Sorun akü mü başka birşey mi ?


lHera

Üye
Katılım
14 Kas 2021
Mesajlar
163
Tepkime puanı
118
Konum
VAN Merkez
İsim
Semih
Araç
Golf 7 1.4 TSI Highline 125 Ps
Selamın aleyküm öncelikle, araç 2015 model passat b8 Highline . Araca bazen işim gereği 10-15 gün marş basmıyorum kapıda duruyor. Son 1 ayda 2 kez karşılaştığım bi sorunu aktaracağım yardımcı olabilirseniz sevinirim . Aracı çalıştırmaya çalıştığımda çalışmıyor marş basmıyor sanki marş motoru dahi devreye girmiyor, ekranda tüm arızalar geliyor , aklınıza ne geliyorsa tüm arızaları bildiriyor araç. Aküden olabilir mi acaba dedim . Aküyü ölçtürdüm aküm gayet iyi . Ne hikmetse araç akü bitmiş gibi yapıyor aradan 10 dk geçtikten sonra çalışıyor hiç birşey olmamış gibi devam ediyor. Sebebi sizce ne olabilir başına böyle bişey gelen var mı? Akü zayıf arızasından tutunda şerit takip devre dışına kadar tüm arızaları görüyorum ekranda sonradan düzeliyor
 

Ekli dosyalar

  • IMG_1484.png
    IMG_1484.png
    522.4 KB · Görüntüleme: 40
  • IMG_1487.png
    IMG_1487.png
    550.9 KB · Görüntüleme: 41
  • IMG_1486.png
    IMG_1486.png
    566.7 KB · Görüntüleme: 38
  • IMG_1485.png
    IMG_1485.png
    616.3 KB · Görüntüleme: 40

Aynı sorun başımdan geçti. 2 hafta önce de değiştim aküyü 2016 orijinal aküsüydü. Şimdi sorun yok.
 
Aynı sorun başımdan geçti. 2 hafta önce de değiştim aküyü 2016 orijinal aküsüydü. Şimdi sorun yok.
Tüm hataları veriyor ardından çalışıyor muydu aracınız hocam 10-20 dk sonrasında mesela teşekkürler cevabınız için
 
Tüm hataları veriyor ardından çalışıyor muydu aracınız hocam 10-20 dk sonrasında mesela teşekkürler cevabınız için
Evet o hatalar voltaj düşüklüğünden yapıyor. Merak etmeyin. Arıza kayıtlarına da bakarsanız düzensiz voltaj yazar. Akü değişince kodlatmayı unutmayın.
 
Evet o hatalar voltaj düşüklüğünden yapıyor. Merak etmeyin. Arıza kayıtlarına da bakarsanız düzensiz voltaj yazar. Akü değişince kodlatmayı unutmayın.
Teşekkür ederim kısa bir süre daha takip edeceğim aracı dediğiniz gibidir umarım
 
Akü ölçümleri iyi çıksa da bazen ömrünü erken veya normal sürede bitirebiliyor. Spesifik bir hata çıksaydı başka şeylere bakılabilirdi ama aküden gibi gözüküyor. Şayet devam ederse değişim yaparak net duruma bakılabilir.
 
Akü ölçümleri iyi çıksa da bazen ömrünü erken veya normal sürede bitirebiliyor. Spesifik bir hata çıksaydı başka şeylere bakılabilirdi ama aküden gibi gözüküyor. Şayet devam ederse değişim yaparak net duruma bakılabilir.
Teşekkür ederim cevap için herkes akü olduğunu söylüyor muhtemelen değişim yapacağız bu gidişle
 
Teşekkür ederim cevap için herkes akü olduğunu söylüyor muhtemelen değişim yapacağız bu gidişle


Yeni akü aldıktan sonra, aracınız yine ara ara 10 - 15 yatacaksa,

ya aküyü 2 - 3 ayda bir şarj ettiriniz.

ya da garajınız var ise, akıllı şarj cihazı alıp, araç yattığı sürece ( aküyü araçtan sökmeden ) aküyü akıllı şarj cihazına takılı bırakınız.

Aksi taktirde, kısa sürede , akünüzde sülfatlaşma başlayacak ve akünüz 1 sene içerisinde yine sorun çıkartacaktır.



Sulfatlasma neden olur?

Akü Sülfatlaşması Neden Kaynaklanır? Akülerin uzun süre deşarj halinde beklemesi sebebiyle akülerde sülfatlaşma olabilir. Bu durumda olan aküler zor şarj olur ve fazla miktarda şarjdan yanmaya kadar gidebilir.


Sülfatlaşma nasıl oluşur?

Sülfatlaşma kısaca, akü plaklarında oluşan korozyondur ve plakların enerji depolamasına engel olur. Sülfat kristalleri deşarj sürecinin doğal bir sonucu olarak elektrolitten ayrılarak plak yüzeyine tutunurlar.

Desülfatör ise bu sülfat kristallerini sökmeye yarıyor.


Desülfatör ne demek ?

Akü plakalarında oluşan sülfatlaşmayı çözmeye yarayan cihazdır. Desülfatörler akülere doğru akımı yüksek frekanslarla (saniyede 1000-10000 kez) göndererek sülfat kristallerini kırar ve akü performansını artırır.

Akıllı şarj cihazları aynı zamanda desülfatör görevi de görürler.



https://www.hepsiburada.com/black-d...-aku-sarj-ve-aku-bakim-cihazi-pm-HB000019BHPY


https://www.hepsiburada.com/bosch-c3-aku-sarj-cihazi-pm-HB000002WI6E


https://www.hepsiburada.com/ata-ele...il-masali-kesicili-3-5-amper-pm-HBC000001WKXM


Dip Not :

Aracı her gün veya ara ara çalıştırıp aküyü zinde tutarım diye düşünüyorsanız, bunun boş yere yakıt tüketmekten başka hiç bir faydası olmaz. Aküye daha çok zarar verirsiniz. Her marşa bastığınızda, akü harcadığı enerjiyi yerine koyamayacağı için sülfatlaşma daha da hızlanacaktır.

Yatan aracı her gün veya bir kaç günde bir 5 - 10 - 20 dk rolantide veya ara ara gaz vererek çalıştırmak, akünün şarj olmasına veya sülfatlaşmayı çözmesine hiç bir şekilde fayda etmez.

Zaten, bir defa sülfatlaşma başladı mı, 100 km yüksek devirde araç kullansanız dahi, sülfatlaşmayı çözemezsiniz. Sülfatlamanın temizlenmesi için akünün mutlaka desülfatör veya akıllı şarj cihazı ile şarj edilmesi gerekmektedir.

10 gün aracın yatması sülfatlaşmanın başlaması için yeterlidir.

Akü de sülfatlaşmanın başlamaması için en az 7 - 8 günde bir marşa basıldığı andan itibaren, motorun kesintisiz en az 20 - 25 dk. boyunca 2000 rpm devir üzerinde çalışması gerekmektedir.




.
 
Son düzenleme:
@hosmyy ,
150 km( sabit 80 km/h ile 1800-1900 devirle)
Akün hiç şarj olmadı mı?


150 km dediğiniz ortalama 1.5 saat sürer.

1.5 saat gibi bir sürede 1500 - 2000 devir aralığında gitmek de aküyü tamamen şarj eder.

Ama 20 dk içerinde 2000 devir altı gitmek aküyü tam doluluğa ulaştırmaz.

.
 
Arkadaşlar cevabı vermiş, ilaveten aküyü değiştirmek arabanın yatma durumuna göre kısa süreli çözüm olacaktır. Zaten aküyü ölçtürürken içindeki gücü test cihazı sömürecektir. Üstüne yine aracın yatması söylendiği gibi sadece sülfatlaşmayı hızlandıracaktır. Öncelikle yapılacak olan bir akücü/elektrikçide aküyü 15-20 saat redresör şarjında bırakmaktır. Bu şekilde bir süre deneyip o şekilde değişime karar verilebilir. Yine 10-15 gün aracın yatma durumu oluyorsa öncelikle bir adet akıllı akü şarj cihazı edinmelisiniz. Bu şekilde yatma esnasında haftada bir araç üzerinde uyku modunda (kilitledikten yaklaşık 1-2 dk sonra) şarja takınız. Ya da kullanacağınız günün öncesinde 8-10 saat şarja takınız. Bu cihazlarda boost/kurtarma/redresör (sülfatlaşmayı giderme modu) şarjı da bulunmaktadır. Bu modda şarj edeceğinizde aküyü söküp evinizin açık balkonunda şarj ediniz. Gözetiminiz altında akü kutuplarından biri sökülerek de şarj edilebilir, ben Ataba AT7012 akıllı şarj cihazımla bazen balkonda bazen araç üzerinde bir kutubu sökerek üzerinde şarj ediyorum.
 
Detaylı bilgiler için hepinize teşekkür ediyorum
 

Aksilik mi dikkatsizlik mi desem, 5-6 senedir kullandığım ayna kayıt kamerasını her defasında çakmaklıktan çıkartıp kapatıyordum, bu defa unutmuşum. 5 gün sonra arabayı açmak istediğimde araba tepki vermedi. Anahtarla kapıyı açıp kaputu açarak akünün bir kutubunu söktüm ve voltajını ölçtüm ki 4 volt. :( Neyse şarj aletiyle saatlerdir şarj ediyorum, hem desülfatör modunda hem normal modda. Nihayet marj basacak hale geldi. 5-6 dk çalıştırıp bahçede yıkayacak yere çektim. İşlem sonrası bakalım marşta sorun yapacak mı? Yaparsa şarja devam, 5 senesi dolmak üzere olan bir akü çok da eski sayılmaz ama malum seyrek kullanımda eskime hızlanıyor.
 

Geri
Üst Alt