Aracımın Triger zincir değişimi ve tavan döşemesi yenilemesi için Ankaraya Necati ustanın yanına doğru yola çıktım.
Sabah saat 6.00 civarı Ankara Elmadağ yokuşunda 80-90km hızla giderken araç güçten tamamen düştü ve kendimi emniyet şeridine zor attım.
Birkaç marş denemesi, sigorta kontrolleri vs devamında zincirin kesildiğinden emin oldum. Aklımda türlü türlü senaryolar. Bir yandan da Ankara ayazı ile baş başayım
Kaskodan çekici çağırdım ve saat 9.30 civarı çekici geldi ve 10.30 civarı Necati ustanın yanındaydık.
İlk kontrol sonrası o da zincir kestiğine kanaat getirdi.
Hemen üst kapak manifold vs zincire ulaştık.
Bir önceki zincir değişiminde zincir değişip gergi tamir etmişler ve gergi kırılıp zinciri dağıtmış.
Buraya kadar şansızlıklardan bahsettik. Şimdi şanslı olduğum kısıma gelelim. Zincir ön taraftaki eksantriğe dolanmış, arkadaki tamamen boşta kalmış. Arkadaki eksantrik kayış tarafından döndürüldüğü için subaplar rahatça hareket etmiş ve zarar görmemiş. Öndeki subapların da piston üzerinde yuvaları olduğu için onlarda zarar görmeden kurtulmuş. Ön taraftaki subapları tek tek test ettik ve sorun görmedik.
Zincir ve gergi değişimini hızlıca hallettik. O arada Golf 5 gti için en kronik sorunlardan biri olan follower sistemini Golf 7'lerde olan TSİ roller sistemine çevirmek için gerekli işlemleri yaptık.
Akşam saat 19.00 civarı motoru topladı Necati usta ve hadi marşa bas diye yolladı beni
Korkarak da olsa marş bastım ve araç kendine gelene kadar canımdan can gitti.
Araç sorunsuz çalıştı ve en ufak bir sorun çıkartmadı.
Necati usta sağolsun işlemleri çok kısa sürede bitirdi ve bizi kısa sürede evimize yolladı.
Sonraki gün tavan döşemesini de teslim alıp mutlu mesut Trabzona doğru yola koyulduk.
Sabah saat 6.00 civarı Ankara Elmadağ yokuşunda 80-90km hızla giderken araç güçten tamamen düştü ve kendimi emniyet şeridine zor attım.
Birkaç marş denemesi, sigorta kontrolleri vs devamında zincirin kesildiğinden emin oldum. Aklımda türlü türlü senaryolar. Bir yandan da Ankara ayazı ile baş başayım
Kaskodan çekici çağırdım ve saat 9.30 civarı çekici geldi ve 10.30 civarı Necati ustanın yanındaydık.
İlk kontrol sonrası o da zincir kestiğine kanaat getirdi.
Hemen üst kapak manifold vs zincire ulaştık.
Bir önceki zincir değişiminde zincir değişip gergi tamir etmişler ve gergi kırılıp zinciri dağıtmış.
Buraya kadar şansızlıklardan bahsettik. Şimdi şanslı olduğum kısıma gelelim. Zincir ön taraftaki eksantriğe dolanmış, arkadaki tamamen boşta kalmış. Arkadaki eksantrik kayış tarafından döndürüldüğü için subaplar rahatça hareket etmiş ve zarar görmemiş. Öndeki subapların da piston üzerinde yuvaları olduğu için onlarda zarar görmeden kurtulmuş. Ön taraftaki subapları tek tek test ettik ve sorun görmedik.
Zincir ve gergi değişimini hızlıca hallettik. O arada Golf 5 gti için en kronik sorunlardan biri olan follower sistemini Golf 7'lerde olan TSİ roller sistemine çevirmek için gerekli işlemleri yaptık.
Akşam saat 19.00 civarı motoru topladı Necati usta ve hadi marşa bas diye yolladı beni
Korkarak da olsa marş bastım ve araç kendine gelene kadar canımdan can gitti.
Araç sorunsuz çalıştı ve en ufak bir sorun çıkartmadı.
Necati usta sağolsun işlemleri çok kısa sürede bitirdi ve bizi kısa sürede evimize yolladı.
Sonraki gün tavan döşemesini de teslim alıp mutlu mesut Trabzona doğru yola koyulduk.