VW’nin Yeni CEO’su, Yeni Bilgi-Eğlence Sistemini beğenmedi


omurkadir

Katılımcı Üye
 
Katılım
5 Ocak 2019
Mesajlar
799
Tepkime puanı
1,036
Konum
İzmit
İsim
Ömür

Vw golf 8 mediasından memnun olmayanlar yazılım güncelleme bekleyenler vardı forumumuzda....
Otomobildünyam daki haberi alıntılıyorum...



https://www.otomobildunyam.com/?p=454

VW’nin Yeni CEO’su Yeni Bilgi-Eğlence Sisteminin Kötü Olduğunu Kabul Etti ve En Kısa Zamanda Düzeltme Sözü Verdi

Mk8 Golf GTI piyasaya sürüldüğünde, eleştirmenler ve hayranlar neredeyse oybirliğiyle, kafa karıştırıcı ve hataya açık bilgi-eğlence sisteminin kullanımı konusunda hemfikirdi. Volkswagen’in yeni CEO’su Thomas Schäfer, sorunu hızla çözme sözü verdi.

Car Magazine’e konuşan yeni atanan CEO, Mk8 Golf’ün yanı sıra serideki diğer araçların çoğunda bulunan MIB3 bilgi-eğlence sisteminde ve çeşitli markaların elektrikli araçlarında hatalar yapıldığını itiraf etti.
Schäfer, “Ne yapmamız gerektiğini biliyoruz,” dedi. “Müşterilerden geri bildirim alıyoruz, kliniklerden (VW çalışanları harici kişiler) ve gazetecilerden geri bildirim alıyoruz… ‘Bunun iyi olmadığını biliyorsun. Bunu iyileştirmelisin.’”

2024-VW-Golf-Facelift-1024x691.jpg

CEO, ısıtıcıyı kontrol eden sürgüleri ve geceleri radyo sesini aydınlatmak gibi şeyler yapacak olan “yeni 3.0 yazılımının” yolda olduğunu ve böylece sürücülerin onları gerçekten bulabileceğini söylüyor. Şirket ayrıca sistemi “daha fazla özellik ile çok daha hızlı” hale getirmek için çalışıyor.
Ancak iyileştirmeler yazılımla sınırlı kalmayacak. Schäfer, VW’nin araçlarındaki direksiyon simidindeki dokunmatik kapasitif düğmeler gibi donanımların iyileştirileceğini veya tamamen değiştirileceğini söyledi. Ancak bunun uygulanması biraz daha uzun sürecek ve CEO, yeni donanım geliştirmelerinin 2024’te araçlarda yer alacağını söyledi, ancak gelecek yıl Tiguan’da revize edilmiş bir direksiyon simidi tanıtılacak.
Schäfer, bunun gibi hataların tekrarlanmasına izin vermemek konusunda ciddi. Yönetim kurulunun bilgi-eğlence sistemindeki iyileştirmelerin ilerleyişini kontrol etmek için aylık olarak toplantı halinde.

2022-VW-ID.3-1024x683.jpg


‘Artık eskisinden çok daha fazla düzenli kliniklerimiz var. Rastgele insanlar kullanıyoruz. Kendi çalışanlarımıza her zaman sorarsanız, bunun harika olduğunu söyleyeceklerdir. Ama önyargılılar!” dedi Schäfer. “Yaşlar da dahil olmak üzere hayatın her kesiminden insanları almanız gerekiyor. Onlara soruyoruz: ‘Bu sizin için çalışıyor mu? Evet mi hayır mı?’ İnsanların fonksiyonları ne kadar basit bir şekilde bulduğunu öğreniyorsunuz. Umarım bunu hızlandırırız ve bizim için projelerde normal bir tatbikat gibi olur.”
Gelecekte Schäfer, Volkswagen ve birçok markasının araçlarının iç mekanlarının daha tutarlı olmasını sağlayan marka kimlikleri oluşturmak için çalışacağını söyledi. Bunun, müşterilerin marş düğmesi, ses kontrolleri ve dörtlü flaşör düğmesi gibi şeyleri bulmasını kolaylaştıracağını umuyorlar.
Schäfer, “Bunu mantıksal bir yaklaşımla klinikleştirmeye çalışıyoruz” dedi.
 

