Mazda MX5 1.5L


scorpion

Üye
Katılım
4 Ocak 2016
Mesajlar
131
Tepkime puanı
1
Başka bir forumda tesadüfen beylikdüzünde yeni açılan bir mazda bayisi olduğunu okudum, hatta mx-5 test aracı olduğunu görünce gözlerime inanamadım. Sonradan pişman olmayayım diye araç almadan gidip test etmek istedim ve sabah çıktım yola.

Avrupa Otomativ, Beylikdüzü civarında E5 kenarında. Bayi henüz resmi açılış yapmamış o yüzden mazda sitesinde görünmüyor. Çalışanlar oldukça ilgili (bir mazda bayisi için şaşırtıcı)

Hemen ehlliyetin fotokopisini çektik ve araca atladık. Açıkcası hem zamanım olmadığından hem de heyecandan çok fazla sağını solunu incelemedim aracın. Fakat araç gerçekte fotoğraflarda olduğundan çok daha güzel. Fotoğraflarda aracın arka tarafı bana hep garip gelmişti ama canlı görünce hiç fena olmadığına karar verdim.

Aracın bagajı takdir edersiniz ki ufacık. Ortaboy bir adet bavul girer mi emin değilim denemek lazım.  Fakat oldukça kullanışlı, girintili çıkıntılı değil.

Tavan soft top ve manuel olarak elle açılıyor. İlk başta elle açılan tavan mı olur diyorsunuz fakat sistem mükemmel. Bu sayede açmak/kapatmak inanılmaz pratik. Oturduğunuz yerden maksimum 5 saniye de muhtemelen 2-3 saniyede açıp kapatabilirsiniz. Elektrikli olanlardaki gibi 20-30sn bekleme, hareket halinde açıp kapatamama sorunu yok ve en güzeli tavan açıkken/kapalıyken bagaj hacmi değişmiyor.

İçeriye geçtiğimizde en büyük sıkıntı sizin boyutlarınız :)  Araçta direksiyon derinlik ayarı yok, daha da ilginci koltuk yükseklik ayarıda yok sadece minder hafif aşağı yukarı hareket ediyor o kadar. 180cm üstü net rahatsız olur, hatta 1.80 bile çok limitte. İçeride torpido, saklama gözü falan hak getire :)  koltukların arasında torpidomsu bir göz var o kadar.

Ve gelelim sürüş testine, araç 1.5 motor 130hp 150NM tork değerine sahip bir motora sahip. 1050kg ağırlığa sahip bu aracı 0'dan 100km hıza 8.3 saniyede çıkartabiliyor. İstenirse 2.0L motor seçeneğide var.

İlk başta performans konusunda oldukça önyargılıydım, fakat start düğmesine basıp motor sesini duyunca yüzüme bir gülümseme geldi. Aracın motor sesi inanılmaz güzel dışarıdan birisi imkanı yok 1.5 litre olduğuna inanmaz. Tavan açık olduğu için o güzel tınıyı olduğu gibi duyuyorsunuz. Manuel vitesli araçta vites geçişleri oldukça kısa ve vites yolları oldukça net. Fakat anlam veremediğim bir şekilde vites kolu titriyor.

Bu aracın sürüşü için ne söylesem az. Kısacık testten sonra yüzümde kocaman bir gülümsemeyle indim araçtan. Yurtdışında V6 Camaro cabrio, V8 Camaro SS, V6 Mustang,  V8 Challenger R/T, Infiniti G37 gibi çok daha güçlü araçları kiralayıp kullanma şansım olmuştu fakat hiçbirinden bu kadar zevk almadım desem inanın yalan olmaz. MX5 en hızlı roadster değil, 0-100'dan yüze roket gibi çıkmıyor, ışıklarda herkesi geçemezsiniz, ya da deli gibi lastik yakarak drift yapamazsınız (en azından 1.5 motor ile) fakat bu arabayla 50-60km ile giderken bile çok zevk alıyorsunuz. Bu araç hız aracı değil, tam bir keyif aracı.

Direksiyon çok tepkili, şanzıman oranları ve vites geçişleri çok iyi, motor sesi çok güzel ve araç cabrio daha ne olabilir ki :)  O kadar ufak ve ve o kadar net tepkiler veriyor ki araçla bir oluyorunuz hani böyle araba sürer gibi değil de sanki karting aracı sürer gibi veya bisiklet sürer gibi doğal geliyor her şey. Araba sizin bir parçanız gibi davranıyor.

Fiyat olarak fotoğraflardaki test aracı Power donanım ve fiyatı 112000 lira. Bu para eder mi ciddi tartışılır. Fakat bu paraya alabileceğiniz kullanımı en zevkli araç olacağının garantisini verebilirim.

