Golf 7.5 Sol tarafın sıcak , sağ tarafın soğuk üflemesi


Fesih

Yeni Üye
Katılım
30 Eki 2019
Mesajlar
14
Tepkime puanı
4
İsim
Fesihh
Golf 7.5 aramının sol tarafından sıcak , sağ tarafından soğuk hava geliyor.
Yönlendirme motorunu kontrol ettim aktif çalışır durumda.
Konu ile alakalı bilgili arkadaşlar varsa bilgi paylaşmalarını rica ediyorum
 

Klimatronik olduğu için sağ tarafa ayrı sol tarafa ayrı ayarlamış olabilir misiniz? Küçük bir detay olduğu için gözden kaçmış olabilir diye söylüyorum.
 
Upvote 0
Çoğu kez Kontrol ettim. Hatta resetledim de ama sorun değişmedi
 
Upvote 0
Golf 6 aracımda aynı sıkıntıyı yaşamıştım. İyi bir usta sayesinde göğüs sökülmeden direksiyonun altından "radyotör" değiştirilmişti. Sonra sorun çözülmüştü.
 
Upvote 0
Yönlendirme motorları aktif çalışıyor ve sağ sol sıcaklığı eşit ayarlıyorsanız büyük ihtimal tıkalı kalorifer peteği sorun
 
Upvote 0
Yönlendirme motorları aktif çalışıyor ve sağ sol sıcaklığı eşit ayarlıyorsanız büyük ihtimal tıkalı kalorifer peteği sorun
Evet az önce bi usta buldum aynı yorumu yaptı. Yarın cihaza bağlayı peteği temizleyecem. Teşekkür ediyorum
 
Upvote 0
Bende de aynı sorun var ,sağ ılık, sol normal üflüyor. Sağ tarafın sıcaklığını16 dan 29 a çıkarırken arada tık tık diye ses geliyor. Sanki yönlendirme motoru diş atlıyor yada yerinden çıkmış gibi. OBD cihazıyla da baktığımda sağ sıcaklık flap pozisyon motoru hatası veriyor. Ben de haftaya baktıracağım.
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Tamam herşeye okey sorunu çözdük diyelim.
Nedenini de tartışalım !!
 
Upvote 0
Upvote 0
Olabilir. Çünkü antifrizi 2 hafta önce değişmiştim.
Belkide uzun süredir değiştirilmemişti bilmiyorum


Aracın ilk fabrika dolum antifriz ' i G13 ( mor ) ve genleşme kabında su eksilip tamamlamak gerektiğinde, üzerine hiç çeşme suyu eklenmeden sadece kullanıma hazır veya saf su ile yarı yarıya karıştırılmış G13 antifriz ilave edildi ise max. 5 sene sonra , komple değiştirilmelidir.

Yukarıda söylediğim 5 sene süre , aynı şartlarda kullanılan G12 ( kırmızı - Turuncu ) antifriz için max. 3 sene, G11 ( Mavi - Yeşil ) antifriz için max. 1.5 sene dir.

Ama G11 - G12 - G13 bütün antifriz çeşitleri için geçerli olmak üzere; arada çeşme suyu ilavesi yapıldı ise, çeşme suyu ilavesinden sonra en kısa sürede komple antifriz değişimi yapılmalıdır.

Kalorifer peteğinin tıkanmasının kaynağı , antifriz e çeşme suyu karışması veya hiç çeşme suyu kullanılmasa dahi, saf su antifriz karışımının yarı yarıya olmaması yada zamanında değişim yapılmayan antifriz dir.

Sağlıklı bir Soğutma sıvısı : %50 saf su + %50 antifriz veya %40 saf su + %60 antifriz karışımından oluşmalıdır. ( İster Antalya da yaşayın, İster Erzurumda yaşayın, hiç fark etmez, bu oran değişmez, çok bilmiş bazı ustacıkların -15 -20 göstermesi yeter fazlası zarar saçmalığına inanmayın )

Hiç çeşme suyu karıştırmasanız da, zamanında antifriz değişimi yapsanız da, antifriz ile saf su oranını gerektiği oranda ayarlamazsanız yine petek tıkanıklığı yaşarsınız.

Peki aracımızda bulunan mevcut soğutma sıvısının , saf su + antifriz karışım oranını nasıl anlayacağız.

