Devir Daim Pompası Değişirken Triger Değişimi


Enslave

Yeni Üye
Katılım
24 Ara 2022
Mesajlar
14
Tepkime puanı
8
Konum
Adana
İsim
Vahit
Araç
GOLF VII
Merhaba arkadaslar 2013 GOLF VII 1.2 TSI motor 99.000 km'de aracım dün yoldayken sogutma sıvısı azaldı diye uyarı verdi. Aracı evime park edip sabah olmasını bekledim. Min. kısmına gelmiş su. Devir daim pompasının olduğu yere baktım orası nemliydi. Muhtemelen devir daim pompası arızalı diye düşünüyorum. Bugün bir ustayı aradım. Devir daim pompası için fiyat sordum. Trigerinde değişmesi gerekiyor ikisi aynı yerde çünkü dedi. Böyle bir durum söz konusu mu ? Hoş araç 100.000km 'ye yaklastı zaten trigeride değiştiririm. Merak ettiğim için soruyorum. Adana'da yaşıyorum tavsiye edebileceğiniz usta varsa yorumlarda beklerim. Teşekkürler ...
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20230214_204254.jpg
    IMG_20230214_204254.jpg
    105.2 KB · Görüntüleme: 81
  • IMG_20230214_204214.jpg
    IMG_20230214_204214.jpg
    307.4 KB · Görüntüleme: 81

Usta doğru demiş. Birlikte değişmeleri daha iyi.
Evet ikisinin degismesi doğru bir karar. Benim merak ettigim konu ise ustanin tutarliliği. Triger kayısının yeriyle devir daim pompasinin yeri aynı yerde mi ?
 
Upvote 0
İkisi değişirse isabetli olur. Bence servisten fiyat alın. %30 indirimi var aracınızın. Üzerine iki yıl garantili işlem ve orijinal parça kullanımı.
 
Upvote 0
Evet ikisinin degismesi doğru bir karar. Benim merak ettigim konu ise ustanin tutarliliği. Triger kayısının yeriyle devir daim pompasinin yeri aynı yerde mi ?




Evet Triger kayışı, Devirdaim pompasının dişlisine takılı durumda. Pompayı triger kayışı hareket ettiriyor.





.
 
Upvote 0
Merhaba arkadaslar 2013 GOLF VII 1.2 TSI motor 99.000 km'de aracım dün yoldayken sogutma sıvısı azaldı diye uyarı verdi. Aracı evime park edip sabah olmasını bekledim. Min. kısmına gelmiş su. Devir daim pompasının olduğu yere baktım orası nemliydi. Muhtemelen devir daim pompası arızalı diye düşünüyorum. Bugün bir ustayı aradım. Devir daim pompası için fiyat sordum. Trigerinde değişmesi gerekiyor ikisi aynı yerde çünkü dedi. Böyle bir durum söz konusu mu ? Hoş araç 100.000km 'ye yaklastı zaten trigeride değiştiririm. Merak ettiğim için soruyorum. Adana'da yaşıyorum tavsiye edebileceğiniz usta varsa yorumlarda beklerim. Teşekkürler ...
Hocam 2014 1.2 var bende de, ustam bana bunlarda devir daim pompası trigerle baglantılı değil dedi. Emin misiniz, bence ustanız motora bakmamış olabilir..
 
Upvote 0
162 bin de 1.2 tsi golf 7 aracım için
yetkili servisden periyodik bakım için randevu aldım.Triger değişirken devirdaim pompasının değişmesine gerek var mı dedim.Servis danışmanı dizel golfde ikisinin yan yana olduğunu benzinli olanlarda aynı yerde olmadığını söyledi ve değişimin gerekli olmadığını söyledi.Zaten bir su sızdırma problemi yok araçta
 
