Vosmer Gaziemir- İzmir


silvershadow

Emekli
Katılım
6 May 2015
Mesajlar
8,996
Tepkime puanı
1,342
İsim
Murat İNCİ
Bugün servise gittim...İzlenimlerim:

....Tam randevu saatinde gittim. Ben Volkswagen amblemli fincandan kahve içerken 15 dakika sonra aracın başında taleplerimi sıraladım

EYDGjZ.jpg


- çizgiler benim, Yanıtlar servis sorumlusunun replikleridir.

1.

-Aracımı kesinlikle burada yıkamayın.

Yanıt: Elbette nasıl isterseniz; fakat bir nedeni var mı?

-Evet Var.. Nedeni: Servise aracımı getirdiğimde yıkandıktan sonra Daha 500 Km.'deyken artık kendisiyle birlikte yaşamak zorunda kaldığımı sandığım ama bereket versin Boya koruma yaptırınca görüntüsü çok dikkatli bakmayı gerektiren kaputtaki boyuna bir çizgi... Bu bana yeterli dahasını istemiyorum. O günden beri kendim yıkıyorum..

2.

- Zaman zaman boş viteste veya viteste ansızın çoşup anlık tüketimde 30-40 litreleri gösterdiğini aktardım...

Son zamanlarda artması servis vakti yaklaştığından canımı sıkmaya yetmedi...

Yanıt : yol bilgisayarının gösterge yazılımlarıyla birlikte tekrar yükleneceğini söylediler.

3.

Sürücü tarafındaki silecek lastiğinin tek tarafının süpürmediğini söyleyince bir hayli şaşırdılar..

İlk Yanıt: Başlangıçta gelseydiniz olurdu ama  bunlar bildiğiniz gibi sarf malzemeleri sayıldığından belli bir kilometreden sonra maalesef garanti kapsamı dışında..

Fakat hazırlıklıydım Tarık Hocam sağolsun...[mentioned]M.L.Crassus[/mentioned]

Benim sağlam yanıtım:

-Bu sizin de bildiğiniz gibi kronik bir sorun, İnternette Youtube'da yerli yabancı pek çok video ve şikayet var. Ben keyfimi kaçırmamak için üzerine gitmedim ama araç daha 5700 km.de ve nasıl kullanıldığını anlamak pek güç olmasa gerek... Bende bugüne kadar; yıkama hariç, ki onun da taşeronlara yaptırıldığından doğrudan sorumlusu olmadığınızı bildiğimden; hiçbir memnuniyetsizlik yaratmayan Vosmer'e olumsuz bir geri bildirimim olmadı ve bundan sonra da memnuniyetsizlik bildirmeyi istemem.. Ama  Konu sizi aşarsa olmadı ben Doğuş'a yazarım sizden alacağım yanıtı..

Yanıt: Ben bir çalışma yapayım. Size döneceğim. Eğer sonuç olumsuzsa yine de değiştirelim mi?

-Bana ne kadar mal olur?

Yanıt: Yaklaşık olarak 90 TL

-Gerek yok..

'Yerse...' yaptıklarını düşünüyorum...

4.

-Geçen gün park etmeye çalışırken sürttüğüm için Aracın alt kısmının lifte çıkartıldığında bir fotoğrafını istiyorum.

Yanıt: Elbette hatta fotoğrafı mail adresinize de atabiliriz.

5.

-Polen filitresi temizse değiştirilmesin

Yanıt: Kontrol ederiz gerek yoksa değiştirmeyiz.

6. İş emrini dikkatlice okuduktan sonra imza attım

Servis sorumlusu bana 481 TL fiyat çıkarttı. Buna %5'lik on line randevu indirimi dahil

-Zaman konusunda sınırlamam bulunmuyor.

Kontrolleri dikkatli yapılsın yeter.

Bu arada elbette onlara söylemedim ama silecek sıvısını yeni doldurmuştum...

İnşallah bunu sarfların içerisine dahil ederler de elime düşerler...

saatinde Volkswagenim.com'da yeni fark ettiğim bir özellik...

