Ön Sis Farları ile entegre Statik Dönüş Farları ve Dinamik Viraj Farları farkı


silvershadow

Emekli
Katılım
6 May 2015
Mesajlar
8,996
Tepkime puanı
1,340
İsim
Murat İNCİ
Ön Sis Farları ve entegre Statik Dönüş Farları

Opsiyonel donanım kodu: 8WH

Tutarı: 511 TL. (Vergiler dahil)

Muafiyet ve Zorunluluklar:



Ön Sis Farları ve entegre Statik Dönüş Farları


Ön Sis Farları

*Diğer donanımlarda olduğu için sadece Midline Donanımı için alınmalıdır.

*Ön sis farları Midline Plus Haricinde tüm donanımlarda standarttır ve sadece R modelinde bulunmaz.

*Comfortline Modelinde Statik Dönüş Farları işlevini Ön sis farları üstlenir.

Ancak Highline standardı olan Basic Bi-Xenon dan başlayarak Bi-Xenon Top modeline kadar tüm far modellerinde statik dönüş aydınlatması farların içerisine entegredir.

*Standart halojen farlı araçlarda bulunan ön sis farlarının " statik dönüş farları" olarak yaptığı görevin yerine geçmesi gereken entegre farların işlevlini yerine getirmeye devam etmeliler.

*Saatte 40 km/s hızların altındaki hızlarda sinyal verildiğinde sinyal verilen tarafa veya direksiyon hareketi yapılan tarafa doğru yanarak görüşü arttırır.

* Geri vitese takıldığında manevra sırasında daha iyi bir aydınlatma sağlamak için her iki far da yanar.

* Sis farları sarı halojen ampulleri vardır. Sisler Xenon olmaz, ki bu en gelişmiş markalarda dahi halojen ampul ve sarı renkte olur.

Xenon parlaklığı ve aydınlatma gücü bakımından halojeleri normal havalarda geride bırakır elbette.

Ancak; Sisin geçirimsizliğine boyuna eğen Xenon ışığa karşı sadece halojen ampulün ürettiği ışık sisi delerek aydınlatma sağlar.

kkGOGr.jpg


Statik viraj farına gelince...

Statik Dönüş Farı nedir? ile Dinamik Viraj farı nedir ? Farkları nelerdir?






Dönüşlerde ve manevra halinde manevra yapılan istikameti aydınlatmak suretiyle aydınlatma sağlayan sistem "Statik Dönüş Farı" olarak adlandırılıyor.

Volkswagen sözlükte kendisinden sitayişle şöyle bahsediliyor:

7k767a.jpg


Burada bahsedildiği gibi Bi-Xenon temelli araçlarda bu far aydınlatma sistemine entegre olarak geliyor. İşte şöyle görünür:

X45BQk.jpg


Biraz daha mütevazı tercihte bulunan Volkswagen sahiplerine ise aynı görevi sis farları üstleniyor.  Direksiyon hareketine bağlı olarak döneceğiniz yöndeki mütevazı sis farı mütevazı biçimde yanıyor ve direksiyon hareket etmeyince mütevazı biçimde sönüyor.

Xenon temelli farlarda ise şöööyle vıııın diye afilli bi sesle yanar ve dönüş bitince söner.

Şimdi bir de bunun amca oğlu var...

Zengin şımarık bi şey, gözleri fıldır fıldır fer fecir okur(mercekleri hareketlidir)

Soyadları (viraj farı) benziyor ve sıklıkla karıştırılıyor birbirlerine ama adları ve karakterleri bambaşka..."Dinamik Viraj Farı"

Şimdi bu sözlükte bile diğerine 2 satır yazılıp geçiştirilmişken kendisinden böyle uzuuuun uzuuun bahsedilmesinden mütevelli havalara girmiş....

0qlE1V.jpg


Şöyle ki...

Bi dolu para verip gırtlağına kadar dolu en üst donanım paketi olan Highline aldınız

işte bu araçta bile standart olarak bulunmuyor... Bunun için bir daha fark ödeyip gündüz vakti de U biçiminde farları yanan karizmatik sert ve haşin bakışlı Bi-Xenon farlar ve LED Gündüz farları alıyorsunuz.

Yaşları uygun olanlar bilir... Gündüz vakti alimallah kısa uzun veya park fark etmez farlarınız açık unutursanız, elalemin maskarası olurdunuz... gelip geçen size "oooo... hey yavrum hey "tarzında ellerini sallayaraktan akıl uçmuş bunda yazık başına getirivereyim bari diye korna selektör ve yetmezse  kavşak veya trafik ışıklarında kıstırdıklarında hafiften alaylı, müstehzi bir gülümseme ve ses tonuyla "farlar açık kalmış farla gündüz vakti" diye azarlanırdınız. Hatta ve hatta trafik polisi tarafından "kısa farlarınız gündüz vakti yanıyo hayırdır?" diyebileceği gibi; " farlarınız açık kalmış beyefendi "deyip kafayı camdan içeri sokup gizlice ortamı koklamak suretiyle yapacağı alkol muayenesine de maruz kalabilirdiniz.

