Golf 7 1.6 TDI (1000 Devir Sorunu)


berkantgnd

Üye
Katılım
26 Tem 2022
Mesajlar
55
Tepkime puanı
11
Konum
Maltepe
İsim
Berkant
Araç
Golf 7
Arkadaşlar merhaba, 1 hafta önce 2013 model Golf 7 1.6 TDI BMT (DSG) aracımı aldım. Aracı ortalama 90-100 km/h hızla 6-7. Viteste yaklaşık 20 dk kullandıktan sonra ışıklarda durduğum zaman start stop sisteminin devreye girmediğini ve durduğum zaman araçta çok hafif sallantı olduğunu ve devirin 900/1000 civarında olduğunu farkettim. Daha önce hiç dizel araç kullanmamıştım ve bazı konuları incelediğimde DPF rejenerasyonu olabileceğini okudum. Bu durum DPF rejenerasyonu mu yoksa başka bir şey midir? Eğer DPF rejenerasyonuysa start stop devreye girmemesi ve araç durduğunda 900/1000 devirde hafif sallantı normal midir? Eğer bilgisi olan yada daha önce böyle bir durum yaşan varsa bilgilendirirse çok sevinirim.. (Işıklarda durup kalktıktan sonra tekrar bir sonraki ışıklarda start stop devreye giriyor ve devir normale dönüyor, start stop devreye girdiği için sallantı gibi bir durum da olmuyor)

Not: Bu durum yaşandıktan sonra aracı park ettim ve ilk kez fanın çalıştığını farkettim. Aracı kapattıktan sonra 4-5 dakika kadar yüksek sesli çalıştı ve durdu.

Herkese iyi forumlar…
 
Son düzenleme:

Rejenerasyon yaptığı için oluyor. Harici durumlar ise alternatör kaynaklı arızalarda görülür.
 
Upvote 0
Aracınızı park edecek iken rolanti 1000 devirde ise aracı stop etmeyip devrin düşmesini bekleyin düştükten sonrada egzoz sıcaklığının biraz düşmesi için çok az bekleyip stop edin. Araç rejenerasyon yaparken aracı kapatmamaya dikkat edin.
 
Upvote 0
Merhaba, aracınız hayırlı ve uğurlu olsun. 1000 devir olayını klima açıkken de yapar, kontrol yöntemiyse kontağı kapatmak üzeresiniz baktınız 1000 devirde, klimayı kapatın gaz verin ve rolanti yine 1000 devirde kalıyorsa araç DPF rejenerasyondadır. Rejenerasyon da ise 1000 devirde beklerken ara sıra çok hafif gaz verin ve geri düşecek mi diye gözlemleyin bazen rejenerasyon bitmiş ancak araç 1000 devirde beklemiş oluyor. Işıklarda sallanma olayını aynı araca sahip olduğum için ben de ilk aldığımda (128.000km) çok yaşadım. Çoğu kişi volan dedi, aracıma bir işlem yaptırmadım şu an yılda 1 kez ya yapıyor ya yapmıyor, çok takılmıyorum. DPF' in çözümü ise kaliteli yakıt yani yakıt aldığınız yer, aldığınız yakıtın kalitesini ölçmek için rejenerasyonu takip edin.
 
Upvote 0
Aracınızı park edecek iken rolanti 1000 devirde ise aracı stop etmeyip devrin düşmesini bekleyin düştükten sonrada egzoz sıcaklığının biraz düşmesi için çok az bekleyip stop edin. Araç rejenerasyon yaparken aracı kapatmamaya dikkat edin.
Evet malesef acemiliğime denk geldi ve rölanti 1000 iken aracı kapattım. Ardından fan 4-5 dakika çalıştı zaten..
 
Upvote 0
Merhaba, aracınız hayırlı ve uğurlu olsun. 1000 devir olayını klima açıkken de yapar, kontrol yöntemiyse kontağı kapatmak üzeresiniz baktınız 1000 devirde, klimayı kapatın gaz verin ve rolanti yine 1000 devirde kalıyorsa araç DPF rejenerasyondadır. Rejenerasyon da ise 1000 devirde beklerken ara sıra çok hafif gaz verin ve geri düşecek mi diye gözlemleyin bazen rejenerasyon bitmiş ancak araç 1000 devirde beklemiş oluyor. Işıklarda sallanma olayını aynı araca sahip olduğum için ben de ilk aldığımda (128.000km) çok yaşadım. Çoğu kişi volan dedi, aracıma bir işlem yaptırmadım şu an yılda 1 kez ya yapıyor ya yapmıyor, çok takılmıyorum. DPF' in çözümü ise kaliteli yakıt yani yakıt aldığınız yer, aldığınız yakıtın kalitesini ölçmek için rejenerasyonu takip edin.
Çok teşekkür ederim. Kilmayı her zaman 5-10 dakika önceden kapatırım. Dediğinize göre sanırım rejenerasyondaydı fakat ben bilmediğim için aracı kapatmış bulundum.. Kapattıktan sonra çok ısınmış olacak ki 4-5 dakika yüksek devirde fan çalıştı. Ayrıca rejenerasyondayken durduğumda start/stop sisteminin devreye girmemesi normal mi?
 
Upvote 0
Araç rejeneresyon yaparken start stop sistemi devreye girmez.
Bilgilendirme için teşekkür ederim. Farkettim ki aracı trafiksiz 15-20 dakika 6. yada 7. viteste 90-100 km/h hız ile ortalama 2000-3000 devir arası kullandığım zaman rejenerasyonu başlatıyor. Sanırım aracın motoru da boğuklaşıyor rejenerasyon yaparken çünkü sesi değişiyor. İlk defa dizel araç kullandığım için henüz tam alışamadım..
 
Upvote 0
Aracı benzinli gibi kullanmamak gerekli, manuelse araç ısınınca yüksek devirlerde vites değiştirmek DSG ise ara sıra spor modda yada kulakcıklarla kullanmak gerekli. Aracım 118 binde hiç dpf ışığı yanmadı yada aracın yakmaya fırsatı olmadı :). Kazasız ve keyifli sürüşler.
 
Upvote 0
Aracı benzinli gibi kullanmamak gerekli, manuelse araç ısınınca yüksek devirlerde vites değiştirmek DSG ise ara sıra spor modda yada kulakcıklarla kullanmak gerekli. Aracım 118 binde hiç dpf ışığı yanmadı yada aracın yakmaya fırsatı olmadı :). Kazasız ve keyifli sürüşler.
Araç otomatik 158 binde hissettiğim kadarıyla DSG gerçekten çok keyifli fakat trafikte dur kalk yaparken hızlı bir şekilde D2’ye geçmesi yada tam durmadan D2 ile kalkmaya çalışması sanırım DSG’nin özelliklerinden bir tanesi.. Tam durmadığım zaman D2’de kalkmaya çalışıyoruz ve haliyle zorlanıyor. Dediğiniz gibi spor modda kullanıyorum dur kalk yaptığımız yerlerde, umarım zararı yoktur.. Teşekkür ederim 😊
 
Upvote 0
Dsg aracı 1. viteste kullanmak istemez sadece durunca d1 e almak ister. Yoğun trafikte ve dağ bayır patika yollarda aracı manuel kullanırsanız kavrama ömrünüzü uzatırsınız. Aracı devirli kullanmaktan korkmayın dizel için yüksek devir iyidir.
 
Upvote 0
Dsg aracı 1. viteste kullanmak istemez sadece durunca d1 e almak ister. Yoğun trafikte ve dağ bayır patika yollarda aracı manuel kullanırsanız kavrama ömrünüzü uzatırsınız. Aracı devirli kullanmaktan korkmayın dizel için yüksek devir iyidir.
Evet aslında çekincem o idi. Yüksek devir acaba aracı yorar mı DSG’ye bir zararı olur mu diye düşünüyordum ama aslında yoğun trafikli yerlerde spor modda yada manuel olarak 1. viteste kalkmak daha faydalıymış öğrenmiş oldum. Spor modu tercih ediyorum, vites aralıkları harika 😊
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt