1.6 TDI DDY Motor Ani Devir Düşmesi


EsXi

Üye
Katılım
24 Tem 2020
Mesajlar
354
Tepkime puanı
283
Konum
Edirne
İsim
Kıvanç
Araç
Golf 7.5 Highline
Öncelikle herkese selamlar, dün aracımla yolda giderken 5. viteste 120-130 KM/H aralığında giderken devir birden 2500'den 1900'e düştü. Bu düşüş milisaniyelik oldu, o esnada araç yığıldı ve birkaç milisaniye sonra kendine geldi. Bunun ardından bugün aynı şeyi şehir içinde 30-40 KM/H aralığında giderken tekrardan yaptı ardından DPF temizlemek için rölanti devrini 1000'e çıkarttı. Eve geldiğimde rölanti devrinin tam 800 olmadığını fark ettim. Rölantide dururken çok az gaz verdiğimde (DPF temizlerken) 1050 devirde ayağımı gazdan çektiğimde ufak bir sarsıntı yapıyor. Aracı aldığımdan bu yana yakıtımı hep BP'den aldım. Aracım 37.000 KM'de. Temmuz ayının sonunda aracımı bakıma götürdüğümde akünün değişmesi gerektiğini arızalı olduğunu söylediler. Bu durumun aküyle doğrudan bir ilgisi olabilir mi? Sizden fikir almadan tekrardan servise gitmek istemiyorum zira aracı her servise bırakışımda araçta başka bir kusur buluyorum. Değerli yorumlarınızı bekliyorum.

Rölantideyken böyle;
IMG_0208.jpeg
DPF temizlerken rölantisi ise;
IMG_0207.jpeg
Akü ile ilgili servisin verdiği arıza çıktısını şuraya bırakıyorum;
IMG_9685.jpeg

Ayağımı gaz pedalından çektikten sonra aracın verdiği tepkiyi şuradan görebilirsiniz;
Tık

Dipnot: Araç herhangi bir arıza lambası yakmıyor. Araçta herhangi bir yazılım yok.
 
Son düzenleme:

Kastamonu da yaşıyorum bir ara eve yakın diye bende bp denedim sabahları ilk çalışmada çok sarsıntılı çalışmaya başladı o gün bugün sadece shell fuel save alıyorum hiç sorun yaşamadım.
 
Upvote 0
Öncelikle geçmiş olsun,yakıttan olduğunu zannetmiyorum ben Çanakkale de yaşıyorum 2 adet ford dizel 1 vw golf 7 tdı aracım var. Ben Dizelde hepsine BP tercih ediyorum bir sorun yaşamadım. Golfte yaklaşık 60.000km yaptığımı biliyorum diğerlerini ölçmedim😅. Hata vermiyor demişsiniz ama pasif/aralıklı hataları çok tekrara düşmeden hemen arıza yakmıyor. Eğer kablo ile bakabilme ihtimaliniz varsa bir bakın derim
 
Upvote 0
Kastamonu da yaşıyorum bir ara eve yakın diye bende bp denedim sabahları ilk çalışmada çok sarsıntılı çalışmaya başladı o gün bugün sadece shell fuel save alıyorum hiç sorun yaşamadım.
Yakıttan olduğunu pek sanmıyorum açıkçası (Bölgeden bölgeye istasyon kalitesi belki değişebilir). Aynı istasyondan 3 yıldır yakıt alıyorum.
Öncelikle geçmiş olsun,yakıttan olduğunu zannetmiyorum ben Çanakkale de yaşıyorum 2 adet ford dizel 1 vw golf 7 tdı aracım var. Ben Dizelde hepsine BP tercih ediyorum bir sorun yaşamadım. Golfte yaklaşık 60.000km yaptığımı biliyorum diğerlerini ölçmedim😅. Hata vermiyor demişsiniz ama pasif/aralıklı hataları çok tekrara düşmeden hemen arıza yakmıyor. Eğer kablo ile bakabilme ihtimaliniz varsa bir bakın derim
Kablom yok ne yazık ki muhtemelen servise götüreceğim aracı. Başka fikri olanları da dinlemek isterim :)
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Aracınızla biraz uzun yol yapın. Uzun yolda biraz devirlensin. Kendine gelir o zaman TDI 👍
 
Upvote 0
Aracınızla biraz uzun yol yapın. Uzun yolda biraz devirlensin. Kendine gelir o zaman TDI 👍
Bunu zaten ilk kez uzun yolda giderken yaptı. Bu gece çıktığımda ufak bir tur attım (yaklaşık 10 KM kadar) herhangi bir tekleme yapmadı fakat rölanti devri fotoğraflardaki gibi kaldı.
 
Upvote 0
Sorun hakkında ufak bir güncelleme yapmak istiyorum.
Depoda ki yakıtın neredeyse tamamını bitirdim ve depoyu tamamen doldurdum (43 litre aldı bu yani depoda 7 litre yakıt kalmış) yakıt aldıktan beri herhangi bir sorun yok sadece yukarıda belirttiğim rölanti devri tam 800 değil servise sorduğumda onu elektronik kontrol ünitesi ayarlıyor biz bir şey yapamayız dediler.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt