1.2 TSI manuel uygun devir aralığı?


ugur.dogan

Katılımcı Üye
 
Katılım
28 Ara 2021
Mesajlar
845
Tepkime puanı
358
İsim
Uğur
Araç
Golf
Merhaba, Motorun sağlıklı verimli çalısabilmesi için 1.2 benzinli manuel bir araçın hangi devir aralığında vites değiştirmesi uygun olacaktır arkadaşlar?
 

Merhaba, Motorun sağlıklı verimli çalısabilmesi için 1.2 benzinli manuel bir araçın hangi devir aralığında vites değiştirmesi uygun olacaktır arkadaşlar?


Aracın max tork devri civarında vites değişimi yapmak en sağlıklısıdır.

sizin aracınızın max tork devri 1550 rpm olduğuna göre , 1500 - 1750 rpm devir aralığında vites değişimi yapmanız idealdir.


.
 
Yol düz ise 2000 devir civarı vites yükseltiyorum.
Yeni vitese geçtiğimde 1500 devrin altına düşmemiş oluyorum.
Yokuş tırmanıyorsam 2500 3000 devir civarı yükseltiyorum vitesi...

Vites önerisini takip etmek de bir yerde işime yarıyor, ama ilerde yavaşlayacaksam yada döneceksem yada eğim varsa vites yükseltme önerisini dikkate almıyorum. Örneğin 66km/sa hızda sakin giderken 6. Vitesi tavsiye ediyor, 5 de devam ediyorum 70km/sa olursam 6 ya takıyorum vitesi.

Işıklara yanaşırken boşa atmak yerine viteste yavaşlıyor, 1000 devire düşünce 3. Vitese düşüyorum 17-18km hızlara gelince boşa atıp frene basıyorum.

Benim en sevmediğim durum, tam duracakken trafik hareket etti diyelim, hızım 10 km nin altında ise 2. Vites kurtarmıyor 1 de zaten sarsıntılı bir geçiş oluyor. Bu yüzden hızı 10 km nin üstünde tutmak için biraz geriden takip etmeye çalışıyorum.

Sanırım bu durum dsg de de yaşanıyordu aracın durmaya yakın hızlarda 2. Vitesi tercih etmesi sebebiyle yoğun trafikte kavrama ısınması vb şikayet ediliyordu.
 
Son düzenleme:
Yol düz ise 2000 devir civarı vites yükseltiyorum.
Yeni vitese geçtiğimde 1500 devrin altına düşmemiş oluyorum.
Yokuş tırmanıyorsam 2500 3000 devir civarı yükseltiyorum vitesi...

Vites önerisini takip etmek de bir yerde işime yarıyor, ama ilerde yavaşlayacaksam yada döneceksem yada eğim varsa vites yükseltme önerisini dikkate almıyorum. Örneğin 66km/sa hızda sakin giderken 6. Vitesi tavsiye ediyor, 5 de devam ediyorum 70km/sa olursam 6 ya takıyorum vitesi.

Işıklara yanaşırken boşa atmak yerine viteste yavaşlıyor, 1000 devire düşünce 3. Vitese düşüyorum 17-18km hızlara gelince boşa atıp frene basıyorum.

Benim en sevmediğim durum, tam duracakken trafik hareket etti diyelim, hızım 10 km nin altında ise 2. Vites kurtarmıyor 1 de zaten sarsıntılı bir geçiş oluyor. Bu yüzden hızı 10 km nin üstünde tutmak için biraz geriden takip etmeye çalışıyorum.

Sanırım bu durum dsg de de yaşanıyordu aracın durmaya yakın hızlarda 2. Vitesi tercih etmesi sebebiyle yoğun trafikte kavrama ısınması vb şikayet ediliyordu.
Peki 2.500 3 bin devir bandında kullanmanın zararı var mıdır
 
Motor bu birşey olmaz. maksimum beygiri 5000-6000 aralığında veriyor...
 

Geri
Üst Alt