Golf Tdi ısıtma bujisi sorunu..


rager007

Katılımcı Üye
 
Katılım
10 Nis 2019
Mesajlar
964
Tepkime puanı
1,138
Konum
ankara
İsim
recep
Araç
Golf 7 TDİ Highline manuel
Selamlar hayırlı günler..
Cuma günü akşam araç soğukken zor çalıştı yaklaşık 10 saniye sonra çalıştı araç titreşimli ve gürültülü sonrasında ekranda motor sorunu ikazı yandı..
Obd kabloyu bağladım hata P0674 00 4.silindirin ısıtması sorunlu 140 binde araç sanayiyi gezdim herkes bosch satmaya çalışıyor. Neredeyse aynı rakama Beru Orjinal ürün buldum çıkanda beru 4 adet olmuşken takım aldım resimde göreceğiniz üzere çok kötü yanmış ve kafaları dökülmeye başlamış .. Bence 100 binde bir ısıtmalarda değişmeli iyi çıkar kötü çıkar risk uçları dökülür sökerken kırılır bir sürü sıkıntı..
Motor 80 derecede iken buji yuvasına yağ sıkıp çıkardım biraz zorladı, Etrafını temizleyin çıkarmadan süpürgenin ucuna bahçe hortumu uyarladım bir karış ne varsa söktü ..

Araç geç çalışıyorsa ısıtmalar önemli rol oynuyor. Değişecekse mutlaka takım değişmeli bence, far ampülü vs.. gibi reziztans ısıtıcı sonuçta çalışma saati mevzusu ..

iyi akşamlar.
9e944fd2-3b77-481d-97c8-9cc6334dae6d.jpg5b0a85fe-8480-458e-8cd0-5930dc28f8ef.jpg9fe147ab-bfd9-4800-9e8e-f296abfa737f.jpg
 

Selamlar hayırlı günler..
Cuma günü akşam araç soğukken zor çalıştı yaklaşık 10 saniye sonra çalıştı araç titreşimli ve gürültülü sonrasında ekranda motor sorunu ikazı yandı..
Obd kabloyu bağladım hata P0674 00 4.silindirin ısıtması sorunlu 140 binde araç sanayiyi gezdim herkes bosch satmaya çalışıyor. Neredeyse aynı rakama Beru Orjinal ürün buldum çıkanda beru 4 adet olmuşken takım aldım resimde göreceğiniz üzere çok kötü yanmış ve kafaları dökülmeye başlamış .. Bence 100 binde bir ısıtmalarda değişmeli iyi çıkar kötü çıkar risk uçları dökülür sökerken kırılır bir sürü sıkıntı..
Motor 80 derecede iken buji yuvasına yağ sıkıp çıkardım biraz zorladı, Etrafını temizleyin çıkarmadan süpürgenin ucuna bahçe hortumu uyarladım bir karış ne varsa söktü ..

Araç geç çalışıyorsa ısıtmalar önemli rol oynuyor. Değişecekse mutlaka takım değişmeli bence, far ampülü vs.. gibi reziztans ısıtıcı sonuçta çalışma saati mevzusu ..

iyi akşamlar.
Ekli dosyayı görüntüle 63970Ekli dosyayı görüntüle 63971Ekli dosyayı görüntüle 63972
Başlığı ve üye adınızı bir arada görünce zaten sorunun çözümünün içerde olduğunu daha konuya girmeden anlamıştım.

Elinize sağlık, detaylı görselli anlatım için de teşekkürler. Dizel araç sahiplerinin genelde kışın yaşadığı sorunlardan. Birçok kişinin işine yarayacaktır. Hatta yedek alıp torpidoda hazırda bekletmek bile düşünülebilir.
 
Upvote 0
Arabayı ilk trafiğe çıkardıgım 2018 ocaktan beridir sıfır hatalı optimal ateşleme , rölanti sesi, devir alma 2,3,4,5. Vitezlerde akarken aracın makamını, notalarını dinleyen biriyimdir.

10 gündür sabahları

Benim aracta da

Arabaya bindim
Kontağı yarım cevirdim
Isıtma buji lambası söndü
anahtarı tam cevirdikten sonra 2 saniye bekleme yapıyor

Ankarada sabahları -3 -4 civarı bu aralar.

Gecmis yıllardaki sabah soguklarında (-10 lar -12 ler olmustu) hic gecikme olmazdı



@rager007
Yurtdısı vw forumlarda 160.000 km den itibaren ısıtma buji problemleri var.
Sizin aracda 140 bin de oldugu icin degisim zamanına yaklasılmıs zaten. 10 saniye gecikme degisim gerektirir evet.

Ben 86k km deyim .

Sabah çalıstırmalarına ait gözlemlere devam. Simdilik 2 saniye gecikme oluyor .
 
Upvote 0
Arabayı ilk trafiğe çıkardıgım 2018 ocaktan beridir sıfır hatalı optimal ateşleme , rölanti sesi, devir alma 2,3,4,5. Viteslerde akarken aracın makamını, notalarını dinleyen biriyimdir.

10 gündür sabahları

Benim araçta da

Arabaya bindim
Kontağı yarım cevirdim
Isıtma buji lambası söndü
anahtarı tam çevirdikten sonra 2 saniye bekleme yapıyor

Ankara'da sabahları -3 -4 civarı bu aralar.

Geçmiş yıllardaki sabah soğuklarında (-10 lar -12 ler olmustu) hic gecikme olmazdı



@rager007
Yurtdısı vw forumlarda 160.000 km den itibaren ısıtma buji problemleri var.
Sizin aracda 140 bin de oldugu icin degisim zamanına yaklasılmıs zaten. 10 saniye gecikme degisim gerektirir evet.

Ben 86k km deyim .

Sabah çalıstırmalarına ait gözlemlere devam. Simdilik 2 saniye gecikme oluyor .
Geçenlerde aynı derecelerde bu kadar üşümüyorduk hissedilen daha fazla güneş olmasına rağmen 2/3 kere kontak kapat aç yaparak silindir içini ısıtıp kolay marş almasını sağlıyorum buda bir nebze parçanın ömründen gitmesi demek.
Sıcak bölgede olsak belki ısıtmalar hiç değişmeyecek veya tam tersi soğuk bölgede bu kadar dayanmayabilir.
Koşullara bağlı, 1 silindir bile ısınmadığında çok titreşimli ve vuruntulu ilk soğuk marş motor ömrüne ciddi etkisi olduğundan riske atmaya değmez, 10 sene 100/150 binde bir 550lira para değil bence.. Sensörlü değilse

86bin km 2018 model araç 3/4 senesi var, bu tarz sorunları yaşatmasına.. Performansı düşebilir geç marşın + / - zararlarına göre sizi rahatsız edecek boyuta gelmişse en azından diğer 3 tanesi sensörlü olmayanlar değişse faydası olabilir. İlerki süreçlerde
2015 model sonrası ısıtmaların biri çok pahalı 1.5 üstü basınç sensörü var.

Kısacası: enjektörü ısıtması yakıt hattı yakıtı gürültüsü dpf her şeyi dert :)
 
Upvote 0
@rager007

4 adet (takım)
Fiyat ne oldu ?

550 tl çok düşük rakam ?
Tanesi 140 lira Cay - Clh kodlu motorlara 4 adet 1 takım 550tl normal yüksek teknoloji bir ürün değil o bile fazla :)
2015 sonrası cxx neyse sendeki 3x140 + 1x1500 seninki maliyetli sensörlü ısıtmana iyi bak.. 3 yıl kadar araç durursa 3 tane sensörsüzü değiştir sensörlüyü temizleyip yağlayıp tak kaynamasın sensörlü ne zaman bozulursa . inş bozulmaz.
 
Upvote 0
Tanesi 140 lira Cay - Clh kodlu motorlara 4 adet 1 takım 550tl normal yüksek teknoloji bir ürün değil o bile fazla :)
2015 sonrası cxx neyse sendeki 3x140 + 1x1500 seninki maliyetli sensörlü ısıtmana iyi bak.. 3 yıl kadar araç durursa 3 tane sensörsüzü değiştir sensörlüyü temizleyip yağlayıp tak kaynamasın sensörlü ne zaman bozulursa . inş bozulmaz.
Anladım
2017 den itibaren tdi motorun kodu
DDYA oldu.

Ddya dan önceki 2017 öncesi tdi golflerde kızdırma bujisi arıza sensörü yok o yüzden daha ucuz o zaman.
 
Upvote 0
Tanesi 140 lira Cay - Clh kodlu motorlara 4 adet 1 takım 550tl normal yüksek teknoloji bir ürün değil o bile fazla :)
2015 sonrası cxx neyse sendeki 3x140 + 1x1500 seninki maliyetli sensörlü ısıtmana iyi bak.. 3 yıl kadar araç durursa 3 tane sensörsüzü değiştir sensörlüyü temizleyip yağlayıp tak kaynamasın sensörlü ne zaman bozulursa . inş bozulmaz.
Cxx'lerde de biri sensörlü o zaman. Km olarak 156500 lerdeyiz şu an gayet düzgün çalışıyor kızdırmalar. Umarım çalışmaya devam eder :)
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt