Golf Mk7 1.6 TDİ DSG motordan ve egzozdan beyaz duman çıkması


whitegolf7

Üye
Katılım
29 Mar 2023
Mesajlar
34
Tepkime puanı
7
Konum
istanbul
Araç
Golf 7 1.6 TDI DSG
Merhabalar uzun yol yaptıktan sonra aracımda egzozdan beyaz duman ve motor yağ çubuğunu açtığımda beyaz duman atma sorunu yaşıyorum. Araç aktif olarak su eksiltiyor. Aracın çekişinde veya yakıt tüketiminde herhangi bir sorun yok. Sebebi conta mıdır? Yoksa motorla ilgili blok çatlağı vs diyorlar. Tamire götüreceğim için aracı da kullanmamaya özen gösteriyorum
 
Son düzenleme:

Merhabalar uzun yol yaptıktan sonra aracımda egzozdan beyaz duman eksiltme ve motor yağ çubuğunu açtığımda beyaz duman atma sorunu yaşıyorum. Araç aktif olarak su eksiltiyor. Aracın çekişinde veya yakıt tüketiminde herhangi bir sorun yok. Sebebi conta mıdır? Yoksa motorla ilgili blok çatlağı vs diyorlar. Tamire götüreceğim için aracı da kullanmamaya özen gösteriyorum
Hemen blok çatlağı diyeceklerine, insan bi EGR ve emme manifoltu kontrolünü yapar. Youtube'da da birçok video bulabilirsiniz. Emme manifold sisteminde su kaçağı ile ilgili. İşlemler bitince antifrizinizi yenilemeyi unutmyın. Araç kaç yaşında kaç km bilmiyorum ama antifriz eskimesi nedeniyle su kaçağınız başlamış olabilir (high ph level)

Birde aracı o şekilde kullanmayın...Acil servise çektirin. Özellikle de su eksiltme fazla ise
 
Hemen blok çatlağı diyeceklerine, insan bi EGR ve emme manifoltu kontrolünü yapar. Youtube'da da birçok video bulabilirsiniz. Emme manifold sisteminde su kaçağı ile ilgili. İşlemler bitince antifrizinizi yenilemeyi unutmyın. Araç kaç yaşında kaç km bilmiyorum ama antifriz eskimesi nedeniyle su kaçağınız başlamış olabilir (high ph level)

Birde aracı o şekilde kullanmayın...Acil servise çektirin. Özellikle de su eksiltme fazla ise
Araç 2013 model. Uzun yola çıkana kadar 2-3 ayda bir yarım bardak su eksiltirdi ve birden fazla sanayi esnafı bunun normal olduğunu söylemişti. Uzun yoldan döndükten sonra su eksiltme olayı artmaya başladı. 3-4 günde bir 1 litre kadar su eksiltiyor. EGR ile ilgili daha önce bir tamir ustası temizlettirin demişti ancak uzun yolda temizler kendini dediği için temizletmedim. Hayır daha önce hararet vs yapmadı bile. Teşekkür ederim hocam bilgilendirmeniz için.
 
Özellikle Tdi 2012/2014 arası araçlarda antifriz komple değişmemişse Kalorifer peteği, Manifolt soğutucusu, Devirdaim klapesi sıkışması, Egr vs.. Petekler kısacası soğutma sıvısının gezdiği tüm hat paslanma korozyon tıkanma görülüyor. Blok içerden çürüyor..
Günün sonunda yeterli soğutulmayan motorun ömründen ömür gitmiş oluyor.
6 Yılda bir mutlaka tamamı Kaliteli G13 değişmeli..
Birileri çıkar 7/8 yıldır sorun yok diyebilir her sıvının bir hizmet süresi var. O süreyi çok aştığınızda içerde parçalar korozyona uğruyor.
 
Özellikle Tdi 2012/2014 arası araçlarda antifriz komple değişmemişse Kalorifer peteği, Manifolt soğutucusu, Devirdaim klapesi sıkışması, Egr vs.. Petekler kısacası soğutma sıvısının gezdiği tüm hat paslanma korozyon tıkanma görülüyor. Blok içerden çürüyor..
Günün sonunda yeterli soğutulmayan motorun ömründen ömür gitmiş oluyor.
6 Yılda bir mutlaka tamamı Kaliteli G13 değişmeli..
Birileri çıkar 7/8 yıldır sorun yok diyebilir her sıvının bir hizmet süresi var. O süreyi çok aştığınızda içerde parçalar korozyona uğruyor.
Yakın bir aile dostumuz motor ustası.. Büyük ihtimalle contadır ama üst kapağı söküp kontrol etmemiz gerekiyor dedi. Kendisine bıraktık arabayı. Umarım blok çatlamamıştır. EGR ve diğer soğutma sistemlerini de kontrol edeceğini söyledi. Teşekkürler bilgilendirmeniz için.
 
Yakın bir aile dostumuz motor ustası.. Büyük ihtimalle contadır ama üst kapağı söküp kontrol etmemiz gerekiyor dedi. Kendisine bıraktık arabayı. Umarım blok çatlamamıştır. EGR ve diğer soğutma sistemlerini de kontrol edeceğini söyledi. Teşekkürler bilgilendirmeniz için.
Kolaydan zora gidilerek bakılsa daha iyi olurdu, Buradan değilmiş dediğinde conta o bu bir sürü masraf..
 
Yakın bir aile dostumuz motor ustası.. Büyük ihtimalle contadır ama üst kapağı söküp kontrol etmemiz gerekiyor dedi. Kendisine bıraktık arabayı. Umarım blok çatlamamıştır. EGR ve diğer soğutma sistemlerini de kontrol edeceğini söyledi. Teşekkürler bilgilendirmeniz için.
Geçmiş olsun en basit yolla hallolur umarım. Bu araçların contası kolay kolay gitmez. Çok büyük ihtimal emme manifoltunda veya EGR soğutucuda kaçak var. O yüzden beyaz duman atma var. Şayet bunlarda sorun yoksa o zaman sırayla conta ve blok kontrolü...

Bu araçların EGR'si su soğutmalıdır. Açıp temizlediğinizde kurumlu (yani egzoz gazının geçtiği) yeri temizlersiniz ama o gazı soğutan motor suyunun dolaştığı kısım kalacak eğer burdan egzozun geçtiği yere bir kaça varsa bu su motora gidip yanacak ve beyaz duman...

Şayet EGR veya emme manifoltundan su devamlı motora giriyorsa, olay piston kolu eğmeye kadar gider. O yüzden acil servise çektirin demiştim..
 
Geçmiş olsun en basit yolla hallolur umarım. Bu araçların contası kolay kolay gitmez. Çok büyük ihtimal emme manifoltunda veya EGR soğutucuda kaçak var. O yüzden beyaz duman atma var. Şayet bunlarda sorun yoksa o zaman sırayla conta ve blok kontrolü...

Bu araçların EGR'si su soğutmalıdır. Açıp temizlediğinizde kurumlu (yani egzoz gazının geçtiği) yeri temizlersiniz ama o gazı soğutan motor suyunun dolaştığı kısım kalacak eğer burdan egzozun geçtiği yere bir kaça varsa bu su motora gidip yanacak ve beyaz duman...

Şayet EGR veya emme manifoltundan su devamlı motora giriyorsa, olay piston kolu eğmeye kadar gider. O yüzden acil servise çektirin demiştim..
Tekrar teşekkür ediyorum bilgilendirmeniz için.
 
Kolaydan zora gidilerek bakılsa daha iyi olurdu, Buradan değilmiş dediğinde conta o bu bir sürü masraf..
Aracın tamiri sırasında başlarında olucam üst kapağı açtırmadan öncelikle egr ve diğer soğutma araçlarını kontrol ettiricem. Teşekkürler
 
Hemen blok çatlağı diyeceklerine, insan bi EGR ve emme manifoltu kontrolünü yapar. Youtube'da da birçok video bulabilirsiniz. Emme manifold sisteminde su kaçağı ile ilgili. İşlemler bitince antifrizinizi yenilemeyi unutmyın. Araç kaç yaşında kaç km bilmiyorum ama antifriz eskimesi nedeniyle su kaçağınız başlamış olabilir (high ph level)

Birde aracı o şekilde kullanmayın...Acil servise çektirin. Özellikle de su eksiltme fazla ise
resim_2023-07-18_113345361.png
Hocam bu arada dumanda bu şekilde çıkıyor yağ çubuğundan. Egzozdan biraz daha buharımsı çıkıyor
 
Fotoğraftan buharın durumunu net anlamak çok zor. Bu normal yağ buharı da olabilir. TDI motorlarda yağ çubuğundan ve yağ dolum boğazından buhar normal (belli bir miktar). Ama egzozdan bariz su buharı geldiğine eminseniz bu başka bir durum (yukarıda anlattığımız)

Birde DPF rejenerasyonda da eğer çok dolu ise filtre beyazımsı duman olabilir. Karıştırmamak lazım.

VW araçlar hakkında bilgili, uzman, nereye bakmasını bilen biri baksın aracınıza. Sonra gereksiz işlerle başınız ağrımasın.
 

Geri
Üst Alt