Yakıt ortalama


ugur.dogan

Katılımcı Üye
 
Katılım
28 Ara 2021
Mesajlar
844
Tepkime puanı
358
İsim
Uğur
Araç
Golf
Arkadaşlar merhaba
1.2 tsi kullanan arkadaşlara özellikle sormak istiyorum.
Şehir içi yakıt ortalamanız kaç lt. Gösteriyor.
Benim 7.7 ist şehir içi.
Işık yakana kadar 650, 700 km görüyorum.
Normal mi sizce benzinli bir motor için
 

Arkadaşlar merhaba
1.2 tsi kullanan arkadaşlara özellikle sormak istiyorum.
Şehir içi yakıt ortalamanız kaç lt. Gösteriyor.
Benim 7.7 ist şehir içi.
Işık yakana kadar 650, 700 km görüyorum.
Normal mi sizce benzinli bir motor için
Merhaba,

Istanbul icin gayet iyi
 
Arkadaşlar merhaba
1.2 tsi kullanan arkadaşlara özellikle sormak istiyorum.
Şehir içi yakıt ortalamanız kaç lt. Gösteriyor.
Benim 7.7 ist şehir içi.
Işık yakana kadar 650, 700 km görüyorum.
Normal mi sizce benzinli bir motor için
1.4 tsi manuel kullanıyorum istanbul şehir içi 7 litre ortalama
 
Yakıt tüketimini ortalamasında güzergahın, kat edilen mesafenin kısa yada uzun oluşu ve trafiğin oldukça etkisi var. Haliyle İstanbuldasınız çok dur-kalk trafikte kalıyorsanız ortalamanız normal.

Açık güzergahlar ve 70-80 km/sa hızları arası sakin bir tempo ile sürebileceğiniz yollar yoksa yakıt tüketiminiz de düşmez ne yazık ki.

Kayseri'de 1.2 tsi ile 5.8 lt uzun dönem ortalamam var, eskiden 4.9 lt lere kadar düşüyordu ancak artan trafik, güzergah üzerinde artan ışık sayısı, bazı dönemler kısa mesafede kullanmaktan dolayı eski verilerimi yakalayamıyorum.
 
Yakıt tüketimini ortalamasında güzergahın, kat edilen mesafenin kısa yada uzun oluşu ve trafiğin oldukça etkisi var. Haliyle İstanbuldasınız çok dur-kalk trafikte kalıyorsanız ortalamanız normal.

Açık güzergahlar ve 70-80 km/sa hızları arası sakin bir tempo ile sürebileceğiniz yollar yoksa yakıt tüketiminiz de düşmez ne yazık ki.

Kayseri'de 1.2 tsi ile 5.8 lt uzun dönem ortalamam var, eskiden 4.9 lt lere kadar düşüyordu ancak artan trafik, güzergah üzerinde artan ışık sayısı, bazı dönemler kısa mesafede kullanmaktan dolayı eski verilerimi yakalayamıyorum.
Çok dur kalk trafiğinde olmasamda haliyle istanbul da durum belli olamayabiliniyor. Ben hiçbir zaman 5.8 leri göremedim sizin çok iyi doğrusu:) birde 2.5 bantlarında vites değiştiriyorum bazen 3 bin etkisi olabilir
 
Çok dur kalk trafiğinde olmasamda haliyle istanbul da durum belli olamayabiliniyor. Ben hiçbir zaman 5.8 leri göremedim sizin çok iyi doğrusu:) birde 2.5 bantlarında vites değiştiriyorum bazen 3 bin etkisi olabilir
Alman ırkı hesaplamıs , kadrana vites degistirme öneri uyarısı koymuş

1500-1650 dv de degistir kardesim diyor.

TR de ne diyolar ?

Düsük devir kullanmayın vurun kırbacı/ çivili mahmusu yoksa KURUM yapar.

Alman mühendisler vites degişim önerilerini yanlış hesaplamış yada sahte diplomayla vw ag de ise girmiş? Kurum dan haberi yok

2500-3000 dv kullanıp tsi aracım yağ yakıyor diyenler?? , daha çoook yağ yakar demek lazım.

Ortaya yazdım gectim.
 
Çok dur kalk trafiğinde olmasamda haliyle istanbul da durum belli olamayabiliniyor. Ben hiçbir zaman 5.8 leri göremedim sizin çok iyi doğrusu:) birde 2.5 bantlarında vites değiştiriyorum bazen 3 bin etkisi olabilir
2500 3000 deviri sadece 6 000 devire ulaşmak için kullanıyorum ben 😀

Onun dışında hep 1500-2000 devir arası hocam.
 
1.6tdi dsg ile İstanbul sehir içi 6.5 ortalama ile geziyorum, bir depoyla ortalama 650km yapıyorum aracımda ekstra 18 jant var.
 
1.6tdi dsg ile İstanbul sehir içi 6.5 ortalama ile geziyorum, bir depoyla ortalama 650km yapıyorum aracımda ekstra 18 jant var.
Hocam ben zaten o mantığı hala anlamış değilim. Tdi ile tsi full depo aynı km ler yapması
 
Arkadaşlar merhaba
1.2 tsi kullanan arkadaşlara özellikle sormak istiyorum.
Şehir içi yakıt ortalamanız kaç lt. Gösteriyor.
Benim 7.7 ist şehir içi.
Işık yakana kadar 650, 700 km görüyorum.
Normal mi sizce benzinli bir motor için
Gayet iyi değer ben dolu depo kısa mesafe ağırlıklı 3 km gibi git gel 630-650 km görüyorum
 
Alman ırkı hesaplamıs , kadrana vites degistirme öneri uyarısı koymuş

1500-1650 dv de degistir kardesim diyor.

TR de ne diyolar ?

Düsük devir kullanmayın vurun kırbacı/ çivili mahmusu yoksa KURUM yapar.

Alman mühendisler vites degişim önerilerini yanlış hesaplamış yada sahte diplomayla vw ag de ise girmiş? Kurum dan haberi yok

2500-3000 dv kullanıp tsi aracım yağ yakıyor diyenler?? , daha çoook yağ yakar demek lazım.

Ortaya yazdım gectim.
VW AG her zaman en doğru ve sağlıklı olanı, maalesef çıkarları doğrultusunda söylemez. TR'de Doğuş oto gibi. Eskiden 1 yıl/15 olan aralıklar 2/30 oluverdi. Örnekleri çoğaltmak mümkün.

Vites değişim aralıkları araba aman en az tüketimi ve emisyonu sağlasın diye her zaman motor için en sağlıklısı da budur diye kabul etmek benim fiktrimce doğru değildir.

0 km'den beri doğru düzgün devir çevrilmeyen dsg'den patır patır vites büyüttüğü CZCA TSI motor 30.000 km'lerde yağ eskiltme gösteriyor. Yağ değişiminden 6000 km sonra. Diğer yandan manuel olarak kullandığım motorda (aynı motor, çok yakın km) bu söz konusu değil.

Burda demek istediğim devamlı redline'da gezmek değil ama nice insanlar görüyorum yok araba düşük devirde torku var diye sanki 20-21 sıkıştırmalı eski nesil dizel gibi düşük devirde aracı rampa çıkmaya zorluyor. Bu yanlış...

Burda tabi kurum ile devir arasındaki ilişki üzerine devamlı konuşuluyor. Bu durum da yanlış. Youtube bazı ustalar bile örneğin DPF rejenerasyonunda yüksek devir öneriyor. Aksine buna gerek yok ve bu durum kitapçıkta da böyle.

Benim yukarıda durduğum nokta, kurum özelinde değil, motor çalışma tekniği (sekman, yatak, gömlek, fuel dilation, LSPI) ile ilgili daha temel problemler üzerine.
 
VW AG her zaman en doğru ve sağlıklı olanı, maalesef çıkarları doğrultusunda söylemez. TR'de Doğuş oto gibi. Eskiden 1 yıl/15 olan aralıklar 2/30 oluverdi. Örnekleri çoğaltmak mümkün.

Vites değişim aralıkları araba aman en az tüketimi ve emisyonu sağlasın diye her zaman motor için en sağlıklısı da budur diye kabul etmek benim fiktrimce doğru değildir.

0 km'den beri doğru düzgün devir çevrilmeyen dsg'den patır patır vites büyüttüğü CZCA TSI motor 30.000 km'lerde yağ eskiltme gösteriyor. Yağ değişiminden 6000 km sonra. Diğer yandan manuel olarak kullandığım motorda (aynı motor, çok yakın km) bu söz konusu değil.

Burda demek istediğim devamlı redline'da gezmek değil ama nice insanlar görüyorum yok araba düşük devirde torku var diye sanki 20-21 sıkıştırmalı eski nesil dizel gibi düşük devirde aracı rampa çıkmaya zorluyor. Bu yanlış...
O zaman size göre manuel golf düz yol (egimsiz)

Sıfırdan ivmelenmeli vites degisim DEVİR önerisi alabilirmiyiz ?

Yada DH forumunun ultra mizahi fix sorusuna benzer seklinde

Arkadaşlar araclarınız 100 le giderken kadran da kaç devir ceviriyor? (DH sorusu)

Yani sunu diyorum

5. Vites Relax / tintin / süzülerek100 le giderken 2000 dv ceviren Tdi manuel golfü

4. Vitese cekip 2800 devir çevirtmek iyi bir davranısmı dır?
 
O zaman size göre manuel golf düz yol (egimsiz)

Sıfırdan ivmelenmeli vites degisim DEVİR önerisi alabilirmiyiz ?

Yada DH forumunun ultra mizahi fix sorusuna benzer seklinde

Arkadaşlar araclarınız 100 le giderken kadran da kaç devir ceviriyor? (DH sorusu)

Yani sunu diyorum

5. Vites Relax / tintin / süzülerek100 le giderken 2000 dv ceviren Tdi manuel golfü

4. Vitese cekip 2800 devir çevirtmek iyi bir davranısmı dır?
Şu "DEVİR" olacak diye bir kaide yoktur. Onu anlatmaya çalıştım.

Çok güzel tarif etmişsiniz. Süzülerek giden 2000 devir çeviren araca vites küçültüp tabiri caizse bağırtmak demek değildir devirli kullanmak.

Eskilerin tabiri ile aracı boğmak, yığdırmak gibi tanımlanan kullanımlardan kaçınmak gerek. Bunu daha önce de başka postlarda belirttim. Süzülme relax/tintin/süzülme durumlarında TDI aracınızla 1800 devirlede süzülebilirsiniz ki aracımla çoğu zaman yaparım...
 
kendimce uyguladığım basit yöntem şu, araç titriyorsa vites yüksektir küçültürüm, ama titremiyosa mümkün olan üst viteste giderim, motor sesi kabine çok geliyorsa yükseltme zamanı gelmiştir bu da 2000 devirden sonra keyfi olarak istediğim vakitte değiştiriyorum ama 3000 i görmüyorum, bu şekilde 5 küsürlerde yakıt tüketimi yakalıyorum 1.4 tsi motorda
 

Yağ eksiltme diye bahsettiğiniz durum dsg araçlarda da oluyor. 5 bin devir de vites değiştirmediğimiz için, 2.5 3 bin devirlerin sıkıştırma olacağını düşünmüyorum. Kaldı ki manuel bir araçta her 2 bin devrini takip etmek pek keyifli olmayacaktır
 

Geri
Üst Alt