@hosmyy geçmiş olsun.
Akü aracın ilk aküsü müydü?
Öyleyse aracın model yılı nedir?
Değilse kaç yıllık aküde sorun oldu?
Akü markası nedir?
Yeni takılan akü markası nedir?
Orijinal servis aküsü müdür?
Evet pert olan akü, aracın ilk orijinal aküsüydü.
70 Ah EFB MOLL marka idi.
Araç 2017 model.
Araç 2017 temmuz ayında sıfır alındıktan 8 - 9 ay kadar akü sonra pert oldu.
Servis; 2018 Nisan ayında oluşan bu sorun için, aracın serviste kalıp inceleme yapılması gerektiğini,
Akü de üretim hatası veya aracın şarj sisteminde arıza/hata çıkarsa ücretsiz akü değişimi,
kullanıcı hatası çıkması durumunda ise, garantiye girmeyeceğini, bu durumda ücreti mukabilinde ( 1400 tl ) yeni akü takılabileceğini beyan etti.
İstersem hiç kontrol gerçekleştirmeden 1400 tl ye akü değişimi yapabilecekleri beyan ettiler.
Ben aracı bırakmaya müsait olmadığım ve dışarıda en kral akünün 600 - 700 tl ye satıldığı o günlerde, servise 1400 tl bayılmak istemediğim için, servisten çıkıp 3 km ilerideki sanayide önüme çıkan ilk elektrikçi de 500 tl ye
72 Ah EFB Mutlu akü taktırdım ve yoluma devam ettim. Sarf malzeme olarak geçen Akü nün servis dışında değişmesi Garantiyi etkilemiyormuş.
Aslında Varta takacaktım ama o anda alel acele akü almak zorunda kaldığım için Mutlu denk gelmişti. Çünkü evde aküye takviye yaparak aracı çalıştırıp servise öyle gitmiştim.
2 yıl sonra , 2020 ortalarında abimin aracına akü lazım oldu. Aldığım Mutlu akü yü 400 tl ye ona sattım ve
70 Ah EFB VARTA N70 akü alıp taktım.
Halen Varta aküyü kullanmaya devam ediyorum.
Tabi orijinal akünün pert olması sonrası Mutlu akü ile 6 ay kadar sorun yaşamayınca şarj sisteminde sorun olmadığı anlaşıldı.
Peki neden orijinal akü de neden bu durum yaşanmıştı. Uzunca bir süre detaylıca iyice araştırdım.
Ve sonuç : ( kullanıcı hatası ) Bütün hata bizdeymiş.
Biz aracı aldıktan sonra, gündelik işlerde kullanılan 2. bir aracımız olduğu için, Passat ı garaja kapattık ve 8 ayda 2 - 3 defa 1 er saat kadar sürüş yaptık sadece, her kullanımdan sonra bazen 1 ay, bazen 2 ay araç hiç çalıştırılmadan garajda yattı.
Zaten durduğu yerde rolantide veya ara gazı vererek 5 - 10 dk çalıştırmak akünün şarj olmasına biç fayda etmiyormuş. Akünün sağlıklı şarj olabilmesi için, aracın en az 20 dk kesintisiz 2000 rpm ve üzeri çalışması gerekiyormuş.
Velhasıl kelam, 8 ay boyunca aracın sık sık uzun süreli yatmalarından ötürü, akü de sülfatlaşma oluşmuş ve gözenekleri tıkanarak kapasitesi daralan akümüzde, uzun yol sürüşündeki devamlı şarj yükleme zorlaması, akü yanığına neden olmuş.
Bu durum ( sülfatlaşma ) tamamen kullanıcı hatası olarak geçiyor.
Varta akü taktıktan sonra Noco Genius akıllı şarj cihazı aldım.
Araç garajda devamlı şarja takılı duruyor.
.