silvershadow
Emekli
- Katılım
- 6 May 2015
- Mesajlar
- 8,996
- Tepkime puanı
- 1,340
- İsim
- Murat İNCİ
Golf GTI Clubsport
Frankfurt otomobil fuarında daha önce mayıs ayında consept olarak tanıtılan modelin resmen seri üretimine başlanma kararı alındı. Sanırım çizimlerdeki konsept haline e fazla benzeyen seri üretim araçlardan biridir kanaatimce.. Sanırım Çift U led'i kaptırmamış R ve tekiyle yetinmek zorunda kalmış.
Tanıtımında bu serinin, 2016 yılında kutlanacak Golf GTI’ın 40. yılı anısını unutulmaz kılmak için Avrupa piyasasına sürüleceğini söylendi.
Bunda da GTI ve R modellerinde kullanılan 2.0 litrelik EA888 versiyonu görev yapıyor.
-GTI’nın 265 beygirlik bu özel versiyonu 0’dan 100 km’ye 5,9 saniyede ulaşabiliyor.
-Overboost denen turbonun yüklemesiyle kısa süreliğine 290 beygire ulaşmasını sağlayan sisteme sahiptir.
-Özellikle ön panjurdaki kırmızı GTI yazısı aerodinamik parçalar olan ön tampon, arka difüzör, yan etekler ve bagaj üstü tavan spoilerinde yenilikler göze çarpıyor.
Bir önceki versiyonuna göre 35 beygir daha güçlü olarak bugüne kadar üretilmiş en güçlü GTI. Hatta dahasına da sahip çünkü sürücüsü, ilk kez denenen overboost fonksiyonuyla yaklaşık 10 saniye %10 daha güçlüymüşçesine 290 beygire ulaşan bir güce hükmedebilecek. Şu “need for speed” filmlerindeki gibi motoru çılgına çevirecek nitro takviyesini direksiyondaki bir tuşa veya üzeri şeffaf plastik bir kapakla korunan konsoldaki alengirli bir düğme ile değil sadece gaz pedalına sonuna kadar basarak bu gücü aktive edebilecek.
Golf GTI Clubsport, 6 ileri manuel şanzımanı ile 6,0 saniyede ulaştığı 100 km/s hıza çift kavramalı altı ileri kuru tip DSG ile 5,9 saniyede ulaşabiliyor. Son hızını ne siz sorun ne ben söyleyeyim diyeceğim ama yine de merak edeceğiniz için söylemiş olayım: her iki şanzımanla da elektronik sınırlandırma nedeniyle 250 km/s.
Bütün bu gücüne rağmen ağırsıklet bir sumocu gibi yakıt da tüketmiyor ve hatta tutumlu dahi denebilir; çünkü yaklaşık 7 litre tüketime sahip.
Bu son GTI versiyonu sadece yakışıklı görünsün diye değil aynı zamanda artan gücün artan aerodinamik olumsuz dirençleri azaltmakla da görevli. Çünkü yüksek hızda düz gidiş ile yol tutuş ve viraj alırken nefesinizi tutmanızı sağlayacak kadar yüksek hızla dönmenizi sağlayacak ideal çizginize.
Görücüye çıkan Oryx White renkli bu versiyonun kontrast olacak şekilde bagaj üstü tavan spoileri de siyah boyanmış.
Yenilik diyebileceğimiz, aslında ilk kez 2016 R’da göreceğimizi öğrendiğimiz çok parçalı ve ördek kuyruğu formundaki bagaj üstü spoilerinden ziyade öndeki ve yandaki aerodinamik spoilerler olmalı.
Ayrıca bu daha düşük profiliyle de agresif görünüşlü makineyi yine aynı agresiflikte ve daha kısa sert yaylar ve daha rijit amortisörler yolda tutmaya yardımcı oluyor.
