18"Jant ve yay önerileriniz


Katılım
9 May 2016
Mesajlar
272
Tepkime puanı
244
Konum
Edirne
İsim
Uğur
Önecelikle herkese selam dostlar. Forumunuza üye olarak aranıza yeni katılmış birisiyim. 2014 1,4tsi dsg comfortline sahibiyim. 2yıl dolu dolu orjinal haliyle kullandık aracımızı.

Şimdi toplu bi değişim sürecine girmek istiyorum. Öncelikle jant olayı. Forumunuzun her konusunu A'dan Z'ye inceledim. Çok güzel yanıtlar, yönlendirmeler ve deneyimlerinizi iletmişsiniz. Bende naçizane olarak sizden bir kaç tavsiye almak istyorum. İzninizle.. (Orjinal hali fotolarda mevcut, görüldüğü gibi lastikle çamurluk arası bayağı var)

-17" mi yoksa 18"mi karasız kaldım. 18'e geçersem geçmesemde yay almam gerekecek okuduğum kadarı ile. Bu yaylarda marka ve model olarak ne önerirsiniz? Konforu ve rahatlığı bozmayacak şekilde. Kasislerde tümseklerde beni üzmeyecek şekilde.

-Lastik olarak öneriniz nedir? Çok pahalı markalara kaçmalımıyım? Yoksa muadili uygun fiyatlı şastik önerileriniz nedir? Goldenbridge, starmaxx vs vs.. Lastiklerde virajlarda 225'liklerin davlumbaza sürttüğünü falan okudum bi kaç konuda, bu sürtmeyi yapar mı? 

Cevaplarınız için şimdiden tüm ustalara ve hepinize teşekkürler..

image.jpeg

image.jpeg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
İlk iş olarak arkalara 2 önlere 1numara llumar cam filmi atıldı. 

image.jpeg

 
@Uğur Taşçıoğlu aramıza hoş geldiniz. Ben de sizin gibi düşünürken 18 in hem maliyetli hem de yollarımız için çok uygun olmadığına karar verdim. 17 cms jant goodyear asymmetric 3 model lastik aldım. 

20160522_154300.jpg

 
öncelikle herkese merhabalar bu ilk gönderim hayırlı olmasını dilerim inş

Ben googyear asimetrik eagle f1 y94 kullandım ses seviyesi çok az ve hiç denilecek kadar az yol sesi alıyor 224-45-17 olarak aldım bilgilerinize

 
Oem r yayı veya gti yayı kullanabilirsiniz hocam.

 
Merhaba.. Şimdi eğer 17 takacaksanız dijon jant alın yay da takmadan orjinal görünümlü binersiniz he 18 olacaksa araç bir miktar düşmesi lazım ki jant hoş dursun ya da içinde sürekli 2-3 kişi olacak :D  takacağınız her marka model yay su an ki halinden konforsuz olacak 16 jant ve yüksek araba konforsuza alışmıssınız birde. Fazla düşmesin konfor da minimum bozulsun derseniz servisin sattığı mubea mavi yaylar olabilir 2-3 cm düşürür orjinal golf r yayı olabilir 2cm düşürür veya sizin yaylarınızı soguk press yaptırırsınız 2-3cm o da olabilir yine eibach ın 3cm lik modelini de alabilirsiniz.. Lastik işine gelirsek en önemlisi o  ıslak ta virajda kuru da aracı yola tutan en önemli etken bence en iyisi alınmalı candan kıymetli bişey yok çünkü onun haricinde alınacak iyi bir lastik konfora da artı yönde etki ediyor bunun için goodyear f1 asymmetric serisi baya yumuşak ve iyi değerlere sahip fiyat olarak da Michaelin pilot sport ve continental sportcontact lardan daha ucuz. 225 lastik sürtme yapmıyor hatta 235 de kullandım o da sürtmüyor.. 

 
Eıbach pro kit takabilirsin 3.5 cm yeterli olucaktır benim önler coilover arkalar 3.5 cm spor yay arkalar 9.5 ofset 5 kişide bindik yine sürtme yapmadı önler şu şekil coili en yukardan z rotlarına kadar bastım 5 mm falan kalmıştır z rotlarına o şekil düz yolda falan çamurluğa sürtme falan yok ama diyelim bi yolun birleşim noktasında bi yükselti olur ya o zaman sürtüyo ama çamurluk mu yoksa tamponun sağ sol altındaki plastik parçalar mı onu daha anlayamadım :)  lastik olarak markasını tam hatırlamıyom istersen bakarım ben michelin alıcaktım lastikçi michelin takma yanakları yumuşa başka takalım daha iyi olur dedi sana bırakıyom dedim bi akşam hiç anlamadan baya sert çukura girdim dedim jant kesin yamulmuştur o derece bi baktım en ufak bi sorunla karşılaşmadım tabiki 18 in verdiği bi komfor kaybı var ama o kadar değil içeri ses falanda almıyo :)

 
Önerileriniz altın niteliğinde benim için. Salih üstadada özelden verdiği bilgiler ve destek için ayrıca teşekkür ediyorum. 18 jant ve eibach pro-kit kombinasyonu var şuan için aklımda.

 
18 jant + yay işine girecekseniz bence mutlaka uygulanmış bir araca binip konforu test edin. Sert araba seveni rahatsız etmez, ben hiç rahatsız olmam mesela :) ama 16'dan 18'e geçip üstüne 3.5'luk yay ile alçaltırsanız ciddi fark oluşur konforda.

 
7. Jenerasyon golflerin çamurluk genişliği önceki nesil golflere göre daha büyüktür. Kullandığınız jantın ofset ve etsine göre 225/235 hatta 245 taban lastik bile kullanabilirsiniz. Benim aracımda 8ofset et 35 jantlar ve orjinal vw/mubea yaylardan var 225 lastikte sürtme vs. yok 235 e geçmeyi düşünüyorum çekişi arttırmak için.

Yay konusunda üstün körü eibach takıym , H&R takıym vs derseniz ya aracınız iyi düşmez yada ön arka dengesiz düşer ve en nihayetinde konfor kaybı çok olur. Aracın şöför kapısı iç tarafında ön arka  aks ağırlık dağılımı plakası var. Ona bakıp o ağırlıklara uygun yay almanız lazım.

Kimi yay sekme yapar, kiminin esneme payı çok azdır, kimi az düşürür. Şunu unutmayın golf R yayı al tak golf gti yayı al tak kesinlikle olmaz. Golf gti normal golflere göre daha ağırdır, Golf R ondanda ağırdır. Takıcağınız yayların ağırlığa göre belirlenmiş stres miktarları vardır. Yayın için belirlenen ağırlıktan fazlaysa aracınız amortisörlere aşırı yük biner konfor bozulur. Aracın ağırlığı yaya göre az ise sekme yapar, en ufak dalgalanmada araç zıplamaya başlar. Aracınızın ağırlığına göre yay alırsanız her ikisinde de optimumu bulursunuz. 

Şöylede bir durum varki ; Aftermarket üreticiler zaten bu yayları aks ağırlığına göre satarlar. Örneğin ; Golf gti dsg ile golf gti manuel yayları farklıdır. Gti da dsg şanzıman ağırlık farkından dolayı manuel yayını dsg gti a takarsanız  aracın arkası önünden yüksek kalır.

Konforu etkilemeyen hiç bir yay yoktur. Bir yerden verirken bir yerden mutlaka alır. Önemli olan size ve aracınıza en uygun olanı bulmaktır. 

Ben orjinal servis yaylarını tavsiye ederim. Aracınızın aks ağırlık plakasının fotoğrafını paylaşırsanız parça kodu hakkında yardımcı olurum.

 


Geri
Üst Alt