Hey gidi günler hey....

Eeee gün oldu devran döndü bu sisleriyle gece gündüz gidenleri durduramayınca bari bunlara kimi sisin eksik olmadığı Avrupa memleketlerindeki gibi kontağı çevirince açılan bir daha da istesen de kapanmayan sis farı verelim diye düşünmüşler, incelik göstermişler sağ olsunlar.... Eğer Comfortline donanımlı mütevazı, standart halojen farlı bir araç aldıysanız ve bu durumda şimdiki liste fiyatına göre vergiler dahil 3315 TL olduğuna göre 1987 model aslan gibi Şahin yerine bu farları da alabilirsiniz.  Ama baştan söyleyeyim bu araba Şahinin saygınlığı, havası ve karizmasına sahip değildir malum camiada... Hem buna 245 25 19R jant ve lastik de takamazsınız LPG de...

Neyse konumuz dönelim.

Şimdi eğer ben yüksek hızlarda kullanırım ve aydınlatması yeterli gelmeyecek kadar (ışıktan kaçacak denli hızlı gidemezsiniz pek tabii ); hızlıyım diyorsanız ya da  yol kenarındaki aydınlatması olmayan ya da zayıf olan yerlerde kelle koltukta kullanmaktan hoşlanırım, night rider rolünü severim ve karaşimşek benim en sevdiğim dizidir diyorsanız  bu tam da aradığınız şey değil.... o zaman baştan söyledim şahin alın diye... Hakikaten bunların tersini arıyorsanız bu farlar size göre; çünkü virajlarda uzun/kısa huzmeli farların virajın içini aydınlatmak suretiyle sürüş güvenliğine yardımcı olması biçimindeki görevi yetmeyip bir de üstüne vazife olmayan işlere girişip hızınız arttırdığınızda ışığın dağılımı ve şiddeti gibi ışık hızındaki şeyleri ışık hızında hesap edip hızınıza adapte etmesi mevzu bahis....

bir başka deyişle Gece direksiyon hareketiyle birlikte içindeki mercekler hareket ederek ışık hüzmesine yön veriyor. Karanlık ve virajlı yollarda ışık hüzmesinin hareketi gireceğiniz virajı önceden aydınlatıyor. Düşük hızlarda ise mercek hareketi anlaşılmayacağından 40 kilometrelik hıza kadar olan hızlarda Dinamik viraj farının yerini  "Statik Dönüş Farı" alır. Bak işte para  satın almaya gücünün yetmeyeceği şey daha alt modelde daha düşük hızlarda ihtiyaç duyacağınız işte bu "Statik Dönüş Farı"  adlı dönüş aydınlatmasıdır.

Sizin aracın her bir hücresine kadar o muhteşem yakın planlar sayesinde tanıdıkları için okurlar sizin farlarınızın Bi_Xenon Basic olduğunu ve sözlük sayesinde bu farlarınıza entegre olarak geldiğini de biliyorlar... demek ki siz beni deniyor ya da bir sohbet için asist yapıyor, benimle latife yapıyor olabilirsiniz olsa olsa...  İmkan tanıdığınız için Var olun sağ olsun...

og0Ojq.jpg


İşte bu da mercek hareketlerini görebileceğiniz "Dinamik Viraj Farı"videosu:

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Sis farlarinin sisli havalarda islevi nedir? Bir kere sisli havada yakmistim ama yolun yan taraflarini aydinlatti. Sanki sis fari degil de sis fari yerine konulmus statik donus farlari yanmis gibi bir his uyandirdi bende. Bir de arka sisleri on sisleri yakmadan yakabilme sansimiz yokmu. Arlamisdan gelen uzunlari yakmis insanlari uyarmak icin arka siskeri yakmak istiyorum ama bu sefer onler de yaniyo. Bunun sonucunda ben ondekileri rahatsiz ediyorum.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
osmanturev dedi:
Sis farlarinin sisli havalarda islevi nedir? Bir kere sisli havada yakmistim ama yolun yan taraflarini aydinlatti. Sanki sis fari degil de sis fari yerine konulmus statik donus farlari yanmis gibi bir his uyandirdi bende. Bir de arka sisleri on sisleri yakmadan yakabilme sansimiz yokmu. Arlamisdan gelen uzunlari yakmis insanlari uyarmak icin arka siskeri yakmak istiyorum ama bu sefer onler de yaniyo. Bunun sonucunda ben ondekileri rahatsiz ediyorum.
Hocam sisler aşırı bir etki veremez. Yere yakın olduğu için önümüzü aydınlatır bir miktar ve karşıdan gelenin görmesini sağlar. Uzun yakıp gelene en etkili çözüm araca film çektirmek. 2. Çözüm sizi geçmesine izin verin uzun yakıp arkasına geçin :)