Antifriz ölçüm bomesi ile yapılan ölçümde en az -37 en fazla -52 derece göstermesi gerekir

-30 derece ve altı gösteren soğutma sıvısı , donmaya karşı dayanım gösterir fakat paslanmaya karşı koruma sağlamaz ve zamanla kalorifer peteğiniz tıkanır. Sonra dersiniz ki hiç çeşme suyu kullanmadım , antifrizi de zamanında komple değiştirdim, neden paslanma oluşuyor ve petek tıkanıyor.

İşte bu bahsettiğim antifriz saf su karışım oranının gerektiği şekilde ayarlanmamasından kaynaklanıyor.


https://www.hizliresim.com/r60vkyy][/url]



.
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Aracın ilk fabrika dolum antifriz ' i G13 ( mor ) ve genleşme kabında su eksilip tamamlamak gerektiğinde, üzerine hiç çeşme suyu eklenmeden sadece kullanıma hazır veya saf su ile yarı yarıya karıştırılmış G13 antifriz ilave edildi ise max. 5 sene sonra , komple değiştirilmelidir.

Yukarıda söylediğim 5 sene süre , aynı şartlarda kullanılan G12 ( kırmızı - Turuncu ) antifriz için max. 3 sene, G11 ( Mavi - Yeşil ) antifriz için max. 1.5 sene dir.

Ama G11 - G12 - G13 bütün antifriz çeşitleri için geçerli olmak üzere; arada çeşme suyu ilavesi yapıldı ise, çeşme suyu ilavesinden sonra en kısa sürede komple antifriz değişimi yapılmalıdır.

Kalorifer peteğinin tıkanmasının kaynağı , antifriz e çeşme suyu karışması veya hiç çeşme suyu kullanılmasa dahi, saf su antifriz karışımının yarı yarıya olmaması yada zamanında değişim yapılmayan antifriz dir.

Sağlıklı bir Soğutma sıvısı : %50 saf su + %50 antifriz veya %40 saf su + %60 antifriz karışımından oluşmalıdır. ( İster Antalya da yaşayın, İster Erzurumda yaşayın, hiç fark etmez, bu oran değişmez, çok bilmiş bazı ustacıkların -15 -20 göstermesi yeter fazlası zarar saçmalığına inanmayın )

Hiç çeşme suyu karıştırmasanız da, zamanında antifriz değişimi yapsanız da, antifriz ile saf su oranını gerektiği oranda ayarlamazsanız yine petek tıkanıklığı yaşarsınız.

Peki aracımızda bulunan mevcut soğutma sıvısının , saf su + antifriz karışım oranını nasıl anlayacağız.

Antifriz ölçüm bomesi ile yapılan ölçümde en az -37 en fazla -52 derece göstermesi gerekir

-30 derece ve altı gösteren soğutma sıvısı , donmaya karşı dayanım gösterir fakat paslanmaya karşı koruma sağlamaz ve zamanla kalorifer peteğiniz tıkanır. Sonra dersiniz ki hiç çeşme suyu kullanmadım , antifrizi de zamanında komple değiştirdim, neden paslanma oluşuyor ve petek tıkanıyor.

İşte bu bahsettiğim antifriz saf su karışım oranının gerektiği şekilde ayarlanmamasından kaynaklanıyor.


https://www.hizliresim.com/1xmlqq2][/url]



.
Tam da bahsetmek istediğim şey buydu üstadım. Muhtemelen benim de sanayideki ustanın çırak iyilik olsun diye tamamlayıverdi motor suyunu hortumla.
 
Upvote 0

Tam da bahsetmek istediğim şey buydu üstadım. Muhtemelen benim de sanayideki ustanın çırak iyilik olsun diye tamamlayıverdi motor suyunu hortumla.


Sanayiye girdiğinizde gözünüzü araçtan 1 saniye bile ayırmayın, her an , ( ileride başınızı ağrıtacak ) bir denyoluk yapabilirler.

Eliniz yatkın, yeriniz müsait ise antifriz değişimini kendiniz yapabilirsiniz. Ben Passat b8 aracımızın antifrizini 5. senesinde kullanıma hazır Motul G13 antifriz kullanarak kendim değiştirdim. Kullanıma hazır antifrizler %50 saf su + %50 antifriz karışımından oluşur. Zaman içinde su eksildikçe de bu hazır karışımdan ilave edilirse, komple antifriz değişim zamanına kadar, soğutma sıvasının antifriz + saf su karışım oranı hep aynı ( %50 + %50 ) kalır değişmez.



Antifiriz kullanma klavuzu.png
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt