Enjektör Sapma Değerleri


Burak_53

Üye
Katılım
24 Şub 2016
Mesajlar
417
Tepkime puanı
17
İsim
Burak
Merhabalar,

1.6TDI 105 CAY motorun enjektör değerlerini kontrol ettiğimde 1-2-4 numaralı enjektörler 0.3-0.4 gibi değerlere sahipken, 3 numaralı enjektörün ise +2.2 mg/str olduğunu gördüm. 5 dk lık rölanti çalışması sonrasında ise bu değerlerin tüm enjektörler için birbirine yaklaştığını fark ettim. Bir kaç yere sordum, 3 numaralı enjektörde arıza olduğunu ve revize etmek gerektiğini söylediler.

Aracın 5 dk lık rölanti çalışması sonrasında değerleri birbirine eşitlemesi kafama takıldı ve ECU'nun bu sapmaları ayarladığını düşünerek. Gerçekten bir arıza yokken kurcalatmış olmakta istemiyorum açıkçası.

Enjektör revizyonu yapan var mıdır? Benim gördüğüm bu değerler sizlerde de aynı mı? Enjektörleri revize ettireyim mi?

Sizlerin de fikirlerini almak istiyorum.

Aracım 2012 model 98bin km.
 

Hava soğuk iken ilk çalıştırmada rölantide silkeleme var mı araçta?
 
Hava soğuk iken ilk çalıştırmada rölantide silkeleme var mı araçta?
Mevsim şartları gereği çok soğuk bir hava henüz olmadığı için açıkçası bunu teyit edemedim. Sabahın erken saatlerinde araç başına da inmedim :)

Ancak motorun genel çalışmasında tekleme, titreme yok.

Yakıt tuketımım istanbul içinde 6.8-7 seviyelerinde, uzun yolda 5.8-6 litre.
 
Mevsim şartları gereği çok soğuk bir hava henüz olmadığı için açıkçası bunu teyit edemedim. Sabahın erken saatlerinde araç başına da inmedim :)

Ancak motorun genel çalışmasında tekleme, titreme yok.

Yakıt tuketımım istanbul içinde 6.8-7 seviyelerinde, uzun yolda 5.8-6 litre.
Ek bilgi olarak, ilk çalıştırmada çiğ mazot kokusu oluyor.
 
Selam komşumuzun octavia cay motor dizel aracı sizdekine yakın değerler veriyordu özellikle garaj çıkışı çok dik çıkarken anormal seslerden dolayı uyardım motoru elinde kalacak diye değerlere baktık sıkıntılı, kaputu açtım motor kulağını da bozmuş hava filtresine bakalım dedik 3 yıldır bakıma girmemiş araç vs.. eşeğe biner gibi binmiş elimizi nereye atsak ihmal...
0.5 üstü veya altı iyi değil rolantide değerler 0 yakın olması gerekiyor. Yerinde olsam yakıt filtresi değişmemişse sahte kalitesizse iyi filtre takar wurth enjektör açıcı atardım sizde ilerlemiş olduğundan tam depoya değil de yarım depoya atmak mantıklı biraz devirli kullanıp tekrar bakardım değerlere + değer fazla püskürtme - değer az püskürtme / 1-2-4 değerleri idare eder 3 bayağı sorunlu bobini memesi masraflı olabilir.. Sıradan bir ustaya gitmeyin enjektör pompa tamircisine gidin .. Böyle olursa yapan firma garanti veriyor.
Neredesiniz il olarak..
 
Selam komşumuzun octavia cay motor dizel aracı sizdekine yakın değerler veriyordu özellikle garaj çıkışı çok dik çıkarken anormal seslerden dolayı uyardım motoru elinde kalacak diye değerlere baktık sıkıntılı, kaputu açtım motor kulağını da bozmuş hava filtresine bakalım dedik 3 yıldır bakıma girmemiş araç vs.. eşeğe biner gibi binmiş elimizi nereye atsak ihmal...
0.5 üstü veya altı iyi değil rolantide değerler 0 yakın olması gerekiyor. Yerinde olsam yakıt filtresi değişmemişse sahte kalitesizse iyi filtre takar wurth enjektör açıcı atardım sizde ilerlemiş olduğundan tam depoya değil de yarım depoya atmak mantıklı biraz devirli kullanıp tekrar bakardım değerlere + değer fazla püskürtme - değer az püskürtme / 1-2-4 değerleri idare eder 3 bayağı sorunlu bobini memesi masraflı olabilir.. Sıradan bir ustaya gitmeyin enjektör pompa tamircisine gidin .. Böyle olursa yapan firma garanti veriyor.
Neredesiniz il olarak..
Bilgiler için teşekkürler.

İstanbuldayım
 

Geri
Üst Alt