 
@yusuf ben de genelde oyle yapiyorum hocam ama bu anlayisi kit durzuler de biktiriyo. :)
 
Değerli @silvershadow hocam şuan benim aracımda bulunun halojen statik dönüş farları 40km hızın üstündede hareket ederek aydınlatma sağlıyor mu ? Çok detaylı anlatmanıza rağmen tam olarak anlayamadım benim eksikliğim kusura bakmayın. Demek istediğim şu 2016 Kasım çıkışlı ve halojen farlı Comfortline bir Golf için 40km hızdan daha hızla virajları dönerken bana yardımcı olan bir far sistemim var mı ?  Şunuda belirtmek isterim sislerim açık olmasa bile dönüşlerde döndüğüm tarafın sisi devreye giriyor. Benim öğrenmek istediğim 40km hızın üstünde dönüşlerde sislerim aynı şekilde devreye girer mi ?  Virajlarda 40 km hızın üstünde girersem halojen farların açısı hep sabit mi kalır ?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Değerli @silvershadow hocam şuan benim aracımda bulunun halojen statik dönüş farları 40km hızın üstündede hareket ederek aydınlatma sağlıyor mu ? Çok detaylı anlatmanıza rağmen tam olarak anlayamadım benim eksikliğim kusura bakmayın. Demek istediğim şu 2016 Kasım çıkışlı ve halojen farlı Comfortline bir Golf için 40km hızdan daha hızla virajları dönerken bana yardımcı olan bir far sistemim var mı ?  Şunuda belirtmek isterim sislerim açık olmasa bile dönüşlerde döndüğüm tarafın sisi devreye giriyor. Benim öğrenmek istediğim 40km hızın üstünde dönüşlerde sislerim aynı şekilde devreye girer mi ?  Virajlarda 40 km hızın üstünde girersem halojen farların açısı hep sabit mi kalır ?
40km hızın üstünde sisler devreye girmez ve hareketli değil sabittir., Sadece 40km hızın altında direksiyonu çevirdiğiniz taraftaki sis yanarak ekstra aydınlatma sağlar.,

Highline'da sisler yanmaz., bunun yerine bu görevi highline ile standart gelen Bi-Xenon Basic farlarda ise bu sistem farın içine entegre edilmiştir., ve bir nebze daha iyi aydınlatma ve görüş açısı sağlar.,

 
@forzaGilles Hocam benim aracım comfortline ve standart far sistemi var o yüzden sordum virajdada statik dönüş sağlıyo mu halojenler standart far diye.

 
@forzaGilles Hocam benim aracım comfortline ve standart far sistemi var o yüzden sordum virajdada statik dönüş sağlıyo mu halojenler standart far diye.
Hocam aracınızın comfortline ve standart far sistemi olduğunu biliyorum :) virajlarda yada sokak dönüşlerinde eğer hızınız 40km'nin altındaysa sis farlarınız yanar ancak hareketli değildir adı üzerinde "statik" dönüş farı., hareketli olması için "dinamik" viraj farı özelliği olması lazım ki bunun için aracın adaptif uled 'li bi-xenon plus farlı olması lazım..

 
@forzaGilles hocam 40km hızın altında sislerin dönüşlerde yandığını anladım. Benim sormak istediğim hareketli olmasa bile standart halojen farlarda viraj dönülürken ekstra bi destek var mı yoksa put gibi duruyolar mı öyle...  :)  aslında Golf'ün halojen farlarının özelliklerini detaylı öğrenmek istedim. @silvershadow hocam sadeliği, opsiyonsuzluğu öyle bir uslupla anlatır ki okuyarak mest olabiliriz :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@forzaGilles hocam 40km hızın altında sislerin dönüşlerde yandığını anladım. Benim sormak istediğim hareketli olmasa bile standart halojen farlarda viraj dönülürken ekstra bi destek var mı yoksa put gibi duruyolar mı öyle...  :)  aslında Golf'ün halojen farlarının özelliklerini detaylı öğrenmek istedim. @silvershadow hocam sadeliği, opsiyonsuzluğu öyle bir uslupla anlatır ki okuyarak mest olabiliriz :)
Değerli Hocam 

Onca para verip aldığın Gözleri yuvalarında fırıl fırıl dönen  U ledli Bi-Xenon farların o aydınlık için fazladan onca voltaj çekip onca yakıt tüketimine sebebiyet verdiğini her yerlerde söylemezler ve cebimizi sezdirmeden boşalttığını da " yok daha neler radyoyu da kapatalim bari" diyerek abarttığımızı söylerler. 