Yerinde karar olmuş.
Mk8’in klima ve radyo kontrolleri rezalet.
Dikkat dağıtmadan ayarlamak imkansız
 
Upvote 0
Yerinde karar olmuş.
Mk8’in klima ve radyo kontrolleri rezalet.
Dikkat dağıtmadan ayarlamak imkansız
mk8 sahipleri çok kızacak bu yorumunuza değerli hocam haklı olsanız da...

Milletimiz de değsik algı oldu kendisine laf söyle ama arabasına en ufak eleştiri yapma... ( aynı aracı kullansanda)

Bi yandan da haklılar aslında minumum 600 700 birim verince ister istemez kıymetlisi oluveriyor ulaşım aracından ote oluyor a noktasından b noktasına götürsün den ziyade aşkı oluyor aşk da sevgilinin çarpık bacaklarını düz gösterir...
 
Upvote 0
mk8 sahipleri çok kızacak bu yorumunuza değerli hocam haklı olsanız da...

Milletimiz de değsik algı oldu kendisine laf söyle ama arabasına en ufak eleştiri yapma... ( aynı aracı kullansanda)

Bi yandan da haklılar aslında minumum 600 700 birim verince ister istemez kıymetlisi oluveriyor ulaşım aracından ote oluyor a noktasından b noktasına götürsün den ziyade aşkı oluyor aşk da sevgilinin çarpık bacaklarını düz gösterir...
Doğruya doğru hocam. Mk8 tüm dünyada eleştiriliyor.
Mk7 her konuda, rakiplerinin fersah fersah önündeyken Mk8 rakipleriyle aynı ayarda.
Minimalist tasarım diyerek kullanışsız arayüz tasarlamışlar.
Bazı konularda hiç ilerleme kaydedememişler. 2 kasayı da kullanan biri olarak söylüyorum.
 
Upvote 0
En rezaleti makyajlı kasalar (T-Roc / Passat / Polo / Tiguan / Taigo) modellerinde kullandıkları (dokunmantik Climatronic) dedikleri saçma sapan alet.,

Bunu tasarlayanın IQ 'su kaç bilmek isterdim., arkadaş yola mı bakıcağız yoksa instagram'da gezinen Z kuşağı gibi klimayı mı ayarlıyacağız., klimayı ayarlamak için sağa çekip ayar yapmak lazım., yada trafiğin olmadığı bomboş yolda falan gitmek lazım.,

2 sn. 'ye sürecek basit bir klima ayarı için 40 takla atıp anca ayar yapılabiliyor., nasıl bir ileri zekalı bunu tasarladıysa alnından öpmek lazım.,

İşin daha da trajı komiği 3 bölgeli tam otomatik ve dokunmantik Climatronic diye en gelişmiş klima teknolojimiz diyorsun., ama nasıl oluyorsa bu en gelişmiş klima teknolojisinde hava akışını aynı anda (hem ön cama ve hem de yüzümüze) gelecek şekilde ayarlayamıyoruz.,

Tam otomatik klima dediğin şey; istediğim yere hava akışını yönlendirmeme izin vermiyor ise napıcam ben o klimayı., o zaman manuel klima 'dan ne farkı kaldı..?

Almanlar fabrikalarında ucuz iş gücü olsun diye Polonyalı, Letonyalı vs.. göçmen çalıştırdığından beri buna benzer saçma sapan mühendislik tasarımları yapmaya başladılar., hadi hayırlısı..

Buyrun mühendislik harikası son teknoloji dokunmantik Climatronic ;

2oeg7kd.jpg
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Mk8 sahibi olarak Golf7,5 Media bambaşkaydı. Ama şu gerçek, başlangıçta tuhaf gelse de zamanla alışıyorsunuz. Şimdi ise pek aradığım bir durum olmaktan çıktı. Zevk ve renkler zamanla ihtiyacı karşılamaya gidiyor. (İlk zamanlar ince yeni logo çok tuhaf ve zevksiz gelirdi, şimdi ise güzel olmuş diyorum. İlginç ama ….)
 
Upvote 0
Ne yalan söyleyeyim, bana hiç kullanışsız gelmiyor. Yazılımla ilgili tek sorunum şu; 7 hoparlörlü iyi bir ses sistemi var fakat yazılım bunun çok iyi olmasının önüne geçiyor. Umarım o düzelir. Bu yazılımla düzelme olursa; center hoparlörle birlikte, 8 kapı hoparlörü olan bir araçtan çok daha iyi ses alınabilir bu modelde.
 
Upvote 0
Benim için de tek sorun müzik sistemi. müzik sistemindeki koruma sistemini düzeltsinler yeterli. başka da yaşadığım bir sorun ya da zorlandığım bir durum yok.
 
Upvote 0
Ben multimedyanin yavasligi ve dokunmatiginin stabil calismamasindan memnun degilim acikcasi.
Bunu da yazilim ile cozebilirler diye dusunuyorum ama be zaman…
 
Upvote 0
Yeni kasa golf ile yeni yazılım gelirse çok beklemeyiz diye düşünüyorum
 
Upvote 0
Ne yalan söyleyeyim, bana hiç kullanışsız gelmiyor. Yazılımla ilgili tek sorunum şu; 7 hoparlörlü iyi bir ses sistemi var fakat yazılım bunun çok iyi olmasının önüne geçiyor. Umarım o düzelir. Bu yazılımla düzelme olursa; center hoparlörle birlikte, 8 kapı hoparlörü olan bir araçtan çok daha iyi ses alınabilir bu modelde.
Ses kalitesenin yazılımla alakalı olması çok düşük ihtimal, hoperlor kalitesi kötü sanırım, düzelmesi ancak hoperlorler değişirse olur.
 
Upvote 0
Araba kullanırken şoförün ana odağı Yol olmalı. Ana fonksiyonların tamamı mekanik tuş ve ergonomik bir yerde olmalı. Bu kadar dokunmatik aşırı saçma.

İnsan iyiye de alışır kötü'ye de alışmış olmak iyi yapmaz yani kötü bir tasarımı :)

Nasıl direksiyonda vazgeçtiler dokunmatikten, klima, medya, far kontrol vs umarım onlarda da kötü tecrübeler yaşamadan ana fonksiyonlarda tuş'a dönerler geri. Golf8 her kim böyle kararlar verdiyse hakkaten büyük hata, en azından Yeni CEO biraz daha akıllı davranacak gibi bu konuda :)

Premium araçlara ve hakkaten iyi tasarlanan arabalara bakın en üst seviye de bile halen mekanik tuşlar kullanıyolar, dokunmatik şu aşamada sadece maliyet azaltmak için kullanılan ama bence kesinlikle berbat bir trend. Araba'da can taşınıyor, ufak bi dikkat kaymasının hoş olmayan sonuçları olabilir ve bu risk alınmaz.
 
Upvote 0
Ben çok denemedim golf 8 mediasını ancak golf 7,5 kesinlikle herşeyi ayarlamak çok pratik, ses kalitesi makul, belirgin bug ları yok ses kısma artırma tekerlek olması çok iyi.
klima kumandası konusuna da katılıyorum dokunmatiğe nazaran bizdeki sistem çok kolay kullanması...

golf 8 deki bahsi geçen sorunların makyajlanınca düzeltileceğini düşünüyorum.
 
Upvote 0

Yapacaklari tek sey Dokunmatik tuslarin hassasiyetini ayarlamak. Basinca fiziksel tus tiklamasini yapmislar ama ufak degdinmi aktif oluyo. Birde tuslarin uzerine gorme engelliler hesabi bi cikinti lazim.
Goz yolda elin orda ama deneme yanilma yoluyla anca bulunuyo. Bu arada kafayi o tarafa cevirmek gerekmiyo goz hareketi yeterli. Mesela direksiyondan sikayetci degilim.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt