GOLF 7 Volant değişimi hk.


Mekin

Üye
Katılım
25 Nis 2023
Mesajlar
118
Tepkime puanı
48
Konum
Bursa
İsim
Mekin
Dostlar merhaba,

Daha önceki konularda volan sorunuyla alakalı yorumlar yapmıştım. Aynı sorunları yaşayan golf kullanıcıları ile bu forumda görüştük konuştuk. Şöyle bir sorum olacak... aracımda rölantide titreme ve bazı bozuk yollarda kasisler vs.. geçerken metalin metale vurma sesi gelmekte. Birçok işlem yaptım aracıma en son götürdüğüm usta ile görüştükten sonra emin olduk ve aracın volantında (oynar göbekli) boşluk olduğunu ve titremenin bundan yaptığını söyledi. Bu titreme ve gelen sesden dolayı çok uğraşlar verdim. Buji değişiminden tutun yağ değişimine testlerine kadar masraf yaptım.

Asıl konuya gelmek istiyorum. Araştırmama göre iki tip volant var bu araçlarda biri 129 diş diğeri ise 132 diş. Eğer aracın mevcut volantı 129 diş ise 129 dişilk volan takılması yönünde. LUK markasına bakıyorum bende başka marka bakmadım. Revizyonlu volanttan da kaçıyorum açıkcası. Şase no ile sorgulamam da bazı sitelerde farklı LUK markasının modelleri çıkıyor emin olamadım. Aracımda 129 mu 132 dişlimi volantın olup olmadığını nasıl öğrenebilirim? Bu volant konsuunda deneyimli ve bilgili ustalarımızdan yardıma ihtiyacım var.

2016 Golf 1.2 TSİ BMT 110hp
 

Baı ustalar, iki volantta uyumludur diyorlar. Bu konun önemine ve doğruluğuna değinen ustalar var. Önemsiz olsa tek tip üretilirdi. Şase numarası ile yetkiliden parça kodu alınabilir. Onlar bilirler herhalde
 
Upvote 0
Baı ustalar, iki volantta uyumludur diyorlar. Bu konun önemine ve doğruluğuna değinen ustalar var. Önemsiz olsa tek tip üretilirdi. Şase numarası ile yetkiliden parça kodu alınabilir. Onlar bilirler herhalde
VW servisden şase no ile üzerinde hangi volant olup olmadığını öğrenebilirim o zaman değil mi?
 
Upvote 0
Evet, yalnız yolda yürürken volantın sallanıp ses yaptığını hiç duymadım. İlk belirtileri motor soğuken demir demire sesi verir, ısınınca geçer. Bunu da hangi ustaya göstersen anlar. Sesin kaydı var mı?
 
Upvote 0
Ses kaydı yok ben volantda boşluk var diye ondan tahmin ediyorum bazı bozuk yolda giderken özellikle şöför camını açarak dinliyorum metal metale çarpma sesi geliyor nadir de olsa. Motor soğukken evet biraz daha sesli çalışıyor gibime geliyor motor. Bazen diyorum dizel motor mu bu :) ama elimde şöyle bir video var paylaşayım. Motor soğukken çektim yavaş yavaş ısınınca ses azalıyor doğal olarak.

video: https://veed.io/view/234414d4-7801-405f-b914-bdc7bf6021a1
 
Upvote 0
Dostlar merhaba,

Daha önceki konularda volan sorunuyla alakalı yorumlar yapmıştım. Aynı sorunları yaşayan golf kullanıcıları ile bu forumda görüştük konuştuk. Şöyle bir sorum olacak... aracımda rölantide titreme ve bazı bozuk yollarda kasisler vs.. geçerken metalin metale vurma sesi gelmekte. Birçok işlem yaptım aracıma en son götürdüğüm usta ile görüştükten sonra emin olduk ve aracın volantında (oynar göbekli) boşluk olduğunu ve titremenin bundan yaptığını söyledi. Bu titreme ve gelen sesden dolayı çok uğraşlar verdim. Buji değişiminden tutun yağ değişimine testlerine kadar masraf yaptım.

Asıl konuya gelmek istiyorum. Araştırmama göre iki tip volant var bu araçlarda biri 129 diş diğeri ise 132 diş. Eğer aracın mevcut volantı 129 diş ise 129 dişilk volan takılması yönünde. LUK markasına bakıyorum bende başka marka bakmadım. Revizyonlu volanttan da kaçıyorum açıkcası. Şase no ile sorgulamam da bazı sitelerde farklı LUK markasının modelleri çıkıyor emin olamadım. Aracımda 129 mu 132 dişlimi volantın olup olmadığını nasıl öğrenebilirim? Bu volant konsuunda deneyimli ve bilgili ustalarımızdan yardıma ihtiyacım var.

2016 Golf 1.2 TSİ BMT 110hp
Servise gidin yedek parça bölümünden şasi sorgulamasıyla aracınıza uygun olan volant’ın parça kodunu öğrenebilirsiniz, hatta parçayı getirmelerini bir bakmak istediğinizi söyleyin, gelen parçanın dişlerini sayarak 129 diş mi 132 diş mi öğrenirsiniz, parçanın üzerinde de volantı üreten firmanın (LUK veya Sachs) hangisi olduğu yazar, ona göre gidip dışardan aynı markadan alırsınız, kutunun ve volantın üzerinde yazan parça kodlarının da resmini çekersiniz,

(“Acaba parçayı getirmelerini istemem ayıp kaçar mı gibi düşüncelere kapılmayın”), satın alıp-almamanızın hiç bir önemi yok, getirmek zorundalar.,

Daha 60 bin km’de olan bir aracın volantında sıkıntı çıkması enterasan bir durum, o volant ‘ın en az 150 bin km sorunsuz hizmet vermesi gerekir, şanzıman sökülünce değişmesi gereken en ufak civata, rulman/bilya vs.. ne varsa değiştirin ilerde aynı işçilik ücretüni tekrardan vermeyin. usta bu bilya daha idare eder derr, 3 kuruşluk bilya için tekrardan şanzıman aşşağı indirmek zorunda kalırsınız.

Araç DSG mi, Manuel vites mi..?
 
Upvote 0
“Acaba parçayı getirmelerini istemem ayıp kaçar mı gibi düşüncelere kapılmayın”), satın alıp-almamanızın hiç bir önemi yok, getirmek zorundalar.,

@forzaGilles


Hiç zannetmiyorum 9 kilo civarındaki volantı depodan çıkaracaklar , müsteriye teşhir edecekler sonra geri depoya koyacaklar.

Artistik doguş servisleri böyle bedava keyfi işler için müsteri nazı çekmez


Volantın 132 diş mi 129 mu oldugu şasi nodan parca kod numarası olarak ekrana düser. Ama araçda sachs mı luk mu takılı olduğu ancak şanzumanın kendisine ulaşmakla mümkün
 
Upvote 0
Servise gidin yedek parça bölümünden şasi sorgulamasıyla aracınıza uygun olan volant’ın parça kodunu öğrenebilirsiniz, hatta parçayı getirmelerini bir bakmak istediğinizi söyleyin, gelen parçanın dişlerini sayarak 129 diş mi 132 diş mi öğrenirsiniz, parçanın üzerinde de volantı üreten firmanın (LUK veya Sachs) hangisi olduğu yazar, ona göre gidip dışardan aynı markadan alırsınız, kutunun ve volantın üzerinde yazan parça kodlarının da resmini çekersiniz,

(“Acaba parçayı getirmelerini istemem ayıp kaçar mı gibi düşüncelere kapılmayın”), satın alıp-almamanızın hiç bir önemi yok, getirmek zorundalar.,

Daha 60 bin km’de olan bir aracın volantında sıkıntı çıkması enterasan bir durum, o volant ‘ın en az 150 bin km sorunsuz hizmet vermesi gerekir, şanzıman sökülünce değişmesi gereken en ufak civata, rulman/bilya vs.. ne varsa değiştirin ilerde aynı işçilik ücretüni tekrardan vermeyin. usta bu bilya daha idare eder derr, 3 kuruşluk bilya için tekrardan şanzıman aşşağı indirmek zorunda kalırsınız.

Araç DSG mi, Manuel vites mi..?
DSG başkan. Bunlarda benm bildiğim LUK çıkıyor. Pololarda sachs oluyor diye biliyorum. Valla günlerdir düşünüyorum tek korkum benm bu volanın yanında baskıbalata ve kavrama var çok fazla bilmediğimden dolayı sorun oraya kaymaz inşallah korkum o. Yani bugün Volant değişimi de işçiliği ile beraber dışarıda 10-12 bin arası tutuyor az para değil. Volantı bu şekilde kullanmam araca zarar verir mi bilmiyorum kafam hep orada takılı malesef. Bu arada yorumunuz için çok teşekkür ediyorum. Servise gidip bu dediklerinizi söyleyeceğim. Sağolun.
 
Upvote 0
“Acaba parçayı getirmelerini istemem ayıp kaçar mı gibi düşüncelere kapılmayın”), satın alıp-almamanızın hiç bir önemi yok, getirmek zorundalar.,

@forzaGilles


Hiç zannetmiyorum 9 kilo civarındaki volantı depodan çıkaracaklar , müsteriye teşhir edecekler sonra geri depoya koyacaklar.

Artistik doguş servisleri böyle bedava keyfi işler için müsteri nazı çekmez


Volantın 132 diş mi 129 mu oldugu şasi nodan parca kod numarası olarak ekrana düser. Ama araçda sachs mı luk mu takılı olduğu ancak şanzumanın kendisine ulaşmakla mümkün
Benim için 129 veya 132 olduğunu öğrenmem yeterli aslında sonuçta değişecekse bu LUK ile değiştirmeyi tercih ederim. Tavsiyeler o yönde benm için tek diş sayısı önemli aslında.
 
Upvote 0
Bu arada ben bu sorunu bulmak için bujileri değiştirdim, bobinleri kontrol ettirdim, Komprasör testi yaptırdım, yağ ve filtre değişimlerini yaptım, gaz kelebeğine baktırdım, farklı istasyonlardan yakıt aldım vs vs yani volanttan başka bir seçenek kalmıyor gibi
 
Upvote 0
Gecmis olsun, benimde arac rolantide titriyor bende volantdan supheleniyorum ancak benim arac 134k kmde, daha once bujiden titreme ve tekleme yasadim, atesleme sisteminden olunca hata kodu dusuyor bilgisayara, dsg kalkislarda arada titremeye basladi yani kavramayi biraz daha tuketip oyle degistirmeyi planliyorum
 
Upvote 0
herkese selam
aracım 145bin km de 2015 dizel golf 7
soğuk havada ilk çalıştırmada motor suyu soğuk iken şaseden hissedilecek kadar hafif vuruntu yapıyordu.su sıcaklığı yükseldikçe daha az vuruntu yaptığını ve ısındığında tamemen vuruntunun gittiğini farkettiğimde aklıma gelen ilk sebepler;
1.bu araçlardaki devirdaimin üzerinde elektronik çekvalfe benzer bir sistemin olduğunu ve bu çekvalfin motor soğuk iken kendisini kapatarak daha fazla soğumaması motorun ideal sıcaklığa hızlıca gelmesine yardımcı olması için suyu radyatöre gitmesini engellediğini duymuştum.sıcaklık belli bir aşamaya ulaşmaya başladıkça yavaş yavaş kendisini açmaya başladığını ve bu hafif vuruntu seslerinin bu açma kapama esnasında ani sıcaklık değişimlerine bağlı olduğunu öğrenmiştim.
2.bu araçlardaki motor teknolojisinde yer alan DPF ve EGR gibi mekanik parçaların çalışmaya başladığı an pasif rejenerasyon yaptığı an bu seslerin vuruntuların olabileceğini başka kullanıcılar söylemişlerdi.
yani kış soğuklarında ilk çalıştırmada bu ara ara gelen vuruntu seslerinin metalin ısınmaya başlamasına, suyun değişen sıcaklık ile devirdaim çekvalflerinin açılmaya başlamasıyla girdiği tepkimelerin neden olduğuna, pasif rejenerasyon sonucu bu seslerin olduğuna kanaat etmiştim ama aklıma bu yazıyı okuyuncaya kadar volan göbeğindeki oluşan bir boşluğun sebep olduğu hiç gelmemişti, volan göbeğindeki boşluk durumuna doğrusu ilk defa şahit oluyorum.
 
Son düzenleme:
Upvote 0
150binde 2013 golf aracımın 100bin km'de kavrama yetkili serviste değişmiş. Yetkili servise giderken müşteri şikayeti şu şekilde.
  • Kalkışlarda ve vites geçişlerinde silkeleme oluyor.
  • Rölantide titreme oluyor.
Bu şikayetler neticesinde Basınç ayarlama valfi ( parça kodu 057130764AB) , Kavrama ( parça kodu ,0AM198142H)
Şanzıman söküldü takıldı çoklu kavrama değiştirildi vs bilgiler de mevcut.

Şu an araç 150bine yaklaştı. Bende de benzer şikayetler araç ısınınca ya da çok trafikte kalırsam ortaya çıkmaya başladı.
Volant arızası ile ilgili olarak internette bulduğum bir videoyu sizinle paylaşmak istiyorum. Fikir vermesi açısından.
Videoda 1.dakikadan sonra ses kendini belli ediyor. Videoyu sonuna kadar izlemenizde fayda var.
 
Upvote 0
150binde 2013 golf aracımın 100bin km'de kavrama yetkili serviste değişmiş. Yetkili servise giderken müşteri şikayeti şu şekilde.
  • Kalkışlarda ve vites geçişlerinde silkeleme oluyor.
  • Rölantide titreme oluyor.
Bu şikayetler neticesinde Basınç ayarlama valfi ( parça kodu 057130764AB) , Kavrama ( parça kodu ,0AM198142H)
Şanzıman söküldü takıldı çoklu kavrama değiştirildi vs bilgiler de mevcut.

Şu an araç 150bine yaklaştı. Bende de benzer şikayetler araç ısınınca ya da çok trafikte kalırsam ortaya çıkmaya başladı.
Volant arızası ile ilgili olarak internette bulduğum bir videoyu sizinle paylaşmak istiyorum. Fikir vermesi açısından.
Videoda 1.dakikadan sonra ses kendini belli ediyor. Videoyu sonuna kadar izlemenizde fayda var.
Benden böyle bir ses gelmiyor başkan. Belki de her araçta Volant sıkıntısı bu şekilde olmuyordur bilemiyorum. Bir de bunların sabit ve oynar göbekli olanları var ve bu durum arızayı ve tespit konusunu etkiler mi acaba
 
Upvote 0

Gecmis olsun, benimde arac rolantide titriyor bende volantdan supheleniyorum ancak benim arac 134k kmde, daha once bujiden titreme ve tekleme yasadim, atesleme sisteminden olunca hata kodu dusuyor bilgisayara, dsg kalkislarda arada titremeye basladi yani kavramayi biraz daha tuketip oyle degistirmeyi planliyorum
Sağolun sizlere de geçmiş olsun. Ben de buji ve bobin kontrolü sağladım arada tekleme oluyor rönalntide ama herhangi bir sorun çıkmadı. Volandan başka bir seçenek kalmıyor ben de.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt