Şimdi birisi C sınıfı birisi B sınıfı arabalar. Bu size güvenlikten tutunda konfor a kadar her türlü yol su ekmek olarak döner: Golf +1
4 yaş genç olmanın getirisi (km/parça ömrü vs.): Polo +1
Paketleri eşit kabul ediyorum, çünkü polo trend golf confortline veya highline oluyorsa o da golf e +1 koyar. Lakin bunu katmayıp eşit var sayıyorum.
Şu durumda (iç hacim için polonun dez avantajının etki etmeyeceği çekirdek aile olduğunuzu düşünürsek), geriye teknolojik gelişmeler kalıyor.
1.2TSI ile 1.0TSI arasında dağlar kadar fark yok. 3 aşağı 5 yukarı aynı diyebiliriz. Lakin "yanlışım varsa düzeltin lütfen" 1.0TSI malumunuz petrol fiyatlarının uçtuğu şu günlerde keseniz için daha mantıklı bir tercih olacaktır. Bu, sadace aradaki 0.2litrelik hacim farkından dolayı değil, daha çok gelişen teknolojik yenilenmelerden ötürü.
Benim aracım 2013 1.4TSI Confortline, şehirler arası 5lt/100km şehir içi 8.5lt/100km lik bir yakıt tüketimim var. Yaşadığım şehir Ankara ve trafik ve yokuşlar oldukça ağır şartlar sunuyor diyebilirim.
Bana kalırsa tercihiniz arasında LPG li kullanımlara müsait başka marka araçlar düşünmüyorsanız -ki düşünmenizi öneririm- dizel araçların hiç bir esprisi kalmadı. Kardeşimde 1.3 Opel Astra var ve benim aracımla aynı yakıt tüketimine sahip. Motorin in benzin i geçtiği şu enteresan dönemlerde benden daha maliyetli kullanıyor aracını. Hele bir de bunu yeni nesil 1.0 TSI teknolojisi ile desteklerseniz elde edeceğiniz rakamlar çok daha tatminkar olabilir.
Fakat LPG nin 10 liranın altında olduğu ve benzinin 25 lira olduğu şu dönemlerde LPG li araçlar yeni alacaklar için çok daha mantılı geliyorlar. Abartsak dahi 10lt/100km şehir içi yakıt tüketimine sahip bir LPG li aracın yakıt maliyeti 1TL olurken, TSI motor ile bu maliyet aşağı yukarı iki katı yani 2TL olacaktır.
Hep yakıt vs. gözünüzü korkutmak veya sizi bu ikiliden caydırmak istemem
sonuçta ikisi arasında polo bir tık daha ağır basıyor.
Ama Golf candır. Onu da diyeyim
o hazzı pola veremeyecek ne yazık ki.