Coştukça coşmuşlar yine
Genel gidişin (strok hacmi küçültme - downsizing) aksine ilk defa tekrar ters yöne (strok hacmi artırma - upsizing) döndüler
. Bunun kesin sebebini bilemiyorum, tahminim her firmanın yapmaya çalıştığı gibi 1 Benzin Motoru, 1 Dizel Motoru yapıp tüm model yelpazesinde bu motorları düşükten yüksek güce göre ayarlayıp kullanmak. 1.6 TDI bunu yapıyor. Renault'da da 1.5 dCi (gerçi 1.6 dCi da var).
1.4 motor yüksek güçlerde yetersiz kalacağı için tüm yelpazeyi kapsasın diye 1.5 e çıktılar sanırım. Böylece strok hacmi çeşitliliğini azaltacaklar. Ayrıca bu motoru kesip 3 silindirli yaptıklarında güç olarak yeterli olacak.
+ Radikal değişiklikler ile bir üst kademeye geçmişler benzin motorunda
+ Early Intake Valce Closing (EIVC) uygulaması ile içeriye aldıkları hava miktarını normalde gaz kelebeği ile yüksek kayıplarla kısmak yerine, emme supabını kısmi yüklerde erken kapatarak kontrol edecekler. Bu sayede benzin (buji ateşlemeli, Spark Ignition) motorunda 12.5 gibi çok yüksek sıkıştırma oranlarına çıkıyorlar.
+ Püskürtme basınçları 200 bar seviyesinden 300 bar seviyelerine çıkıyor
+ Silindir devre dışı bırakma (ACT deki özellik)
+ Özel kaplama
+ Değişken türbin geometrili ilk benzin motoru, çok karmaşık, yüksek sıcaklığa maruz, elektrik aktüatörlü aşırı doldurma (turbo)
- Çok karmaşık bir motor ve sorunsuz olarak oturması için zamana ihtiyaç olacak. Ne güzel 1.4 TSI ların problemleri giderilmiş idi, şimdi benzer sorunlar olacaktır.
Maalesef gidişat hep daha karmaşık motora doğru. Hatta benzin ve dizel motoru birbirine yaklaştırıp tek yakıta geçme düşünceleri bile çok zamandır çalışılıyor.
Burada bir hatırlatma daha yapalım, daha önce başka bir konuda "Uzakdoğu ve ABD Avrupanın 20 yıl gerisinden geliyor" diye yazdığımda bazı eleştiriler olmuş idi. İşte yine aynı durum. Zaten çok karmaşık ve gelişmiş motoru 1.4 TSI ACT si olan Avrupalı imalatçı, bir üst kademeye daha çıkıyor ! Bunun adı teknoloji geliştirmek, risk almak, mühendisliktir. Diğer kıtalardaki bu şekilde öncülük yapamıyorlar. Onlar bekliyor bekliyor teknoloji pişip ucuzlayınca uyguluyor.
Ancak burada geliştirilen teknolojinin parasını da VW bize ödetiyor
Bir Mercedes kadar sorunsuz olmadığı için arızaları biz ödüyoruz.