Sıfır araçta fırsatçı fiyat politikası


enes38

Üye
Katılım
2 Ağu 2021
Mesajlar
312
Tepkime puanı
132
İsim
Enes
Araç
Golf mk8
Öncelikle merhaba golfdaşlarım abilerim, yakın zamanda verdiğim bir karar doğrultusunda golf mk8 almaya karar verdim ve bayinin yolunu tuttum bayiye gittiğimde golfün üretiminde sıkıntı var araç yok gibi bir bahane ile karşılaştım. Ve bana ellerinde Polo olduğunu ilettiler ben de merak edip fiyatını sorduğumda 550000 tl liste fiyatı olan Polo 1.0 impression araca 668000 tl fiyat istediler ben de haliyle şaşırdım ve liste fiyatının çok çok üstünde olmasının nedenini sorduğumda bir sürü çalışanları olduğunu buranın dönmesi gerekiyor şeklinde bir yanıt verdiler. Ben de acaba diyip diğer şehirlerdeki bayileri tek tek aramaya başladım önce aldığım tepki beklendiği gibi araç yok oldu. Ama bayi çalışanı takas etmek isterseniz öncelikli alıcı olursunuz gibi bir şey söyledi. Ben kabul edince sizin için araç araştıracağız denildi ve bir kaç saat sonra dönüş yapıldı ve ellerinde olmayan araç birden bire bulundu ne hikmetse(!) ve impression manuel golf için 835000 tl bir rakam istendi. Başka bayilerden de teklif aldığımda 820000 gibi teklifler aldım. Anladığım kadarıyla bayilerde araç olmasına rağmen yok çekilip bir kaç saat sonra afaki rakamlar isteniyor. Son zamanlarda sıfır araç alan veya bu konu hakkında fikirleri olan var mı?
 

Öncelikle merhaba golfdaşlarım abilerim, yakın zamanda verdiğim bir karar doğrultusunda golf mk8 almaya karar verdim ve bayinin yolunu tuttum bayiye gittiğimde golfün üretiminde sıkıntı var araç yok gibi bir bahane ile karşılaştım. Ve bana ellerinde Polo olduğunu ilettiler ben de merak edip fiyatını sorduğumda 550000 tl liste fiyatı olan Polo 1.0 impression araca 668000 tl fiyat istediler ben de haliyle şaşırdım ve liste fiyatının çok çok üstünde olmasının nedenini sorduğumda bir sürü çalışanları olduğunu buranın dönmesi gerekiyor şeklinde bir yanıt verdiler. Ben de acaba diyip diğer şehirlerdeki bayileri tek tek aramaya başladım önce aldığım tepki beklendiği gibi araç yok oldu. Ama bayi çalışanı takas etmek isterseniz öncelikli alıcı olursunuz gibi bir şey söyledi. Ben kabul edince sizin için araç araştıracağız denildi ve bir kaç saat sonra dönüş yapıldı ve ellerinde olmayan araç birden bire bulundu ne hikmetse(!) ve impression manuel golf için 835000 tl bir rakam istendi. Başka bayilerden de teklif aldığımda 820000 gibi teklifler aldım. Anladığım kadarıyla bayilerde araç olmasına rağmen yok çekilip bir kaç saat sonra afaki rakamlar isteniyor. Son zamanlarda sıfır araç alan veya bu konu hakkında fikirleri olan var mı?


Sıfır aracı alıp ikinci el olarak daha pahalıya satanların yerine; kendileri daha pahalıya satıyorlar sanırım. Bahsettiğiniz araç için baktım 820 bin tl üstünde 80 tane ikinci el ilanı var.

https://www.sahibinden.com/ilan/vas...n-4-bin-km-de-hatasiz-acilll-1083809785/detay

Benim kendi fikrim şöyle bir aracı satın alıp kalan 30 bin liraya istediğim retrofitleri eklemek daha mantıklı geliyor.

(ilan sahibi ile alakam yoktur)

Golf 8 life ne durumda hocam, hiç fiyat aldınız mı ?
 
P
Sıfır aracı alıp ikinci el olarak daha pahalıya satanların yerine; kendileri daha pahalıya satıyorlar sanırım. Bahsettiğiniz araç için baktım 820 bin tl üstünde 80 tane ikinci el ilanı var.

https://www.sahibinden.com/ilan/vas...n-4-bin-km-de-hatasiz-acilll-1083809785/detay

Benim kendi fikrim şöyle bir aracı satın alıp kalan 30 bin liraya istediğim retrofitleri eklemek daha mantıklı geliyor.

(ilan sahibi ile alakam yoktur)

Golf 8 life ne durumda hocam, hiç fiyat aldınız mı ?
yok hocam life a yok çekiyorlar bu yüzden fiyat liste fiyatı :) sanırım o gerçekten yok…
Bence bu işin tekelleşmesi lazım online satışlar getirilmeli bunun gibi perde arkasında satışlar yapabildikleri için istedikleri gibi at koşturuyorlar
 
çalışanların maaşları kısmı falan TAMAMEN yalan da.
Arabaları satan bayiler doğrudan VW bayisi değil, birer distribütör yani işin ticareti ile uğraşıyorlar.

Bu adamların VW’nün söylediği fiyattan satma zorunluluğu yok. Aracın piyasası yüksek olduğu için piyasa fiyatından satmaları da onların hakkı. Aynı şekilde 2015-2017 zamanlarında liste fiyatından indirim yaptıkları gibi.

Bu zamanlarda alınabilecek en doğru karar elinizde araba var ise keyfi araba almamak. İhtiyacınız var ise gönlünüzden geçen yerine piyasadan mantıklı bir ataba bulup almak.

Bu durumu ancak devlet düzenleme yaparak engelleyebilir. O zamana kadar fiyatlar bir süre saha yüksek seyredecek gibi.
 
@Utku Lekesiz

Madem ana distrübütör dogus dısındaki diger yetkili satıcılar isin ticaretiyle ugrasıyorlar

Sıfır Araç satısındaki serbest tarife yetkisini kendi servislerinde her türlü bakım / tamir/ yedek parcadada uygularlar o zaman ne güzel ?

Dogusun kendi showrromu TR de
Sadece 6 tane var
Dogus oto kartal
Dogus oto maslak
Dogus oto esenyurt
Dogus oto gebze
Dogus oto ankara
Dogus oto bursa

Bunların dışındaki tüm yetkili servisler ana distrübütör den yetki alıp hizmet veren ticarethaneler.


Dogus oto periyodik bakım 5000 ise

Avekte , vosmerde , antalya basaranda , afyon demoto da, kayseri aykan vsvsvs aynı bakımın 8000 olması etik olurmu sizce?

Yada

Aydın Lena servise 8000 vermek istemeyen , bursa dogus otoya 400 km git 400 km gel yapmalı mı?
 
çalışanların maaşları kısmı falan TAMAMEN yalan da.
Arabaları satan bayiler doğrudan VW bayisi değil, birer distribütör yani işin ticareti ile uğraşıyorlar.

Bu adamların VW’nün söylediği fiyattan satma zorunluluğu yok. Aracın piyasası yüksek olduğu için piyasa fiyatından satmaları da onların hakkı. Aynı şekilde 2015-2017 zamanlarında liste fiyatından indirim yaptıkları gibi.

Bu zamanlarda alınabilecek en doğru karar elinizde araba var ise keyfi araba almamak. İhtiyacınız var ise gönlünüzden geçen yerine piyasadan mantıklı bir ataba bulup almak.

Bu durumu ancak devlet düzenleme yaparak engelleyebilir. O zamana kadar fiyatlar bir süre saha yüksek seyredecek gibi.
Bence piyasanın yükselmesine sebep olanlar da kendileri ellerindeki araçları stok yapmadan tavsiye edilen Satış fiyatı üzerinden satış yapsalar arz-talep meselesinde bir denge oluşabilir en azından bu kadar uçurum olmaz. Şimdi baktığım zaman %20 nin üzerinde bir avanta talep ediliyor cam filmini seramik kaplamayı 100000 tlnin üzerinde satıyor. Araç yok deniliyor şubat ayında 80000 şoför araç satılmış e hani yoktu. Bilerek yavaş yavaş piyasaya sürüp fiyatları şişiriyorlar…
 
@Savatage

Doğuş oto da bir yerde distribütör. Türkiye’de vw araçları satmak için marka haklarını satın almış bir şirket. Vw ile anlaşmasını bilemeyiz ancak doğrudan liste fiyatının üzerinde satıyorsa ben hiçbir sorun görmüyorum.

Doğuşun liste fiyatından yüksek fiyata satması demek, aradaki farkın ötv olarak devlete, eğer kar üzerinden vw ile anlaşmaları var ise kar payından vw’ye kar ödemesi demektir. Ben burada bir sıkıntı görmüyorum.

Sıkıntılı olan kısım ise;
  • Stoktaki araçların arzı düşürecek şekilde saklanması yani karaborsacılık yapılması.
  • Üçüncü partilere düşük fiyattan satarak vergi kaçırılması ve müşterinin hem bayinin hem üçüncü partinin cebini doldurmak zorunda kalması.
  • Araç satışından sonra elden para alınması, fahiş fiyattan zorla aksesuar/boya koruması vs satılması ile vergi kaçakçılığı

Bu üç durumda da yaptıkları uygulama yasadışı olur.

Yanlış anlaşılmasın mevcut ötv sistemine karşıyım ancak vergi kaçakçılığı ile atlatılmasına daha çok karşıyım.

Açıkçası ben yetkili bayinin araç fiyatı üzerine ekleyerek araç sattığını ilk defa yukarıdaki postta gördüm. 2 yıldır doğuş ve diğer bayilerden gidince araba yok, mümkense de bir daha sorma ayarında cevaplar alıyorum. Ancak dediğim gibi sadece araç fiyatının ğzerine eklenerek satıyorlarsa beniö gözğmde yaptıkları uygulama haklı. O parayı elden alıyorlarsa veya 50-100.000 liraya boya koruma şeklinde iteliyorlarsa umarım cezalarını bulurlarlar.

Aracın Doğuş’ta 5000km Avek’te vs de 8000km keyfi bakım faralıklaeıı olması ise tüketici hakları ile korunuyorsur diye tahmin ediyorum. Yoksa mantık dışı bakım aralıkları ve bunlarla gelen ek masraflardan davalık olurlardı. Keşke hukuk her alanda vatandaşı koruyup bozanları cezalandırsa da böyle gereksiz konularda fikir yürütmek zorunda kalmasak.

Bu arada parça konusunda da aynı yukarıda yazdığım şekilde fiyatlamakta özgürler ancak doğuşun inanılmaz bir lojistik alt yapısı var ve arz’ın yüksek olması üzerine kurulu. Ben vag grubu araçlardaki parça tedariği başarısını başka hiçbir markada görmedim hatta vw almamdaki en büyük etkenlerden biri bu yedek parça ağı. Japon araç sahipleri son derece şişkin fiyatlardan ve standart bakım dışı parçada 4 hafta üzeri teslim bekliyor. (Tr’de ğretilen modeller hariç)

Doğuş kafasına göre yedek parça fiyatı belirleyip arzın düşmesine sebep olsa kurduğu o lojistik ağ kendilerine yarardan çok zarar olarak döner diye tahmin ediyorum.
 
@Savatage

Doğuş oto da bir yerde distribütör. Türkiye’de vw araçları satmak için marka haklarını satın almış bir şirket. Vw ile anlaşmasını bilemeyiz ancak doğrudan liste fiyatının üzerinde satıyorsa ben hiçbir sorun görmüyorum.

Doğuşun liste fiyatından yüksek fiyata satması demek, aradaki farkın ötv olarak devlete, eğer kar üzerinden vw ile anlaşmaları var ise kar payından vw’ye kar ödemesi demektir. Ben burada bir sıkıntı görmüyorum.

Sıkıntılı olan kısım ise;
  • Stoktaki araçların arzı düşürecek şekilde saklanması yani karaborsacılık yapılması.
  • Üçüncü partilere düşük fiyattan satarak vergi kaçırılması ve müşterinin hem bayinin hem üçüncü partinin cebini doldurmak zorunda kalması.
  • Araç satışından sonra elden para alınması, fahiş fiyattan zorla aksesuar/boya koruması vs satılması ile vergi kaçakçılığı

Bu üç durumda da yaptıkları uygulama yasadışı olur.

Yanlış anlaşılmasın mevcut ötv sistemine karşıyım ancak vergi kaçakçılığı ile atlatılmasına daha çok karşıyım.

Açıkçası ben yetkili bayinin araç fiyatı üzerine ekleyerek araç sattığını ilk defa yukarıdaki postta gördüm. 2 yıldır doğuş ve diğer bayilerden gidince araba yok, mümkense de bir daha sorma ayarında cevaplar alıyorum. Ancak dediğim gibi sadece araç fiyatının ğzerine eklenerek satıyorlarsa beniö gözğmde yaptıkları uygulama haklı. O parayı elden alıyorlarsa veya 50-100.000 liraya boya koruma şeklinde iteliyorlarsa umarım cezalarını bulurlarlar.

Aracın Doğuş’ta 5000km Avek’te vs de 8000km keyfi bakım faralıklaeıı olması ise tüketici hakları ile korunuyorsur diye tahmin ediyorum. Yoksa mantık dışı bakım aralıkları ve bunlarla gelen ek masraflardan davalık olurlardı. Keşke hukuk her alanda vatandaşı koruyup bozanları cezalandırsa da böyle gereksiz konularda fikir yürütmek zorunda kalmasak.

Bu arada parça konusunda da aynı yukarıda yazdığım şekilde fiyatlamakta özgürler ancak doğuşun inanılmaz bir lojistik alt yapısı var ve arz’ın yüksek olması üzerine kurulu. Ben vag grubu araçlardaki parça tedariği başarısını başka hiçbir markada görmedim hatta vw almamdaki en büyük etkenlerden biri bu yedek parça ağı. Japon araç sahipleri son derece şişkin fiyatlardan ve standart bakım dışı parçada 4 hafta üzeri teslim bekliyor. (Tr’de ğretilen modeller hariç)

Doğuş kafasına göre yedek parça fiyatı belirleyip arzın düşmesine sebep olsa kurduğu o lojistik ağ kendilerine yarardan çok zarar olarak döner diye tahmin ediyorum.
O zaman neden liste fiyatları var? Bir marka tavsiye edilen satış fiyatları diye liste yayınlıyorsa eğer ben o fiyattan aracı almak isterim. Sonuçta o fiyatlar tüm bayi karları vs dahil edilerek belirleniyor.
 
Buranın dönmesi lazım bahanesini yazın bi bayiide caddy sorarkende bende duymuştum. Bahaneleride örneğin eskiden işte haftada 5 araç gidiyorsa şimdi 1 araç gidiyor. Onun eksiğini kapama düşüncesindeler.
 
Liste fiyatı 825bin olan caddy için 925-950bin isteyen bayiler var. Liste fiyatının biraz üzerine satanlarda var ama. Yoldan geçerken vag grubunun deposunu görüyorum, aynı araçlar birkaç hafta bekliyor(Doğuş otonun sitesinde rezervasyon yapılan araçlarda var). Arabanın az geldiğine inanıyorum ama ellerinde olmadığına inanmıyorum. DOD 1-2 yaşındaki arabaları liste fiyatından daha yükseğe satıyor zaten.

Tüm markalarda bu durum var maalesef. Aylarca araba bulamayan da var ilk hafta alanda. Ben şanslıydım aracımı 4 günde satıp 2 günde yeni araba buldum.
 
O zaman neden liste fiyatları var? Bir marka tavsiye edilen satış fiyatları diye liste yayınlıyorsa eğer ben o fiyattan aracı almak isterim. Sonuçta o fiyatlar tüm bayi karları vs dahil edilerek belirleniyor.

Liste fiyatları VW tarafında belirleniyordur eminim. Şu an Amerika veya İngiltere fiyatlarına bakarsanız bayi fiyatlarının liste fiyatının epey üstünde olduğunu görürsünüz. O halde 5 lira tavsiye edilen satış fiyatı olan cipsi 7 liraya sattıkları için macro centerları da boykot edelim :)

Dediğim gibi sıkıntı liste fiyatının üzerinde satış değil el altından para istenmesi.

@Ufks

Eleştirilecek bir diğer nokta ise sizin dediğiniz gibi liste fiyatının ğzerinde araba sararken ellerinde araba olması ancak yokmul gibi davranmaları

Cumhuriyer tarihinin araba satış rekoru kırılıyor iki aydır ama sorsanız tüm bayiler acından ölüyor ve araba yok. Yüksek fiyattan satmak işlerine gelsikleri için çarkı çrvirmeye devam etmeye çalışıyor gibiler :)
 
@Utku Lekesiz Liste fiyatından daha fazla satılan araçta aradaki fark ötv olarak devlete gitmiyor, zira tutarın hepsi üzerinden fatura kesmiyorlar. Elden nakit alıyor ya da cam filmi-boya koruma vs. şeyleri faturalandırıyorlar. Hiç bir şekilde masum değil yaptıkları.
 
@Utku Lekesiz Liste fiyatından daha fazla satılan araçta aradaki fark ötv olarak devlete gitmiyor, zira tutarın hepsi üzerinden fatura kesmiyorlar. Elden nakit alıyor ya da cam filmi-boya koruma vs. şeyleri faturalandırıyorlar. Hiç bir şekilde masum değil yaptıkları.
Ben de zaten o durumdan bahsettim. Ötv olarak yapsalar hakları ancak el altında yapışan bu satışlar yasadışı.

Sadece ötvsi ödenerek tam fiyatı üzerinden satışları destekliyorum farklı bir şey yazmadım zaten
 
Abilerim basit bir kerat hesabıyla her araçtan 50000 hava parası aldıklarını düşünürsek sadece şubat ayında 80000 araç satılımış
50000*80000=4000000000 tl yapıyor en az 4 milyar tl hava parası sadece şubat ayında çok büyük bir pazar bizim gibi binicinin cebinden alan fırsatçı stokçu, usülsüz vergilendirilerek cebe atıyor…adam bana diyor ki detayları masa başında konuşalım :)
 

@Utku Lekesiz "Doğuşun liste fiyatından yüksek fiyata satması demek, aradaki farkın ötv olarak devlete, eğer kar üzerinden vw ile anlaşmaları var ise kar payından vw’ye kar ödemesi demektir. Ben burada bir sıkıntı görmüyorum." demişsiniz. Liste fiyatından fazla fiyat istemeleri normal ve kabul edilebilir değil.
 

Geri
Üst Alt