Passat b8 şarj dinamosu hakkında


batuhanoflu

Yeni Üye
Katılım
12 Ocak 2023
Mesajlar
17
Tepkime puanı
1
Konum
Rize
İsim
Batuhan
Araç
PASSAT
Öncelikle selamın aleyküm arkadaşlar aracım passat b8 2016 1.4 tsı araba çalışırken şarj değerine baktım 15.2v 15v değerleri arasında sizce değerleri yüksek midir
 

Öncelikle selamın aleyküm arkadaşlar aracım passat b8 2016 1.4 tsı araba çalışırken şarj değerine baktım 15.2v 15v değerleri arasında sizce değerleri yüksek midir


Normal araçlar için , araç çalışır haldeyken şarj yüklemesi

Min. 13.9v - Max. 14.9 v arasında olmalı

14.9 bile sınır değer.

İdeal değerler 14.2 - 14.7 arasıdır.



Ama Passat b8 de akıllı şarj sistemi mevcuttur. Şarj dinamosu ( alternatör ) devamlı sabit bir değerde, aküye şarj yüklemesi yapmaz. Akünün ihtiyacına göre şarj yükleme voltajı devamlı değişkendir. Akü tam doluluğa ulaştığında, alternatör, aküye şarj göndermeyi keser, ihtiyaca göre 13v - 15v arasında değişen değerlerde şarj yüklemesi görülebilir. Akünün zayıf olduğu veya ömrünü yitirmeye başladığı durumlarda, kısa süreli 15volt lara kadar yükleme görülebilir.

Ama devamlı 15v ve üzeri yükleme görünüyorsa, ya akü şarj tutmakta zorlanıyor yada Şarj dinamosunun ( alternatör ) Voltaj regülatörü ( konjektör ) arızalı olabilir.


Aşağıdaki resimler bizim b8 aracımızın , seyir halindeki 5 - 6 dakikalık bir süre içerisinde gözlemlenen değişken şarj hareketleridir.







https://www.hizliresim.com/lxjat9z][/url]

https://www.hizliresim.com/pty7z7a][/url]





.
 
Son düzenleme:
Normal araçlar için , araç çalışır haldeyken şarj yüklemesi

Min. 13.9v - Max. 14.9 v arasında olmalı

14.9 bile sınır değer.

İdeal değerler 14.2 - 14.7 arasıdır.



Ama Passat b8 de akıllı şarj sistemi mevcuttur. Şarj dinamosu ( alternatör ) devamlı sabit bir değerde, aküye şarj yüklemesi yapmaz. Akünün ihtiyacına göre şarj yükleme voltajı devamlı değişkendir. Akü tam doluluğa ulaştığında, alternatör, aküye şarj göndermeyi keser, ihtiyaca göre 13v - 15v arasında değişen değerlerde şarj yüklemesi görülebilir. Akünün zayıf olduğu veya ömrünü yitirmeye başladığı durumlarda, kısa süreli 15volt lara kadar yükleme görülebilir.

Ama devamlı 15v ve üzeri yükleme görünüyorsa, ya akü şarj tutmakta zorlanıyor yada Şarj dinamosunun ( alternatör ) Voltaj regülatörü ( konjektör ) arızalı olabilir.


Aşağıdaki resimler bizim b8 aracımızın , seyir halindeki 5 - 6 dakikalık bir süre içerisinde gözlemlenen değişken şarj hareketleridir.







https://www.hizliresim.com/lxjat9z][/url]

https://www.hizliresim.com/pty7z7a][/url]





.
Aküm sağlıklı 1 gün sonra kontrol ediyorum 12.4 civarı şarj tutuyor çalıştırdığımda direk 14.5 15.0 ısınınca 15.2 değerine çıkıyor
 
Ne ile baktığınız önemli multimetre ile alternatör çıkışından ölçmeniz gereklidir.
 
Ne ile baktığınız önemli multimetre ile alternatör çıkışından ölçmeniz gereklidir.
İlk başta OBDeleven cihazı var bende onlan şarj gösteren yer var orda 15.2 15.1 falan bide multimetre ile de baktım 15v gösteriyor akünün üzerinde baktım
 
15 seviyelerinde uzun süre kalması normal değil, uzun yol ( 20+km ) sonrası alternatör geriliminiz akü dolması halinde 12'lere kadar gerilemesi gerekliydi.
 
Servise götürdüm aracı sorun konjektör çıktı yenisi ile değiştirdim 2.160tl tutu
 
Ama 15.1v ile şarj ediyor önceden dalgalanma olurdu şimdi o yok ama 15.1 şarj yapıyor aküm %72 normal midir peki
 
@Bluedrift hocam selamın aleyküm öncelikle iyi bayramlar konu açmak istemedim hocam şimdi aracıma ses sistemi ettiricem ama akıllı şarj dinamosu olduğu için voltaj oynuyor ben sürekli 14v olmasını istiyorum bunun için ne yapmamız gerek bide bu şarj dinamosu kaç ampere kadar destek verebiliyor yardımcı olur musunuz
 
Merhaba iyi bayramlar, alternatörlar arabadan arabay değişkenlik gösteren amper kapasitesine sahip bunu söyleyebiblmem için bana şase numaranızı gönderin. Voltaj'ı sabitlemeniz mümkün değildir. 12 > 15 arası şarj değişkenliği olmaya devam eder akünüz eski ise bu dalgalanmalar fazla yeni ise yaz görülür. Şarj dolduğunda 12.40 civarında düşük yükte şarj eder.

Ses siseminden etkinlenmemesini ve voltajın her bass vurduğunda gerilimi düşürmesini istemiyorsanız ses sisteminize kapasitör montajı yaptırabilirsiniz.
 
Peki arkaya ek akü koyacaktım önde aracın orijinal 59 amper moll efb akü var arkaya kaçlık koymalıyım bas vurunca sıkıntım 13 voltan 12 ye düşüyor farlar kısılıyor beyin kontrol mödüleri zarar görür diye endişeliyim o yüzden arkaya ek akü koysam keser mi
 

Peki arkaya ek akü koyacaktım önde aracın orijinal 59 amper moll efb akü var arkaya kaçlık koymalıyım bas vurunca sıkıntım 13 voltan 12 ye düşüyor farlar kısılıyor beyin kontrol mödüleri zarar görür diye endişeliyim o yüzden arkaya ek akü koysam keser mi





Bagaja akü falan koymanıza gerek yok.

2.5 veya 3 farat kapasitör takın yeterli. 4 - 5 farat da takabilirsiniz bir zararı olmaz.

Akü voltajı kaç olursa olsun , kapasitör anfiye devamlı sabit voltaj gönderir. Voltaj regülatörü görevi yapar.

Anfi, Bas vurdukça gerekli olan anlık yüksek enerjiyi kapasitörden çeker, akü yorulmaz, farlar kısılmaz.



https://www.trendyol.com/cadence/2-5-farat-kapasitor-p-71584095?boutiqueId=61&merchantId=495563






.
 
Son düzenleme:

Geri
Üst Alt