Basic Bi-xenonların;

Gözleri fer fecir okuyan amcaoğluna göre daha mütevazı olmayı yalnızca burnunun dikine girildiğine göre mercekleri oynamayan  ve önünü Bi-Xenon'un karanlığı gündüze çeviren ışığıyla zengin bir soydan geldiğinin em bariz izlerini taşıyan akrabasıdır....

Halojen farlar;

Zengin soydaki en gariban amca oğludur...

Öyle sağda solda gözü yoktur. Diger amca oğullarının har vurup harman savurduğu yakıt kolay kazanılmıyordur. Bir de her ikisinin de yurdumun yollarında bolca bulunan çamura karşı çaresiz kaldıkları ve nazlandıkları gerçeğini gizlemek için tamponlara gömülü ve en ufak çarpmada kırılıp masraf çıkaran jet püskürtücülere muhtaç olduğunu saklamaya çalışabilirler... ama onun buna ihtiyacı yoktur.

Ufak bir siste ve pusta beyaz bayrak sallayan amca oğullarına  benzemez...beyaz ışık sarı ışığa göre daha düşük aydınlatma kapasitesine sahiptir.

Beğenmedikleri, çanak far diye burun kıvırdıkları halojen farlar zor gün dostudur.

Yok öyle virajlarda sağa sola dönmekmiş, yok öyle her açıldığında yukarı aşağı sağa sola fırıl fırıl dönmekmiş... bunlar delikanlıyı bozar, bu yollar ona terstir. Bıçkın Delikanli ışık dediğin öyle yedi renkli yanar dönerli şahin farı gibi yanmaz ya da ampulü cortlayınca sararıp pembeleşip  ve sonra morarıp renktennrenge girmez yani sahibine binlerce lira masraf da açmaz, yurdumun çamurlu yollarında  tepe tepe de kullansan ben aydınlatmam demez.

Sadelik güzel şey vesselam..

Hem sade olan mükemmele en yakın değil mıdır? :)

 
Değerli Hocam 

Onca para verip aldığın Gözleri yuvalarında fırıl fırıl dönen  U ledli Bi-Xenon farların o aydınlık için fazladan onca voltaj çekip onca yakıt tüketimine sebebiyet verdiğini her yerlerde söylemezler ve cebimizi sezdirmeden boşalttığını da " yok daha neler radyoyu da kapatalim bari" diyerek abarttığımızı söylerler. 

Basic Bi-xenonların;

Gözleri fer fecir okuyan amcaoğluna göre daha mütevazı olmayı yalnızca burnunun dikine girildiğine göre mercekleri oynamayan  ve önünü Bi-Xenon'un karanlığı gündüze çeviren ışığıyla zengin bir soydan geldiğinin em bariz izlerini taşıyan akrabasıdır....

Halojen farlar;

Zengin soydaki en gariban amca oğludur...

Öyle sağda solda gözü yoktur. Diger amca oğullarının har vurup harman savurduğu yakıt kolay kazanılmıyordur. Bir de her ikisinin de yurdumun yollarında bolca bulunan çamura karşı çaresiz kaldıkları ve nazlandıkları gerçeğini gizlemek için tamponlara gömülü ve en ufak çarpmada kırılıp masraf çıkaran jet püskürtücülere muhtaç olduğunu saklamaya çalışabilirler... ama onun buna ihtiyacı yoktur.

Ufak bir siste ve pusta beyaz bayrak sallayan amca oğullarına  benzemez...beyaz ışık sarı ışığa göre daha düşük aydınlatma kapasitesine sahiptir.

Beğenmedikleri, çanak far diye burun kıvırdıkları halojen farlar zor gün dostudur.

Yok öyle virajlarda sağa sola dönmekmiş, yok öyle her açıldığında yukarı aşağı sağa sola fırıl fırıl dönmekmiş... bunlar delikanlıyı bozar, bu yollar ona terstir. Bıçkın Delikanli ışık dediğin öyle yedi renkli yanar dönerli şahin farı gibi yanmaz ya da ampulü cortlayınca sararıp pembeleşip  ve sonra morarıp renktennrenge girmez yani sahibine binlerce lira masraf da açmaz, yurdumun çamurlu yollarında  tepe tepe de kullansan ben aydınlatmam demez.

Sadelik güzel şey vesselam..

Hem sade olan mükemmele en yakın değil mıdır? :)
Harikasın hocam harikasın başka birşey demiyorum, diyemiyorum. Gerçekten sahur tadında okudum. Nihat Hatipoğlunu dinlemektense seni zevkle okumak çok güzel :)

 

Geri
Üst Alt