Açıkcası alıyorum dememek için kendimi zor tuttum. Her ne kadar bekar olsamda tek araç olarak kullanmak çok zor olacaktı. Hem bagaj, hem soft top dolayısıyla kışın kullanımı çok efektif olmayacaktır diye düşünüyorum. Fakat aileyle yaşıyor olsam elimin altında ikinci bir araç olsa 1 dakika düşünmezdim.

Bu arada bu aracın 2.0L motor seçeneğide var fiyatı 150000 lira sanırım. Fakat 1.5 motor kesinlikle yeterli. 

IMG_3941.JPG

IMG_3942.JPG

IMG_3943.JPG

IMG_3957.JPG

IMG_3946.JPG

IMG_3950.JPG

IMG_3951.JPG

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Yıllarca çok fazla arabayla münakaşam oldu , evet Golf bende tutku ve hayatta hiçbir muadilini sevemedim,fakat şunu biliyorum . Mazda çok sorunsuz sağlam bir araba , yıllar önce 323 ile 180bin km yolu sıfır sorunla atlattık , sadece ülkemizde değeri bilinmeyen bir marka . MX sersisi'de zaten efsane bir model . Paylaşımınız için teşekkür ederim.

 
Yurtdışında otomatiği peynir ekmek gibi satılıyor Türkiyeye neden getirilmez anlamış değilim

 
yurtdışında otomatiği var mı bilmiyorum ama bu araç manuel alınır hocam bence. tam bir keyif arabası ama tek araba olarak kullanmak çok zor ancak evin ikinci aracı olur. 

 
@scorpion

Ellerinize sağlık değerli Hocam 

Harika bir inceleme yazısı olmuş. Biraz geç fark ettim ve çok şey kaçırdığımı anladım. Görsem kesinlikle merak edeceğim bir araç.. artık çoluk çocuğa karıştık ama yalnız ve hızlı gençler ( ve kendini genç hissedenler) ile ikinci araç olarak alıp sayfiye yerinde kullanmak isteyenlere düşünülebilir. 

Cabrio kültürüne sahip olduğum söylenemez belki ama sıcak havalarda veya kızgın güneşte kullanamazsınız sanırım. Ya da güneş kremi kullanmalı belki de..

İster soft top ister Hard top olsun yine de bir türlü ısınamadım cabrio araçlara...

Yanınızdan geçerken yanan sigara atan yaya veya kamyoncular

Sanki Avrupa'daki bal dök yala olan toz ve çamur olmayan yollara göre....

Ve en önemlisi güneş yoksulu ve sıcaklık yazın ortasında 25 derecelere gelen Avrupa ülkelerine göre bir araç sanki.

 
Asıl arkasında gizlenen kırmızı hazine cx3 :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
@silvershadow

teşekkür ederim hocam. Araç gerçekten çok güzel daha doğrusu çok zevkli ama bekarda olsanız evlide olsanız tek araba olarak kullanmak işkence olur. En basitinden montunuzu çıkarsanız koyacak yer yok yanda kimse oturmuyorsa yan koltuğa koyarsınız, biri varsa gidip bagaja koyacaksınız artık. Genç olmaya gerek yok, almanyada falan baya yaşlı amcalarda kullanıyor :)  Öyle uçan kaçan bir araba değil zaten alıp üstünü açıp sakin sakin gezerkende ciddi keyif verebilecek bir araç.

Cabrio aracım hiç olmadı, yurtdışında kiralayıp kullandığım otomobillerden ibaret tecrübem. Dediğiniz gibi çok sıcakta güneş başınıza geçiyor, 4 kişilik olanlarda arka koltuktakiler rüzgardan pert oluyor soft top olanlarda sokağa bıraktığınızda aklınız arabada kalıyor vs. Türkiye'de bir de bunlara ışıkta başınıza üşüşebilecek kişileride kattığınızda dertler artacaktır ama herşeye rağmen cabrionun gerçekten farklı bir zevki var.

Başka bir aracınız varsa, kapalı garajınız varsa sadece arada zevkine binecekseniz, ikinci el, marka prestiji falan umurunuzda değilse MX-5 güzel tercih ama ülkemiz ekonomik gerçeklerine pek uymuyor malesef. Öyle oluncada roadster tarzı araçların satışları çok düşük oluyor. Mazda'nın hedefi 100 araçmış zaten sene sonuna kadar onu da satabilirler mi bilmiyorum. Bizde de avrupadaki gibi 5-6 aylık maaşla alınabilen bir araç olsa sokaklarda bolca görebilirdik belki. 

 

Geri
Üst Alt