- Katılım
- 28 Ara 2021
- Mesajlar
- 856
- Tepkime puanı
- 366
- İsim
- Uğur
- Araç
- Golf
Merhaba, bugün ki 2. El piyasasında tsi mı tdi mı tercih edersiniz?
Vazgeç bu anketten abi kafayı yersinMerhaba, bugün ki 2. El piyasasında tsi mı tdi mı tercih edersiniz?
kahkaha attım hocamYine meydan savaşı başlığı gelmiş ama bu sefer benzinli taraf çok daha güçlü görünüyor
(1.6 TDI yakıt sisteminde çapaklanma)Golf için hem TDI hem TSI hem de eTSI kullanmış birisi olarak şunları söyleyebilirim;
1.6 TDI 110 luk: dizelin tek güzelliği bassan dahi belirli bir tüketimi geçmemesi. Onun haricinde genel olarak bakım masrafı, yakıt kalitesinden etkilenmesi, yakıt sisteminde çapak oluşturma ihtimali, enjektörler vs deyince potansiyel masrafı yüksek kalıyor. Şakırdama ile başbaşa kalabilirsiniz ve bildiğim kadarıyla 1.6 TDI'ların belirli bir serisinde enjektör onarımı yok değişmek durumunda.
1.4 TSI 122'lik: Tork patlaması yaşatmadığı için güçsüz gibi gelse de hızlanmalarda üzmüyor. Masraf anlamında da şans biraz. Yağ eksiltme olabiliyor o da kitapçıkta verilen tolerans dahilinde. 4 yıl kullandıktan sonra satmamdaki temel sebep artık saçma sapan yerlerde yağ ışığı yakmasıydı. 15binde 700ml yağ ekliyordum. Masraf açtı mı açmadı bakım haricinde. (Golf 6 1.4 tsi de ise klasik su pompası masrafı açmıştı.). Yüksek süratlerde tüketimini düşük tutmak sizin gaz pedalı ile olan ilişkinize bağlı. Aracı dengeleyecek kadar basınca az yakabiliyor ama bir dizel gibi değil ipin ucu kaçtı mı 6-7 litreler ile kapı açılıyor.
1.0 ETSI: motorun kendini kapatması ile sağlam ekonomi sağlatabiliyor. Fakat bu motorun da riskleri var enjektör ucu kopup masraf açabiliyor. Hızlanma konusunda gecikmeli geliyor arabanın performansı. Bu nedenle de ani hızlanmalarda biraz daha erken veya biraz ön görülü basmak gerekiyor. Ben sakin adamım sakin giderim diyen kullanıcı için biçilmiş kaftan. Uzun yolda 4 ortalama ile giden arkadaşım da var ben henüz o sükunet seviyesine ulaşamadım.
Her üç motorda da 200+ görülebiliyor biraz sabır ile.
Özetleyecek olursak; Bugün tekrar araç alacak olsam 1.6TDI almazdım Benzinli tercih ederdim onda da 1.5etsi seçimim olurdu. Piyasa bazında baktığınızda da güncel ekonomik durum ile az vergi ödeyebileceği masraf potansiyeli az olan sessiz bir arabaya binmek istiyor insanlar. Benzinli ile basacaksam da aslan besliyorsam yemini veririm mantığı var
Kendi aracımda başıma gelmediğini belirterek konuya ilişkin tecrübelerimi aşağıda aktarmak isterim.(1.6 TDI yakıt sisteminde çapaklanma)
Arıza nasıl bir belirti verdi..? yaşadığınız tecrübeleri aktarırsanız.....