Golf 8 etsi Mild-hybrid Devreye Giriş ve Çıkışlarda Çıkan Tiz Ses


alcdmrl

Yeni Üye
Katılım
18 Ağu 2022
Mesajlar
19
Tepkime puanı
17
Konum
İstanbul
İsim
Ali Can
Araç
Golf 8
Öncelikle iyi forumlar ve merhaba,

Aracım Golf 8, 1.0 etsi, araçta dikkatimi çeken bir ses var. Servisin normal dediği bir ses. Birde siz değerli forumdaşlara danışmak istedim.

Ara yollarda, düşük hızlarda ve araçta başka ses yokken duyulabilen bir ses var, tahminimce yüksek hızlarda da oluyor ama diğer seslerden duyulmuyor. Bu ses içten yanmalı motor devreden çıkıp elektrik aküsü devreye girince veya içten yanmalı çalışıp elektrik aküsü kapanınca çıkıyor: biiiip şeklinde çok tiz ve kısık bir ses. Sizlerden de böyle bir ses duyan var mı? Serviste herhangi bir hata görünmüyor. Mild-hybrid akünün 34 bin tl olması durumuda bu sesten bile işkillendiriyor. Elektrikli bisiklet veya scooter nasıl ilk kalkışta tiz bir ses yapar aynen öyle ama çok kısık ve kısa. Kulak kabartmak gerekiyor biraz.

Değerli cevaplarınızı bekliyorum.
 

Öncelikle iyi forumlar ve merhaba,

Aracım Golf 8, 1.0 etsi, araçta dikkatimi çeken bir ses var. Servisin normal dediği bir ses. Birde siz değerli forumdaşlara danışmak istedim.

Ara yollarda, düşük hızlarda ve araçta başka ses yokken duyulabilen bir ses var, tahminimce yüksek hızlarda da oluyor ama diğer seslerden duyulmuyor. Bu ses içten yanmalı motor devreden çıkıp elektrik aküsü devreye girince veya içten yanmalı çalışıp elektrik aküsü kapanınca çıkıyor: biiiip şeklinde çok tiz ve kısık bir ses. Sizlerden de böyle bir ses duyan var mı? Serviste herhangi bir hata görünmüyor. Mild-hybrid akünün 34 bin tl olması durumuda bu sesten bile işkillendiriyor. Elektrikli bisiklet veya scooter nasıl ilk kalkışta tiz bir ses yapar aynen öyle ama çok kısık ve kısa. Kulak kabartmak gerekiyor biraz.

Değerli cevaplarınızı bekliyorum.
Sen alternatör sesinden bahsediyorsun. Normal
 
Devreye girip cikarken kicuk bir cit sesi geliyor fakat devredeyken bir ses gelmiyor bende. Hatta serbest suruste iken tekrar motoru calistirma disinda bir destegi oldugunu da dusunmuyorum ben.
 
Devreye girip cikarken kicuk bir cit sesi geliyor fakat devredeyken bir ses gelmiyor bende. Hatta serbest suruste iken tekrar motoru calistirma disinda bir destegi oldugunu da dusunmuyorum ben.
Sessiz bir kapalı otoparkta , camı açarak dinle, hareket halindeyken motor kapandığında cılız bir ses geliyor.
 
Elektrik motorlarin klasik sesi bi sesi var. Harflere dokmek belki zor ama cirr gibi hizlandigini hissettiren bi ses. Sehrinde tramvay olanlar bu sesi onlarda duyarlar net sekilde kalkista duyulur. Bu tarz bi ses ise bu normaldir.
 
Sessiz bir kapalı otoparkta , camı açarak dinle, hareket halindeyken motor kapandığında cılız bir ses geliyor.
Daha once bahsettigin sekilde kullanmisligim var sessizligi cok hosuma gotmisti :) ama o sese dikkat etmemistim.
Eger pil devredeyse o anda ne ise yariyor aceba. Cunku serbest surus sirasinda hic hizlanma icin destek oldugu zamana denk gelmedim ben.
 
Devreye girip cikarken kicuk bir cit sesi geliyor fakat devredeyken bir ses gelmiyor bende. Hatta serbest suruste iken tekrar motoru calistirma disinda bir destegi oldugunu da dusunmuyorum ben.
Uzun yolda hızı 100' e sabitleyin, iniş eğimli bir yere geldiğinizde normal hız sabitleyicilerde araç eğimi görünce 100' ü geçse bile hızlanır ama etsi da sürekli 100' de kalmaya çalışıyor. Elektrik motoru fren görevi görüyor aynısı eğimsiz düz yolda arabayı 70' e sabitlediniz diyelim; araç kendini eco ya attı, düz motorda 70-69-60 su gibi hız düşüyor ama etsi da 70' te tutmaya çalışıyor.
 
Daha once bahsettigin sekilde kullanmisligim var sessizligi cok hosuma gotmisti :) ama o sese dikkat etmemistim.
Eger pil devredeyse o anda ne ise yariyor aceba. Cunku serbest surus sirasinda hic hizlanma icin destek oldugu zamana denk gelmedim ben.
Pil devredeyken değilde devreye girip çıkarken :)
 
Elektrik motorlarin klasik sesi bi sesi var. Harflere dokmek belki zor ama cirr gibi hizlandigini hissettiren bi ses. Sehrinde tramvay olanlar bu sesi onlarda duyarlar net sekilde kalkista duyulur. Bu tarz bi ses ise bu normaldir.
Eski casio dijital saatlerin ayar tuşlarına bastığınızda gelen ince ve tiz bip sesi gibi :)
 
Uzun yolda hızı 100' e sabitleyin, iniş eğimli bir yere geldiğinizde normal hız sabitleyicilerde araç eğimi görünce 100' ü geçse bile hızlanır ama etsi da sürekli 100' de kalmaya çalışıyor. Elektrik motoru fren görevi görüyor aynısı eğimsiz düz yolda arabayı 70' e sabitlediniz diyelim; araç kendini eco ya attı, düz motorda 70-69-60 su gibi hız düşüyor ama etsi da 70' te tutmaya çalışıyor.
Uzun yolda ve yokuş aşağı konumlarda aracı 100'e sabitlediğimizi düşünelim. Önceki aracımda limitleme yapmazsanız hızınız yükselirdi. Bu araçta ise hangi hıza sabitlerseniz o hızda sabit tutmak için frene basıyor. Pedala dikkat ederseniz kendiliğinden ileri gittiğini görürsünüz. Bu esnada kinetik enerjiyi elektrik enerjisine çevirerek koltuk altındaki akünün doldurulduğunu okumuştum. Belki çeviri esnasında DC/DC convertor' ün sesi olabilir. Benim dikkatimi çeken bir ses olmadı.
 
Son düzenleme:
Merhaba, bende farkettim o sesi, seyir halinde ac kapa yaparken cikariyor, balatalardaki islik sesinin benzeri ciliz bir ses ancak servis bir sey demedi umarim normaldir
 
1 sene oldu kulagim alismis olabilir. Siz soyledikten sonra dikkat ettim ama yine duyamadim.
 

Merhaba, iki haftalik 1.0 ayni motor aracimda ayni tiz sesi ben de aldim.

Serbest surus modunda yani motor kapandiktan sonra (devir 0) tekrar motor acilirken (devir 0 dan yukselirken) tiz sesi 1 sn kadar cikartiyor.

Servise gidip sordum, sikayet almadik dediler.

Birebir ayni 1.0 motora sahip baska golf da denedim serviste. O ses yine vardi.

1,0 motordan mi kaynaklaniyor diye bu sefer ayni muhendislikle tasarlanan mild hybrid 1,5 motor octavia denedim. Onda da ayni sekilde ayni tiz sesi aldim.

Anladigim kadariyla bu mild hybrid motorlar boyle. Bu sese dikkat kesilmeden dusuk yakit tuketiminin pozitiflogine odaklanmak gerekli diye dusunmeye basladim..
 

Geri
Üst Alt