Upvote 0
Aslında şöyle usta yarin getir bi bakayim belkide kaçak vardir bir yerde dedi. Ben fotoğrafını cektim nemli bolgenin. Belkide devir daim pompasi değildir ben oyle tahmin ettim sadece. Sizde görmüş olursunuz yorumlariniz benim için değerli.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20230214_204254.jpg
    IMG_20230214_204254.jpg
    105.2 KB · Görüntüleme: 45
  • IMG_20230214_204214.jpg
    IMG_20230214_204214.jpg
    307.4 KB · Görüntüleme: 41
Upvote 0
Hocam 2014 1.2 var bende de, ustam bana bunlarda devir daim pompası trigerle baglantılı değil dedi. Emin misiniz, bence ustanız motora bakmamış olabilir..
Ayni yerde olduğunu soyledi hatta sizdirma varsa kayista islanmis olabilir problem yaratabilir dedi.
 
Upvote 0
Ayni yerde olduğunu soyledi hatta sizdirma varsa kayista islanmis olabilir problem yaratabilir dedi.



Sizin araçta devirdaim ile triger seti aynı yerde değilmiş. Dizel olanlarda triger ile birlikteymiş.

Yukarıda paylaştığım resimdeki su pompası değil krank kasnağı dişlisi imiş. Yanlış bilgilendirme için özür dilerim.

Sizin devirdaim termostat kütüğü ile birlikte motorun sol tarafında ( aracın önünde durduğunuzda sağ taraf ) akünün olduğu tarafta, fren hidrolik deposunun alt kısmında.

Triger seti ise motorun diğer tarafında ( sağ taraf ) aracın önünde durduğunuzda sol tarafta.

Bu durumda devirdaim değişimi yapılırken, ( zamanı gelmedi ise ) triger seti değişimi yapmanıza gerek yok.

Danıştığınız usta da işinin ehli değil anlaşılan, devirdaim değiştiriyorum derken motoru rektefe yapabilir. Bence başka bir ustaya gidin :oops:





.
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Devirdaim sol tarafta km den değil'de yıldan dolayı + triger değişirse iyi olur.
Genelde sızdırmasının nedeni zeminin çürümesi yani yine antifriz hatası contaların çürümesi vs.. Antifrizin çürütme lastik parçalara uzun süreçte zarar verme durumu var. ( G13 antifrizler gliserinli geldiği söyleniyor.) Metal yüzeyde film tabakası oluşuyor. Ve zamanla özelliğini kaybettikçe metali çürütmeye kemirmeye başlıyor. Peteklerde çamur balçık tıkanmaya yol açıyor.
Antifriz sıvısını da mutlaka değiştirin. ( Tamamını.)
10 Sene uzun bir süreç fabrika bazen diğer firmalardan parça temin edip montaj yapabiliyor. Bu nedenle riske girmeyin..
 
Upvote 0
Sizin araçta devirdaim ile triger seti aynı yerde değilmiş. Dizel olanlarda triger ile birlikteymiş.

Yukarıda paylaştığım resimdeki su pompası değil krank kasnağı dişlisi imiş. Yanlış bilgilendirme için özür dilerim.

Sizin devirdaim termostat kütüğü ile birlikte motorun sol tarafında ( aracın önünde durduğunuzda sağ taraf ) akünün olduğu tarafta, fren hidrolik deposunun alt kısmında.

Triger seti ise motorun diğer tarafında ( sağ taraf ) aracın önünde durduğunuzda sol tarafta.

Bu durumda devirdaim değişimi yapılırken, ( zamanı gelmedi ise ) triger seti değişimi yapmanıza gerek yok.

Danıştığınız usta da işinin ehli değil anlaşılan, devirdaim değiştiriyorum derken motoru rektefe yapabilir. Bence başka bir ustaya gidin :oops:





.
estagfurullah hocam teşekkürler ilginiz için biraz daha araştıracağım.
 
Upvote 0

2 parçaya el olarak ön krank keçesini de değiştirmeyi ihmal etmeyin. Serviste yapılan yanlış uygulamalar sebebiyle ön krank keçesi değişimi için 3.kez triger kayışımı değiştiricem
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt