Merhabalar!
Çalıştığım firmada kullanılan 135.000km de 2016 model cxx motor kodlu 1.6tdi seat leon aracın sabah vuruntulu çalışıp ısınana kadar gaz yememesi sikayeti vardı. Bakımları yapılıp tüm filtreleri değişti (belki filtreden olabilir diye düşündüm çünkü araç ısındıktan sonra hiçbir şikayet kalmıyordu) filtreleri değiştikten sonra sabah soğukken aynı şikayetler devam etti.
Motül'ün Enjektör temizleyici katkısını atıp yarım depo uzun yola çıktım ancak yine sonuç değişmedi sıcakken bir problem yok ancak motor iyice soğuduktan sonra bildiğiniz yatak vurma sesine benzer (örn: bildiğiniz ford transit yada bilenler için levent kamyonet gibi taka taka taka diye gaz yeme) bir ses geliyor devir hiçbir şekilde gaza sonuna kadar bassanız bile yükselmiyor ancak 2-3 dk rölenti çalışma sonrası normale dönüyordu.
Sonra internette böyle bir video ile karşılaştım. Bu videodaki araç sahibine motor sıcakken ekspertize sokulup bir güzel araç satışı yapılıyor ertesi gün motor soğuyunca bizde olan gibi motor çalışıyor. sonuçta satan çok memnun, alan bin pişman... bilindik senaryo
Videoda konu olan MAY dizel firmasına gittim derdimi anlattım çoğu VAG grubu araçlarda olmaya başlayan sıkça karşılaştığımız bir arıza çözümü enjektör revizyonu araç 1 gün bizde kalacak dediler. Aracı bıraktım ertesi sabah araç soğukken marşa basmak için çağırdılar. Gittim... sanki 30.000 km de aracın marşına basılmış gibi tık diye aldı ve soğukken gaz yememe şikayeti tamamen geçti, vuruntu stop etme gibi arızalar hepsi bitti...
Bundan sonraki süreçte eğer problemle karşılaşırsam buraya yazarım. 2. el araç alırken muhakkak motorun soğuk olmasına dikkat edin. Satan kişinin az önce bakkaldan geldim şuradan geldim buradan geldim diye kanmayın. Sıcak motor ile yol testi yapmayın! ekspertize götürmeyin!!!
Araçlardan, motorlardan anlarım sıcak motordaki problemsizliği anlamanız hakikaten çok güç. Tüm sıkıntılar soğukken belli oluyor. 400.000 km kadar dizel 1.6 tdi kullanmışlığım var fark inanın %10 çekiş düşüklüğü başka hiçbir problem yok ısınınca.
Çalıştığım firmada kullanılan 135.000km de 2016 model cxx motor kodlu 1.6tdi seat leon aracın sabah vuruntulu çalışıp ısınana kadar gaz yememesi sikayeti vardı. Bakımları yapılıp tüm filtreleri değişti (belki filtreden olabilir diye düşündüm çünkü araç ısındıktan sonra hiçbir şikayet kalmıyordu) filtreleri değiştikten sonra sabah soğukken aynı şikayetler devam etti.
Motül'ün Enjektör temizleyici katkısını atıp yarım depo uzun yola çıktım ancak yine sonuç değişmedi sıcakken bir problem yok ancak motor iyice soğuduktan sonra bildiğiniz yatak vurma sesine benzer (örn: bildiğiniz ford transit yada bilenler için levent kamyonet gibi taka taka taka diye gaz yeme) bir ses geliyor devir hiçbir şekilde gaza sonuna kadar bassanız bile yükselmiyor ancak 2-3 dk rölenti çalışma sonrası normale dönüyordu.
Sonra internette böyle bir video ile karşılaştım. Bu videodaki araç sahibine motor sıcakken ekspertize sokulup bir güzel araç satışı yapılıyor ertesi gün motor soğuyunca bizde olan gibi motor çalışıyor. sonuçta satan çok memnun, alan bin pişman... bilindik senaryo
Videoda konu olan MAY dizel firmasına gittim derdimi anlattım çoğu VAG grubu araçlarda olmaya başlayan sıkça karşılaştığımız bir arıza çözümü enjektör revizyonu araç 1 gün bizde kalacak dediler. Aracı bıraktım ertesi sabah araç soğukken marşa basmak için çağırdılar. Gittim... sanki 30.000 km de aracın marşına basılmış gibi tık diye aldı ve soğukken gaz yememe şikayeti tamamen geçti, vuruntu stop etme gibi arızalar hepsi bitti...
Bundan sonraki süreçte eğer problemle karşılaşırsam buraya yazarım. 2. el araç alırken muhakkak motorun soğuk olmasına dikkat edin. Satan kişinin az önce bakkaldan geldim şuradan geldim buradan geldim diye kanmayın. Sıcak motor ile yol testi yapmayın! ekspertize götürmeyin!!!
Araçlardan, motorlardan anlarım sıcak motordaki problemsizliği anlamanız hakikaten çok güç. Tüm sıkıntılar soğukken belli oluyor. 400.000 km kadar dizel 1.6 tdi kullanmışlığım var fark inanın %10 çekiş düşüklüğü başka hiçbir problem yok ısınınca.