Golf 7/8 GTI Clubsport S Arka Viraj Denge Çubuğu (Rear Sway Bar) Retrofiti


Utku_Lekesiz

Katılımcı Üye
 
Katılım
8 Tem 2016
Mesajlar
643
Tepkime puanı
623
Konum
Ankara
İsim
Utku
Arkadaşlar Selam,

Golf 7 GTI Clubsport S modeli ile çıkan ve sonrasında Golf 8 GTI’ın düz modelinde de kullanıma geçen arka viraj denge çubuğunun retrofitini yaptım ve izlenimlerimi paylaşmak istedim

IMG_4803.jpeg
Bu çubuk nedir?
Araç gövdesinin virajlarda dışarı doğru yatmasını azaltan süspansiyon elemanı.
Golf’lerin ön süspansiyonunda ve bağımsız süspansiyonlu modellerin arkasında da bulunur. 1.4 için yaklaşık 17mm çapında 1.6mm et kalınlığı bir çubuk bulunuyor.

Model sportifleştikçe (ve ağırlaştıkça) bu çubuğun çapı/kalınlığı artıyor. MK7 GTI clubsport S modelinde ise bu çubuğun daha agresif modeli var. 21.7mm çapında ve 3.6mm kalınlığında.

Bu parça MK8 ile tüm GTI modellerinde standart oldu

Bu çubuğu takmanın avantajı nedir?
Aracın arka aksraki ağırlık transferini azaltarak aracın önden yerine arkadan kaymasını sağlar. Virajlarda arka taraftan daha az yatar.

Dezavantajı?
Herhangi bir sway bar veya anti roll bar büyüttüğünüzde o akstaki yol tutuşunu aslında azaltırsınız (yay takmak gibi, sert yay daha az yol tutar) teorik olarak ani bir manevra anında spin atma ihtimalinizi arttırır.

Not: Sert süspansiyon teoride daha az yol tutsa da. Ağırlık merkezinin daha az kayması/açalması gibi etmenler koşula bağlı olarak yol tutşunu arttırır.

Kendi yorumlarım;
Aracı sportif kullanmayı seven biri olarak eğlenceli yatırım diyebilirim. Aracın sert virajlarda sürüş karakteri yay takmaktan daha belirgin bir şekilde değişti. Aracın kafadan kaydığı yerde şu an hafif arka bırakıyor hatta vitajın içine doğru kendini çekiyor gibi bir hissi var. normal sürüşde de aracın önünün burulduğunu ancak arkanın düz geldiğini hissedebiliyorsunuz.

Aracın limiti yükselmiş midir bilmiyorum. Limit kısmı ancak pistte anlaşılır ama kendi hissiyatım aracın daha sportif hissettirdiği yönünde.

Bu parçayı aracınıza takarken lütfen aracın tepkilerinin değişiceğini bilin. Sonuçta fabrika çıkışı dışında bir parça takıyorsunuz. Sorunluluk sizin, güvenli sürün :)

Bu barı takmak için hangi siparişi vermem gerekiyor?
5Q0511305BA (viraj denge çubuğu)
N10765801 (cıvata, 4 adet) 20nm torklayın + 90 derece sıkın
N10286110 (somun, 2 adet) 55nm torklayın

Bu işi yapmanın maliyeti yerkili servis malına göre kısmen ucuz denebilir. Mayıs 2023 de 2100₺ karşılığında doğuş otodan temin ettim.

IMG_4805.jpeg
Alttaki eski 17lik, üstteki yeni 22lik. Bir arkadaşım ile iki kişi montajladık. Kendiniz montajlayabilirsiniz ancak Lift olsa iyi olur, civataları sökersen zorlandık.

Ek olarak; Çıkarırken arka Z rotların yıpranmış olduğunu gördük. Aracınınız yaşı yüksek ise sökmüşken z rotları da değiştirmenizi öneririm.
 
Son düzenleme:

Benimde düşündüğüm bir değişiklik burçlarla birlikte kullanım zevkli olmuştur eminim
 
Simdi forumca bunuda yaparız :)

Karter kapagi devamini aldigimiz gibi :)
Karter kapağını harbi ben de aldım. Daha bir o kadar da yazmayanlar vardır :D

Bu parçayı takmak isteyen olursa daha net olması adına uyarayım;

BU PARÇA BAĞIMSIZ SÜSPANSİYONLU ARAÇLAR İÇİN (1.4, 1.5, 2.0 TSI/TDI):)
 
İnternette dolaşırken sway bar ile ilgili şöyle bir hesaplamaya denk geldim. Paylaşayım dedim;

sway-bar-formula-840x.jpg

Bu formülde yerine OEM ve Clubsport'ı yerine koyarsak;

1.4 TSI için K sabiti %220 artıyor.
GTI Baz modeli için yaklaşık %80 artıyor.
 

Geri
Üst Alt