2016 Golf TDI DSG 112.000 KM Partikül Sorunu


Buisto05

Yeni Üye
Katılım
2 Ocak 2023
Mesajlar
11
Tepkime puanı
1
Konum
istanbul
İsim
Burak
Araç
Volkswagen Golf 7
Merhaba Dostlar,

Volkswagen 1.6 TDI. DSG. 2016. 112.000 KM

aracımı satın almadan önce motor ikaz ışığı yanıyordu ve aracı aldığım galeri partikül filtresinden olduğunu söyledi ve satın alımdan önce filtreyi temizletti. ancak 1 gün sonra motor ikaz tekrardan yandı ve aracı götürdüm aldığım yere tekrardan kontrol ettirdiler ve ışık söndü ancak 1 gün sonra ışık tekrardan yandı. Aracımın çekişinde yakıt tüketiminde ve sesinde herhangi bir sorun yok gayet sorunsuz bir şekilde kullanıyorum. Ancak ikaz ışığı hala yanmaktadır. Her hangi bir öneriniz var mı ne yapmam gerekiyor.
 

Araçtaki arıza kodunu öğrenebilirseniz ona göre destek olunabilir. Temizlik sonrası eğer hala ışık yakıyorsa dpf ile ilgili P2002 olabilir. Bu arıza kodu ve egzozda is varsa DPF'iniz çatlak olabilir. Arıza bu ise İstanbulda avrupa yakasında taş değişimi yapan düzgün yerler mevcut.
 
Öncelikle cevabınız için teşekkür ederiz. En son kendim başka bir yere götürdüm ve bilgisayar ekranında çıkan görüntü şöyleydi;

P200200 - Partikül Filtresi, sıra 1; arıza
- Aralıklı
 
Egzozunuzun iç tarafını temiz beyaz bir bez ile silin. Kurum miktarı fazla ise belirttiğim gibi dpf'te çatlak olma ihtimali var. Net kontrol için sökülmesi lazım. Çatlak varsa taş değişimi seçeneği değerlendirilebilir fakat maliyeti ile ilgili bilgim maalesef yok. Diğer seçenek ise DPF iptali.
 
Öncelikle cevabınız için teşekkür ederiz. En son kendim başka bir yere götürdüm ve bilgisayar ekranında çıkan görüntü şöyleydi;

P200200 - Partikül Filtresi, sıra 1; arıza
- Aralıklı
DPF arızalı bir araçta meydana gelir. Bu araçta daha önce yakıt bolca açık bir yazılım uygulaması ya da sürekli yarıda kesilen DPF rejenarasyonu meydana gelmiştir.

Bu arıza her motor arıza ışığı söndüğünde (partikül temizliği ya da cihaz ile arıza silerek) yaklasık 300km sonra tekrar yanacaktır.

300km de bir motor pasif rejenarasyon yapmaya calışır ve dpf içerisi tıkalı ya da içindeki taş kırık olduğu için düzgün basınç farkı sağlanamaz ve motor arıza ışığı yanar. Bu sırada motor, kendini rölantide 1000 devire çektiğinden anlayabilirsiniz, pasif rejenarasyona zorlar. Dikkate almadan yaklaşık 30-40km bir kullanımda bu arıza kendiliğinden söner. Ancak 300km sonra dpf max doluluğa ulaştığında tekrar yakacaktır ve süreç tekrar başa saracaktır.

Ya bir yazılımcıya gidip bu arıza kodunu kapattırmak (bu işlemde motor aynı yukarda olduğu gibi çalışmaya devam eder ancak arıza ışığı yakmaz.),

Ya dpf iptali,

Ya da dpf değişimi, dpf iç değişimi gerekmektedir.

DPF yıkattırmak, DPF rejenarasyonu, DPF temizliği çözüm değil arızayı söndürmek için geçici çözümdür.
 
detaylı cevabınız ve vaktiniz için teşekkür ediriyorum. Dün götürdüğüm bir egzozcu da iptal ettirme tavsiyesinde bulundu. İnternetten araştırdığım kadarıyla da her hangi bir zararı yok gibi DPF iptalinin. Sizin bildiğiniz bir zararı var mıdır. Sizin ilk tavsiyeniz ne olurdu.
 
detaylı cevabınız ve vaktiniz için teşekkür ediriyorum. Dün götürdüğüm bir egzozcu da iptal ettirme tavsiyesinde bulundu. İnternetten araştırdığım kadarıyla da her hangi bir zararı yok gibi DPF iptalinin. Sizin bildiğiniz bir zararı var mıdır. Sizin ilk tavsiyeniz ne olurdu.
DPF iptali sonrası araç dışında pis koku oluşur, Muayenelerde gözle kontrolde muayeneden geçmez. Egzos emisyondan da geçmeyebilir onu bilmiyorum. Her muayene zamanı sök tak yaptırmanız gerekebilir ki bu araçlarda bu işlem için travers sökülüp takıldığı için maliyetli ve zaman alıcı olur.

DPF iptali yazılımla birlikte güzel sonuç verir aracınız daha da güçlenir. Arızadan da kurtulmuş olursunuz.

Ya da ilk seçeneğe gidersiniz, yazılımla araç arızası deaktif edilir. Araca o şekilde binmeye devam edersiniz. Daha az maliyetli olur yakın zamanda herhangi bir sıkıntı yaratmaz.
 

Geri
Üst Alt