İllallah ettiren sorun


Mustafa3290

Yeni Üye
Katılım
9 Kas 2021
Mesajlar
20
Tepkime puanı
7
Konum
Batman
İsim
Mustafa
Araç
Golf 7 2013 highline
2013 model 1.4 TSİ 122 bg Manuel vites

1 yıl önce güzelim leonu satıp bu golfü aldım konfor olarak Leondan çok üstün fakat bu sorun sebebiyle soğudum

Sorun:
Araç 1. Vitesten çıkmıyor takılı kalıyor 2 ye atılmıyor sert bir şekilde geriden vurarak boşa düşürüyorum ardından 2 ye atıyorum bıktım. Hangi ustaya gittiysem hep kullan bir şey yok, yağını değiştirdi oldu tamam git
Debriyaja tam basmıyorsun vs vs hepsi bir şey dedi gönderdi kimse çözmedi daha önce başına gelen var mı doğru düzgün usta yok araç doğuda.
 

2013 model 1.4 TSİ 122 bg Manuel vites

1 yıl önce güzelim leonu satıp bu golfü aldım konfor olarak Leondan çok üstün fakat bu sorun sebebiyle soğudum

Sorun:
Araç 1. Vitesten çıkmıyor takılı kalıyor 2 ye atılmıyor sert bir şekilde geriden vurarak boşa düşürüyorum ardından 2 ye atıyorum bıktım. Hangi ustaya gittiysem hep kullan bir şey yok, yağını değiştirdi oldu tamam git
Debriyaja tam basmıyorsun vs vs hepsi bir şey dedi gönderdi kimse çözmedi daha önce başına gelen var mı doğru düzgün usta yok araç doğuda.
Hem doğru düzgün usta yok diyorsunuz hem arabaya çamur atmaya devam ediyorsunuz.Hiç bir marka bozulmayan araba yapamıyor malesef,dolayısıyla her araba çeşitli yerlerinden bozulabilir.Böyle bir sorun olmasada farklı bir sorunla karşılaşabilirdiniz mesela sattığınız Leon'da ve doğru yere götürmediğiniz için aracınızı ondanda soğurdunuz siz.Araç doğuda olabilir,yetkili serviz heryerde var,tahmin ediyorum size en uzak olan en fazla 100km ötededir.Oraya buraya gidip bolca zaman ve para harcayacağınıza oraya gitmeyi deneyebilirsiniz mesela,hele böyle bir soruna forum ortamında çözüm aramanız yanlış anlamayında pek akıllıca değil!
 
Upvote 0
Her şeyden önce aracın Manuel olması sorunun çözümünü ve maliyetini kolaylaştırır.
Sanzuman içi dişlilere ve senkromeclere bakılabilir.. Diğer vites geçişlerinde aynı sorun yoksa devriyaj ile alakalı olduğunu düşünmüyorum... Sanzuman yağı da sadece 1-2 geçişini mi olumsuz etkiledi ! ! Yani mekanik uzmanı degilim ama vites kolunun altı sağı solu kontrol edilebilir. Bilkide basit bir sorun var. Bir yerlerde takılma falan oluyordur.
 
Upvote 0
Hocam aynı sorun bende de vardı.2015 1.6 tdi manuel.Benim aracın rutin bakımlarını yaptırdığım birisi vardı vw servisinden çalışıyordu.Şanzımanla ilgili bir halat varmış dişli halatı mı şanzıman halatı mı ne oradaki zincirlerin gevşediğini bazı bilyelerin dağıldığını söylemişti.Elinde 16-18 anahtarla biraz sıktı oradaki bilyeleri.Nasıl olduysa ondan sonra pamuk gibi oldu vites geçişleri 1 senedir en ufak bir takılma olmadı.Bende 1den ikiye ikiden üçe geçerken sürekli takılma oluyordu
 
Upvote 0
Geçmiş olsun.istanbulda Recep usta tamir evi var,yapamadığı araç yok.Almanyadan bile gelenler var.Değerlendirebilirsiniz.
 
Upvote 0
Hem doğru düzgün usta yok diyorsunuz hem arabaya çamur atmaya devam ediyorsunuz.Hiç bir marka bozulmayan araba yapamıyor malesef,dolayısıyla her araba çeşitli yerlerinden bozulabilir.Böyle bir sorun olmasada farklı bir sorunla karşılaşabilirdiniz mesela sattığınız Leon'da ve doğru yere götürmediğiniz için aracınızı ondanda soğurdunuz siz.Araç doğuda olabilir,yetkili serviz heryerde var,tahmin ediyorum size en uzak olan en fazla 100km ötededir.Oraya buraya gidip bolca zaman ve para harcayacağınıza oraya gitmeyi deneyebilirsiniz mesela,hele böyle bir soruna forum ortamında çözüm aramanız yanlış anlamayında pek akıllıca değil!
Bulunduğum ilde servis yok. En yakın farklı ilde var bulunduğum yerdeki ustalardan memnun değilim işini iyi yapan bir sürü usta var saygım sonsuz ben askerim dağın başında bir yerdeyim merkeze ayda bir gidiyorum akşam geri dönüyorum bırakın arabayı götürmeyi kendi alınacaklarımı zor yetiştiriyorum ayda bir bile binsem bu sorun beni rahatsız ediyor bu aracı alırkende böyle sorun vardı bunu biliyordum bu kadarını tahmin etmedim sadece il dişina çıkamıyorum nasıl servise götüreyim?
Hangi özel servise götürüp aracımı bırakayım? Nasıl güveneyim?
Arabaya çamur atmıyorum arabanın bu sorunu olmasa harika bir araba gayet ye memnunum.
Burası bi forum belki başına gelen arkadaşlar vardır diye onlardan fikir almak İçin sordum.Fikriniz yoksa yorum yapmanıza gerek yok Çalişan alet bozulur diye bir laf var çalişiyor ve bozuluyor bu çok normal bi durum ben sadece bu durumdan sıkıldım ve buraya bilgi almak İçin geldim kimse kimseyi kırmasın iyilik içinde yaşayalım yanlış bir şey yazdıysam bir hatam varsa kusura bakmayan iyi günler dilerim
 
Upvote 0
Her şeyden önce aracın Manuel olması sorunun çözümünü ve maliyetini kolaylaştırır.
Sanzuman içi dişlilere ve senkromeclere bakılabilir.. Diğer vites geçişlerinde aynı sorun yoksa devriyaj ile alakalı olduğunu düşünmüyorum... Sanzuman yağı da sadece 1-2 geçişini mi olumsuz etkiledi ! ! Yani mekanik uzmanı degilim ama vites kolunun altı sağı solu kontrol edilebilir. Bilkide basit bir sorun var. Bir yerlerde takılma falan oluyordur.
Sadece 1den 2 ye geçerken sorun vardı şimdi 1 2 6 ya girmiyor vites
 
Upvote 0
Hocam aynı sorun bende de vardı.2015 1.6 tdi manuel.Benim aracın rutin bakımlarını yaptırdığım birisi vardı vw servisinden çalışıyordu.Şanzımanla ilgili bir halat varmış dişli halatı mı şanzıman halatı mı ne oradaki zincirlerin gevşediğini bazı bilyelerin dağıldığını söylemişti.Elinde 16-18 anahtarla biraz sıktı oradaki bilyeleri.Nasıl olduysa ondan sonra pamuk gibi oldu vites geçişleri 1 senedir en ufak bir takılma olmadı.Bende 1den ikiye ikiden üçe geçerken sürekli takılma oluyordu
Nereye sıktı acaba tam olarak bilsem bende sıksam olur aslında en azından aracı götürene kadar teşekkür ederim
 
Upvote 0
Hocam tahminimce baski balata daha once değişmiş düşük kalite ürün kullanılmış olabilir.Baski balata kavramayi ayirmiyor siz debriyaja basiyorsunuz kavrama bırakmıyor...Yapisip kalıyor.Baski balata değişirse sorun duzelebilir.
 
Upvote 0
Hocam tahminimce baski balata daha once değişmiş düşük kalite ürün kullanılmış olabilir.Baski balata kavramayi ayirmiyor siz debriyaja basiyorsunuz kavrama bırakmıyor...Yapisip kalıyor.Baski balata değişirse sorun duzelebilir.
Teşekkür ederim hocam en kısa zamanda baskı balatayı da değiştireceğim
 
Upvote 0
Sachs almayın bu hataya düşen 2-3 yakınım var. Ortalama 2 seneyi görmeden sertleşme sonrasında merkez patlaması vs.. Luk alın valeo hakkında net bir bilgi yok 9n Polo aracımda memnun kalmıştım riske girilmez. Tekrar parça işçilik ciddi rakamlar.
Debriyaj merkezindeki hidrolik değişirse iyi olur. 2013 model araçta şanzıman yağı değişmeli bence.. 2 litre 75w90 çok tutmaz..
Debriyaj-Hidrolik sıvısı-şanzıman yağı bunlar değişirse çok iyi olur..
 
Upvote 0
Sachs almayın bu hataya düşen 2-3 yakınım var. Ortalama 2 seneyi görmeden sertleşme sonrasında merkez patlaması vs.. Luk alın valeo hakkında net bir bilgi yok 9n Polo aracımda memnun kalmıştım riske girilmez. Tekrar parça işçilik ciddi rakamlar.
Debriyaj merkezindeki hidrolik değişirse iyi olur. 2013 model araçta şanzıman yağı değişmeli bence.. 2 litre 75w90 çok tutmaz..
Debriyaj-Hidrolik sıvısı-şanzıman yağı bunlar değişirse çok iyi olur..
Hocam çok teşekkür ederim çarşamba bir yere götürcem bunları da söylicem sağolasın
 
Upvote 0

Benzer bir sorun arkadaşımın golf 7 sinde vardı sekromeç ile 1.vites dişlisi değişmişti sorun çözüldü. Şanzımanın içi sökülmeden sorunu çözemeyebilirsiniz.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt