Başka bir forumda tesadüfen beylikdüzünde yeni açılan bir mazda bayisi olduğunu okudum, hatta mx-5 test aracı olduğunu görünce gözlerime inanamadım. Sonradan pişman olmayayım diye araç almadan gidip test etmek istedim ve sabah çıktım yola.
Avrupa Otomativ, Beylikdüzü civarında E5 kenarında. Bayi henüz resmi açılış yapmamış o yüzden mazda sitesinde görünmüyor. Çalışanlar oldukça ilgili (bir mazda bayisi için şaşırtıcı)
Hemen ehlliyetin fotokopisini çektik ve araca atladık. Açıkcası hem zamanım olmadığından hem de heyecandan çok fazla sağını solunu incelemedim aracın. Fakat araç gerçekte fotoğraflarda olduğundan çok daha güzel. Fotoğraflarda aracın arka tarafı bana hep garip gelmişti ama canlı görünce hiç fena olmadığına karar verdim.
Aracın bagajı takdir edersiniz ki ufacık. Ortaboy bir adet bavul girer mi emin değilim denemek lazım. Fakat oldukça kullanışlı, girintili çıkıntılı değil.
Tavan soft top ve manuel olarak elle açılıyor. İlk başta elle açılan tavan mı olur diyorsunuz fakat sistem mükemmel. Bu sayede açmak/kapatmak inanılmaz pratik. Oturduğunuz yerden maksimum 5 saniye de muhtemelen 2-3 saniyede açıp kapatabilirsiniz. Elektrikli olanlardaki gibi 20-30sn bekleme, hareket halinde açıp kapatamama sorunu yok ve en güzeli tavan açıkken/kapalıyken bagaj hacmi değişmiyor.
İçeriye geçtiğimizde en büyük sıkıntı sizin boyutlarınız Araçta direksiyon derinlik ayarı yok, daha da ilginci koltuk yükseklik ayarıda yok sadece minder hafif aşağı yukarı hareket ediyor o kadar. 180cm üstü net rahatsız olur, hatta 1.80 bile çok limitte. İçeride torpido, saklama gözü falan hak getire koltukların arasında torpidomsu bir göz var o kadar.
Ve gelelim sürüş testine, araç 1.5 motor 130hp 150NM tork değerine sahip bir motora sahip. 1050kg ağırlığa sahip bu aracı 0'dan 100km hıza 8.3 saniyede çıkartabiliyor. İstenirse 2.0L motor seçeneğide var.
İlk başta performans konusunda oldukça önyargılıydım, fakat start düğmesine basıp motor sesini duyunca yüzüme bir gülümseme geldi. Aracın motor sesi inanılmaz güzel dışarıdan birisi imkanı yok 1.5 litre olduğuna inanmaz. Tavan açık olduğu için o güzel tınıyı olduğu gibi duyuyorsunuz. Manuel vitesli araçta vites geçişleri oldukça kısa ve vites yolları oldukça net. Fakat anlam veremediğim bir şekilde vites kolu titriyor.
Bu aracın sürüşü için ne söylesem az. Kısacık testten sonra yüzümde kocaman bir gülümsemeyle indim araçtan. Yurtdışında V6 Camaro cabrio, V8 Camaro SS, V6 Mustang, V8 Challenger R/T, Infiniti G37 gibi çok daha güçlü araçları kiralayıp kullanma şansım olmuştu fakat hiçbirinden bu kadar zevk almadım desem inanın yalan olmaz. MX5 en hızlı roadster değil, 0-100'dan yüze roket gibi çıkmıyor, ışıklarda herkesi geçemezsiniz, ya da deli gibi lastik yakarak drift yapamazsınız (en azından 1.5 motor ile) fakat bu arabayla 50-60km ile giderken bile çok zevk alıyorsunuz. Bu araç hız aracı değil, tam bir keyif aracı.
Direksiyon çok tepkili, şanzıman oranları ve vites geçişleri çok iyi, motor sesi çok güzel ve araç cabrio daha ne olabilir ki O kadar ufak ve ve o kadar net tepkiler veriyor ki araçla bir oluyorunuz hani böyle araba sürer gibi değil de sanki karting aracı sürer gibi veya bisiklet sürer gibi doğal geliyor her şey. Araba sizin bir parçanız gibi davranıyor.
Fiyat olarak fotoğraflardaki test aracı Power donanım ve fiyatı 112000 lira. Bu para eder mi ciddi tartışılır. Fakat bu paraya alabileceğiniz kullanımı en zevkli araç olacağının garantisini verebilirim.
Açıkcası alıyorum dememek için kendimi zor tuttum. Her ne kadar bekar olsamda tek araç olarak kullanmak çok zor olacaktı. Hem bagaj, hem soft top dolayısıyla kışın kullanımı çok efektif olmayacaktır diye düşünüyorum. Fakat aileyle yaşıyor olsam elimin altında ikinci bir araç olsa 1 dakika düşünmezdim.
Bu arada bu aracın 2.0L motor seçeneğide var fiyatı 150000 lira sanırım. Fakat 1.5 motor kesinlikle yeterli.
Avrupa Otomativ, Beylikdüzü civarında E5 kenarında. Bayi henüz resmi açılış yapmamış o yüzden mazda sitesinde görünmüyor. Çalışanlar oldukça ilgili (bir mazda bayisi için şaşırtıcı)
Hemen ehlliyetin fotokopisini çektik ve araca atladık. Açıkcası hem zamanım olmadığından hem de heyecandan çok fazla sağını solunu incelemedim aracın. Fakat araç gerçekte fotoğraflarda olduğundan çok daha güzel. Fotoğraflarda aracın arka tarafı bana hep garip gelmişti ama canlı görünce hiç fena olmadığına karar verdim.
Aracın bagajı takdir edersiniz ki ufacık. Ortaboy bir adet bavul girer mi emin değilim denemek lazım. Fakat oldukça kullanışlı, girintili çıkıntılı değil.
Tavan soft top ve manuel olarak elle açılıyor. İlk başta elle açılan tavan mı olur diyorsunuz fakat sistem mükemmel. Bu sayede açmak/kapatmak inanılmaz pratik. Oturduğunuz yerden maksimum 5 saniye de muhtemelen 2-3 saniyede açıp kapatabilirsiniz. Elektrikli olanlardaki gibi 20-30sn bekleme, hareket halinde açıp kapatamama sorunu yok ve en güzeli tavan açıkken/kapalıyken bagaj hacmi değişmiyor.
İçeriye geçtiğimizde en büyük sıkıntı sizin boyutlarınız Araçta direksiyon derinlik ayarı yok, daha da ilginci koltuk yükseklik ayarıda yok sadece minder hafif aşağı yukarı hareket ediyor o kadar. 180cm üstü net rahatsız olur, hatta 1.80 bile çok limitte. İçeride torpido, saklama gözü falan hak getire koltukların arasında torpidomsu bir göz var o kadar.
Ve gelelim sürüş testine, araç 1.5 motor 130hp 150NM tork değerine sahip bir motora sahip. 1050kg ağırlığa sahip bu aracı 0'dan 100km hıza 8.3 saniyede çıkartabiliyor. İstenirse 2.0L motor seçeneğide var.
İlk başta performans konusunda oldukça önyargılıydım, fakat start düğmesine basıp motor sesini duyunca yüzüme bir gülümseme geldi. Aracın motor sesi inanılmaz güzel dışarıdan birisi imkanı yok 1.5 litre olduğuna inanmaz. Tavan açık olduğu için o güzel tınıyı olduğu gibi duyuyorsunuz. Manuel vitesli araçta vites geçişleri oldukça kısa ve vites yolları oldukça net. Fakat anlam veremediğim bir şekilde vites kolu titriyor.
Bu aracın sürüşü için ne söylesem az. Kısacık testten sonra yüzümde kocaman bir gülümsemeyle indim araçtan. Yurtdışında V6 Camaro cabrio, V8 Camaro SS, V6 Mustang, V8 Challenger R/T, Infiniti G37 gibi çok daha güçlü araçları kiralayıp kullanma şansım olmuştu fakat hiçbirinden bu kadar zevk almadım desem inanın yalan olmaz. MX5 en hızlı roadster değil, 0-100'dan yüze roket gibi çıkmıyor, ışıklarda herkesi geçemezsiniz, ya da deli gibi lastik yakarak drift yapamazsınız (en azından 1.5 motor ile) fakat bu arabayla 50-60km ile giderken bile çok zevk alıyorsunuz. Bu araç hız aracı değil, tam bir keyif aracı.
Direksiyon çok tepkili, şanzıman oranları ve vites geçişleri çok iyi, motor sesi çok güzel ve araç cabrio daha ne olabilir ki O kadar ufak ve ve o kadar net tepkiler veriyor ki araçla bir oluyorunuz hani böyle araba sürer gibi değil de sanki karting aracı sürer gibi veya bisiklet sürer gibi doğal geliyor her şey. Araba sizin bir parçanız gibi davranıyor.
Fiyat olarak fotoğraflardaki test aracı Power donanım ve fiyatı 112000 lira. Bu para eder mi ciddi tartışılır. Fakat bu paraya alabileceğiniz kullanımı en zevkli araç olacağının garantisini verebilirim.
Açıkcası alıyorum dememek için kendimi zor tuttum. Her ne kadar bekar olsamda tek araç olarak kullanmak çok zor olacaktı. Hem bagaj, hem soft top dolayısıyla kışın kullanımı çok efektif olmayacaktır diye düşünüyorum. Fakat aileyle yaşıyor olsam elimin altında ikinci bir araç olsa 1 dakika düşünmezdim.
Bu arada bu aracın 2.0L motor seçeneğide var fiyatı 150000 lira sanırım. Fakat 1.5 motor kesinlikle yeterli.
Moderatör tarafında düzenlendi: