1.0 etsi Fren hissiyatı


Mdkmbk

Yeni Üye
Katılım
28 Ağu 2021
Mesajlar
26
Tepkime puanı
7
İsim
Deniz
Araç
Golf 8 R Line
Merhaba Arkadaşlar,

Fren yaptığımda, bir veya iki saniye sonra freni bırakıyor gibi oluyor, bu yaşandığında bir tık daha frene sert basıyorum. Bundan önce golf 7 aracım vardı onun fren hissiyatı çok daha iyiydi. Mk8 'de böyle bir sorun yaşayan var mı , ya da sorun mu sürüş dinamiği mi emin olamadım.

Yetkili servise götürdüm kontrol ettiler, herhangi bir sorun olmadığını, etsi araçlarda bu durumun normal olduğunu belirttiler. Bir türlü ikna olamıyorum, bir hata gibime geliyor.
Konu ile ilgili fikir öneri ve varsa yaşayan aynı durumu yardımlarınızı rica ederim.

Teşekkürler
 

Frenlemeye başlarken fren bazen çok dolu hassas, bazen ise daha yumuşak his veriyor. Frenleme esnasında bir noktada anlık freni bırakıyormuş hafif salma gibi bir his veriyor, mesela tünel otopark gibi kapalı sessiz ortamda bu salma anında şanzımandan bir vites küçültme sesi dikkatimi çekti. Salma olduğunda refleks olarak fren basıncını bir tık daha arttırıyorum. İngiliz forumunda denk geldim bu durumu yaşayanların açıklaması ''rejeneratif frenin devrenden çıkması'' (normal bir durum) sebebiyle bu salma hissinin oluştuğu yönünde. Yazılım güncellemesi ile bunun ortadan kalkacağını söyleyen de var yazılım güncellemesi yapıldıktan sonra daha kötü oldu diyen de. Yetkili servisinde bu durumu anlaması için sanıyorum bir süre aracı kullanması gerekiyor ama maalesef öyle bir vakitleri yok.
 
Upvote 0
@Mdkmbk biraz anladım gibi. Yani bir etsi tecrübem yok ancak durumun olağan mı sorun mu olduğu konusunda net birşey söyleyemem.
Genel olarak anlattığınız durumdan yola çıkarak, etsi olması sebebiyle motor kapama ve devreye girme anında bu hissiyat olabilir.
Yokuş aşağı inerken motor kapama oluyor mu bilmiyorum ancak fren yaparsanız motor devreye girip vites küçültüp motor freni yapabilir.
Düz yolda giderken frenleme yaptığınızda da nasıl olsa duracak diyerek erken kapama yaparak elektrik moduna geçiyor olduğu anda hissediyor olabilirsiniz.
Tünel ve otopark durumunda ise yokuş inişi varsa , yukarıdaki bahsettigim durumu yani motor freni için devreye girip çıkma vites düşürme olayı oluşabilir.

Serviste bazen bazı durumları net olarak anlamaları zaman alabiliyor. Bir kullanıcının aynı aracı kullanıp bir sorunla ya da sorun olduğunu düşündüğü bir durumu ancak benzer bir araç ile kıyaslanarak yorumluyorlar. Yani neyin sorun neyin olağan bir durum olduğunu çözmeleri biraz tecrübe gerektiriyor.

Frenlemedeki durum bunlarla ilişkili olabilir de olmayabilir de ancak temel olarak çalışma prensibi olarak bir yerinden yakalayacaktır diye düşünüyorum. Siz ne düşünüyorsunuz?
 
Upvote 0
Dediğim gibi emin olamıyorum. Kullanıcı yorumları belirleyici olacak, bu tip durum ile karşılaşan arkadaşların yorumları toplandıkça bir noktaya varılabilir.
Eğer mk8'in sürüş dinamiği bu şekilde ise kaliteyi düşüren bir durum. Önceki kasalarda böyle bir durum ile hiç karşılaşmadım.
 
Upvote 0
@Mdkmbk
Motorun kapanması ile devreye girmesi arasında olduğunu düşünüyorum. Motor kapanınca fren ve direksiyon çevirme hissi de değişkenlik gösterebilir. Aşağıdaki videodan bu sonuç çıkıyor.

elbette ki kullanıcı deneyimleri daha da önemlidir.
 
Upvote 0
@Mdkmbk frenin bazen sertleşmesi bazen yumuşaması genelde Westinghouse'nin görevini düzgün yapamadığını gösterir. Fren Merkezinden de olabileceğini söylerler ama sanayide işini iyi bilen hangi fren ustasına sorsan %90 Westinghouse(Fren Servosu) diyecektir. İçerdeki havayı düzgün yönetemiyorsa sana bu problemi yaşatır. Bu parça önde kolay sökülen bir parça değil tabi, işçilik ve parça maliyetli olabilir. Bu hata da nokta atışı yapılıp çözülebilen bir hata değil malesef, ama baktırman da fayda var. Sanayi de frencilere gidip test etmelerini isteyebilirsin muhtemelen anlarlar.
 
Upvote 0
Westinghouse arıza kontrollerini yaptım, olumsuz bir sonuca ulaşmadım, o sebeple bu arızayı eledim. Tabi işin ehli bir usta baksa iyi olabilir ama ben en ufak bir tıkırtı gelse yetkili servisi tercih ediyorum , onlarında nokta atışı çözememeleri ya da cevap verememeleri problem. Bazen de araçtan hiç anlamıyormuşsun gibi geçiştirmeye çalışıyorlar en rahatsız edici tavır da bu oluyor. Her gün çeşitli problemlerle aynı tip araç geliyor bu işi en iyi onların bilmesi gerekir, bir de üstüne model eğitimi alıyorlar.
 
Upvote 0
Selamlar
Bende de 1.0 etsi life araç var. 2 senedir kullanıyorum frenler baştan beri böyle. Üstte de bahsettiğiniz üzere bu durum genelde motor kapalıyken(süzülürken) fren yaptığımda oluyor. Alışmak biraz zaman aldı ama alıştım bu duruma.
 
Upvote 0
E-tsi aracım olsun sanayinin önünden geçmem, siz de yetkili servis dışında bir yere götürmemekle çok iyi yapıyorsunuz bence hocam 👍
 
Upvote 0
Benim de aracım 1.0 etsi frenler bahsettiğiniz gibi başından beri böyleydi.
Elektrik motorunun geri kazanımından kaynaklı bir durum,evet biraz tuhaf geliyor. ve ben 5 kasadan beri golf biniyorum diğerlerinde böyle bir durum yoktu ilk zamanlar şaşırtmıştı. Çok sorun edilecek bir durum değil bence. 2 yıl içerisinde 2 kez sadece arac durmayacakmış hissiyatı verdi okadar.
Özetle bu bir sorun değil de 8 kasa etsi motorların frenleme sistemi bu şekilde sanıyorum.
 
Upvote 0
Fren pedalının kullanıldığı sırada ayağım altında yumuşayıp sertleşmesi durumunu en başından beri yaşıyorum. Bana arızadan çok , planlı bir mühendislik hissiyatı veriyor. Kafaya takmadım. 1.0 etsi 14 bin km
 
Upvote 0
Genel olarak bakınca tsi başındaki "e" den kaynaklı, yukarıdaki paylaştığım videoyu ve kullanıcı yorumlarını da esas alarak sorun olarak görünen durumun olağan olduğu sonucu ortaya çıkıyor.
 
Upvote 0
Herkese çok teşekkürler, ben gereksiz vesvese yaptım gibi duruyor :)
 
Upvote 0

Bahsettiğiniz durumu bende yaşıyorum yani yorumlarda da arkadaşlar tecrübelerini aktarmış. Bu olay normal bir durum kanısına varabiliriz. İçiniz rahat olsun
 

Ekli dosyalar

  • IMG_4100.jpeg
    IMG_4100.jpeg
    214 KB · Görüntüleme: 28
Upvote 0

Geri
Üst Alt