DSG meyilli yolda kaydırma sorunun çözümü


silvershadow

Emekli
Katılım
6 May 2015
Mesajlar
8,996
Tepkime puanı
1,341
İsim
Murat İNCİ
DSG'nin yukarı doğru meyilli yolda hareket ederken geri kaçırma yaptığını konusu doğru.

Buna ilişkin uyarı kullanıcı kılavuzunda mevcut

Park manevrası sonunda aracı terk edeceğimiz zaman vitesi  N'ye alıp Park Frenini çekmeli ve sonra P'ye alıp kontağı kapatmalı. Bu sıralama izlenirse aracın ağırlık yükü frenlere biniyor. Kavrama boşta kalıyor.  Bu durumda aracınızı binip calistirdigimizda veya dur kalkta N'de bekleyip D'ye aldığımızda yarım veya 1 karış kadar kayma yapmasının nedeni de budur. Şayet aracınızı her daim D'de kullanır, trafikte N'ye almazsak veya park ederken D'den P'ye alarak emniyet kemerini cikartirsak, hareket ettiğimizde bu kayma olmuyor.

Fakat buna karşın içi rahat etmeyenler  N'ye alıp Park Freni çekip park edebilirler. D'de iken böyle bir kayma mevcut değil ve konu servise taşıyacak bir olumsuzluk da değil.

benzeri bir kayma yaşadıysanız bu yöntemi deneyin sorun olmadığını deneyimleyeceksiniz.

 
degerli hocalarım bazı jetta model dsg olan araçlara denk geldim auto hold yoktu donanımına eklenmemiş ve rampada müthiş geri alıyor aracı 

rampa kalkış destegi aracın geriye kaymasını engellemek amaçlı abs kontrol ünitesiyle çalışmakta

bazı modellerde süreli dolf 7 lerde devamlı tutuyor gaza basınca devre dışı kalıyor aynı zamanda rampa inerkende destekliyor 

 

Geri
Üst Alt