Golf 7 2013 Model mi alınmalı yoksa Polo 2017 model mi alınmalı?


travissbickle

Yeni Üye
Katılım
12 Tem 2022
Mesajlar
5
Tepkime puanı
0
Konum
Kocaeli
İsim
Hakan
Araç
Yok
Yeni araba alma arifesindeyiz. Sizce 1.2 TSI Golf ortalama 100 bin km de 2013 model yani neredeyse 10 yaşında bir araba almak mı mantıklı yoksa yeni model sayılabilecek 2017 ve sonrası 1.0 TSI Polo mu bu araba yeni olmasıyla ilgilimi çekiyor ancak 2013 model golf genişlik ferahlık yüksek kalitesiyle sizce hangisini almalıyım? Çok kararsızım.
 

Polo -Megane-308

Olabildigince yeni ve düsük kmli araba tavsiye ederim
 
Bu arada Focus Hb lerde bakıyorum 2016-17 sonrası çok hoş arabalar ancak satışı pek hızlı değil sanırım hb kasaların hep aynı ilanları görüyorum. Piyasası düşük alıp riske girmek istemiyorum o yüzden polo daha mantıklı sanırım
 
Polo daha mantıklı 2015 ve 2016 lounge paket aracım var. Gayet memnunuz :)
 
Merhaba, polo güzel arabalar ancak kalabalık bir aileyseniz biraz küçük gelebilir. Benim tercihim yeni olduğu için polo olurdu.
 
Bu arada Focus Hb lerde bakıyorum 2016-17 sonrası çok hoş arabalar ancak satışı pek hızlı değil sanırım hb kasaların hep aynı ilanları görüyorum. Piyasası düşük alıp riske girmek istemiyorum o yüzden polo daha mantıklı sanırım
focus 3.5 focusun geldiği en iyi noktadır benim gözümde. golfü satıp focusa geçmeyi düşünüyorum açıkçası golfü 6 aydır kullanıyorum ve önceki aracım focusu özledim. 16-17 focus 3.5 otomatik alın bir de tüp takın sorunsuz bir şekilde km de 80-90 kuruş yakarak gidin.
 
Şimdi birisi C sınıfı birisi B sınıfı arabalar. Bu size güvenlikten tutunda konfor a kadar her türlü yol su ekmek olarak döner: Golf +1

4 yaş genç olmanın getirisi (km/parça ömrü vs.): Polo +1

Paketleri eşit kabul ediyorum, çünkü polo trend golf confortline veya highline oluyorsa o da golf e +1 koyar. Lakin bunu katmayıp eşit var sayıyorum.

Şu durumda (iç hacim için polonun dez avantajının etki etmeyeceği çekirdek aile olduğunuzu düşünürsek), geriye teknolojik gelişmeler kalıyor.

1.2TSI ile 1.0TSI arasında dağlar kadar fark yok. 3 aşağı 5 yukarı aynı diyebiliriz. Lakin "yanlışım varsa düzeltin lütfen" 1.0TSI malumunuz petrol fiyatlarının uçtuğu şu günlerde keseniz için daha mantıklı bir tercih olacaktır. Bu, sadace aradaki 0.2litrelik hacim farkından dolayı değil, daha çok gelişen teknolojik yenilenmelerden ötürü.

Benim aracım 2013 1.4TSI Confortline, şehirler arası 5lt/100km şehir içi 8.5lt/100km lik bir yakıt tüketimim var. Yaşadığım şehir Ankara ve trafik ve yokuşlar oldukça ağır şartlar sunuyor diyebilirim.

Bana kalırsa tercihiniz arasında LPG li kullanımlara müsait başka marka araçlar düşünmüyorsanız -ki düşünmenizi öneririm- dizel araçların hiç bir esprisi kalmadı. Kardeşimde 1.3 Opel Astra var ve benim aracımla aynı yakıt tüketimine sahip. Motorin in benzin i geçtiği şu enteresan dönemlerde benden daha maliyetli kullanıyor aracını. Hele bir de bunu yeni nesil 1.0 TSI teknolojisi ile desteklerseniz elde edeceğiniz rakamlar çok daha tatminkar olabilir.

Fakat LPG nin 10 liranın altında olduğu ve benzinin 25 lira olduğu şu dönemlerde LPG li araçlar yeni alacaklar için çok daha mantılı geliyorlar. Abartsak dahi 10lt/100km şehir içi yakıt tüketimine sahip bir LPG li aracın yakıt maliyeti 1TL olurken, TSI motor ile bu maliyet aşağı yukarı iki katı yani 2TL olacaktır.

Hep yakıt vs. gözünüzü korkutmak veya sizi bu ikiliden caydırmak istemem :) sonuçta ikisi arasında polo bir tık daha ağır basıyor.

Ama Golf candır. Onu da diyeyim 😀 o hazzı pola veremeyecek ne yazık ki.
 
focus 3.5 focusun geldiği en iyi noktadır benim gözümde. golfü satıp focusa geçmeyi düşünüyorum açıkçası golfü 6 aydır kullanıyorum ve önceki aracım focusu özledim. 16-17 focus 3.5 otomatik alın bir de tüp takın sorunsuz bir şekilde km de 80-90 kuruş yakarak gidin.
Lpg düşünmüyorum açıkçası eskiden beri tüplü arabalara ısınamadım. Genelde yeni nesil turbo benzinlilere bakıyorum öncelik o da yoksa 1.5 TDCI lere fakat genelde aynı ilanlar duruyor focus hb lerde bu canımı sıktı. Piyasası yok gibi hissediyorum o yüzden uzaklaştım.
 
Şimdi birisi C sınıfı birisi B sınıfı arabalar. Bu size güvenlikten tutunda konfor a kadar her türlü yol su ekmek olarak döner: Golf +1

4 yaş genç olmanın getirisi (km/parça ömrü vs.): Polo +1

Paketleri eşit kabul ediyorum, çünkü polo trend golf confortline veya highline oluyorsa o da golf e +1 koyar. Lakin bunu katmayıp eşit var sayıyorum.

Şu durumda (iç hacim için polonun dez avantajının etki etmeyeceği çekirdek aile olduğunuzu düşünürsek), geriye teknolojik gelişmeler kalıyor.

1.2TSI ile 1.0TSI arasında dağlar kadar fark yok. 3 aşağı 5 yukarı aynı diyebiliriz. Lakin "yanlışım varsa düzeltin lütfen" 1.0TSI malumunuz petrol fiyatlarının uçtuğu şu günlerde keseniz için daha mantıklı bir tercih olacaktır. Bu, sadace aradaki 0.2litrelik hacim farkından dolayı değil, daha çok gelişen teknolojik yenilenmelerden ötürü.

Benim aracım 2013 1.4TSI Confortline, şehirler arası 5lt/100km şehir içi 8.5lt/100km lik bir yakıt tüketimim var. Yaşadığım şehir Ankara ve trafik ve yokuşlar oldukça ağır şartlar sunuyor diyebilirim.

Bana kalırsa tercihiniz arasında LPG li kullanımlara müsait başka marka araçlar düşünmüyorsanız -ki düşünmenizi öneririm- dizel araçların hiç bir esprisi kalmadı. Kardeşimde 1.3 Opel Astra var ve benim aracımla aynı yakıt tüketimine sahip. Motorin in benzin i geçtiği şu enteresan dönemlerde benden daha maliyetli kullanıyor aracını. Hele bir de bunu yeni nesil 1.0 TSI teknolojisi ile desteklerseniz elde edeceğiniz rakamlar çok daha tatminkar olabilir.

Fakat LPG nin 10 liranın altında olduğu ve benzinin 25 lira olduğu şu dönemlerde LPG li araçlar yeni alacaklar için çok daha mantılı geliyorlar. Abartsak dahi 10lt/100km şehir içi yakıt tüketimine sahip bir LPG li aracın yakıt maliyeti 1TL olurken, TSI motor ile bu maliyet aşağı yukarı iki katı yani 2TL olacaktır.

Hep yakıt vs. gözünüzü korkutmak veya sizi bu ikiliden caydırmak istemem :) sonuçta ikisi arasında polo bir tık daha ağır basıyor.

Ama Golf candır. Onu da diyeyim 😀 o hazzı pola veremeyecek ne yazık ki.
Evet Golf kesinlikle candır 😃 harika araba ama yeni olsun bizim olsun mantığıyla bi polo alalım. Zaten aile çok küçük 3 kişi işimizi görür. 7-8 aya satıp üzerine de bir miktar ekleyip Golf 7.5 1.0 TSI lara göz atabilirim gibi geliyor.
 
Poloyla uzun yol yapmak yorar, şehir içi kullanırım diyorsanız yeni olduğu için tercih edilebilir. Uzun yol yaparım tatile giderim diyorsanız kesinlikle c sınıf olan golf.
 

Yeni araba alma arifesindeyiz. Sizce 1.2 TSI Golf ortalama 100 bin km de 2013 model yani neredeyse 10 yaşında bir araba almak mı mantıklı yoksa yeni model sayılabilecek 2017 ve sonrası 1.0 TSI Polo mu bu araba yeni olmasıyla ilgilimi çekiyor ancak 2013 model golf genişlik ferahlık yüksek kalitesiyle sizce hangisini almalıyım? Çok kararsızım.
alacağın golf 100.000 km altında ise golf.... Polo servis bakımlı 50.000 km altı ise polo... (cam tavan var ise olan arabaya +1 puan kazandırır) (güzel bir renk +1 puan) ilk sahibi tek elden kullanılmış olması hepsi +1 puan. Fiyatların arasında 20.000-30.000 fiyat farkı olması uygunluk açısından +1 puan.

puanları toplarsın seçimini yaparsın. Çok genel bir soru olmuş. Her ikisi de alınabilecek güzel arabalar.
 

Geri
Üst Alt