R'sızım şu an serviste ve hangi durumda ve neleri talep etmişim iş emrini online takip edebiliyorum.

l7ZJAJ.jpg


PqD8g5.jpg


İlk yıllık periyodik bakımın Yetkili Servis Notları:

1. Aracımı yıkatmadan teslim ettiler..

2. yol bilgisayarının gösterge yazılımlarıyla birlikte tekrar yüklendi ama değişen bir şey yok gözlemlediğim ilk kilometrelerde.

Hemen aradım çok uzaklaşmadan Siz takip etmeye devam edin dendi. Olmazsa biraz takip edip tekrar gideceğim. Önümüzdeki hafta gittiğimde cihaz bağlanarak teste çıkacağız..

3. Silecekler ücretsiz olarak değiştirildi. Garanti kapsamında değil de Vosmer'in jesti olarak dendi.

4. Aracın sürttüğüm alt kısmında dikkate alınmayacak kadar küçük bir iz varmış..

5.Polen filtresi tertemizmiş değiştirilmedi .

6.  468 TL fatura ödedim.

*Saat 16:00'da araç teslime hazır diyerek haber verdiler...

*16:30'da teslim aldım.

*Yapılan işlemlerin ayrıntılı dökümü ektedir.

* Silecek sıvısı tamamen dolu da olsa içerisine eklenen yarım litrelik antifriz sıvısı varmış o faturaya eklendi.

sileceklerin eskilerini teslim ederken bunları diğerleriyle değiştirebilirsiniz zaman içerisinde dendi.

Hava filtresine baktım tertemizdi...

Xv9MWj.jpg
 
JYqZLj.jpg
kkG9Zr.jpg


EYrmQq.jpg
Pqn1v7.jpg


rQ65Yz.jpg


 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@silvershadow

zvpf9d.png


bu şekilde görünüyor başka bir bilgi yok,proforma faturalarda açılmıyor.

Bu arada 30 bin bakımını 672 liraya yaptılar faturayı akşam atarım biraz fazla geldi açıkçası,rot balans yaptırmıştım aynı yerde hiç farkını göremediğimi anlattım tekrardan rot balansı ücretsiz yapabilirim dedi ordaki ilgilenen eleman bende kabul ettim başka bir indirim yapmadılar

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Keşke yazınızı daha önce gorseydim benim aracım polo olmasına rağmen sol silecekler düzgün silmiyor.değiştirtmişsiniz tüh

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
zambor007 dedi:
Keşke yazınızı daha önce gorseydim benim aracım polo olmasına rağmen sol silecekler düzgün silmiyor,neyse gerçi değiştirmiyorlarmış  :)
Değerli Hocam;

Silecekleri kararlı olursanız değiştiriyorlar.

Bana biraz pahalı geldi açıkçası

Vicdansız Vosmer kafasına göre zam mı yaptı acaba?

 
Birde şimdi farkettim sizin eklediğiniz yapılanlar listesi bana verilmemiş,yani o yapılan işlere tik konulmuş olan listeyi vermediler bana,sadece faturada değişen parçalar var birde 198 lira yağ için ücret almışlar bu kadar pahalımı yağ fiyatları.Silecekler için kesinlikle ısrar ederdim ama hiç aklıma gelmedi :( sizin yaptırdığınız zamanla fiyat farkı çok çıkmış bu kadar zam olmuş olabilirmi..Pardon ben vosmerde yaptırmadım buraya yazdım ama ayrı konu açayım akşam en iyisi.Alanya başaranda yaptırmıştım

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Ben online olarak aracı ekleyemiyorum uzun süredir hata veriyor tc kimlil veya doğum tarihi yanlış diye

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Onur dedi:
Ben online olarak aracı ekleyemiyorum uzun süredir hata veriyor tc kimlil veya doğum tarihi yanlış diye

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Değerli Onur Hocam;

Volkswagenim.com adresinde bir hata vardı bir süredir.

Düzeltilmiş olabilir. Telefonla sorar mısınız?

 
Hocam geçen gün denedim yine hata verdi bi arayayım yarın müşteri hizmetlerini

 
@silvershadow  murat hocam özetle bakım için gaziemiri tavsiye edermisin bana ?  birde yoğunluk aşırı olunca araçla ilgilenmeleri  zor olmuyormu ?  manisada (dem oto)  bakım yaptırmayı düşündünmü hiç ?
 
@silvershadow Murat Hocam merhabalar. Zamanınız uygun olduğunda konu ile ilgili fikrilerinizi almak isterim, yardımcı olursanız sevinirim.

Bugün Eröz'de aracımın 2. yıl bakımını (7865 km'de) yaptırdım. Kafamda soru işaretleri olan ya da mantığıma uymayan maddeler oldu ve Sizinle paylaşmak istedim. Maddeleri, Sizin yukarıda aktardığınız Bakım süreci ile ilgili yazınıza paralel aktaracağım.

* Randevum 8.30'da idi ve ben 8.25 gibi arabayı servis girişine park ediyordum. 

*Güvenlik geldi, randevum olup olmadığını sordu, internetten aldığımı kayıtlarda olması gerektiğini belirttim, baktı, tabii ki olması gereken oldu, listede yoktu. Tahsisi koyduğum servis danışmanına gittik beraber, O'nda da yoktu haliyle, ama "hemen açarız sorun değil" dediğin Bana, "tamam sıkıntı yok" dedi güvenliğe, rahatladım. Bu nasıl oldu dediğinizi duyar gibiyim, anlatayım, geçen hafta Perşembe günü başka bir iş için uğradığımda, özellikle gidip kendisi ile tanışmış, "sitenizden Pazartesi için periyodik yıllık bakım için randevu aldığım, 8.30'da Sizdeyim" demiştim. "Tamamdır, bekliyorum"u almıştım. İyiki de almışım, iş uzayabilirdi, ne de olsa ciddi şirket, randevusuz kabul etmeyebilirdi. :'(  

Ders1: İnternetten randevu alırken gün ve saatin tahsislendiği sayfanın fotoğrafı çekilip, gerektiğinde gösterilmek üzere cepte arşivlenecek.

*Neyse, sonra oturduk masaya, geçen yıl değişen polen filtresinin 2 yılda bir değişmesi gerektiği yazdığı için kullanma kitapçığında "bu kez değiştirmeyin, kontrol edin yeterli dedim, iş emrine yazıldı, "yıkama istemiyorum, çizilme riskini arttırmayalım" dedim, o da yazıldı, forumda başka bir konu altında bahsetmiştim, geçen hafta iki lamda sensörü değişmişti iyi niyet garantisi kapsamında, sadece 150₺'lık bir işçilik ödemesi yapmıştım. Sonrasında belki de fazla dinlemeye başladığımdan rolenti devri normalden yüksekmişçesine ıslık şeklinde ilave bir ses eklendiğini belirttim, kontrol edilmesini, gerekirse birlikte teste çıkılmasını istedim. Geçen hafta dedim, 16.00 gibi biter demiştiniz, öğlen gibi, olmadı 14.00-14.30 gibi biterse sevinirim dedim. "Müşteri Bekliyor" notu alındı, gerekeni yapacağız sözü hoşuma gitti. İmzalar atıldı, işlem başladı.

*Yaklaşık 2 saat sonra 10:30 gibi servis danışmanı; "işlem tamam, bakım sonrası, son kontrol öncesi sesi dinledi ustalar normal rölanti sesi dışında ses yok. İsterseniz birlikte bir tur atın ustamızla." "Tamam" dedim, hemen atladık araca, döndük, dolaştık, durduk, dinledik, ses mes yok, ilk aldığım gibi uçan sessiz beyaz bir kısrak misali. Hoşuma gitti, Havanın güzelliği, Güneş'in ışığı yüzüme yansıdı.  s=bigstar  Ses yok, problem yok dedim servis danışmanına, fatura kesildi, doldurulmuş kontrol formlarının fotokopilerini aldım, teşekkür ettim ve ayrıldım 11.00 civarı servisten. Servis danışmanının son cümlesi "aradıklarında mükemmel demeyi unutmayın olur mu?" oldu. Gelelim kafa takılabilecek konulara...

*"Erken istemişsiniz, ellerinden geleni yapmışlar, tabii biraz fazla yapmışlar 14.00 yerine 10.30 da teslim etmişler dağa ne istiyorsun?" denebilir ama ben yine de sormak istiyorum iki saatte 2. yıl bakımı bitirilebilir mi? Olabilirse erken teslim istiyoruz, bu kez de bakım sırasında birşeyler atlanmış, üstün körü geçilmiş olabilir mi diye oramızı buramızı kurda kemirtiyoruz. Faturada toplam işçilik saati belli değil, 140 birimlik işgücü ne ifade ediyor bilmiyorum açıkçası. Sizin 16:00 da bitmiş ama başlangıç saatini göremediğim için süreyi karşılaştıramadım, belki de Siz öğleden sonra götürdünüz, bilemiyorum tabii.

*Faturaya gelecek olursak; bir kaç konu var fikrinizi almak istediğim.

1. Hava filtresi, yağ, yağ filtresi, cam temizleme sıvısı, karter tapası yani malzeme fiyatları Audi VW virgülüne kadar aynı. Fark nerede? Fark işçilikte. Audi'de işçilik birim fiyatı 1.75, VW'de 1.10, ve buradan kaynaklanan yaklaşık 150₺'ilk fark. Bunun mantığı nedir? İşçilik fiyat farkı, sadece marka değeri ile açıklanabilir mi? Aynı holdinge bağlı, aynı sektörde, aynı şehirde, yan yana konumlanmış iki kardeş şirkette işçilik ücreti farklı mı?

2. İmzaladığım evraklardan birinde (imza attığımız şeyi rahat rahat okumamıza izin vermediklerinden fotokopi aldığım için sonradan okudum.) demontaj yapılan eski parçaların atık yönetimi amacıyla kendilerinin bertaraf etmelerine izin verdiğim yazıyordu. Dolayısıyla hava filtresinin son halini ve takılan yeni filtreyi görebilmek nasip olmadı. Şöyle bir göz attım, eve gelip motor soğuduktan sonra, vida/somun falan sökmek gerekiyor gibi geldi, fazla kurcalamadım, kolayca görebilmek mümkün mü acaba? Eski motorlarda, mesela ilk göz ağrım (Golf hayalimiz olduğu için ona benzer araçlar kullandığımız yıllarda) Lada Samaramda çok basitti bu işler.

3. Diğer bir konu da sentetik yağ. Malum alış-veriş sitelerinde 4 litresi 95-100₺ olan yağı, aracını almış müşterisine 200₺'ye satmasını, "bu ülkede halkı devletin hangi makamı, hangi mercisi koruyacak?" diyorum içimden ve bir kenara koyuyorum. Kullanılacak yağ kodu servis kitapçığında Benzinli araçlar için VW50400, dizel araçlar için VW50700 olarak görünüyor ve özellikle uyulması öneriliyor. Fakat benzinli araç faturalarımızda VW50700 olarak görünüyor, kullanılan yağ. Servis danışmanına bu çelişkiyi gösterip, sorduğumda "fark etmez ikisi için de 50700 kullanılabilir" dedi, kitabı gösterdim, ya kitap dedim, "kitap yanlış, kitaba bakmayın" dedi. Sizin bu konuda bir bilginiz, bir fikriniz var mı? 

Yazıma başlarken bu kadar uzayacağını tahmin etmemiştim, bitiriyorum, her konudaki içten, samimi, gayretli destekleriniz çok güzel. Tekrar tekrar teşekkür ediyorum.

Saygılarımla...

 

@HaK

hocam çok hoş olmuş böyle bir yazı. benim de bakım çanları ufaktan çalmaya başlarken iyi oldu :)

 

Geri
Üst Alt