Golf 5 1.6 fsi yağ kaçağı sorunu


optimistic

Üye
Katılım
2 Kas 2021
Mesajlar
139
Tepkime puanı
52
Konum
Aksaray
İsim
ismail
Araç
Golf 5 1.6 fsi
Merhaba arkadaşlar.

Aracımda yağ eksiltme durumu söz konusu.

Hafta sonu aracın yağ çubugunu çekip yağ seviyesini kontrol edeyim dedim. Yağ çubugunda yağ seviyesi alttaki çentik hizasında yani yağ eksilmiş.

Ayrıca şöyle bir durum var gördüğüm kadarıyla. Aracın bujilerinin olduğu oluk şeklindeki alanda yani kulbültör kapağının üstündeki buji yuvalarının kenarlarında su şeklinde yağ birikintisi var. Bu yağ buji deliklerinin kenarları 2-3mm çıkıntılı olduğu için buji deliklerine girmemiş ama deliklerin etrafı su şeklinde yeni dökülmüş gibi yağ vardı ayrıca kaputu açıp araca karşıdan baktıgınızda bakan kişiye göre motorun sağ ön köşesinden aşağıya dogru oradanda en alttaki plastik karter muhafazasının üzerine kadar inmiş akan yağ.

Motorun ön sağ köşe bölümünden aşağı doğru inerken çeşitli hortumlar borular var onlarda ıslak görünüyor ilk etapta direk bakan kişinin gözüne orası çarptıgı için sanki o bölgede kaçar varmış gibi geliyor.

Bu yağ kaçağının alt tarafta olupta tazyikle kulbültör kapağının üstüne atması gibi bir durum olacağını pek sanmıyorum öyle bir durum olsa motor üstüne takılan hava filtresinin içinde bulundu plastik üzerinde FSI yazan motor üst plastik kapağının alt yüzeyinde illaki yağ sıçramaları olurdu ama FSI yazan hava filtresi plastik motor kapağının alt yüzeyinde böyle bir yağ sıçrama izi yok.

Bundan yaklaşık 1 ay önce aracım sarı yağ lambası ikaz ışığını yakmıştı o zaman kontrol ettiğimde de yağ seviyesi şu anki seviyenin bir tık altındaydı en son bakımdan kalan yağı üzerine ekleyerek normal seviyeye gelmesini sağlamıştım. Dedim heralde azda olsa yağ eksiltme yaptı yada yağı değişen servis elemanı olması gereken seviyenin biraz altında koydu yağı dedim.

O zamandan beri şehir içi sakin kullanımlar yaparak ara ara yağ seviyesini kontrol ediyordum ama herhangi bir gözle görülür eksiltme yoktu.

Evelki gün yani cumartesi günü 90-100 km lik bir yol yaptım bu yolculukta ortalama 140-150km civarı hızlarla seyrettiğim için aracı haliyle biraz sıkıştırmış oldum.

Dünde tekrar yağ seviyesini kontrol edeyim diye kaputu açtığımda yukarıdaki bahsettiğim manzara ile karşılaştım.

Bu konu hakkında acaba yağ kaçağının nereden kaynaklanabileceği yönünde tecrübelerini yada bilgilerini paylaşan arkadaşlara teşekkür ederim.

Benim tahminim motor yağ dolum kapağından bu yağı kaçırıyor olabileceği aklıma geliyor. Çünkü kulbültör kapağı üstündeki bujilerin deliklerin etrafındaki yatay oluğa yağ birikmesini başka bir şeyin yapabileceğini sanmıyorum.

Birde şöyle bir durum var motor yağ dolum kapağının ordan kaçırmış olsa bile motor yağ dolum ağzının hemen yanında buji yuvalarının olduğu bölüme yağın akması aşağıda ekledim resimde kırmız ile solda işaretlediğim yer motor bloğu ile yağ dolum hazanesinin birbirine montajlandığı ek yeri var ve burası yuakrı doğru çıkıntılı yani yağın ordan bujilerin olduğu yere sızması pek mümkün değil gibi.

Dün akşamüstü bu manzara ile karşılaşınca açıkcası motor yağ dolum kapağının etrafını kontrol etmek aklıma gelmedi.

Aşağıdaki resimde soldaki kırmızı ile işaretli olan yer yağ dolum kapağı ile bujilerin olduğu yuvanın arasındaki çıkıntıyı gösterdim buradan nujilerin olduğu yere yap sızabilirmi? Sağdaki kırmızı ile işaretli yerde yağın bulunup aşağı doğru aktığı bölge. Yada aşağı doğru aktığı bölgedede bir kaçak var ama sanki yukarıdaki yağ aşağı akmış gibi bir izlenim var.

Hatta babamla birlikte sağdan aşağı aktığı yerde hemen hava giriş borusunun altında kauçuk bir hortum vardı dışı baya ıslaktı dedik heralde buradan kaçırıyor hortumun kelepçesini gevşetip çıkarmaya çalışırken içinden kırmızı antifirizli su gelmeye başlayınca hemen yerine taktık.

Birde daha önceki seviyesi tam olarak neredeydi bilemiyorum ama motor soğutma suyu seviyesi haznedeki seviyesi max min çizgilerine göre hemen min çizgisinin bir tık üstündeydi.

Bütün detayları belirtmeye çalıştım arkadaşlar. Hafta sonu aracı biraz performanslı kullanıp sıkıştırdıgım için 1 ay önceki yağ eksilmesi ve üzerine tekrar yağ ekleyip 1 aydır eksilmeden kullanım sonrası araç sıkıştığından bariz bir şekilde yağı kaçırmış. Şuan için yağ lambasında yanma gibi bir durum yok.

Cumartesi günü izinli olduğum için o gün aracı sıkıştırmadan 45km mesafe yapıp sanayideki ustama göstereceğim.

Konuyla ilgili yorumlarınız ve çözüm önerileriniz için şimdiden teşekkür ederim.

Inked1_LI.jpg
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Merhaba arkadaşlar hafta sonu aracı ustaya gösterdim ve kaçağın sebebini bulduk ve gerekli onarım yapıldı. Başına bu tarz bir durum gelen olursa diye bilgi amaçlı yazıyorum.

Aşağıdaki resimdede görüldüğü üzere motorun üzerindeki yağ dolum ağzının hemen yanında eksantirik mili devir sensörü var elektriksel soketli bir parça. O parçanın yuvasına oturduğu yerdeki yani sensörün üzerindeki oring yada keçe zamanla özelliğini yitirmiş dibinden yağ sızdırmış motor kulbultör kapağı üzerine. Eksantirik mili devir sensörü sağlam olduğu için sadece oringini değiştirerek tekrar yerine montajı yapıldı ve yağ kaçağı kesilmiş oldu.


Eksantirik mili devir sensörü resmi (fotoğrafta kırmızı ok ile gösterilen değiştirilen o ring)
InkedIMG-2493797873267201754_LI.jpg


Eksantirik devir mili sensörünün motor üzerindeki yeri;

2.jpg


3.jpg
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt