Golf 7 1.6 tdi yeni yaşadığım sorunlar


nozen9907

Üye
Katılım
5 Kas 2019
Mesajlar
51
Tepkime puanı
37
Konum
İstanbul
İsim
Nevzat Özen
Herkese merhabalar
Aracım 2016 1.6tdi highline 110 hp versiyon, 182 binde yavaş yavaş sorunlar yaşamaya başladım, 3 tane sorunum var yardımcı olabilirseniz çok mutlu olurum.
  1. Debriyajım çok yukarıda kavrıyor sanırım baskı balata zamanı geldi.
  2. Daha önce kalorifer petek değiştirdim geçen sene ama tekrar aynı şekilde aracın sağ tarafı soğuk üflüyor sol taraf sıcak
  3. Aracın sol ön kısmından, tümsekten vs geçerken bir takırtı sesi geliyor ve kronik olan soğukken gıcırtı sesi var
Sorunlarım bunlar ve istanbul avrupa yakasında oturuyorum, kendi güvendiğim ustam yok. Petek değiştirdikten 1 yıl sonra aynı sorunlar tekrar patlak verdiği için güvensizim.
Yakın zamanda bu ve benzer sorunları yaşayan var ise maliyetini de paylaşmasını rica ederim
Şimdiden teşekkürler.
 

Herkese merhabalar
Aracım 2016 1.6tdi highline 110 hp versiyon, 182 binde yavaş yavaş sorunlar yaşamaya başladım, 3 tane sorunum var yardımcı olabilirseniz çok mutlu olurum.
  1. Debriyajım çok yukarıda kavrıyor sanırım baskı balata zamanı geldi.
  2. Daha önce kalorifer petek değiştirdim geçen sene ama tekrar aynı şekilde aracın sağ tarafı soğuk üflüyor sol taraf sıcak
  3. Aracın sol ön kısmından, tümsekten vs geçerken bir takırtı sesi geliyor ve kronik olan soğukken gıcırtı sesi var
Sorunlarım bunlar ve istanbul avrupa yakasında oturuyorum, kendi güvendiğim ustam yok. Petek değiştirdikten 1 yıl sonra aynı sorunlar tekrar patlak verdiği için güvensizim.
Yakın zamanda bu ve benzer sorunları yaşayan var ise maliyetini de paylaşmasını rica ederim
Şimdiden teşekkürler.
1) baskı-balata sarf malzeme 180 bin de bitmesi gayet normal bir durum

2) bu sorunun sebebi kalorifer peteği değildir., ön kolsolun arkasında (sağ ve sol tarafta) hava yönlendirme motorları ve bir de sıcak-soğuk ayarı yapan klipa yönlendirme motoru bulunur, bu motorların çarkları zamanda yerinden çıkıyor veya bozuluyor, bu küçük motorların değişmesi gerekiyor; detaylı açıklamarı burada yazmaktadır; https://www.golftutkusu.com/topic/5400-sicak-soguk-klima-motoru/

3) bu sorun malesef tüm VW araçlarda kronik bir sorundur, ön takım burçlarından kaynaklanıyor, sıvı gres diye geçen ürünler ile yağlayarak bir süre ses kesiliyor, sonra yeniden ses yapmaya başlıyor, burçlar yenisi ile değişim yapılsa bile bir süre sonra ses geri geliyor, tek çözümü 6 ay da bir yağlatmak başka çözümü yoktur, tunap 121 veya tunap 921 sıvı gres ile yağlayarak bir süre sesi kesebilirsiniz (serviste bu ürünü kullanıyor) veya serviste özel bir katı gres var bu ürün 7-8 ay sesi kesiyor dışarda satılmıyor almanya’dan özel getiriyorlar
 
Upvote 0
1) baskı-balata sarf malzeme 180 bin de bitmesi gayet normal bir durum

2) bu sorunun sebebi kalorifer peteği değildir., ön kolsolun arkasında (sağ ve sol tarafta) hava yönlendirme motorları ve bir de sıcak-soğuk ayarı yapan klipa yönlendirme motoru bulunur, bu motorların çarkları zamanda yerinden çıkıyor veya bozuluyor, bu küçük motorların değişmesi gerekiyor; detaylı açıklamarı burada yazmaktadır; https://www.golftutkusu.com/topic/5400-sicak-soguk-klima-motoru/

3) bu sorun malesef tüm VW araçlarda kronik bir sorundur, ön takım burçlarından kaynaklanıyor, sıvı gres diye geçen ürünler ile yağlayarak bir süre ses kesiliyor, sonra yeniden ses yapmaya başlıyor, burçlar yenisi ile değişim yapılsa bile bir süre sonra ses geri geliyor, tek çözümü 6 ay da bir yağlatmak başka çözümü yoktur, tunap 121 veya tunap 921 sıvı gres ile yağlayarak bir süre sesi kesebilirsiniz (serviste bu ürünü kullanıyor) veya serviste özel bir katı gres var bu ürün 7-8 ay sesi kesiyor dışarda satılmıyor almanya’dan özel getiriyorlar
cevaplar için çok teşekkür ederim öncelikle, burç sesini daha önce forumda okumuştum, ki o ses beni rahatsız etmiyor, harici olarak bir tıkırtı ve tak tak tarzında ses var onunla ilgili de ekstra şeyler okudum z rotu ve darbe emicileri kontrol ettiricem

Yönlendirme motorunu da okudum biraz bir tane de video izledim, şu an araç motoru soğuk o yüzden eve dönüş yolundan sonra onu da kontrol edicem

Baskı balatayı da yaptırıcam ama iyi bir ustam yok, Bülent abi sağolsun bir yer önerdi oraya da gidip fiyat alıcam.
 
Upvote 0
@forzaGilles in

2 nolu paragraf da behsettiği

Sıcak/soguk yönlendirme motorlu klapeleri

Ayak/yüze/cama seklinde pozisyonel yönlendirme motorlu klapeleri

Ve en son topidonun altındaki kalorifer fanı

Bunların uzun ömürlü olmasını isteyen yetkiliye +8 bin sanayiye 3-4 bin masraf etmekten sakınan

ihtiyaç olmadığı durumlarda 2-3 dakika 1 parmak cam aralayarak sürüş yapsın
Aracın Klima/fan /kalorifer sistemini OFF konumuna getirsin

Dikkat ediyorum insanlık sıcağa veya soguga ihtiyacı olmadıgı halde
Fan carkını 1 tık 2 tık acık olarak sürüş yapıyor.

Sebeb dısardan hava gelsin??

20-30 dakikalık sürüslerde dış ortam sıcaklığı
10 ila 22 derece ise ne sıcak ne soguk havaya ihtiyaç var

Benim tarzım OFF konumudur bu sartlarda .

Aircare+ anti viral/fungal/bakteriyel polen filtresinden süzülmeli filtreli full kalite hava solumak istiyorum diyene bisey denmez tabi.
 
Upvote 0
cevaplar için çok teşekkür ederim öncelikle, burç sesini daha önce forumda okumuştum, ki o ses beni rahatsız etmiyor, harici olarak bir tıkırtı ve tak tak tarzında ses var onunla ilgili de ekstra şeyler okudum z rotu ve darbe emicileri kontrol ettiricem

Yönlendirme motorunu da okudum biraz bir tane de video izledim, şu an araç motoru soğuk o yüzden eve dönüş yolundan sonra onu da kontrol edicem

Baskı balatayı da yaptırıcam ama iyi bir ustam yok, Bülent abi sağolsun bir yer önerdi oraya da gidip fiyat alıcam.
Baskı-balata iyi bir usta şart., marka olarak LUK en iyi baskı-balata üreticisidir, LUK ‘tan şaşmayın.
 
Upvote 0
Merhabalar klima yönlendime motoruna baktım ama çalışıyor gözüküyor sizde bir kontrol edebilir misiniz.
 
Upvote 0
Baskı balata için usta durumu iyi, değişmeye gerek yok şu anlık dedi, sol taraftan gelen sesler için sol salıncak ve sol rotilin değişmesi gerekiyormuş onların da parçasını aldım, son olarak kalorifere baktırmak kaldı
 
Upvote 0
Baskı balata için usta durumu iyi, değişmeye gerek yok şu anlık dedi, sol taraftan gelen sesler için sol salıncak ve sol rotilin değişmesi gerekiyormuş onların da parçasını aldım, son olarak kalorifere baktırmak kaldı
Sol salıncak ve rotik ne kadara aldınız..? Markası nedir.?
 
Upvote 0
Febi marka aldım ikisi toplam 900 e geldi
Bu tip parçaları değiştirmişken (sağ-sol takım halinde) değiştirmek daha sağlıklı olacaktır.,

Kalorifer peteği sorunları; genelde antfrizin eskimesi ve çeşme suyu kullanılması kaynaklı yaşanır, Özellikle çeşme suyu kullanımı motor soğutma sisteminin, radyatörün ve kalorifer peteğinin en büyük düşmanıdır..!!

182 bin km ‘ye gelmiş aracın artık soğutma suyu antifrizinin değişmesi gerekir ve soğutma sisteminde asla çeşme suyu, içme suyu, erikli su vs.. kullanılmamalıdır.!

Bu tür mineralli ve kireçli sular soğutma sisteminde korozyon/pas oluşmasına ve daha da kötüsü motor radyatörü, klima radyatörünün tıkanmasına sebebiyet verir., tıkanan klima radyatörü sıcak-soğuk iklimlendirme yapmama sorunları yaşarsınız,

Bu sebebten soğutma sisteminde sadece (saf su) ve antfriz kullanılması gerekir., aracınıza uyumlu olan antifriz tipi G13 tip antifriz dir, ve sistemdeki karışım oranı (%50 saf su / %50 G13 antifriz) şeklinde olmalıdır, 1.6 TDI motorun soğutma sistemi kapasitesi: 8 Lt. dir. Piyasada her satılan (kırmızı/pembe renkli) antifrizler aracınıza uyumlu değildir.! G13 tip antifriz olması gerekmektedir.
 
Upvote 0
Bu tip parçaları değiştirmişken (sağ-sol takım halinde) değiştirmek daha sağlıklı olacaktır.,

Kalorifer peteği sorunları; genelde antfrizin eskimesi ve çeşme suyu kullanılması kaynaklı yaşanır, Özellikle çeşme suyu kullanımı motor soğutma sisteminin, radyatörün ve kalorifer peteğinin en büyük düşmanıdır..!!

182 bin km ‘ye gelmiş aracın artık soğutma suyu antifrizinin değişmesi gerekir ve soğutma sisteminde asla çeşme suyu, içme suyu, erikli su vs.. kullanılmamalıdır.!

Bu tür mineralli ve kireçli sular soğutma sisteminde korozyon/pas oluşmasına ve daha da kötüsü motor radyatörü, klima radyatörünün tıkanmasına sebebiyet verir., tıkanan klima radyatörü sıcak-soğuk iklimlendirme yapmama sorunları yaşarsınız,

Bu sebebten soğutma sisteminde sadece (saf su) ve antfriz kullanılması gerekir., aracınıza uyumlu olan antifriz tipi G13 tip antifriz dir, ve sistemdeki karışım oranı (%50 saf su / %50 G13 antifriz) şeklinde olmalıdır, 1.6 TDI motorun soğutma sistemi kapasitesi: 8 Lt. dir. Piyasada her satılan (kırmızı/pembe renkli) antifrizler aracınıza uyumlu değildir.! G13 tip antifriz olması gerekmektedir.
Zaten bu sefer petek değişirken tüm soğutma sıvısını bu şekilde ayarlatacağım, antifrizi de kendim alacağım o yüzden bir daha sorun yaşayacağımı düşünmüyorum. Petek için de valeo ve denso marka buldum onlardan birini alacağım.
 
Upvote 0
Zaten bu sefer petek değişirken tüm soğutma sıvısını bu şekilde ayarlatacağım, antifrizi de kendim alacağım o yüzden bir daha sorun yaşayacağımı düşünmüyorum. Petek için de valeo ve denso marka buldum onlardan birini alacağım.
Valeo ‘dan uzak durun ben bu zamana kadar düzgün bir ürün yaptığına şahit olmadım, bu firma silecek, filtre, balata vs.. aklınıza gelicek her şeyi üretir ama daha vasatın üstünde bir ürün ürettiğini görmedim,

Petek/Radyatör konusunda uzmanlaşmış üreticilere yönelin, Valeo gibi herşeyi üreten bir firmalar fason üretim yaptırırlar.,

Uzmanlık alanı radyatör/petek üretmek olan BEHR markasını öneririm, bu firma OEM üreticidir, alman araçlarının orjinal ekipman üreticisidir, BEHR markası ünlü filtre üreticisi olan Mahle markasının bünyesindedir.

Valeo fiyat olarak hem pahalıdır, hem de uzmanlık alanı olmadığı için fason üretim yaptırır.

Tekstil markası Armani ‘den saat mi, yoksa saat üreticisi Seiko saat mi :)
 
Upvote 0

Valeo ‘dan uzak durun ben bu zamana kadar düzgün bir ürün yaptığına şahit olmadım, bu firma silecek, filtre, balata vs.. aklınıza gelicek her şeyi üretir ama daha vasatın üstünde bir ürün ürettiğini görmedim,

Petek/Radyatör konusunda uzmanlaşmış üreticilere yönelin, Valeo gibi herşeyi üreten bir firmalar fason üretim yaptırırlar.,

Uzmanlık alanı radyatör/petek üretmek olan BEHR markasını öneririm, bu firma OEM üreticidir, alman araçlarının orjinal ekipman üreticisidir, BEHR markası ünlü filtre üreticisi olan Mahle markasının bünyesindedir.

Valeo fiyat olarak hem pahalıdır, hem de uzmanlık alanı olmadığı için fason üretim yaptırır.

Tekstil markası Armani ‘den saat mi, yoksa saat üreticisi Seiko saat mi :)
Kesinlikle haklısın hocam :) tasarım ürünü olsa armani düşünürdüm ama :ROFLMAO: , behr markasına bakıcam
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt