekiceksiniz.,

Ayrıca yoğun dur-kalk trafikte kaldığınızda vitesi (manuel moda) alıp kendiniz değiştirirseniz kavrama (baskı-balata) daha az yıpranır.,

Ve mümkünse (uzun süreli beklemeler hariç) start-stop fonksiyonunu kullanmayınız., start-stop sürekli kullanılması aküyü çabuk bitirir., ilerde de marş moturu arızaları çıkarabiliyor.!
Merhaba hocam. Bilgilendirme için teşekkürler. Ben de yeni bir DSG kullanıcısı olarak mesajı aldım. Ancak araba sürekli manuel modda çalışmıyor. Belli bir süre sonra otomatiğe geçiyor. Bu normal midir?
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Manuel’den otomatiğe geçmesi normal sanırım, bende de öyle. Ancak Spor moda alırsan ancak o zaman manual oluyor. Ayrıca start stop işi çok karmaşık, manuel vitesli araçlar gibi değil. Araç yelken modu kullandığı için duruşlarda start stop kapalıysa durmuş motoru durma sonrasında tekrar açıyor. Ben tercih etmiyorum, doğalı nasılsa öyle kullanıyorum. Haliyle araç dururken motoru kapatıyor, sonrasında ise marş motoru ile motor devreye girmediği için normal kullanıma devam ediyor. İleride oluşacak sorunları hep birlikte göreceğiz. :)
 
Upvote 0
Manuel’den otomatiğe geçmesi normal sanırım, bende de öyle. Ancak Spor moda alırsan ancak o zaman manual oluyor. Ayrıca start stop işi çok karmaşık, manuel vitesli araçlar gibi değil. Araç yelken modu kullandığı için duruşlarda start stop kapalıysa durmuş motoru durma sonrasında tekrar açıyor. Ben tercih etmiyorum, doğalı nasılsa öyle kullanıyorum. Haliyle araç dururken motoru kapatıyor, sonrasında ise marş motoru ile motor devreye girmediği için normal kullanıma devam ediyor. İleride oluşacak sorunları hep birlikte göreceğiz. :)
Evet hocam. Umarım bir problem yaşamayız. Yıllardır manuel e alıştığım için bana da garip geliyor.
 
Upvote 0
DSG de biraz yokuşta frenden çekince aracın ileri gitmemesi normal mi?
 
Upvote 0
Auto hold aciksa normal

Auto hold kapali ise gider
Hafif eğimli yere park etmiştim, arkamda park halinde araç vardı. Autohold kapalıydı, gaza bastım araç ileri gitmedi, yerinde durdu. Acaba geriye kaçacağını hissedip manevra fren vs mi yaptı anlamadım. Sonra hemen frene basıp tekrar gaza basınca kalkış yaptım.
 
Upvote 0
Hafif eğimli yere park etmiştim, arkamda park halinde araç vardı. Autohold kapalıydı, gaza bastım araç ileri gitmedi, yerinde durdu. Acaba geriye kaçacağını hissedip manevra fren vs mi yaptı anlamadım. Sonra hemen frene basıp tekrar gaza basınca kalkış yaptım.
Aracı ilk aldığımda çok dik bir yokuşta parktan çıkmak için geri geri gelmem gerekiyordu. Autohold kapalıydı ve araç öne kaydı. Birkaç denemeden sonra öndeki aracın dibine kadar yaklaşmıştım. Az daha öndekine dokunduruyordum. Autohold'u açtım ve öyle kurtuldum. Dik rampalarda park manevrası yaparken Autohold kurtarıyor.

Autohold uzun beklemelerde çok iyiyken, dur-kalklı yoğun trafikte sinir bozucu olabiliyor. Ben sık sık aç-kapa yapıyorum kullanırken :)
 
Upvote 0
Aracı ilk aldığımda çok dik bir yokuşta parktan çıkmak için geri geri gelmem gerekiyordu. Autohold kapalıydı ve araç öne kaydı. Birkaç denemeden sonra öndeki aracın dibine kadar yaklaşmıştım. Az daha öndekine dokunduruyordum. Autohold'u açtım ve öyle kurtuldum. Dik rampalarda park manevrası yaparken Autohold kurtarıyor.

Autohold uzun beklemelerde çok iyiyken, dur-kalklı yoğun trafikte sinir bozucu olabiliyor. Ben sık sık aç-kapa yapıyorum kullanırken :)
Araç ilk çalıştırınca autohold bazen aktif olmuyor, manuelde etkinleştirmeyi unutunca deneyimlemiş oldum.
 
Upvote 0
Bende de aynı şekilde Örneğin yokuş aşağı iniyorum diyelim, yokuş aşağı pozisyonda durup park edeceğim zaman geri vitese attığım zaman epey titriyor araba park edene kadar. Normal düz alanlarda park ederken böyle değil. Normal midir bu durum
 
Upvote 0
Bende de aynı şekilde Örneğin yokuş aşağı iniyorum diyelim, yokuş aşağı pozisyonda durup park edeceğim zaman geri vitese attığım zaman epey titriyor araba park edene kadar. Normal düz alanlarda park ederken böyle değil. Normal midir bu durum
3 silindir problemi. hepsinde böyle
 
Upvote 0

Bende de aynı şekilde Örneğin yokuş aşağı iniyorum diyelim, yokuş aşağı pozisyonda durup park edeceğim zaman geri vitese attığım zaman epey titriyor araba park edene kadar. Normal düz alanlarda park ederken böyle değil. Normal midir bu durum
dik rampada dururken de tam dururken araç kasılıyor sonra baskı balatayı ayırıyor
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt