Skoda Scala 1.0 TSI Premium


Cmtrkr

Yeni Üye
Katılım
6 Eyl 2019
Mesajlar
23
Tepkime puanı
29
İsim
Cem
Araç
Škoda Scala
Herkese merhabalar; golf 7’den sonra scala ya geçtim. Artıları eksileri ile size bir inceleme yazacağım naçizane. ☺️

2021 1.0 tsi premium paketini aldım. uzun araştırmalar sonucunda bütçeminde el verdiği ölçüde alınabilecek en mantıklı araç olduğunu düşünüyorum. bir önceki aracım golf 7 idi. tabi ki de golf ayarında bir araba değil ancak beğendiğim bir çok özelliği mevcut şimdi bu iki aracı kendi deneyimlerime göre karşılaştıracağım;

1. golf 1.6 tdi dsg şanzumana sahipti ve oldukça ekonomik ve performansı yüksekti, dsg nin hata yapmadan kavrayıp yolda sizin tepkilerinize göre hareket etmesi en sevdiğim özelliklerindendi; scala da 1.0 benzinli ve yine dsg şanzımana sahip ancak scala da benzinli olmasından mıdır yoksa daha sıfır km olmasından mıdır bilmiyorum çeyrek bastığında bile ileriye inanılmaz atılıyor. tork patlaması yaşıyor resmen. birde 3 silindir olmasından dolayı çok güzel bir sesi var sanki 2000 motor arabadasınız bana güzel geldi sesi :)direksiyonu fazla hafif geldi hız artınca sertleşiyor ama çok suni ve sizin arabayla iletişiminizi kesiyor. hafif oynattığınızda o hissisizliği çok bariz alıyorsunuz golf de ise direksiyon tepkileri daha iyidi ve güven veriyordu.

2. konfor olarak golf le arasında pek fark göremedim ( evet göremedim ) sadece yüksek hızda (120 km’den sonra) biraz daha fazla yol gürültüsü alıyor. golfe göre bir diğer artısı ise amortisörlerinin daha iyi olması evet golf yol tutuşu kasacağım diye daha sert bir süspansiyon kullanmıştı scala daha yumuşak ama yol tutuşu tabi etkiliyor.

3. iç malzeme kalitesi golf tabiki de daha iyi ancak scalanın leondan daha iyi malzeme kalitesine sahip olduğunu düşüyorum, kolçak ve mekanik el freni hariç.

4. iç mekan golfe göre arkası daha geniş özellikle arka taraf sedan standartlarında. ve bagaj neredeyse 100 lt daha geniş. koltukları oldukça rahat ne sert ne yumuşak aralarına alcantara detay atmışlar. sadece baldır desteği daha iyi olabilirdi.

5. donanım olarak vw grubu araçlarında bence en iyi imkan sağlayan marka skoda (fiyat performans olarak ) . vw her şeye ayrıca para istiyor bilenler bilir. scalada geri görüş kamerası gayet güzel ancak ben hala alışamadım eski usul ekrandaki sensörleri kullanıyorum . ön arka park sensörü ile gayet uyumlu çalışıyor. geri vitese aldığınızda sağ dikiz otomatik inmiyor. ben golfte çok kullanırdım. bunda aradım taradım bulamadım. app connect kablo ile çalışıyor apple car play’de mevcut ve oldukça stabil. telefonunuzu havalandırma ızgarasına koymaya çalıştığınızda yer bulamıyorsunuz havalandırmaları küçük. golfe göre kliması kullanışsız. otomatik modda bir sorun yok ancak. klimanın şiddetini ayarlamak istediğinizde bilgi ekranına grip oradan fan kontrolü yapmanız gerekiyor yolda giderken bunu yapmak yol güvenliğinizi etkiler. iki adet type c giriş ve bir adet de çakmaklık güç çıkışı mevcut. kullanışlı bir adet küllük ( herkes gibi bende kumbara niyetine kullanıyorum) ve anahtar ile telefonunuzu koyabileceğiniz bir parça var hoşuma gitti epey. yine vitesin önünde büyükçe bir göz var golfte de var ve kapanabiliyordu bu da kapansa iyi olurdu. el freni mekanik uzun zamandır mekanik el freni kullanmadığım için garip geldi golf de elektronik el freni olduğu için bardaklıkların olduğu kısım daha geniş ve kullanışlıydı. yokuş kalkış destek sistemi zamansız çalışıyor çok az eğimde bile aracı tutuyor kapanabilse güzel olurdu. kapı içlerine malzeme koyabileceğiniz yerler çok küçük olmamakla birlikte golf de daha büyük ve içi kumaş kaplı olduğundan ses yapmıyordu. ayrıca torpido gözü yine golfe göre küçük içi kaplı olsa da emaneten kaplanmış gibi çok kaliteli gelmedi. far kumandalarının altında yine küçük bir göz var ve içi kaplı. koltukların altına eşya koyabileceğiniz bir çekmece yok. anahtarsız çalıştırma var ancak sustalı bir anahtarı var sizin haricinizde biri kullanacaksa oraları bir güzel çizer. bilgi ekranı bende hayalet gösterge olmadığından bildiğiniz eski usul vw ekranı. araca bindiğimizde ya da indiğinizde son yolculuğun yakıt tüketimi ve sürüş bilgilerini gösteriyor hoşuma gitti. şerit takip için camda yer var ancak kamerası yok sonradan takılabiliyor sanırım ancak nereler yapar bilmiyorum. start stobu güzel çalışıyor. çok bir numarası yok. direksiyon üzerinde tuşlar yine kullanışlı. tavanda gözlüklüler ve sos tuşu bulunuyor. nasıl çalıştığı hakkında en ufak bir fikrim yok. tavanda bulunan ışıklar ve gözlüklüğün olduğu kısım biraz emanet duruyor daha sıkı olmasını beklerdim. ambiyans ışıkları beyaz güzel duruyor ancak spor moda alınınca kırmızıya dönse güzel bir detay olabilirdi. arkada kolçak ve bardaklık var. arka stoplar led ve premium pakette dinamik farlarla geliyor arkadan oldukça güzel görünüyor. önde yine led farlar var çok kaliteli değil ama aydınlatması fena gelmedi. secme şansım olsaydı afs farlar ile alırdım. uzun farları sarı halojen. sisler yine sarı ve viraj aydınlatması yok.

6. yakıt tüketimi elma ile armudu kıyaslamak olur biri dizel biri benzinli ancak ben scalanın daha az yakacağını düşünmüştüm. alır almaz ankara antalya yaptık araç daha 650 km belkide ilerleyen zamanlarda bu oranlar düşer ama epey sakin güderek 4.9 ortalama yakaladım ancak dediğim gibi benim beklentim daha azdı. beraber gittiğimiz arkadaşımız da bulunan 1.5 tsi superb 4.2 ortalama ile geldi siz karar verin yakıt tüketimine. serbest sürüş diye bir fonksiyonu var ayağınızı gazdan çektiğinizde süzülüyor gibi devir bir anda 10 bin devire düşüyor. sabit hızda giderken hız sabitleyici açık ve yokuş aşağı gittiğinizde serbest sürüş çalışmıyor. hız sabitleyici biraz agresif çalışıyor frene bastığınızda devre dışı kaldıktan sonra tekrar aynı hıza geri dönmek istediğinizde çok hızlı bir şekilde aynı hıza ulaşmak istiyor bu da haliyle yakıt tüketimini artırıyor. performansı 1.0 olmasına rağmen cidden şaşırtıcı eski bir 1.4 tsi kullanıcısı olarak onunla arasında ciddi bir fark göremedim.

araç bastın mı gidiyor arkadaşlar çok kötü değil ancak böyle aman aman yaldır yaldır da gitmiyor. Bastım ancak gitmedi dediğim bir yer olmadı şehirler arası ve şehir içinde. Dsg yazılımı fazla yumuşak bence yakıt tüketimi azaltmak amacıyla kodlanmış belli.
 
Son düzenleme:

Hayırlı olsun aracınız. Piyasa da pek tutulmasa da yüksek modelli otomatik hb geniş bagaj ve arka diz mesafesi açısından inanılmaz mantıklı bir araç.
 
Piyasada neden tutulmadığını bende anlamadım. Ancak dediğiniz gibi hb araçtan çok kopmak istemediğim ve bagaj hacmi de artık önemli olduğundan ( çocuk olunca :) ) en mantıklı fiyat performans aracı bence de. 👍🏽
 
Bende de şirket aracı olarak 1.6TDI DSG kullanmaktayım. Uzun dönem ortalaması 4.9 şehir içi. Güzel konforlu, bir golf değil daha çok leon kıvamında torpidosu güzel farklı malzeme kullanılmış daha yeni daha güncel bir vw diyebilirim. Arka diz mesafesi şaşırtıcı bagajı geniş. Şu anda 650.000 civarında 2. eli var. Değer mi tabi ki değmez. Birisine tut 650.000 bu arabaya ver diyemem ancak piyasa çok kötü yerlere gitti hala bu rakamları nasıl veriyor millet aklım almadı almayacak. 5 yaşında golf almaktansa 1-2 yaşında scaala alınır. Güzelce binilir. Kapı kolları çıtırdıyor ses hastaları kriz geçirebilir. Superb'de çıtırdıyor bu arada skodaya özel bir malzeme hatası bence tüm modeller aynı.
 
Hocam dediğiniz gibi fiyat öyle bir hal aldı ki milyonlarla ifade ediliyor maaşlı çalışanlar mevcutta arabası yoksa ve birikimi yoksa maalesef artık araç alamazlar. Hepsini krediyle almak istese zaten kredi verilmiyor.
 
Golf 7 aracımdan da bahsettiğiniz kapı kolu çıtırdaması geliyordu. Kapı kolundaki tırnaklara bez bant yapıştırıp geri kapattım ve ses kesildi.
 
Golf 7 aracımdan da bahsettiğiniz kapı kolu çıtırdaması geliyordu. Kapı kolundaki tırnaklara bez bant yapıştırıp geri kapattım ve ses kesildi.
hocam farkındaysan bende golf7'de var aynı gıcırdama değil bildiğin kapı döşemesi gıcırdıyor komple tüm kapılar tüm kapılardaki her nokta...
 
hocam farkındaysan bende golf7'de var aynı gıcırdama değil bildiğin kapı döşemesi gıcırdıyor komple tüm kapılar tüm kapılardaki her nokta...
Araç iki aydır bende herhangi bir gıcırdama trim sesi yok. Golf 7 de 4 yıl kullandım şoför kapısında dediğiniz sesten vardı. Silikon spreyle çözmüştüm ama o sesi gerçi bir kaç ayda bir yapmak gerekiyordu. Kronik sorun sanırım
 
Hayırlı olsun iyi ünlerde kullanın.

Çok benzer bir araç olan 1,0 TSİ kamiq kullanıcısı olarak yazıyorum;

1. maddedeki olayı henüz yeni kullanmaya başladığınız için fark etmemiş olabilirsiniz , zaman geçtikçe küçük hacim farklılıklarını yaşayarak anlayacaksınız. Bu farklılık bazılarının hoşuna gidiyor, belki sizde onlardansınız dır.

Diğerlerine katılıyorum, çok haklısınız
 
Hayırlı olsun güle güle kullanın. Ben bagaj hacmi dolayısıyla sevmiştim bu aracı. Detaylı yorumlar için teşekkürler bu aracı merak edenlere faydalı olacaktır.
 
hayırlı olsun yeni aracınız açıklamalarınız da almak isteyen olursa eğer güzel açıklayıcı olmuş. ben 3 silindirli araçlara biraz önyargı ile yaklaşıyorum kendimin olmadı ama araştırmalarıma ve anlatılanlara göre titreşimli çalışma mevcut bu da benim için biraz takıntılı bir durum güncel aracımı planlarım dahilinde 1.5 sene sonra değiştirmeyi düşünüyorum (tabi o zaman ki şartlar neyi gösterir bilinmez) bütçem şimdiki piyasaya göre 1.0 r line golf e yeter gibi ama hem 3 silindir olması hem de malum arkaların torsiyon oluşu beni düşündürüyor açıkçası . önceki aracım 2013 / 1.4 highline şimdiki 2018 / 1.4 highline
 
Her şey imkanlar dahilinde oluyor. içimde hala golf var yalan yok. Ancak şuan da benim ulaşılmaz noktada kendisi ☺️ iki kere golfe bindikten sonra zor unutuluyor 😂
 

Hayırlı olsun güle güle kullanın kazasız belasız.
Anahtar için şu konuyu inceleyebilirsiniz maallesef sustalı anahtar skodaya özgü değil golfte de durum bu şekilde ve bahsettiğiniz gibi anahtar yeri çizik dolu ben böyle uygulama yaptım daha güzel ve şık oldu gerçi dolar kurundan dolayı fiyat epey artmış dilerseniz böyle bir çözüm var aklınızda bulunsun
https://www.golftutkusu.com/topic/3454-golf-7-anahtar-soru/
 

Geri
Üst Alt