Aracın ilk fabrika dolum antifriz ' i G13 ( mor ) ve genleşme kabında su eksilip tamamlamak gerektiğinde, üzerine hiç çeşme suyu eklenmeden sadece kullanıma hazır veya saf su ile yarı yarıya karıştırılmış G13 antifriz ilave edildi ise max. 5 sene sonra , komple değiştirilmelidir.
Yukarıda söylediğim 5 sene süre , aynı şartlarda kullanılan G12 ( kırmızı - Turuncu ) antifriz için max. 3 sene, G11 ( Mavi - Yeşil ) antifriz için max. 1.5 sene dir.
Ama G11 - G12 - G13 bütün antifriz çeşitleri için geçerli olmak üzere; arada çeşme suyu ilavesi yapıldı ise, çeşme suyu ilavesinden sonra en kısa sürede komple antifriz değişimi yapılmalıdır.
Kalorifer peteğinin tıkanmasının kaynağı , antifriz e çeşme suyu karışması veya hiç çeşme suyu kullanılmasa dahi, saf su antifriz karışımının yarı yarıya olmaması yada zamanında değişim yapılmayan antifriz dir.
Sağlıklı bir Soğutma sıvısı :
%50 saf su + %50 antifriz veya
%40 saf su + %60 antifriz karışımından oluşmalıdır. ( İster Antalya da yaşayın, İster Erzurumda yaşayın, hiç fark etmez, bu oran değişmez, çok bilmiş bazı ustacıkların
-15
-20 göstermesi yeter fazlası zarar saçmalığına inanmayın )
Hiç çeşme suyu karıştırmasanız da, zamanında antifriz değişimi yapsanız da, antifriz ile saf su oranını gerektiği oranda ayarlamazsanız yine petek tıkanıklığı yaşarsınız.
Peki aracımızda bulunan mevcut soğutma sıvısının , saf su + antifriz karışım oranını nasıl anlayacağız.
Antifriz ölçüm bomesi ile yapılan ölçümde en az
-37 en fazla
-52 derece göstermesi gerekir
-30 derece ve altı gösteren soğutma sıvısı , donmaya karşı dayanım gösterir fakat paslanmaya karşı koruma sağlamaz ve zamanla kalorifer peteğiniz tıkanır. Sonra dersiniz ki hiç çeşme suyu kullanmadım , antifrizi de zamanında komple değiştirdim, neden paslanma oluşuyor ve petek tıkanıyor.
İşte bu bahsettiğim antifriz saf su karışım oranının gerektiği şekilde ayarlanmamasından kaynaklanıyor.
https://www.hizliresim.com/1xmlqq2][/url]
.