Bu araca özel dövülmüş alüminyumdan imal edilmiş jantlar da dikkat çeken bir diğer unsur. İsmi “Brescia” olan formu da hayli farklı 18” lik jantların yerine opsiyonel olarak 19” olanlarını da alabilirsiniz. Bu siyah kontrast boya tarzının bir başka örneğini de her iki yanda parlak siyah boya ile göze batan yan aynalardan bahsetmeden olmaz elbette.
Yan profilden bakıldığında ön çamurluklardan arka çamurluklara kadar devam eden geniş siyah çizgiyi fark etmek mümkün. Aslında bu Retro izler 1976 model GTI’dan alınan çizgiler ve adeta ödenen saygı borcunun eşittirden önceki çizgisi arkada “Clubsport” harfleriyle güncel hale getirilmiş. Bu siyah trim çizgisi öndeki geniş hava yarıklarına sahip ön tamponda da devam etmekte.
Bagaj üstü tavan spoileri de yenilenen parçalardan biri. Önceki versiyonuna nazaran daha geniş bir yüzeye sahip ve rüzgar tünelinde bilenmiş bıçaklar gibi… Siyah kısımda daralan ve tekrar genişleyerek yükselen kanatçık formundaki bu spoiler, sanıldığı kadar kırılgan değil ve aynı zamanda daha yüksek hızlarda ihtiyaç duyulan daha fazla yere basma kuvvetini sağlamak için görev yapıyor.
Arkadaki siyah difüzörler sadece görsel olarak güzellik katmak değil elbette, onca hızın sonucu ihtiyaç duyulan yere basma kuvvetini arttıran dizayna sahipler ve krom kaplı egzoz uçları daha geniş çaplılar ve halen tehlikeden haberdar olmayanlar için yüksek kalibreli tüfeklerin namluları gibi daha öldürücü olabileceklerini haykırıyorlar.
İç Kısım:
İç kısma geçildiğinde öteden beri özlemi çekilen şeylerden bir kaçını görmekle içimiz bir nebze ferahlıyor.
Nihayet bir spor arabaya yakışır agresiflikte sizi iki yandan sımsıkı saracak ve o hızla girilen virajlarda merkezkaç kuvvetinin etkisiyle ortadaki dikiz aynasına asacağınız sallantılı şeyler gibi virajın dışına doğru çekilirken sizi tutacak yarış tipi koltuklara kavuşmuş.
Bu yarış koltukları arka koltuğa geçişi mümkün kılabilmek için elbette katlanabilir özellikteler. Koltuklar kısmen gri Alcantara kaplamalı ve artık bir GTI klasiği olmuş kırmızı dikişlere sahip direksiyon ve vites körüğü de Alcantara oluşu ciddi bir yenilik denemesi ve bu sayede yeni ile klasik yan yana…
Yarış arabalarının koltukları olur da direksiyonun tam üst noktasındaki kırmızı işaret olmaz mı? elbette var. “Bal peteği 40” adı verilen trim dizayn koduyla anılan dekor, koltuklarda, konsolda, gösterge paneli, kapı içleri ve daha pek çok iç detayda bulunuyor. Bu arada kırmızı dikişler koltuklarda kullanılırken emniyet kemerleri de unutulmamış ve her iki yanında kırmızı birer çizgi halinde bu zevkli kırmızı, gri ve siyah kombini tamamlıyorlar. Golf topu biçimindeki dizaynda yazı karakteri dahi 1976’dakinin aynısı fakat yeniden yorumlanmış kısımlar da mevcut elbette.Hele hele arka kapıdaki metal marşpiyel koruyuculardaki kırmızı GTI yazısı ve yerdeki halı paspaslardaki GTI yazısı detayın ne kadar iyi çalışıldığına ders niteliğinde okutulabilecek ustalıktalar…
nasılsa Türkiye'ye gelmez.. Olmayacak duaya da Amin denmez... O halde fiyatının da 30 bin Paund olduğunu, bunun da buradaki R fiyatına tekabül ettiğini bilip de Canınızı sıkmaya değmez.
Frankfurt otomobil fuarında daha önce mayıs ayında consept olarak tanıtılan modelin resmen seri üretimine başlanma kararı alındı. Sanırım çizimlerdeki konsept haline e fazla benzeyen seri üretim araçlardan biridir kanaatimce.. Sanırım Çift U led'i kaptırmamış R ve tekiyle yetinmek zorunda kalmış.
Tanıtımında bu serinin, 2016 yılında kutlanacak Golf GTI’ın 40. yılı anısını unutulmaz kılmak için Avrupa piyasasına sürüleceğini söylendi.
Bunda da GTI ve R modellerinde kullanılan 2.0 litrelik EA888 versiyonu görev yapıyor.
-GTI’nın 265 beygirlik bu özel versiyonu 0’dan 100 km’ye 5,9 saniyede ulaşabiliyor.
-Overboost denen turbonun yüklemesiyle kısa süreliğine 290 beygire ulaşmasını sağlayan sisteme sahiptir.
-Özellikle ön panjurdaki kırmızı GTI yazısı aerodinamik parçalar olan ön tampon, arka difüzör, yan etekler ve bagaj üstü tavan spoilerinde yenilikler göze çarpıyor.
Bir önceki versiyonuna göre 35 beygir daha güçlü olarak bugüne kadar üretilmiş en güçlü GTI. Hatta dahasına da sahip çünkü sürücüsü, ilk kez denenen overboost fonksiyonuyla yaklaşık 10 saniye %10 daha güçlüymüşçesine 290 beygire ulaşan bir güce hükmedebilecek. Şu “need for speed” filmlerindeki gibi motoru çılgına çevirecek nitro takviyesini direksiyondaki bir tuşa veya üzeri şeffaf plastik bir kapakla korunan konsoldaki alengirli bir düğme ile değil sadece gaz pedalına sonuna kadar basarak bu gücü aktive edebilecek.
Golf GTI Clubsport, 6 ileri manuel şanzımanı ile 6,0 saniyede ulaştığı 100 km/s hıza çift kavramalı altı ileri kuru tip DSG ile 5,9 saniyede ulaşabiliyor. Son hızını ne siz sorun ne ben söyleyeyim diyeceğim ama yine de merak edeceğiniz için söylemiş olayım: her iki şanzımanla da elektronik sınırlandırma nedeniyle 250 km/s.
Bütün bu gücüne rağmen ağırsıklet bir sumocu gibi yakıt da tüketmiyor ve hatta tutumlu dahi denebilir; çünkü yaklaşık 7 litre tüketime sahip.
Bu son GTI versiyonu sadece yakışıklı görünsün diye değil aynı zamanda artan gücün artan aerodinamik olumsuz dirençleri azaltmakla da görevli. Çünkü yüksek hızda düz gidiş ile yol tutuş ve viraj alırken nefesinizi tutmanızı sağlayacak kadar yüksek hızla dönmenizi sağlayacak ideal çizginize.
Görücüye çıkan Oryx White renkli bu versiyonun kontrast olacak şekilde bagaj üstü tavan spoileri de siyah boyanmış.
Yenilik diyebileceğimiz, aslında ilk kez 2016 R’da göreceğimizi öğrendiğimiz çok parçalı ve ördek kuyruğu formundaki bagaj üstü spoilerinden ziyade öndeki ve yandaki aerodinamik spoilerler olmalı.
Ayrıca bu daha düşük profiliyle de agresif görünüşlü makineyi yine aynı agresiflikte ve daha kısa sert yaylar ve daha rijit amortisörler yolda tutmaya yardımcı oluyor.
Bu araca özel dövülmüş alüminyumdan imal edilmiş jantlar da dikkat çeken bir diğer unsur. İsmi “Brescia” olan formu da hayli farklı 18” lik jantların yerine opsiyonel olarak 19” olanlarını da alabilirsiniz. Bu siyah kontrast boya tarzının bir başka örneğini de her iki yanda parlak siyah boya ile göze batan yan aynalardan bahsetmeden olmaz elbette.
Yan profilden bakıldığında ön çamurluklardan arka çamurluklara kadar devam eden geniş siyah çizgiyi fark etmek mümkün. Aslında bu Retro izler 1976 model GTI’dan alınan çizgiler ve adeta ödenen saygı borcunun eşittirden önceki çizgisi arkada “Clubsport” harfleriyle güncel hale getirilmiş. Bu siyah trim çizgisi öndeki geniş hava yarıklarına sahip ön tamponda da devam etmekte.
Bagaj üstü tavan spoileri de yenilenen parçalardan biri. Önceki versiyonuna nazaran daha geniş bir yüzeye sahip ve rüzgar tünelinde bilenmiş bıçaklar gibi… Siyah kısımda daralan ve tekrar genişleyerek yükselen kanatçık formundaki bu spoiler, sanıldığı kadar kırılgan değil ve aynı zamanda daha yüksek hızlarda ihtiyaç duyulan daha fazla yere basma kuvvetini sağlamak için görev yapıyor.
Arkadaki siyah difüzörler sadece görsel olarak güzellik katmak değil elbette, onca hızın sonucu ihtiyaç duyulan yere basma kuvvetini arttıran dizayna sahipler ve krom kaplı egzoz uçları daha geniş çaplılar ve halen tehlikeden haberdar olmayanlar için yüksek kalibreli tüfeklerin namluları gibi daha öldürücü olabileceklerini haykırıyorlar.
İç Kısım:
İç kısma geçildiğinde öteden beri özlemi çekilen şeylerden bir kaçını görmekle içimiz bir nebze ferahlıyor.
Nihayet bir spor arabaya yakışır agresiflikte sizi iki yandan sımsıkı saracak ve o hızla girilen virajlarda merkezkaç kuvvetinin etkisiyle ortadaki dikiz aynasına asacağınız sallantılı şeyler gibi virajın dışına doğru çekilirken sizi tutacak yarış tipi koltuklara kavuşmuş.
Bu yarış koltukları arka koltuğa geçişi mümkün kılabilmek için elbette katlanabilir özellikteler. Koltuklar kısmen gri Alcantara kaplamalı ve artık bir GTI klasiği olmuş kırmızı dikişlere sahip direksiyon ve vites körüğü de Alcantara oluşu ciddi bir yenilik denemesi ve bu sayede yeni ile klasik yan yana…
Yarış arabalarının koltukları olur da direksiyonun tam üst noktasındaki kırmızı işaret olmaz mı? elbette var. “Bal peteği 40” adı verilen trim dizayn koduyla anılan dekor, koltuklarda, konsolda, gösterge paneli, kapı içleri ve daha pek çok iç detayda bulunuyor. Bu arada kırmızı dikişler koltuklarda kullanılırken emniyet kemerleri de unutulmamış ve her iki yanında kırmızı birer çizgi halinde bu zevkli kırmızı, gri ve siyah kombini tamamlıyorlar. Golf topu biçimindeki dizaynda yazı karakteri dahi 1976’dakinin aynısı fakat yeniden yorumlanmış kısımlar da mevcut elbette.Hele hele arka kapıdaki metal marşpiyel koruyuculardaki kırmızı GTI yazısı ve yerdeki halı paspaslardaki GTI yazısı detayın ne kadar iyi çalışıldığına ders niteliğinde okutulabilecek ustalıktalar…
nasılsa Türkiye'ye gelmez.. Olmayacak duaya da Amin denmez... O halde fiyatının da 30 bin Paund olduğunu, bunun da buradaki R fiyatına tekabül ettiğini bilip de Canınızı sıkmaya değmez.
Moderatör tarafında düzenlendi: